Detingut un matrimoni per intentar robar a un ancià un rellotge de 9.000€ amb un ‘abraç’

 

La Guàrdia Civil de Calp ha detingut a un matrimoni després de ser sorprés ‘in fraganti’ quan es disposaven a cometre un delicte mitjançant el mètode conegut com de l'”abraçada”, a un home d’edat avançada en una concorreguda avinguda de la localitat per a endur-se un rellotge valorat en 9.000 euros.

 

Aquest mètode es caracteritza per executar-se al descuit de les seues víctimes, encara que els autors no dubten a utilitzar la violència, si és necessari, informa la Comandància en un comunicat. Els agents que estaven en l’avinguda Gibraltar van observar com una dona parlava amb l’home i realitzava i l’abraçava “repetidament de manera efusiva, fins i tot, exagerada”. Aquesta jove també li agafava la mà esquerra “fent moviments bruscos i molt repetitius”.

 

Hi havia un vehicle estacionat en els voltants, amb el motor en marxa i amb un ocupant que vigilava, pel que sembla esperant a la dona. Els guàrdies civils van sospitar així que podia tractar-se d’un possible robatori mitjançant el mètode conegut com l'”abraçada”.

 

Davant aquesta possibilitat, van interceptar a la dona i van identificar a la suposada víctima: un ciutadà britànic de 72 anys que portava un rellotge d’or d’una prestigiosa marca, valorat en 9.000 euros. Un altre agent va identificar al conductor del vehicle que estava a l’espera. Es tractava de l’home de la dona identificada.

 

La sospitosa tenia en vigor una ordre de detenció per un robatori amb violència i intimidació a Dénia en el qual va intentar robar un rellotge a un home de 71 anys, a qui li va causar diverses lesions com a conseqüència del robatori. Dies abans també se li havia imputat un altre presumpte delicte de robatori en la localitat alacantina de Moraira, també a un ancià, a qui li va furtar una cadena d’or amb un crucifix valorada en 1.500 euros, per la qual cosa ja va ser detinguda.

 

Per tot això, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció del matrimoni, tots dos de 32 anys, nacionalitat romanesa i amb nombrosos antecedents per robatoris relacionats amb aquest mètode i comeses en diverses províncies. Els dos han quedat en llibertat amb càrrecs i a l’espera de judici.

El mètode

En aquest mètode, els autors dividixen els seus rols: una persona es queda esperant en el vehicle per a fugir ràpidament del lloc mentre que una altra, normalment una dona, aborda a la víctima, triada de forma prèvia, habitualment una persona d’avançada edat, i a poder ser estrangera.

 

Seguidament, entaula una conversa amb la víctima, preguntant-li per alguna direcció o dient-li que és amiga d’algun familiar seu perquè li facilite les dades. Durant la conversa, l’autora li prodiga “exagerades i repetitives mostres d’afecte”, agafant-lo de la mà o abraçant-lo si observa que porta rellotge, polseres, anells o collarets.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.