Detinguts dos hòmens pel crim d’una dona en la Granja de Rocamora

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens, nacionals dels Països Baixos (49) i Espanya (33), com a presumptes autors d’un delicte d’homicidi i robatori amb violència, produït fa vora mig any en la Granja de Rocamora, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en el que la víctima va ser una dona britànica de 70 anys.

 

Segons informa la Guàrdia Civil en un comunicat, va ser l’amiga de la víctima qui va donar l’avís, després de descobrir el seu cadàver en terra amb aparents signes de violència. En l’escena del crim no hi havia res, ni un xicotet indici que poguera ajudar als agents a aclarir el delicte. L’única cosa segura era que ella va obrir la porta de manera voluntària, perquè l’accés no havia sigut forçat. 

 

Una investigació amb escasses evidències

Després de mesos d’anàlisis de les escasses evidències trobades en l’entorn, va haver-hi una línia d’investigació que va cobrar força: havia de ser un conegut de la víctima. A pesar d’això, el mòbil no es va poder establir fins que es van produir les detencions, les dos en la localitat de Crevillent, en el Baix Vinalopó (Alacant). La primera, el dia 9 de gener de 2020, en la que es va detindre a un home dels Països Baixos, de 49 anys; i la segona, el 16 de gener, d’un espanyol de 33 anys.

 

Segons les investigacions, els dos detinguts van acudir aquell dia fins al domicili de la víctima amb la clara intenció de robar-li. Un d’ells, amic íntim de la morta, sabia que ella li obriria la porta sense posar-li cap impediment. Com sabien que la víctima guardava diners en efectiu en sa casa, anaren directes a furtar-li la quantitat de 600 euros. En la fugida, per a apartar-la del seu camí, un d’ells li va pegar un colp mortal en el pit, que va posar fi a la seua vida. 

 

Després de les declaracions dels dos detinguts en dependències oficials, van confessar la seua participació en la mort de la britànica, ratificant en seu judicial el declarat davant els agents.

 

Les diligències han sigut secretes durant tot el temps que ha durat la investigació, fins a este mes de juliol de 2020, en el que finalment s’ha fet la reconstrucció dels fets. 

 

Els dos van ser detinguts pels presumptes delictes d’homicidi i robatori amb violència i van ingressar en la presó després de ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela (Alacant), que instruïx la causa.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.