Detingut a València per falsificació de moneda

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a un home de 36 anys com a presumpte autor dels delictes de falsificació de moneda, robatori de vehicle, contra la seguretat viària i atemptat.

Les investigacions es van iniciar gràcies a la col·laboració ciutadana, la matinada del passat dia un, quan diverses persones van observar com un home introduïa una motocicleta en un domicili del barri de Tres Forques.

Gràcies a la matrícula de la motocicleta es va poder constatar que havia sigut sostreta durant la nit, per la qual cosa van iniciar les investigacions per a situar l’habitatge amb exactitud, que finalment va ser centrada i al seu habitant, un home amb nombrosos antecedents i conegut dels investigadors.

Els agents van realitzar un registre en l’habitatge, en la qual va ser trobada la motocicleta sostreta, a més de localitzar a intervindre 830 bitllets falsos de 288 de 10 euros i 542 de 20 euros.

Com el sospitós no es trobava en el domicili, es van continuar les investigacions per a la seua localització, detectant la seua presència aqueixa matinada quan s’aproximava al seu domicili en una altra motocicleta. Quan els agents li van donar l’alt, aquest va emprendre la fugida a gran velocitat pels carrers del barri, en sentit contrari i pujant-se a la vorera, fins que va ser aconseguit i detingut, oferint gran resistència.

Bitllets falsos

Amb els bitllets trobats en el domicili del detingut, es van iniciar gestions, constatant que tots els de 20 euros tenien la mateixa numeració, igual que els de 10 euros entre si.

Es va comprovar que a nivell nacional, existien 453 atestats relacionats amb algun bitllet de 10 euros amb aquesta numeració i 521 atestats, pel que fa a bitllets de 20 euros.

El febrer de 2020 amb la intervenció d’un bitllet d’aquestes característiques, el Banc d’Espanya, qualificava d'»aquesta falsificació ha de considerar-se com a perillosa«. Significant que l’última intervenció amb un bitllet d’aquesta remesa, va ser el 31 de maig en una botiga d’aqueix districte.

El detingut, amb nombrosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.