Detinguts per estafar amb el lloguer de cases turístiques en Benidorm

Benidorm ya no solo es el lugar ideal para unas vacaciones en la playa, ahora los mayores acuden en busca de fiesta

Estades més de 100 persones en lloguers de cases turístiques de Benidorm | EFE

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), a cinc persones per, presumptament, estafar a turistes amb el lloguer de cases. Als detinguts, d’entre 22 i 62 anys, se’ls atribuïx ser membres d’una organització dedicada a estafar i a usurpar la identitat de les seues víctimes.

 

La investigació l’ha portat a terme el Grup IV de les Brigades de Policia Judicial de Benidorm en col·laboració amb el Grup de Delictes Tecnològics de la Direcció Superior d’Aragó, ha informat la Comissaria provincial este dilluns 24 de febrer.

 

Els detinguts publicaven anuncis de lloguer de pisos turístics en diferents webs d’Internet, identificant-se amb DNI, d’altres perjudicats de la mateixa estafa, per a donar d’eixa manera major credibilitat i seguretat subjectiva a les seues víctimes.

 

Els turistes arribaven i no tenien cap casa

Després d’arribar a l’acord per al lloguer del pis vacacional, facilitaven a les víctimes nombres de comptes bancaris per a realitzar l’ingrés dels diners acordats per al lloguer. Estos comptes pertanyien a una entitat de diners electrònics que emetia targetes prepagament de moneder electrònic, que eren contractades pels membres de l’organització amb els DNI de les mateixes víctimes que havien patit l’estafa.

 

A demés, sol·licitaven la modificació de la casa per a que foren enviades a Benidorm, resultant ser adreces fictícies. Per a conseguir estes targetes que eren recarregades amb els diners estafats a les víctimes, utilitzaven a terceres persones i una volta en el seu poder retiraven els diners en caixers automàtics.

 

Les víctimes es donaven compte que havien sigut estafades quan una volta en la ciutat no podien contactar amb la persona que els havia llogat la casa i no podien comunicar-se amb ella. Dos dels detinguts, els presumptes encarregats de recollir les targetes electròniques, van ser posats en llibertat després de prestar declaració.

 

Altres tres detinguts, d’origen romanés i presumptes capitostos de l’organització, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia. La investigació continua oberta, havent-se localitzat fins al moment més d’un centenar de víctimes per estafa, així com uns vint afectats per usurpació d’identitat.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.