Detinguts dos hòmens pel crim d’una dona en la Granja de Rocamora

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens, nacionals dels Països Baixos (49) i Espanya (33), com a presumptes autors d’un delicte d’homicidi i robatori amb violència, produït fa vora mig any en la Granja de Rocamora, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en el que la víctima va ser una dona britànica de 70 anys.

 

Segons informa la Guàrdia Civil en un comunicat, va ser l’amiga de la víctima qui va donar l’avís, després de descobrir el seu cadàver en terra amb aparents signes de violència. En l’escena del crim no hi havia res, ni un xicotet indici que poguera ajudar als agents a aclarir el delicte. L’única cosa segura era que ella va obrir la porta de manera voluntària, perquè l’accés no havia sigut forçat. 

 

Una investigació amb escasses evidències

Després de mesos d’anàlisis de les escasses evidències trobades en l’entorn, va haver-hi una línia d’investigació que va cobrar força: havia de ser un conegut de la víctima. A pesar d’això, el mòbil no es va poder establir fins que es van produir les detencions, les dos en la localitat de Crevillent, en el Baix Vinalopó (Alacant). La primera, el dia 9 de gener de 2020, en la que es va detindre a un home dels Països Baixos, de 49 anys; i la segona, el 16 de gener, d’un espanyol de 33 anys.

 

Segons les investigacions, els dos detinguts van acudir aquell dia fins al domicili de la víctima amb la clara intenció de robar-li. Un d’ells, amic íntim de la morta, sabia que ella li obriria la porta sense posar-li cap impediment. Com sabien que la víctima guardava diners en efectiu en sa casa, anaren directes a furtar-li la quantitat de 600 euros. En la fugida, per a apartar-la del seu camí, un d’ells li va pegar un colp mortal en el pit, que va posar fi a la seua vida. 

 

Després de les declaracions dels dos detinguts en dependències oficials, van confessar la seua participació en la mort de la britànica, ratificant en seu judicial el declarat davant els agents.

 

Les diligències han sigut secretes durant tot el temps que ha durat la investigació, fins a este mes de juliol de 2020, en el que finalment s’ha fet la reconstrucció dels fets. 

 

Els dos van ser detinguts pels presumptes delictes d’homicidi i robatori amb violència i van ingressar en la presó després de ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela (Alacant), que instruïx la causa.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.