Detingut un matrimoni per intentar robar a un ancià un rellotge de 9.000€ amb un ‘abraç’

 

La Guàrdia Civil de Calp ha detingut a un matrimoni després de ser sorprés ‘in fraganti’ quan es disposaven a cometre un delicte mitjançant el mètode conegut com de l'”abraçada”, a un home d’edat avançada en una concorreguda avinguda de la localitat per a endur-se un rellotge valorat en 9.000 euros.

 

Aquest mètode es caracteritza per executar-se al descuit de les seues víctimes, encara que els autors no dubten a utilitzar la violència, si és necessari, informa la Comandància en un comunicat. Els agents que estaven en l’avinguda Gibraltar van observar com una dona parlava amb l’home i realitzava i l’abraçava “repetidament de manera efusiva, fins i tot, exagerada”. Aquesta jove també li agafava la mà esquerra “fent moviments bruscos i molt repetitius”.

 

Hi havia un vehicle estacionat en els voltants, amb el motor en marxa i amb un ocupant que vigilava, pel que sembla esperant a la dona. Els guàrdies civils van sospitar així que podia tractar-se d’un possible robatori mitjançant el mètode conegut com l'”abraçada”.

 

Davant aquesta possibilitat, van interceptar a la dona i van identificar a la suposada víctima: un ciutadà britànic de 72 anys que portava un rellotge d’or d’una prestigiosa marca, valorat en 9.000 euros. Un altre agent va identificar al conductor del vehicle que estava a l’espera. Es tractava de l’home de la dona identificada.

 

La sospitosa tenia en vigor una ordre de detenció per un robatori amb violència i intimidació a Dénia en el qual va intentar robar un rellotge a un home de 71 anys, a qui li va causar diverses lesions com a conseqüència del robatori. Dies abans també se li havia imputat un altre presumpte delicte de robatori en la localitat alacantina de Moraira, també a un ancià, a qui li va furtar una cadena d’or amb un crucifix valorada en 1.500 euros, per la qual cosa ja va ser detinguda.

 

Per tot això, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció del matrimoni, tots dos de 32 anys, nacionalitat romanesa i amb nombrosos antecedents per robatoris relacionats amb aquest mètode i comeses en diverses províncies. Els dos han quedat en llibertat amb càrrecs i a l’espera de judici.

El mètode

En aquest mètode, els autors dividixen els seus rols: una persona es queda esperant en el vehicle per a fugir ràpidament del lloc mentre que una altra, normalment una dona, aborda a la víctima, triada de forma prèvia, habitualment una persona d’avançada edat, i a poder ser estrangera.

 

Seguidament, entaula una conversa amb la víctima, preguntant-li per alguna direcció o dient-li que és amiga d’algun familiar seu perquè li facilite les dades. Durant la conversa, l’autora li prodiga “exagerades i repetitives mostres d’afecte”, agafant-lo de la mà o abraçant-lo si observa que porta rellotge, polseres, anells o collarets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.