Detingut un matrimoni per intentar robar a un ancià un rellotge de 9.000€ amb un ‘abraç’

 

La Guàrdia Civil de Calp ha detingut a un matrimoni després de ser sorprés ‘in fraganti’ quan es disposaven a cometre un delicte mitjançant el mètode conegut com de l'»abraçada», a un home d’edat avançada en una concorreguda avinguda de la localitat per a endur-se un rellotge valorat en 9.000 euros.

 

Aquest mètode es caracteritza per executar-se al descuit de les seues víctimes, encara que els autors no dubten a utilitzar la violència, si és necessari, informa la Comandància en un comunicat. Els agents que estaven en l’avinguda Gibraltar van observar com una dona parlava amb l’home i realitzava i l’abraçava «repetidament de manera efusiva, fins i tot, exagerada». Aquesta jove també li agafava la mà esquerra «fent moviments bruscos i molt repetitius».

 

Hi havia un vehicle estacionat en els voltants, amb el motor en marxa i amb un ocupant que vigilava, pel que sembla esperant a la dona. Els guàrdies civils van sospitar així que podia tractar-se d’un possible robatori mitjançant el mètode conegut com l'»abraçada».

 

Davant aquesta possibilitat, van interceptar a la dona i van identificar a la suposada víctima: un ciutadà britànic de 72 anys que portava un rellotge d’or d’una prestigiosa marca, valorat en 9.000 euros. Un altre agent va identificar al conductor del vehicle que estava a l’espera. Es tractava de l’home de la dona identificada.

 

La sospitosa tenia en vigor una ordre de detenció per un robatori amb violència i intimidació a Dénia en el qual va intentar robar un rellotge a un home de 71 anys, a qui li va causar diverses lesions com a conseqüència del robatori. Dies abans també se li havia imputat un altre presumpte delicte de robatori en la localitat alacantina de Moraira, també a un ancià, a qui li va furtar una cadena d’or amb un crucifix valorada en 1.500 euros, per la qual cosa ja va ser detinguda.

 

Per tot això, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció del matrimoni, tots dos de 32 anys, nacionalitat romanesa i amb nombrosos antecedents per robatoris relacionats amb aquest mètode i comeses en diverses províncies. Els dos han quedat en llibertat amb càrrecs i a l’espera de judici.

El mètode

En aquest mètode, els autors dividixen els seus rols: una persona es queda esperant en el vehicle per a fugir ràpidament del lloc mentre que una altra, normalment una dona, aborda a la víctima, triada de forma prèvia, habitualment una persona d’avançada edat, i a poder ser estrangera.

 

Seguidament, entaula una conversa amb la víctima, preguntant-li per alguna direcció o dient-li que és amiga d’algun familiar seu perquè li facilite les dades. Durant la conversa, l’autora li prodiga «exagerades i repetitives mostres d’afecte», agafant-lo de la mà o abraçant-lo si observa que porta rellotge, polseres, anells o collarets.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.