Quatre detinguts en Benidorm per estafes massives a través d’internet

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a quatre persones de nacionalitat espanyola i d’entre 34 i 71 anys com a integrants d’una organització criminal dedicada a fer estafes produïdes massivament en l’àmbit nacional com internacional, per un import xifrat en més d’un milió d’euros.

 

Segons han informat fonts policials, els membres de l’organització tenien diferents comptes bancaris oberts a través d’internet en els que es rebia gran quantitat de diners mitjançant transferències fetes a través de diferents comptes d’empreses i persones espanyoles i estrangeres.

 

Els acusats feien préstecs personals de víctimes que havien facilitat la seua documentació per mitjà d’anuncis que publicitaven de lloguers de cases o llocs de treball o bé feien telefonades en les que es feien passar per tècnics informàtics.

 

Posaven anuncis en Internet

Un dels ‘modus operandi‘ consistia en posar anuncis en diferents plataformes digitals a on oferien cases de lloguer o llocs de treball.

 

Una vegada les víctimes es posaven en contacte amb ells, els integrants de l’organització els demanaven una sèrie de documentació i una vegada rebuda sol·licitaven préstecs personals amb diferents entitats financeres, creant a la víctima un deute involuntari i al seu torn a l’empresa que concedix el préstec un impagament.

 

D’altra banda, el segon dels mètodes utilitzats consistia en fer una sèrie de telefonades a les víctimes fent-se passar per tècnics informàtics. En estes conversacions, els presumptes autors dels fets informaven a les persones estafades que el seu ordinador o telèfon mòbil necessitava una sèrie d’actualitzacions.

 

Per este motiu, els presumptes lladres deien a les víctimes que necessitaven que es descarregaren uns programes per a tindre accés remot als dispositius.

 

Moviments bancaris fraudulents

Amb esta acció els membres de l’organització obtenien el domini absolut dels dispositius de les víctimes i l’accés a tota la informació sense que estes foren conscients d’això, conseguint les claus dels seus comptes bancaris i feien múltiples transferències.

 

Els efectius del Grup VI de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, a principis d’enguany, van rebre una informació d’una entitat bancària en referència a uns moviments possiblement fraudulents registrats en uns quants comptes d’este banc.

 

Amb tota la informació rebuda, els agents van iniciar una investigació i després d’analitzar totes les transferències bancàries es van constatar que procedien de comptes en les que els seus titulars havien sigut víctimes d’un presumpte delicte d’estafa.

 

Traspassaven els diners als seus comptes

A demés, van comprovar que els titulars dels comptes corrents en els que es rebien les transferències fraudulentes tenien vincles entre ells, ja que els diners que rebien el traspassaven posteriorment entre els seus comptes.

 

La investigació van determinar que eren multitud les víctimes que havien sigut estafades i que els presumptes autors formaven part d’un entramat criminal, compost per múltiples individus perfectament organitzats i amb un clar repartiment de tasques dins de l’organització que cometia les seues estafes a través de transferències bancàries.

 

Una vegada identificats als titulars dels comptes bancaris i membres de l’organització, es va conseguir localitzar a quatre d’ells i una vegada detinguts se’ls va imputar un presumpte delicte d’estafa continuada, falsificació de documents, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal.

 

Informació intervinguda

Després de la seua detenció, es van practicar dos registres domiciliaris en els que es van intervenir multitud de telèfons mòbils, targetes i cartilles bancàries, discos durs, ordinadors, factures i documentació bancària a nom de terceres persones.

 

Els detinguts ja han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat de Benidorm. A hores d’ara, la investigació continua oberta i es seguixen amb les gestions per a localitzar i detindre a la resta dels membres de l’organització criminal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.