Quatre detinguts en Benidorm per estafes massives a través d’internet

Ejemplo de shortcode con estilo
  Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a quatre persones de nacionalitat espanyola i d’entre 34 i 71 anys com a integrants d’una organització criminal dedicada a fer estafes produïdes massivament en l’àmbit nacional com internacional, per un import xifrat en més […]

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a quatre persones de nacionalitat espanyola i d’entre 34 i 71 anys com a integrants d’una organització criminal dedicada a fer estafes produïdes massivament en l’àmbit nacional com internacional, per un import xifrat en més d’un milió d’euros.

 

Segons han informat fonts policials, els membres de l’organització tenien diferents comptes bancaris oberts a través d’internet en els que es rebia gran quantitat de diners mitjançant transferències fetes a través de diferents comptes d’empreses i persones espanyoles i estrangeres.

 

Els acusats feien préstecs personals de víctimes que havien facilitat la seua documentació per mitjà d’anuncis que publicitaven de lloguers de cases o llocs de treball o bé feien telefonades en les que es feien passar per tècnics informàtics.

 

Posaven anuncis en Internet

Un dels ‘modus operandi‘ consistia en posar anuncis en diferents plataformes digitals a on oferien cases de lloguer o llocs de treball.

 

Una vegada les víctimes es posaven en contacte amb ells, els integrants de l’organització els demanaven una sèrie de documentació i una vegada rebuda sol·licitaven préstecs personals amb diferents entitats financeres, creant a la víctima un deute involuntari i al seu torn a l’empresa que concedix el préstec un impagament.

 

D’altra banda, el segon dels mètodes utilitzats consistia en fer una sèrie de telefonades a les víctimes fent-se passar per tècnics informàtics. En estes conversacions, els presumptes autors dels fets informaven a les persones estafades que el seu ordinador o telèfon mòbil necessitava una sèrie d’actualitzacions.

 

Per este motiu, els presumptes lladres deien a les víctimes que necessitaven que es descarregaren uns programes per a tindre accés remot als dispositius.

 

Moviments bancaris fraudulents

Amb esta acció els membres de l’organització obtenien el domini absolut dels dispositius de les víctimes i l’accés a tota la informació sense que estes foren conscients d’això, conseguint les claus dels seus comptes bancaris i feien múltiples transferències.

 

Els efectius del Grup VI de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, a principis d’enguany, van rebre una informació d’una entitat bancària en referència a uns moviments possiblement fraudulents registrats en uns quants comptes d’este banc.

 

Amb tota la informació rebuda, els agents van iniciar una investigació i després d’analitzar totes les transferències bancàries es van constatar que procedien de comptes en les que els seus titulars havien sigut víctimes d’un presumpte delicte d’estafa.

 

Traspassaven els diners als seus comptes

A demés, van comprovar que els titulars dels comptes corrents en els que es rebien les transferències fraudulentes tenien vincles entre ells, ja que els diners que rebien el traspassaven posteriorment entre els seus comptes.

 

La investigació van determinar que eren multitud les víctimes que havien sigut estafades i que els presumptes autors formaven part d’un entramat criminal, compost per múltiples individus perfectament organitzats i amb un clar repartiment de tasques dins de l’organització que cometia les seues estafes a través de transferències bancàries.

 

Una vegada identificats als titulars dels comptes bancaris i membres de l’organització, es va conseguir localitzar a quatre d’ells i una vegada detinguts se’ls va imputar un presumpte delicte d’estafa continuada, falsificació de documents, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal.

 

Informació intervinguda

Després de la seua detenció, es van practicar dos registres domiciliaris en els que es van intervenir multitud de telèfons mòbils, targetes i cartilles bancàries, discos durs, ordinadors, factures i documentació bancària a nom de terceres persones.

 

Els detinguts ja han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat de Benidorm. A hores d’ara, la investigació continua oberta i es seguixen amb les gestions per a localitzar i detindre a la resta dels membres de l’organització criminal.

Últimes notícies

La Generalitat activa la compra de dos vivendes públiques de Les Naus

La Generalitat ha iniciat el procediment per a comprar les dos vivendes públiques de Les Naus, a la platja de Sant Joan, que els beneficiaris havien posat en venda.

Comerços de València calculen pèrdues de fins a 10.000 euros per les amenaces de ‘Blocus’

Les mesures de protecció i els tancaments pel risc de disturbis han reduït un 70 % el negoci hostaler i han generat despeses de fins a 10.000 euros en comerços.

Sis detinguts per vendre heroïna i cocaïna a les Casitas Rosas

La Policía Nacional ha desarticulat un punt de venda d’heroïna i cocaïna a les Casitas Rosas de València i ha detingut sis persones, de 23 a 56 anys.

El Valencia Basket encadena tres victòries i només el supera el Real Madrid

El Valencia Basket ha sumat tres victòries consecutives i presenta la millor ratxa de l’ACB després del Real Madrid, que continua invicte.

El Valencia Basket busca a Istanbul el primer triomf davant del Fenerbahce

El Valencia Basket visita el Fenerbahce en la quarta jornada de la Euroliga després de sumar la primera victòria. L’equip vol trencar una ratxa de deu derrotes davant del conjunt turc.

Adela Cortina ja té mural al CEIP El Castell d’Albalat dels Sorells

La filòsofa Adela Cortina protagonitza el mural número 52 de Dones de Ciència, pintat al CEIP El Castell d’Albalat dels Sorells per Agus Rúcula.

Un jove continua ingressat a Castelló després d’un apunyalament en Halloween

El jove ha sigut atés per una agressió amb arma blanca i continua hospitalitzat amb pronòstic reservat. L’agressió s’ha produït la nit del 31 d’octubre, durant les celebracions de Halloween.

Ja s’ha fet el sorteig de les meses electorals de València per al 29-N

El sorteig ha determinat qui formarà les 944 meses electorals de València el 29 de novembre. El cens municipal suma 625.927 persones amb dret a vot.