Detingut un xiquet en València per acusar a un altre falsament de robar-li el mòbil per a cobrar l’assegurança

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un menor, de 16 anys, com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte, en denunciar que li havien robat amb violència el seu telèfon mòbil i acusar d’això a un altre menor falsament.

 

Segons fonts policials, a l’acusat també se li imputa un delicte d’estafa en grau de temptativa, ja que el denunciant va fer ús de l’assegurança que cobria el robatori de la seua terminal, sense arribar a cobrar-lo gràcies a la investigació.

 

Els fets es van produir el passat mes de setembre, quan un adolescent, va formular una denúncia a on relatava ser víctima per part d’un grup de tres jóvens que li van abordar, intimidant-li i li van demanar el seu telèfon mòbil, arribant a pegar-li i traure-li una navalla, conseguint finalment emportar-se la seua terminal. A demés, el presumpte autor dels fets assenyalava a un menor al qual coneixia com un dels seus atacants.

Incongruències en la denúncia

Davant la gravetat dels fets, els policies van iniciar una investigació per a esclarir els fets. Els agents van començar a trobar incongruències en el relat de la presumpta víctima

 

Posteriorment, els investigadors van localitzar al menor d’edat, presumptament agressor, al qual acusava en la denúncia resultant que el mateix tenia una coartada per al dia i hora dels fets, ja que es trobava jugant un partit de futbol federat aportant documentació i testimonis.

 

Una venjança, el motiu de la falsa denúncia

Finalment, els agents van descobrir que realment no li havien robat el mòbil a la víctima ni va haver-hi cap agressió, però el xiquet necessitava una denúncia de robatori amb violència per a cobrar l’assegurança, del qual va fer ús, però del que no va arribar a rebre gens de diners gràcies a la investigació duta a terme.

 

D’altra banda, les autoritats van poder comprovar que el menor d’edat va acusar l’altre adolescent per venjança, ja que havien tingut problemes previs. El detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat en llibertat després d’informar Fiscalia de Menors.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.