Detenen a un home en València per amenaçar a la seua parella i fer xocar el seu cotxe a propòsit

 

Agents de la Policia Local de València han detingut en la matinada d’este diumenge a un home que presumptament va llançar el seu vehicle contra uns bol·lards en la plaça Santa Úrsula de València quan circulava amb la seua parella, a la que li havia amenaçat dient-li que anava a xocar el cotxe després d’una discussió mantinguda en un pub.

 

Segons fonts policials, pel que pareix no era la primera vegada que el detingut llançava una amenaça de provocar un accident voluntari amb la víctima dins del cotxe. La dona va tractar de fugir, però suposadament va ser perseguida per l’ara arrestat, que la va colpejar i li va llevar el mòbil perquè no poguera avisar als agents.

 

Un vianant va avisar a agents que patrullaven pel carrer Guillem de Castro que havien sentit un fort colp i els crits d’una dona que demanava auxili.

 

La víctima es trobava molt alterada

Els policies van continuar la seua vigilància nocturna i, a l’altura de les Torres de Quart, van observar que un cotxe que havia xocat contra dos bol·lards contigus al monument, en la Plaça Santa Úrsula. En l’exterior del cotxe hi havia un home al costat d’una dona que es trobava plorant i en un estat molt alterat.

 

Davant les preguntes dels agents, la dona els va relatar que l’home, amb qui manté un any de relació, havia estampat el cotxe de manera intencionada contra els bol·lards en el transcurs d’una discussió, que s’havia iniciat moments abans dins d’un pub a on prenien alguna consumició i a on ell l’havia colpejada.

 

Segons l’explicació de la víctima, les discussions eren molt habituals davant la gelosia de la seua parella que, segons va poder comprovar la Policia, té en vigor una ordre d’allunyament d’una relació anterior.

 

Una dona controlada per la seua parella

La víctima els va relatar que patia el control del detingut de manera constant, fins al punt que no podia entrar ni eixir de la casa lliurement sense el seu consentiment, es negava al fet que tinguera claus i només eixia al carrer amb ell, que fins i tot la portava i recollia del treball diàriament.

 

En este cas, després d’estar en el pub, la parella va pujar al cotxe a on va continuar la discussió i, en un moment donat de tensió, el detingut li va advertir que anava a xocar el cotxe. L’home va accelerar el vehicle a gran velocitat i va impactar contra els bol·lards.

 

Ella va aprofitar per a eixir de manera precipitada del cotxe, temorosa que complirà la seua amenaça i va intentar fugir i demanar auxili, encara que va ser perseguida per l’ara arrestat que li va llevar el mòbil per a impedir que cridarà a la Policia i la va colpejar en el rostre.

 

Episodis de violència anteriors

Els agents van confirmar l’existència d’anteriors episodis de violència i d’unes diligències per una anterior discussió en la que ell suposadament la va amenaçar amb provocar intencionadament un accident amb ella dins del cotxe.

 

Dels fets van ser testimonis dos persones que van confirmar que l’ara detingut presentava evidents signes de conducció baix la influència de begudes alcohòliques. Per esta raó,  els agents van corroborar amb una prova d’alcoholèmia que va llançar un resultat positiu.

 

El sospitós va quedar detingut per tots estos fets mentres que la dona va ser atesa en un centre mèdic i la grua es va fer càrrec del vehicle.

Últimes notícies

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.