16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Detingut en Xixona un fugitiu perillós buscat en Sèrbia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Xixona, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), a un fugitiu al que li constava una Ordre Internacional de Detenció interposada per les autoritats sèrbies per la possessió il·lícita de grans quantitats d’armes, explosius i munició.

 

Les investigacions van començar durant el mes d’octubre, quan la Policia de Sèrbia, a través de la Xarxa Enfast, va informar que un individu reclamat al seu país podria trobar-se en Espanya fent ús d’una identitat croata obtinguda fraudulentament.

 

En eixa informació es detallava que el fugitiu era buscat per possessió il·lícita de gran quantitat d’armes i explosius. Concretament, l’any 2015 es va dur a terme un registre en sa casa de la localitat sèrbia de Vrsac, a on els agents de la Policia van trobar nou rifles, cinc pistoles, una magrana de , una mina i grans sumes de munició de diferents calibres

 

La informació inicial indicava que el fugitiu podria estar residint en el municipi de Mutxamel o en alguna localitat pròxima, pel que els agents de la Policia Nacional especialitzats en fugitius es van desplaçar fins al lloc. A través de les gestions practicades sobre el terreny, van poder trobar al pròfug en un xalet solitari i aïllat dels afores de Xixona, en el que tractava d’ocultar-se sense eixir més que per al mínim i imprescindible. 

Últimes notícies

Llopis apunta al rècord d’Espanya a València però evita la pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord nacional de 60 m barres en el punt de mira. Compartix la plusmarca de 7.48 amb Orlando Ortega i assegura que arriba sense pressió.

Costello estarà deu dies de baixa i el València Basket confia que arribe a la Copa

L'interior patix molèsties en el genoll esquerre i es detindrà uns deu dies. El club confia que estiga llest per a la Copa del Rei del 19 de febrer en el Roig Arena.

Marató València patrocinarà el Gran Premi Internacional de València d’atletisme

Marató València patrocinarà des de 2026 el Gran Premi Internacional de València d'atletisme. L'objectiu és elevar el míting 'indoor' fins a l'elit, amb possibles canvis de data per a atraure a les grans figures.

Barrachina acusa a Sánchez de donar a les víctimes valencianes de la dana només la tercera part en ajudes

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha denunciat un tracte desigual en les ajudes després de la dana. Ha comparat 72.000 euros per a víctimes valencianes amb 210.000 en l'accident de Adamuz i ha exigit igualtat.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

Martínez Mus ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i el ritme d'execució duplicat. Ha reclamat corresponsabilitat i comissió mixta al Govern.

Gortázar afirma que la renovació de Fainé aporta estabilitat a la Fundació La Caixa

Gonzalo Gortázar ha recolzat la continuïtat d'Isidre Fainé al capdavant de la Fundació La Caixa i ha remarcat que aporta estabilitat i continuïtat. També ha subratllat el pes de l'Obra Social i el caràcter fundacional de CaixaBank.

La Generalitat reivindica el lideratge del Pla Endavant i demana corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança gràcies al Pla Endavant i ha reclamat corresponsabilitat al Govern per a completar les obres. El Consell ha detallat avanços socials, econòmics, ambientals i de prevenció amb objectius calendarizados.

Avís taronja este dissabte per vents de fins a 100 km/h en gran part de la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit per a este dissabte avise taronja per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h i alerta costanera a Alacant; a la vesprada baixarà a groc.