Detingut un home València al que li constava una reclamació per furtar 30.000 euros a un ancià

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en l’estació de tren Joaquín Sorolla de València a un home al que li constaven dos reclamacions policials, una d’elles per un presumpte delicte de robatori de 30.000 euros a una persona d’edat avançada usant el mètode de ‘la taca’.

 

L’home, de 66 anys, ha sigut interceptat per agents pertanyents a la Brigada Mòbil de Policia Nacional en intentar esquivar als policies en la zona d’escàner de l’estació de trens.

 

En mostrar una actitud sospitosa, l’han identificat i han comprovat que tenia una reclamació policial del 29 d’octubre per un suposat furt de 30.000 euros. A demés, li constava un altre requeriment judicial com a presumpte autor d’un delicte de robatori amb força.

 

El mètode de la taca

En concret, després d’algunes gestions, els investigadors han comprovat que l’individu estava en busca per uns fets ocorreguts en el districte de Salamanca en Madrid, en el que va furtar 30.000 euros a una persona d’avançada edat.

 

Els fets es van produir quan la víctima es va dirigir a una entitat bancària i va retirar els diners per a traslladar-los a una altra sucursal. Estos moviments van ser examinats pel sospitós, a demés de tres persones més.

 

Després de seguir els seus passos, el presumpte autor es va dirigir a la víctima dient-li que tenia una taca en la jaqueta. El perjudicat va anar al bany per a netejar-se, deixant la bolsa amb els diners descuidada durant uns segons, instants que van ser aprofitats per l’home detingut per a apoderar-se de l’efectiu. El detingut, amb antecedents policials, ha passat disposició judicial.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.