Quatre detinguts en Benidorm per estafes massives a través d’internet

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a quatre persones de nacionalitat espanyola i d’entre 34 i 71 anys com a integrants d’una organització criminal dedicada a fer estafes produïdes massivament en l’àmbit nacional com internacional, per un import xifrat en més d’un milió d’euros.

 

Segons han informat fonts policials, els membres de l’organització tenien diferents comptes bancaris oberts a través d’internet en els que es rebia gran quantitat de diners mitjançant transferències fetes a través de diferents comptes d’empreses i persones espanyoles i estrangeres.

 

Els acusats feien préstecs personals de víctimes que havien facilitat la seua documentació per mitjà d’anuncis que publicitaven de lloguers de cases o llocs de treball o bé feien telefonades en les que es feien passar per tècnics informàtics.

 

Posaven anuncis en Internet

Un dels ‘modus operandi‘ consistia en posar anuncis en diferents plataformes digitals a on oferien cases de lloguer o llocs de treball.

 

Una vegada les víctimes es posaven en contacte amb ells, els integrants de l’organització els demanaven una sèrie de documentació i una vegada rebuda sol·licitaven préstecs personals amb diferents entitats financeres, creant a la víctima un deute involuntari i al seu torn a l’empresa que concedix el préstec un impagament.

 

D’altra banda, el segon dels mètodes utilitzats consistia en fer una sèrie de telefonades a les víctimes fent-se passar per tècnics informàtics. En estes conversacions, els presumptes autors dels fets informaven a les persones estafades que el seu ordinador o telèfon mòbil necessitava una sèrie d’actualitzacions.

 

Per este motiu, els presumptes lladres deien a les víctimes que necessitaven que es descarregaren uns programes per a tindre accés remot als dispositius.

 

Moviments bancaris fraudulents

Amb esta acció els membres de l’organització obtenien el domini absolut dels dispositius de les víctimes i l’accés a tota la informació sense que estes foren conscients d’això, conseguint les claus dels seus comptes bancaris i feien múltiples transferències.

 

Els efectius del Grup VI de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, a principis d’enguany, van rebre una informació d’una entitat bancària en referència a uns moviments possiblement fraudulents registrats en uns quants comptes d’este banc.

 

Amb tota la informació rebuda, els agents van iniciar una investigació i després d’analitzar totes les transferències bancàries es van constatar que procedien de comptes en les que els seus titulars havien sigut víctimes d’un presumpte delicte d’estafa.

 

Traspassaven els diners als seus comptes

A demés, van comprovar que els titulars dels comptes corrents en els que es rebien les transferències fraudulentes tenien vincles entre ells, ja que els diners que rebien el traspassaven posteriorment entre els seus comptes.

 

La investigació van determinar que eren multitud les víctimes que havien sigut estafades i que els presumptes autors formaven part d’un entramat criminal, compost per múltiples individus perfectament organitzats i amb un clar repartiment de tasques dins de l’organització que cometia les seues estafes a través de transferències bancàries.

 

Una vegada identificats als titulars dels comptes bancaris i membres de l’organització, es va conseguir localitzar a quatre d’ells i una vegada detinguts se’ls va imputar un presumpte delicte d’estafa continuada, falsificació de documents, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal.

 

Informació intervinguda

Després de la seua detenció, es van practicar dos registres domiciliaris en els que es van intervenir multitud de telèfons mòbils, targetes i cartilles bancàries, discos durs, ordinadors, factures i documentació bancària a nom de terceres persones.

 

Els detinguts ja han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat de Benidorm. A hores d’ara, la investigació continua oberta i es seguixen amb les gestions per a localitzar i detindre a la resta dels membres de l’organització criminal.

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.