Detingut un xiquet en València per acusar a un altre falsament de robar-li el mòbil per a cobrar l’assegurança

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un menor, de 16 anys, com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte, en denunciar que li havien robat amb violència el seu telèfon mòbil i acusar d’això a un altre menor falsament.

 

Segons fonts policials, a l’acusat també se li imputa un delicte d’estafa en grau de temptativa, ja que el denunciant va fer ús de l’assegurança que cobria el robatori de la seua terminal, sense arribar a cobrar-lo gràcies a la investigació.

 

Els fets es van produir el passat mes de setembre, quan un adolescent, va formular una denúncia a on relatava ser víctima per part d’un grup de tres jóvens que li van abordar, intimidant-li i li van demanar el seu telèfon mòbil, arribant a pegar-li i traure-li una navalla, conseguint finalment emportar-se la seua terminal. A demés, el presumpte autor dels fets assenyalava a un menor al qual coneixia com un dels seus atacants.

Incongruències en la denúncia

Davant la gravetat dels fets, els policies van iniciar una investigació per a esclarir els fets. Els agents van començar a trobar incongruències en el relat de la presumpta víctima

 

Posteriorment, els investigadors van localitzar al menor d’edat, presumptament agressor, al qual acusava en la denúncia resultant que el mateix tenia una coartada per al dia i hora dels fets, ja que es trobava jugant un partit de futbol federat aportant documentació i testimonis.

 

Una venjança, el motiu de la falsa denúncia

Finalment, els agents van descobrir que realment no li havien robat el mòbil a la víctima ni va haver-hi cap agressió, però el xiquet necessitava una denúncia de robatori amb violència per a cobrar l’assegurança, del qual va fer ús, però del que no va arribar a rebre gens de diners gràcies a la investigació duta a terme.

 

D’altra banda, les autoritats van poder comprovar que el menor d’edat va acusar l’altre adolescent per venjança, ja que havien tingut problemes previs. El detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat en llibertat després d’informar Fiscalia de Menors.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.