Detingut per tindre a set gossos de caça en «pèssimes» condicions en Penàguila

El Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil d’Alacant ha rescatat a set gossos d’una finca de Penàguila, en la comarca de l’Alcoià, i ha denunciat al seu amo per, presumptament, mantindre en «pèssimes» i «deplorables» condicions higiènic-sanitàries als animals.

 

En fer la inspecció al costat d’un veterinari, els agents van poder certificar que els animals estaven plens de puces, ferides i fins i tot un d’ells tenia una hèrnia inguinal. Segons la Benemèrita, els animals tampoc disposaven de menjar ni d’aigua en el moment de la inspecció i estaven lligats amb una corretja molt curta que a penes els deixava ficar-se en el llit.

 

Les instal·lacions eren «precàries»

D’altra banda, han explicat que les instal·lacions també presentaven condicions precàries, ja que no tenien suficient ventilació i il·luminació per als animals. El fet que no tinguera aigua ni desaigües incrementava les dificultats per a la neteja i desinfecció de les gosseres, cosa que provoca l‘acumulació de deposicions dels animals, han assenyalat.

 

A més, han apuntat que, quant a la normativa sanitària i documental elemental, hi havia quatre dels set animals sense identificar i ni la vacunació ni la desparasitació estava al dia. Per tot això, es va acordar com a mesura cautelar intervindre els set gossos i traslladar-los fins a les instal·lacions de la Protectora d’Animals d’Ibi.

 

La multa pot anar des dels 30 fins al 18.000 €

El SEPRONA de la Guàrdia Civil d’Alacant ha denunciat al propietari dels gossos, un home de 62 anys, per diferents infraccions de la Llei 4/94, de 8 de juliol, de la Generalitat Valenciana, sobre Protecció dels Animals de Companyia. Estes infraccions són sancionades amb multes que van des dels 30 fins als 18.000 euros.

 

La Guàrdia Civil té en marxa la campanya #YoSiPuedoContarlo contra el maltractament animal, amb l’objectiu de què si alguna persona té coneixement d’algun cas de maltractament o abandó d’animal es denuncie a través del telèfon 062 o del correu electrònic ‘seprona@guardiacivil.org’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.