Detingut per tindre a set gossos de caça en «pèssimes» condicions en Penàguila

El Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil d’Alacant ha rescatat a set gossos d’una finca de Penàguila, en la comarca de l’Alcoià, i ha denunciat al seu amo per, presumptament, mantindre en «pèssimes» i «deplorables» condicions higiènic-sanitàries als animals.

 

En fer la inspecció al costat d’un veterinari, els agents van poder certificar que els animals estaven plens de puces, ferides i fins i tot un d’ells tenia una hèrnia inguinal. Segons la Benemèrita, els animals tampoc disposaven de menjar ni d’aigua en el moment de la inspecció i estaven lligats amb una corretja molt curta que a penes els deixava ficar-se en el llit.

 

Les instal·lacions eren «precàries»

D’altra banda, han explicat que les instal·lacions també presentaven condicions precàries, ja que no tenien suficient ventilació i il·luminació per als animals. El fet que no tinguera aigua ni desaigües incrementava les dificultats per a la neteja i desinfecció de les gosseres, cosa que provoca l‘acumulació de deposicions dels animals, han assenyalat.

 

A més, han apuntat que, quant a la normativa sanitària i documental elemental, hi havia quatre dels set animals sense identificar i ni la vacunació ni la desparasitació estava al dia. Per tot això, es va acordar com a mesura cautelar intervindre els set gossos i traslladar-los fins a les instal·lacions de la Protectora d’Animals d’Ibi.

 

La multa pot anar des dels 30 fins al 18.000 €

El SEPRONA de la Guàrdia Civil d’Alacant ha denunciat al propietari dels gossos, un home de 62 anys, per diferents infraccions de la Llei 4/94, de 8 de juliol, de la Generalitat Valenciana, sobre Protecció dels Animals de Companyia. Estes infraccions són sancionades amb multes que van des dels 30 fins als 18.000 euros.

 

La Guàrdia Civil té en marxa la campanya #YoSiPuedoContarlo contra el maltractament animal, amb l’objectiu de què si alguna persona té coneixement d’algun cas de maltractament o abandó d’animal es denuncie a través del telèfon 062 o del correu electrònic ‘seprona@guardiacivil.org’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.