Quatre detinguts en Benidorm per estafes massives a través d’internet

Ejemplo de shortcode con estilo
  Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a quatre persones de nacionalitat espanyola i d’entre 34 i 71 anys com a integrants d’una organització criminal dedicada a fer estafes produïdes massivament en l’àmbit nacional com internacional, per un import xifrat en més […]

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a quatre persones de nacionalitat espanyola i d’entre 34 i 71 anys com a integrants d’una organització criminal dedicada a fer estafes produïdes massivament en l’àmbit nacional com internacional, per un import xifrat en més d’un milió d’euros.

 

Segons han informat fonts policials, els membres de l’organització tenien diferents comptes bancaris oberts a través d’internet en els que es rebia gran quantitat de diners mitjançant transferències fetes a través de diferents comptes d’empreses i persones espanyoles i estrangeres.

 

Els acusats feien préstecs personals de víctimes que havien facilitat la seua documentació per mitjà d’anuncis que publicitaven de lloguers de cases o llocs de treball o bé feien telefonades en les que es feien passar per tècnics informàtics.

 

Posaven anuncis en Internet

Un dels ‘modus operandi‘ consistia en posar anuncis en diferents plataformes digitals a on oferien cases de lloguer o llocs de treball.

 

Una vegada les víctimes es posaven en contacte amb ells, els integrants de l’organització els demanaven una sèrie de documentació i una vegada rebuda sol·licitaven préstecs personals amb diferents entitats financeres, creant a la víctima un deute involuntari i al seu torn a l’empresa que concedix el préstec un impagament.

 

D’altra banda, el segon dels mètodes utilitzats consistia en fer una sèrie de telefonades a les víctimes fent-se passar per tècnics informàtics. En estes conversacions, els presumptes autors dels fets informaven a les persones estafades que el seu ordinador o telèfon mòbil necessitava una sèrie d’actualitzacions.

 

Per este motiu, els presumptes lladres deien a les víctimes que necessitaven que es descarregaren uns programes per a tindre accés remot als dispositius.

 

Moviments bancaris fraudulents

Amb esta acció els membres de l’organització obtenien el domini absolut dels dispositius de les víctimes i l’accés a tota la informació sense que estes foren conscients d’això, conseguint les claus dels seus comptes bancaris i feien múltiples transferències.

 

Els efectius del Grup VI de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, a principis d’enguany, van rebre una informació d’una entitat bancària en referència a uns moviments possiblement fraudulents registrats en uns quants comptes d’este banc.

 

Amb tota la informació rebuda, els agents van iniciar una investigació i després d’analitzar totes les transferències bancàries es van constatar que procedien de comptes en les que els seus titulars havien sigut víctimes d’un presumpte delicte d’estafa.

 

Traspassaven els diners als seus comptes

A demés, van comprovar que els titulars dels comptes corrents en els que es rebien les transferències fraudulentes tenien vincles entre ells, ja que els diners que rebien el traspassaven posteriorment entre els seus comptes.

 

La investigació van determinar que eren multitud les víctimes que havien sigut estafades i que els presumptes autors formaven part d’un entramat criminal, compost per múltiples individus perfectament organitzats i amb un clar repartiment de tasques dins de l’organització que cometia les seues estafes a través de transferències bancàries.

 

Una vegada identificats als titulars dels comptes bancaris i membres de l’organització, es va conseguir localitzar a quatre d’ells i una vegada detinguts se’ls va imputar un presumpte delicte d’estafa continuada, falsificació de documents, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal.

 

Informació intervinguda

Després de la seua detenció, es van practicar dos registres domiciliaris en els que es van intervenir multitud de telèfons mòbils, targetes i cartilles bancàries, discos durs, ordinadors, factures i documentació bancària a nom de terceres persones.

 

Els detinguts ja han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat de Benidorm. A hores d’ara, la investigació continua oberta i es seguixen amb les gestions per a localitzar i detindre a la resta dels membres de l’organització criminal.

Últimes notícies

Detenen a Linares un home acusat de corrupció de menors

Un home de 47 anys ha sigut detingut a Linares per obtindre i difondre contingut sexual d’un menor de 12 anys. La investigació continua oberta per localitzar possibles víctimes.

Carlos Cuerpo assumix Transports de manera transitòria després de la dimissió d’Óscar Puente

Sánchez encarrega la cartera al vicepresident primer després que Puente anunciara ahir la seua eixida del Govern

Instructor d’arts marcials, a presó per una agressió greu a Vila-real

Un instructor de K1 i kickboxing ha ingressat a la presó després d’una agressió greu a Vila-real. La víctima, de 32 anys, va patir lesions al cap.

Xixona busca a Brussel·les noves vies per a protegir el torró

Una delegació de Xixona visita Brussel·les els dies 4 i 5 de novembre per conéixer les eines europees que protegixen el torró i altres productes gastronòmics.

El Villarreal encaixa la derrota europea més dura: 0-6

El 0-6 davant del París Saint Germain en la Liga de Campeones és la derrota europea més àmplia de la història del Villarreal.

Tres detinguts a Oriola per intercanviar droga per objectes robats

Una dona i dos hòmens han sigut detinguts a Oriola després de desmantellar dos punts de venda de droga. Els dos punts acceptaven objectes robats a canvi de substàncies.

El litoral sud de València queda en avís groc per pluges

Aemet ha rebaixat a groc l’avís al litoral sud de València, amb acumulats possibles de 20 l/m² en una hora. També hi ha alerta al nord d’Alacant.

L’atur suma 6.716 persones més a la Comunitat Valenciana

L’atur ha crescut en 6.716 persones durant octubre a la Comunitat Valenciana. El total arriba a 303.502 persones desocupades.