19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Detinguts dos jóvens en València per mantindre tancada a una anciana

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a dos jóvens, una xica de 18 anys i la seua parella de 22, com a presumptes autors d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar, després de pel que pareix mantindre tancada a la iaia d’ella, de 72 anys, en una habitació de la casa a on els tres residien.

 

Segons han informat fonts policials, els fets haurien ocorregut des de l’any 2018 en una casa de València, propietat de la víctima, a on residia al costat de la seua néta i la parella d’esta.

 

Els ara detinguts presumptament van col·locar un cadenat a la porta de l’habitació
de l’anciana i van apuntalar la finestra a fi d’evitar que isquera.

 

La dona no tenia accés ni al bany 

Els investigadors de la Unitat d’Atenció a la Família i Dona (UFAM) han pogut saber que la dona estava tancada a la seua habitació la major part del dia, des de les 20.00 hores fins a les 10.00 hores, permetent-li en algun moment eixir al saló, sense poder accedir a la resta de dependències de la casa, ni tan sols al bany.

 

En algunes ocasions, pel que pareix, la neta i la seua parella també li bufetejaven i li insultaven constantment.

 

Els jóvens, a demés, en diferents ocasions s’haurien absentat tot el cap de setmana,
deixant a la víctima tancada en clau dins de la casa, sense poder eixir i, encara que amb menjar suficient, sense telèfon amb el qual poder avisar en cas de necessitar ajuda.

 

Els policies continuen la investigació per si la dona d’avançada edat haguera sigut obligada a cometre furts en establiments comercials, quan anava acompanyada dels ara detinguts.

 

D’igual manera investiguen si la parella s també va poder haver extret diners del compte de la víctima, ja que esta cobra una pensió i li haurien agarrat la cartilla
bancària.

 

Auxiliada després d’un descuit 

La dona de 72 anys ha pogut finalment ser auxiliada pels agents després d’un
descuit de la seua néta, que va oblidar tancar en un moment donat la porta de l’habitació, conseguint així fugir del domicili i avisar de la situació que vivia a l’empleat d’una farmàcia pròxima, qui immediatament va avisar a la Policia Nacional.

Els policies, després de dur a terme les investigacions oportunes, han detingut a la
neta i a la seua parella. Els dos compten amb antecedents policials, com a presumptes autors d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar.

Últimes notícies

Dimecres amb ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils impulsa vent de l'oest amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i grocs a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. Hi haurà nuvolositat variable i pluges febles a l'interior a la vesprada, amb mala mar en la costa.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i 23 graus de matinada en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 104 km/h i temperatures de 23 graus en plena matinada en diversos punts de la Comunitat Valenciana. Bombers han intervingut pels efectes del vent.

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 crema amb Kenneth i deixa sis finalistes

Kenneth ha segellat el seu passe a la final del dissabte amb una actuació d'alt voltatge. Li acompanyen Tony Grox i LucyCalys, Izan Llunas, Kitai, Mikel Herzog Jr i el duo María León i Julia Medina.

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.