Detinguts dos hòmens pel crim d’una dona en la Granja de Rocamora

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens, nacionals dels Països Baixos (49) i Espanya (33), com a presumptes autors d’un delicte d’homicidi i robatori amb violència, produït fa vora mig any en la Granja de Rocamora, en la comarca del Baix Segura (Alacant), en el que la víctima va ser una dona britànica de 70 anys.

 

Segons informa la Guàrdia Civil en un comunicat, va ser l’amiga de la víctima qui va donar l’avís, després de descobrir el seu cadàver en terra amb aparents signes de violència. En l’escena del crim no hi havia res, ni un xicotet indici que poguera ajudar als agents a aclarir el delicte. L’única cosa segura era que ella va obrir la porta de manera voluntària, perquè l’accés no havia sigut forçat. 

 

Una investigació amb escasses evidències

Després de mesos d’anàlisis de les escasses evidències trobades en l’entorn, va haver-hi una línia d’investigació que va cobrar força: havia de ser un conegut de la víctima. A pesar d’això, el mòbil no es va poder establir fins que es van produir les detencions, les dos en la localitat de Crevillent, en el Baix Vinalopó (Alacant). La primera, el dia 9 de gener de 2020, en la que es va detindre a un home dels Països Baixos, de 49 anys; i la segona, el 16 de gener, d’un espanyol de 33 anys.

 

Segons les investigacions, els dos detinguts van acudir aquell dia fins al domicili de la víctima amb la clara intenció de robar-li. Un d’ells, amic íntim de la morta, sabia que ella li obriria la porta sense posar-li cap impediment. Com sabien que la víctima guardava diners en efectiu en sa casa, anaren directes a furtar-li la quantitat de 600 euros. En la fugida, per a apartar-la del seu camí, un d’ells li va pegar un colp mortal en el pit, que va posar fi a la seua vida. 

 

Després de les declaracions dels dos detinguts en dependències oficials, van confessar la seua participació en la mort de la britànica, ratificant en seu judicial el declarat davant els agents.

 

Les diligències han sigut secretes durant tot el temps que ha durat la investigació, fins a este mes de juliol de 2020, en el que finalment s’ha fet la reconstrucció dels fets. 

 

Els dos van ser detinguts pels presumptes delictes d’homicidi i robatori amb violència i van ingressar en la presó després de ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 d’Orihuela (Alacant), que instruïx la causa.

Últimes notícies

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.

Guido Rodríguez continuarà al València fins 2028 amb una temporada opcional

El migcampista argentí Guido Rodríguez ha signat un nou contracte amb el València fins juny de 2028, amb una temporada addicional opcional, després de mitja campanya al club.

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.