11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Detingut a València per falsificació de moneda

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a un home de 36 anys com a presumpte autor dels delictes de falsificació de moneda, robatori de vehicle, contra la seguretat viària i atemptat.

Les investigacions es van iniciar gràcies a la col·laboració ciutadana, la matinada del passat dia un, quan diverses persones van observar com un home introduïa una motocicleta en un domicili del barri de Tres Forques.

Gràcies a la matrícula de la motocicleta es va poder constatar que havia sigut sostreta durant la nit, per la qual cosa van iniciar les investigacions per a situar l’habitatge amb exactitud, que finalment va ser centrada i al seu habitant, un home amb nombrosos antecedents i conegut dels investigadors.

Els agents van realitzar un registre en l’habitatge, en la qual va ser trobada la motocicleta sostreta, a més de localitzar a intervindre 830 bitllets falsos de 288 de 10 euros i 542 de 20 euros.

Com el sospitós no es trobava en el domicili, es van continuar les investigacions per a la seua localització, detectant la seua presència aqueixa matinada quan s’aproximava al seu domicili en una altra motocicleta. Quan els agents li van donar l’alt, aquest va emprendre la fugida a gran velocitat pels carrers del barri, en sentit contrari i pujant-se a la vorera, fins que va ser aconseguit i detingut, oferint gran resistència.

Bitllets falsos

Amb els bitllets trobats en el domicili del detingut, es van iniciar gestions, constatant que tots els de 20 euros tenien la mateixa numeració, igual que els de 10 euros entre si.

Es va comprovar que a nivell nacional, existien 453 atestats relacionats amb algun bitllet de 10 euros amb aquesta numeració i 521 atestats, pel que fa a bitllets de 20 euros.

El febrer de 2020 amb la intervenció d’un bitllet d’aquestes característiques, el Banc d’Espanya, qualificava d'”aquesta falsificació ha de considerar-se com a perillosa“. Significant que l’última intervenció amb un bitllet d’aquesta remesa, va ser el 31 de maig en una botiga d’aqueix districte.

El detingut, amb nombrosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.