Detenen a un home en València per amenaçar a la seua parella i fer xocar el seu cotxe a propòsit

 

Agents de la Policia Local de València han detingut en la matinada d’este diumenge a un home que presumptament va llançar el seu vehicle contra uns bol·lards en la plaça Santa Úrsula de València quan circulava amb la seua parella, a la que li havia amenaçat dient-li que anava a xocar el cotxe després d’una discussió mantinguda en un pub.

 

Segons fonts policials, pel que pareix no era la primera vegada que el detingut llançava una amenaça de provocar un accident voluntari amb la víctima dins del cotxe. La dona va tractar de fugir, però suposadament va ser perseguida per l’ara arrestat, que la va colpejar i li va llevar el mòbil perquè no poguera avisar als agents.

 

Un vianant va avisar a agents que patrullaven pel carrer Guillem de Castro que havien sentit un fort colp i els crits d’una dona que demanava auxili.

 

La víctima es trobava molt alterada

Els policies van continuar la seua vigilància nocturna i, a l’altura de les Torres de Quart, van observar que un cotxe que havia xocat contra dos bol·lards contigus al monument, en la Plaça Santa Úrsula. En l’exterior del cotxe hi havia un home al costat d’una dona que es trobava plorant i en un estat molt alterat.

 

Davant les preguntes dels agents, la dona els va relatar que l’home, amb qui manté un any de relació, havia estampat el cotxe de manera intencionada contra els bol·lards en el transcurs d’una discussió, que s’havia iniciat moments abans dins d’un pub a on prenien alguna consumició i a on ell l’havia colpejada.

 

Segons l’explicació de la víctima, les discussions eren molt habituals davant la gelosia de la seua parella que, segons va poder comprovar la Policia, té en vigor una ordre d’allunyament d’una relació anterior.

 

Una dona controlada per la seua parella

La víctima els va relatar que patia el control del detingut de manera constant, fins al punt que no podia entrar ni eixir de la casa lliurement sense el seu consentiment, es negava al fet que tinguera claus i només eixia al carrer amb ell, que fins i tot la portava i recollia del treball diàriament.

 

En este cas, després d’estar en el pub, la parella va pujar al cotxe a on va continuar la discussió i, en un moment donat de tensió, el detingut li va advertir que anava a xocar el cotxe. L’home va accelerar el vehicle a gran velocitat i va impactar contra els bol·lards.

 

Ella va aprofitar per a eixir de manera precipitada del cotxe, temorosa que complirà la seua amenaça i va intentar fugir i demanar auxili, encara que va ser perseguida per l’ara arrestat que li va llevar el mòbil per a impedir que cridarà a la Policia i la va colpejar en el rostre.

 

Episodis de violència anteriors

Els agents van confirmar l’existència d’anteriors episodis de violència i d’unes diligències per una anterior discussió en la que ell suposadament la va amenaçar amb provocar intencionadament un accident amb ella dins del cotxe.

 

Dels fets van ser testimonis dos persones que van confirmar que l’ara detingut presentava evidents signes de conducció baix la influència de begudes alcohòliques. Per esta raó,  els agents van corroborar amb una prova d’alcoholèmia que va llançar un resultat positiu.

 

El sospitós va quedar detingut per tots estos fets mentres que la dona va ser atesa en un centre mèdic i la grua es va fer càrrec del vehicle.

Últimes notícies

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 a Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous al migdia a la carretera CV-649, al terme de Vallada (València), malgrat la ràpida intervenció dels servicis sanitaris.

Quasi tot l’alumnat valencià supera la PAU de 2026 amb un 95,23 % d’aprovats

Un total de 25.503 estudiants s’han presentat a la convocatòria ordinària de la PAU 2026 a la Comunitat Valenciana i el 95,23 % l’ha superada, amb una nota mitjana de 6,35 en la fase obligatòria.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2 milions de passatgers en maig i s’acosta als 8 milions en 2025

L’aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández ha superat en maig els 2 milions de passatgers, un 12 % més que en 2025, i ha fregat els 8 milions de viatgers en els cinc primers mesos de l’any.

Compromís exigix la dimissió de Camarero i Martínez Mus pels missatges durant la dana

Compromís ha reclamat la dimissió immediata de Susana Camarero i Vicente Martínez Mus pels seus missatges en el xat del Consell durant la dana, i ha registrat un ple extraordinari en Les Corts. Joan Baldoví també ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca per no pronunciar-se sobre els missatges de Carlos Mazón i l'ha acusat de protegir-lo.

Anàlisis biomètrics en l’Operació Pas de l’Estret 2026 als ports de València i Alacant

L’Operació Pas de l’Estret 2026 incorpora anàlisis biomètrics i nous sistemes digitals als ports de València i sobretot d’Alacant per a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de passatgers i vehicles.

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.