Quatre detinguts en Benidorm per estafes massives a través d’internet

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a quatre persones de nacionalitat espanyola i d’entre 34 i 71 anys com a integrants d’una organització criminal dedicada a fer estafes produïdes massivament en l’àmbit nacional com internacional, per un import xifrat en més d’un milió d’euros.

 

Segons han informat fonts policials, els membres de l’organització tenien diferents comptes bancaris oberts a través d’internet en els que es rebia gran quantitat de diners mitjançant transferències fetes a través de diferents comptes d’empreses i persones espanyoles i estrangeres.

 

Els acusats feien préstecs personals de víctimes que havien facilitat la seua documentació per mitjà d’anuncis que publicitaven de lloguers de cases o llocs de treball o bé feien telefonades en les que es feien passar per tècnics informàtics.

 

Posaven anuncis en Internet

Un dels ‘modus operandi‘ consistia en posar anuncis en diferents plataformes digitals a on oferien cases de lloguer o llocs de treball.

 

Una vegada les víctimes es posaven en contacte amb ells, els integrants de l’organització els demanaven una sèrie de documentació i una vegada rebuda sol·licitaven préstecs personals amb diferents entitats financeres, creant a la víctima un deute involuntari i al seu torn a l’empresa que concedix el préstec un impagament.

 

D’altra banda, el segon dels mètodes utilitzats consistia en fer una sèrie de telefonades a les víctimes fent-se passar per tècnics informàtics. En estes conversacions, els presumptes autors dels fets informaven a les persones estafades que el seu ordinador o telèfon mòbil necessitava una sèrie d’actualitzacions.

 

Per este motiu, els presumptes lladres deien a les víctimes que necessitaven que es descarregaren uns programes per a tindre accés remot als dispositius.

 

Moviments bancaris fraudulents

Amb esta acció els membres de l’organització obtenien el domini absolut dels dispositius de les víctimes i l’accés a tota la informació sense que estes foren conscients d’això, conseguint les claus dels seus comptes bancaris i feien múltiples transferències.

 

Els efectius del Grup VI de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, a principis d’enguany, van rebre una informació d’una entitat bancària en referència a uns moviments possiblement fraudulents registrats en uns quants comptes d’este banc.

 

Amb tota la informació rebuda, els agents van iniciar una investigació i després d’analitzar totes les transferències bancàries es van constatar que procedien de comptes en les que els seus titulars havien sigut víctimes d’un presumpte delicte d’estafa.

 

Traspassaven els diners als seus comptes

A demés, van comprovar que els titulars dels comptes corrents en els que es rebien les transferències fraudulentes tenien vincles entre ells, ja que els diners que rebien el traspassaven posteriorment entre els seus comptes.

 

La investigació van determinar que eren multitud les víctimes que havien sigut estafades i que els presumptes autors formaven part d’un entramat criminal, compost per múltiples individus perfectament organitzats i amb un clar repartiment de tasques dins de l’organització que cometia les seues estafes a través de transferències bancàries.

 

Una vegada identificats als titulars dels comptes bancaris i membres de l’organització, es va conseguir localitzar a quatre d’ells i una vegada detinguts se’ls va imputar un presumpte delicte d’estafa continuada, falsificació de documents, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal.

 

Informació intervinguda

Després de la seua detenció, es van practicar dos registres domiciliaris en els que es van intervenir multitud de telèfons mòbils, targetes i cartilles bancàries, discos durs, ordinadors, factures i documentació bancària a nom de terceres persones.

 

Els detinguts ja han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat de Benidorm. A hores d’ara, la investigació continua oberta i es seguixen amb les gestions per a localitzar i detindre a la resta dels membres de l’organització criminal.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU