Anuncios

Detinguts per tramitar contractes falsos de treball per a regularitzar a ciutadans estrangers

Agents de la Policia Nacional han desmantellat una trama que operava en la localitat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), dedicada a la regularització de ciutadans estrangers mitjançant contractes laborals en el sector domèstic que aportaven en les sol·licituds de permisos de residència, cobrant per això diferents quantitats de diners. Fruit d’això s’ha aconseguit la detenció de 33 persones entre els qui es troben el principal responsable i diversos familiars d’aquest.

La investigació es va iniciar l’abril de 2021 arran de la investigació d’un grup criminal, que centrava la seua activitat entorn d’una gestoria situada en la localitat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

Anuncios

El principal investigat, fent-se passar com a propietari d’una gestoria, i utilitzant al seu cercle familiar més pròxim, tots detinguts, van crear un entramat que facilitaven contractes de treball de contingut falsari com a ocupadors de servei domèstic. Ell mateix s’encarregava de realitzar tots els tràmits documentals.

Originàriament l’activitat consistia en el fet que els membres de la família investigada simulaven una relació laboral com a ocupadors domèstics, facilitant contractes de treball d’un any de duració a jornada completa, que mai es portaven a terme.

Els documents s’aportaven als expedients de sol·licitud de residència per circumstàncies excepcionals en la Subdelegació del Govern de Barcelona. Obtingudes les targetes de residència, eren donats de baixa en el sistema de cotitzacions de la Seguretat Social, captant a altres estrangers, als quals igualment facilitaven altres contractes de treball perquè pogueren realitzar els tràmits.

S’ha acreditat la participació de 10 suposats ocupadors, procedint-se a la detenció de 33 persones, 31 d’ells a Sant Adrià de Besòs (Barcelona), sent les dos restants a Vitòria i València com a autors d’un presumpte delicte de Pertinença a Grup Criminal, Afavoriment de la Immigració Il·legal i Falsedat Documental, a més de 14 investigats per la seua presumpta implicació en els fets.

El principal investigat es tracta de personal laboral de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, que ha sigut informada tant de la detenció com de l’activitat que aquesta persona estava realitzant. Des de l’AEAT s’han iniciat els preceptius procediments per a depurar possibles responsabilitats administratives en el cas de demostrar la seua presumpta participació en els fets.

La investigació ha sigut portada per la Comissaria Local de Sant Adrià del Besós de Policia Nacional i col·laborant amb aquesta, les Brigades Provincials d’Estrangeria i Fronteres de Vitòria-Gasteiz i València.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Sindicats i famílies carreguen contra la carta de Ortí i criden a buidar els centres en la vaga indefinida

Sindicats docents i associacions de famílies denuncien la carta enviada per la consellera Carmen Ortí i criden a donar suport a la vaga indefinida i a buidar els centres educatius.

Fam, Carrera i Fiebich queden congelades en la WNBA per a acabar la Lliga i Cazorla és acomiadada

Seattle Storm i Nova York Liberty han congelat els drets de Awa Fam, Raquel Carrera i Leo Fiebich per a permetre'ls acabar la Lliga Femenina, mentres que Maite Cazorla ha sigut tallada per Atlanta Dream després de la pretemporada.

Quatre detinguts a València per estafar més de 13.000 euros com a falsos revisors del gas

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre persones acusades d'estafar més de 13.000 euros a víctimes vulnerables fent-se passar per revisors del gas.

Ortí es diu preocupada per la vaga indefinida de professorat i es mostra disposada a negociar

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, expressa la seua preocupació per la duració i el possible seguiment massiu de la vaga indefinida del professorat i assegura que manté la porta oberta a negociar, malgrat el rebuig sindical a la seua oferta salarial.

Leticia Romero firma 300 partits amb el València Basket i entra en la història del club

La segona capitana del València Basket, Leticia Romero, aconseguix els 300 partits oficials amb el club i es consolida com una de les jugadores més importants de la seua història.

Alerta groga el dissabte per pluges intenses en la Comunitat Valenciana

La Aemet activa per a este dissabte l'avís groc a Alacant, València i Castelló per pluges que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a Alacant.

Un estudi xifra en un 80% la reducció de pèrdues per danes amb agricultura regenerativa

Una anàlisi sobre 316.000 hectàrees de cultius valencians conclou que l'agricultura regenerativa podria retallar fins a un 80% les pèrdues agrícoles en futures danes amb una inversió molt inferior al cost dels danys.

Sara Aagesen compareixerà el 19 davant la comissió del Senat sobre la dana de València

Sara Aagesen ha sol·licitat i obtingut un canvi de data per a declarar davant la comissió del Senat sobre la dana de València, que la interrogarà el 19 de maig després de més de dos mesos d'inactivitat.
Anuncios