Detingut per tindre a set gossos de caça en «pèssimes» condicions en Penàguila

El Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil d’Alacant ha rescatat a set gossos d’una finca de Penàguila, en la comarca de l’Alcoià, i ha denunciat al seu amo per, presumptament, mantindre en «pèssimes» i «deplorables» condicions higiènic-sanitàries als animals.

 

En fer la inspecció al costat d’un veterinari, els agents van poder certificar que els animals estaven plens de puces, ferides i fins i tot un d’ells tenia una hèrnia inguinal. Segons la Benemèrita, els animals tampoc disposaven de menjar ni d’aigua en el moment de la inspecció i estaven lligats amb una corretja molt curta que a penes els deixava ficar-se en el llit.

Anuncios

 

Les instal·lacions eren «precàries»

D’altra banda, han explicat que les instal·lacions també presentaven condicions precàries, ja que no tenien suficient ventilació i il·luminació per als animals. El fet que no tinguera aigua ni desaigües incrementava les dificultats per a la neteja i desinfecció de les gosseres, cosa que provoca l‘acumulació de deposicions dels animals, han assenyalat.

 

A més, han apuntat que, quant a la normativa sanitària i documental elemental, hi havia quatre dels set animals sense identificar i ni la vacunació ni la desparasitació estava al dia. Per tot això, es va acordar com a mesura cautelar intervindre els set gossos i traslladar-los fins a les instal·lacions de la Protectora d’Animals d’Ibi.

 

La multa pot anar des dels 30 fins al 18.000 €

El SEPRONA de la Guàrdia Civil d’Alacant ha denunciat al propietari dels gossos, un home de 62 anys, per diferents infraccions de la Llei 4/94, de 8 de juliol, de la Generalitat Valenciana, sobre Protecció dels Animals de Companyia. Estes infraccions són sancionades amb multes que van des dels 30 fins als 18.000 euros.

 

La Guàrdia Civil té en marxa la campanya #YoSiPuedoContarlo contra el maltractament animal, amb l’objectiu de què si alguna persona té coneixement d’algun cas de maltractament o abandó d’animal es denuncie a través del telèfon 062 o del correu electrònic ‘seprona@guardiacivil.org’.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca condiciona el diàleg sobre la vaga educativa a no usar la PAU com a pressió

Juanfran Pérez Llorca rebutja negociar la vaga indefinida del professorat si els sindicats utilitzen els exàmens d'accés a la universitat com a mecanisme de pressió i defén compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Alliberats al Marroc tretze macacos de Berbería rehabilitats a Villena

Tretze macacos de Berbería rescatats del tràfic il·legal han sigut alliberats al parc natural de Tazekka, al Marroc, després de la seua rehabilitació en el centre de recuperació de primats de Villena.

A la presó dos detinguts per dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló

Dos de les tres persones detingudes per la Guàrdia Civil ingressen a la presó després de desmantellar dos plantacions de marihuana indoor a Almassora i Castelló amb més de 700 plantes i material per al seu cultiu intensiu.

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.

Avís taronja per pluges intenses a Alacant i sud de València este dijous

La Aemet activa l'avís taronja per pluges molt intenses a l'interior i litoral nord d'Alacant i en el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.