14.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Detingut un matrimoni per intentar robar a un ancià un rellotge de 9.000€ amb un ‘abraç’

 

La Guàrdia Civil de Calp ha detingut a un matrimoni després de ser sorprés ‘in fraganti’ quan es disposaven a cometre un delicte mitjançant el mètode conegut com de l'”abraçada”, a un home d’edat avançada en una concorreguda avinguda de la localitat per a endur-se un rellotge valorat en 9.000 euros.

 

Aquest mètode es caracteritza per executar-se al descuit de les seues víctimes, encara que els autors no dubten a utilitzar la violència, si és necessari, informa la Comandància en un comunicat. Els agents que estaven en l’avinguda Gibraltar van observar com una dona parlava amb l’home i realitzava i l’abraçava “repetidament de manera efusiva, fins i tot, exagerada”. Aquesta jove també li agafava la mà esquerra “fent moviments bruscos i molt repetitius”.

 

Hi havia un vehicle estacionat en els voltants, amb el motor en marxa i amb un ocupant que vigilava, pel que sembla esperant a la dona. Els guàrdies civils van sospitar així que podia tractar-se d’un possible robatori mitjançant el mètode conegut com l'”abraçada”.

 

Davant aquesta possibilitat, van interceptar a la dona i van identificar a la suposada víctima: un ciutadà britànic de 72 anys que portava un rellotge d’or d’una prestigiosa marca, valorat en 9.000 euros. Un altre agent va identificar al conductor del vehicle que estava a l’espera. Es tractava de l’home de la dona identificada.

 

La sospitosa tenia en vigor una ordre de detenció per un robatori amb violència i intimidació a Dénia en el qual va intentar robar un rellotge a un home de 71 anys, a qui li va causar diverses lesions com a conseqüència del robatori. Dies abans també se li havia imputat un altre presumpte delicte de robatori en la localitat alacantina de Moraira, també a un ancià, a qui li va furtar una cadena d’or amb un crucifix valorada en 1.500 euros, per la qual cosa ja va ser detinguda.

 

Per tot això, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció del matrimoni, tots dos de 32 anys, nacionalitat romanesa i amb nombrosos antecedents per robatoris relacionats amb aquest mètode i comeses en diverses províncies. Els dos han quedat en llibertat amb càrrecs i a l’espera de judici.

El mètode

En aquest mètode, els autors dividixen els seus rols: una persona es queda esperant en el vehicle per a fugir ràpidament del lloc mentre que una altra, normalment una dona, aborda a la víctima, triada de forma prèvia, habitualment una persona d’avançada edat, i a poder ser estrangera.

 

Seguidament, entaula una conversa amb la víctima, preguntant-li per alguna direcció o dient-li que és amiga d’algun familiar seu perquè li facilite les dades. Durant la conversa, l’autora li prodiga “exagerades i repetitives mostres d’afecte”, agafant-lo de la mà o abraçant-lo si observa que porta rellotge, polseres, anells o collarets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.