Quatre detinguts en Benidorm per estafes massives a través d’internet

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat de Benidorm, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant) a quatre persones de nacionalitat espanyola i d’entre 34 i 71 anys com a integrants d’una organització criminal dedicada a fer estafes produïdes massivament en l’àmbit nacional com internacional, per un import xifrat en més d’un milió d’euros.

 

Segons han informat fonts policials, els membres de l’organització tenien diferents comptes bancaris oberts a través d’internet en els que es rebia gran quantitat de diners mitjançant transferències fetes a través de diferents comptes d’empreses i persones espanyoles i estrangeres.

 

Els acusats feien préstecs personals de víctimes que havien facilitat la seua documentació per mitjà d’anuncis que publicitaven de lloguers de cases o llocs de treball o bé feien telefonades en les que es feien passar per tècnics informàtics.

 

Posaven anuncis en Internet

Un dels ‘modus operandi‘ consistia en posar anuncis en diferents plataformes digitals a on oferien cases de lloguer o llocs de treball.

 

Una vegada les víctimes es posaven en contacte amb ells, els integrants de l’organització els demanaven una sèrie de documentació i una vegada rebuda sol·licitaven préstecs personals amb diferents entitats financeres, creant a la víctima un deute involuntari i al seu torn a l’empresa que concedix el préstec un impagament.

 

D’altra banda, el segon dels mètodes utilitzats consistia en fer una sèrie de telefonades a les víctimes fent-se passar per tècnics informàtics. En estes conversacions, els presumptes autors dels fets informaven a les persones estafades que el seu ordinador o telèfon mòbil necessitava una sèrie d’actualitzacions.

 

Per este motiu, els presumptes lladres deien a les víctimes que necessitaven que es descarregaren uns programes per a tindre accés remot als dispositius.

 

Moviments bancaris fraudulents

Amb esta acció els membres de l’organització obtenien el domini absolut dels dispositius de les víctimes i l’accés a tota la informació sense que estes foren conscients d’això, conseguint les claus dels seus comptes bancaris i feien múltiples transferències.

 

Els efectius del Grup VI de Policia Judicial de la Comissaria de Benidorm, a principis d’enguany, van rebre una informació d’una entitat bancària en referència a uns moviments possiblement fraudulents registrats en uns quants comptes d’este banc.

 

Amb tota la informació rebuda, els agents van iniciar una investigació i després d’analitzar totes les transferències bancàries es van constatar que procedien de comptes en les que els seus titulars havien sigut víctimes d’un presumpte delicte d’estafa.

 

Traspassaven els diners als seus comptes

A demés, van comprovar que els titulars dels comptes corrents en els que es rebien les transferències fraudulentes tenien vincles entre ells, ja que els diners que rebien el traspassaven posteriorment entre els seus comptes.

 

La investigació van determinar que eren multitud les víctimes que havien sigut estafades i que els presumptes autors formaven part d’un entramat criminal, compost per múltiples individus perfectament organitzats i amb un clar repartiment de tasques dins de l’organització que cometia les seues estafes a través de transferències bancàries.

 

Una vegada identificats als titulars dels comptes bancaris i membres de l’organització, es va conseguir localitzar a quatre d’ells i una vegada detinguts se’ls va imputar un presumpte delicte d’estafa continuada, falsificació de documents, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal.

 

Informació intervinguda

Després de la seua detenció, es van practicar dos registres domiciliaris en els que es van intervenir multitud de telèfons mòbils, targetes i cartilles bancàries, discos durs, ordinadors, factures i documentació bancària a nom de terceres persones.

 

Els detinguts ja han passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat de Benidorm. A hores d’ara, la investigació continua oberta i es seguixen amb les gestions per a localitzar i detindre a la resta dels membres de l’organització criminal.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.