Detingut un xiquet en València per acusar a un altre falsament de robar-li el mòbil per a cobrar l’assegurança

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un menor, de 16 anys, com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte, en denunciar que li havien robat amb violència el seu telèfon mòbil i acusar d’això a un altre menor falsament.

 

Segons fonts policials, a l’acusat també se li imputa un delicte d’estafa en grau de temptativa, ja que el denunciant va fer ús de l’assegurança que cobria el robatori de la seua terminal, sense arribar a cobrar-lo gràcies a la investigació.

 

Els fets es van produir el passat mes de setembre, quan un adolescent, va formular una denúncia a on relatava ser víctima per part d’un grup de tres jóvens que li van abordar, intimidant-li i li van demanar el seu telèfon mòbil, arribant a pegar-li i traure-li una navalla, conseguint finalment emportar-se la seua terminal. A demés, el presumpte autor dels fets assenyalava a un menor al qual coneixia com un dels seus atacants.

Incongruències en la denúncia

Davant la gravetat dels fets, els policies van iniciar una investigació per a esclarir els fets. Els agents van començar a trobar incongruències en el relat de la presumpta víctima

 

Posteriorment, els investigadors van localitzar al menor d’edat, presumptament agressor, al qual acusava en la denúncia resultant que el mateix tenia una coartada per al dia i hora dels fets, ja que es trobava jugant un partit de futbol federat aportant documentació i testimonis.

 

Una venjança, el motiu de la falsa denúncia

Finalment, els agents van descobrir que realment no li havien robat el mòbil a la víctima ni va haver-hi cap agressió, però el xiquet necessitava una denúncia de robatori amb violència per a cobrar l’assegurança, del qual va fer ús, però del que no va arribar a rebre gens de diners gràcies a la investigació duta a terme.

 

D’altra banda, les autoritats van poder comprovar que el menor d’edat va acusar l’altre adolescent per venjança, ja que havien tingut problemes previs. El detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat en llibertat després d’informar Fiscalia de Menors.

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.