15.2 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Detinguts per estafar amb el lloguer de cases turístiques en Benidorm

Benidorm ya no solo es el lugar ideal para unas vacaciones en la playa, ahora los mayores acuden en busca de fiesta

Estades més de 100 persones en lloguers de cases turístiques de Benidorm | EFE

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), a cinc persones per, presumptament, estafar a turistes amb el lloguer de cases. Als detinguts, d’entre 22 i 62 anys, se’ls atribuïx ser membres d’una organització dedicada a estafar i a usurpar la identitat de les seues víctimes.

 

La investigació l’ha portat a terme el Grup IV de les Brigades de Policia Judicial de Benidorm en col·laboració amb el Grup de Delictes Tecnològics de la Direcció Superior d’Aragó, ha informat la Comissaria provincial este dilluns 24 de febrer.

 

Els detinguts publicaven anuncis de lloguer de pisos turístics en diferents webs d’Internet, identificant-se amb DNI, d’altres perjudicats de la mateixa estafa, per a donar d’eixa manera major credibilitat i seguretat subjectiva a les seues víctimes.

 

Els turistes arribaven i no tenien cap casa

Després d’arribar a l’acord per al lloguer del pis vacacional, facilitaven a les víctimes nombres de comptes bancaris per a realitzar l’ingrés dels diners acordats per al lloguer. Estos comptes pertanyien a una entitat de diners electrònics que emetia targetes prepagament de moneder electrònic, que eren contractades pels membres de l’organització amb els DNI de les mateixes víctimes que havien patit l’estafa.

 

A demés, sol·licitaven la modificació de la casa per a que foren enviades a Benidorm, resultant ser adreces fictícies. Per a conseguir estes targetes que eren recarregades amb els diners estafats a les víctimes, utilitzaven a terceres persones i una volta en el seu poder retiraven els diners en caixers automàtics.

 

Les víctimes es donaven compte que havien sigut estafades quan una volta en la ciutat no podien contactar amb la persona que els havia llogat la casa i no podien comunicar-se amb ella. Dos dels detinguts, els presumptes encarregats de recollir les targetes electròniques, van ser posats en llibertat després de prestar declaració.

 

Altres tres detinguts, d’origen romanés i presumptes capitostos de l’organització, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia. La investigació continua oberta, havent-se localitzat fins al moment més d’un centenar de víctimes per estafa, així com uns vint afectats per usurpació d’identitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.