Detinguts dos hòmens pel crim d’una dona en la Granja de Rocamora

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens, nacionals dels Països Baixos (49) i Espanya (33), com a presumptes autors d’un delicte d’homicidi i robatori amb violència, produït fa vora mig any en la Granja de Rocamora, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en el que la víctima va ser una dona britànica de 70 anys.

 

Segons informa la Guàrdia Civil en un comunicat, va ser l’amiga de la víctima qui va donar l’avís, després de descobrir el seu cadàver en terra amb aparents signes de violència. En l’escena del crim no hi havia res, ni un xicotet indici que poguera ajudar als agents a aclarir el delicte. L’única cosa segura era que ella va obrir la porta de manera voluntària, perquè l’accés no havia sigut forçat. 

 

Una investigació amb escasses evidències

Després de mesos d’anàlisis de les escasses evidències trobades en l’entorn, va haver-hi una línia d’investigació que va cobrar força: havia de ser un conegut de la víctima. A pesar d’això, el mòbil no es va poder establir fins que es van produir les detencions, les dos en la localitat de Crevillent, en el Baix Vinalopó (Alacant). La primera, el dia 9 de gener de 2020, en la que es va detindre a un home dels Països Baixos, de 49 anys; i la segona, el 16 de gener, d’un espanyol de 33 anys.

 

Segons les investigacions, els dos detinguts van acudir aquell dia fins al domicili de la víctima amb la clara intenció de robar-li. Un d’ells, amic íntim de la morta, sabia que ella li obriria la porta sense posar-li cap impediment. Com sabien que la víctima guardava diners en efectiu en sa casa, anaren directes a furtar-li la quantitat de 600 euros. En la fugida, per a apartar-la del seu camí, un d’ells li va pegar un colp mortal en el pit, que va posar fi a la seua vida. 

 

Després de les declaracions dels dos detinguts en dependències oficials, van confessar la seua participació en la mort de la britànica, ratificant en seu judicial el declarat davant els agents.

 

Les diligències han sigut secretes durant tot el temps que ha durat la investigació, fins a este mes de juliol de 2020, en el que finalment s’ha fet la reconstrucció dels fets. 

 

Els dos van ser detinguts pels presumptes delictes d’homicidi i robatori amb violència i van ingressar en la presó després de ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela (Alacant), que instruïx la causa.

Últimes notícies

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.

Vols directes entre València i Nova York amb United a partir de juny de 2027

United Airlines connectarà València i Nova York amb tres vols setmanals des de juny de 2027, en el marc d’una gran expansió internacional de la companyia. Generalitat i Ajuntament destaquen l’impacte per al turisme i la connexió amb el mercat nord-americà.

L’eclipsi solar deixa 317 atencions oculars a la Comunitat Valenciana sense ingressos hospitalaris

L’eclipsi solar total del 12 d’agost ha generat 317 consultes oftalmològiques als centres sanitaris públics de la Comunitat Valenciana, totes sense necessitat d’ingrés hospitalari. Sanitat havia reforçat les urgències i els servicis d’oftalmologia i insistit en l’ús de ulleres homologades.

Buñol ja té preparada la seua ‘artilleria roja’ per a la 79a Tomatina

Buñol ja té carregats en set camions els 150.000 quilos de tomata que este dimecres llançaran 22.000 participants en la 79a Tomatina, amb reforç de trens de Rodalia, mesures d’accessibilitat i una crida a vestir de verd en defensa de l’escola pública.

El Govern català critica la violència policial contra un aficionat del Barça a Elx

La portaveu del Govern català, Sílvia Paneque, ha censurat la violència policial contra un seguidor del Barça a qui agents de la Policia Nacional van pegar després de retirar-li una estelada abans del partit a Elx. La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha comunicat a l’executiu català que ha obert una investigació interna i que no hi havia cap ordre específica de requisar estes banderes.