Detingut per tindre a set gossos de caça en «pèssimes» condicions en Penàguila

El Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil d’Alacant ha rescatat a set gossos d’una finca de Penàguila, en la comarca de l’Alcoià, i ha denunciat al seu amo per, presumptament, mantindre en «pèssimes» i «deplorables» condicions higiènic-sanitàries als animals.

 

En fer la inspecció al costat d’un veterinari, els agents van poder certificar que els animals estaven plens de puces, ferides i fins i tot un d’ells tenia una hèrnia inguinal. Segons la Benemèrita, els animals tampoc disposaven de menjar ni d’aigua en el moment de la inspecció i estaven lligats amb una corretja molt curta que a penes els deixava ficar-se en el llit.

 

Les instal·lacions eren «precàries»

D’altra banda, han explicat que les instal·lacions també presentaven condicions precàries, ja que no tenien suficient ventilació i il·luminació per als animals. El fet que no tinguera aigua ni desaigües incrementava les dificultats per a la neteja i desinfecció de les gosseres, cosa que provoca l‘acumulació de deposicions dels animals, han assenyalat.

 

A més, han apuntat que, quant a la normativa sanitària i documental elemental, hi havia quatre dels set animals sense identificar i ni la vacunació ni la desparasitació estava al dia. Per tot això, es va acordar com a mesura cautelar intervindre els set gossos i traslladar-los fins a les instal·lacions de la Protectora d’Animals d’Ibi.

 

La multa pot anar des dels 30 fins al 18.000 €

El SEPRONA de la Guàrdia Civil d’Alacant ha denunciat al propietari dels gossos, un home de 62 anys, per diferents infraccions de la Llei 4/94, de 8 de juliol, de la Generalitat Valenciana, sobre Protecció dels Animals de Companyia. Estes infraccions són sancionades amb multes que van des dels 30 fins als 18.000 euros.

 

La Guàrdia Civil té en marxa la campanya #YoSiPuedoContarlo contra el maltractament animal, amb l’objectiu de què si alguna persona té coneixement d’algun cas de maltractament o abandó d’animal es denuncie a través del telèfon 062 o del correu electrònic ‘seprona@guardiacivil.org’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.