Detingut un matrimoni per intentar robar a un ancià un rellotge de 9.000€ amb un ‘abraç’

 

La Guàrdia Civil de Calp ha detingut a un matrimoni després de ser sorprés ‘in fraganti’ quan es disposaven a cometre un delicte mitjançant el mètode conegut com de l'”abraçada”, a un home d’edat avançada en una concorreguda avinguda de la localitat per a endur-se un rellotge valorat en 9.000 euros.

 

Aquest mètode es caracteritza per executar-se al descuit de les seues víctimes, encara que els autors no dubten a utilitzar la violència, si és necessari, informa la Comandància en un comunicat. Els agents que estaven en l’avinguda Gibraltar van observar com una dona parlava amb l’home i realitzava i l’abraçava “repetidament de manera efusiva, fins i tot, exagerada”. Aquesta jove també li agafava la mà esquerra “fent moviments bruscos i molt repetitius”.

 

Hi havia un vehicle estacionat en els voltants, amb el motor en marxa i amb un ocupant que vigilava, pel que sembla esperant a la dona. Els guàrdies civils van sospitar així que podia tractar-se d’un possible robatori mitjançant el mètode conegut com l'”abraçada”.

 

Davant aquesta possibilitat, van interceptar a la dona i van identificar a la suposada víctima: un ciutadà britànic de 72 anys que portava un rellotge d’or d’una prestigiosa marca, valorat en 9.000 euros. Un altre agent va identificar al conductor del vehicle que estava a l’espera. Es tractava de l’home de la dona identificada.

 

La sospitosa tenia en vigor una ordre de detenció per un robatori amb violència i intimidació a Dénia en el qual va intentar robar un rellotge a un home de 71 anys, a qui li va causar diverses lesions com a conseqüència del robatori. Dies abans també se li havia imputat un altre presumpte delicte de robatori en la localitat alacantina de Moraira, també a un ancià, a qui li va furtar una cadena d’or amb un crucifix valorada en 1.500 euros, per la qual cosa ja va ser detinguda.

 

Per tot això, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció del matrimoni, tots dos de 32 anys, nacionalitat romanesa i amb nombrosos antecedents per robatoris relacionats amb aquest mètode i comeses en diverses províncies. Els dos han quedat en llibertat amb càrrecs i a l’espera de judici.

El mètode

En aquest mètode, els autors dividixen els seus rols: una persona es queda esperant en el vehicle per a fugir ràpidament del lloc mentre que una altra, normalment una dona, aborda a la víctima, triada de forma prèvia, habitualment una persona d’avançada edat, i a poder ser estrangera.

 

Seguidament, entaula una conversa amb la víctima, preguntant-li per alguna direcció o dient-li que és amiga d’algun familiar seu perquè li facilite les dades. Durant la conversa, l’autora li prodiga “exagerades i repetitives mostres d’afecte”, agafant-lo de la mà o abraçant-lo si observa que porta rellotge, polseres, anells o collarets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.