Detinguts dos hòmens pel crim d’una dona en la Granja de Rocamora

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens, nacionals dels Països Baixos (49) i Espanya (33), com a presumptes autors d’un delicte d’homicidi i robatori amb violència, produït fa vora mig any en la Granja de Rocamora, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en el que la víctima va ser una dona britànica de 70 anys.

 

Segons informa la Guàrdia Civil en un comunicat, va ser l’amiga de la víctima qui va donar l’avís, després de descobrir el seu cadàver en terra amb aparents signes de violència. En l’escena del crim no hi havia res, ni un xicotet indici que poguera ajudar als agents a aclarir el delicte. L’única cosa segura era que ella va obrir la porta de manera voluntària, perquè l’accés no havia sigut forçat. 

 

Una investigació amb escasses evidències

Després de mesos d’anàlisis de les escasses evidències trobades en l’entorn, va haver-hi una línia d’investigació que va cobrar força: havia de ser un conegut de la víctima. A pesar d’això, el mòbil no es va poder establir fins que es van produir les detencions, les dos en la localitat de Crevillent, en el Baix Vinalopó (Alacant). La primera, el dia 9 de gener de 2020, en la que es va detindre a un home dels Països Baixos, de 49 anys; i la segona, el 16 de gener, d’un espanyol de 33 anys.

 

Segons les investigacions, els dos detinguts van acudir aquell dia fins al domicili de la víctima amb la clara intenció de robar-li. Un d’ells, amic íntim de la morta, sabia que ella li obriria la porta sense posar-li cap impediment. Com sabien que la víctima guardava diners en efectiu en sa casa, anaren directes a furtar-li la quantitat de 600 euros. En la fugida, per a apartar-la del seu camí, un d’ells li va pegar un colp mortal en el pit, que va posar fi a la seua vida. 

 

Després de les declaracions dels dos detinguts en dependències oficials, van confessar la seua participació en la mort de la britànica, ratificant en seu judicial el declarat davant els agents.

 

Les diligències han sigut secretes durant tot el temps que ha durat la investigació, fins a este mes de juliol de 2020, en el que finalment s’ha fet la reconstrucció dels fets. 

 

Els dos van ser detinguts pels presumptes delictes d’homicidi i robatori amb violència i van ingressar en la presó després de ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela (Alacant), que instruïx la causa.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.