Detingut un xiquet en València per acusar a un altre falsament de robar-li el mòbil per a cobrar l’assegurança

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un menor, de 16 anys, com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte, en denunciar que li havien robat amb violència el seu telèfon mòbil i acusar d’això a un altre menor falsament.

 

Segons fonts policials, a l’acusat també se li imputa un delicte d’estafa en grau de temptativa, ja que el denunciant va fer ús de l’assegurança que cobria el robatori de la seua terminal, sense arribar a cobrar-lo gràcies a la investigació.

 

Els fets es van produir el passat mes de setembre, quan un adolescent, va formular una denúncia a on relatava ser víctima per part d’un grup de tres jóvens que li van abordar, intimidant-li i li van demanar el seu telèfon mòbil, arribant a pegar-li i traure-li una navalla, conseguint finalment emportar-se la seua terminal. A demés, el presumpte autor dels fets assenyalava a un menor al qual coneixia com un dels seus atacants.

Incongruències en la denúncia

Davant la gravetat dels fets, els policies van iniciar una investigació per a esclarir els fets. Els agents van començar a trobar incongruències en el relat de la presumpta víctima

 

Posteriorment, els investigadors van localitzar al menor d’edat, presumptament agressor, al qual acusava en la denúncia resultant que el mateix tenia una coartada per al dia i hora dels fets, ja que es trobava jugant un partit de futbol federat aportant documentació i testimonis.

 

Una venjança, el motiu de la falsa denúncia

Finalment, els agents van descobrir que realment no li havien robat el mòbil a la víctima ni va haver-hi cap agressió, però el xiquet necessitava una denúncia de robatori amb violència per a cobrar l’assegurança, del qual va fer ús, però del que no va arribar a rebre gens de diners gràcies a la investigació duta a terme.

 

D’altra banda, les autoritats van poder comprovar que el menor d’edat va acusar l’altre adolescent per venjança, ja que havien tingut problemes previs. El detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat en llibertat després d’informar Fiscalia de Menors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.