Detingut per tindre a set gossos de caça en «pèssimes» condicions en Penàguila

El Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil d’Alacant ha rescatat a set gossos d’una finca de Penàguila, en la comarca de l’Alcoià, i ha denunciat al seu amo per, presumptament, mantindre en «pèssimes» i «deplorables» condicions higiènic-sanitàries als animals.

 

En fer la inspecció al costat d’un veterinari, els agents van poder certificar que els animals estaven plens de puces, ferides i fins i tot un d’ells tenia una hèrnia inguinal. Segons la Benemèrita, els animals tampoc disposaven de menjar ni d’aigua en el moment de la inspecció i estaven lligats amb una corretja molt curta que a penes els deixava ficar-se en el llit.

 

Les instal·lacions eren «precàries»

D’altra banda, han explicat que les instal·lacions també presentaven condicions precàries, ja que no tenien suficient ventilació i il·luminació per als animals. El fet que no tinguera aigua ni desaigües incrementava les dificultats per a la neteja i desinfecció de les gosseres, cosa que provoca l‘acumulació de deposicions dels animals, han assenyalat.

 

A més, han apuntat que, quant a la normativa sanitària i documental elemental, hi havia quatre dels set animals sense identificar i ni la vacunació ni la desparasitació estava al dia. Per tot això, es va acordar com a mesura cautelar intervindre els set gossos i traslladar-los fins a les instal·lacions de la Protectora d’Animals d’Ibi.

 

La multa pot anar des dels 30 fins al 18.000 €

El SEPRONA de la Guàrdia Civil d’Alacant ha denunciat al propietari dels gossos, un home de 62 anys, per diferents infraccions de la Llei 4/94, de 8 de juliol, de la Generalitat Valenciana, sobre Protecció dels Animals de Companyia. Estes infraccions són sancionades amb multes que van des dels 30 fins als 18.000 euros.

 

La Guàrdia Civil té en marxa la campanya #YoSiPuedoContarlo contra el maltractament animal, amb l’objectiu de què si alguna persona té coneixement d’algun cas de maltractament o abandó d’animal es denuncie a través del telèfon 062 o del correu electrònic ‘seprona@guardiacivil.org’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un pròfug reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un home de 57 anys, reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi comés en 2023 a la localitat de Best.

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.