Detinguts per estafar amb el lloguer de cases turístiques en Benidorm

Benidorm ya no solo es el lugar ideal para unas vacaciones en la playa, ahora los mayores acuden en busca de fiesta

Estades més de 100 persones en lloguers de cases turístiques de Benidorm | EFE

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), a cinc persones per, presumptament, estafar a turistes amb el lloguer de cases. Als detinguts, d’entre 22 i 62 anys, se’ls atribuïx ser membres d’una organització dedicada a estafar i a usurpar la identitat de les seues víctimes.

 

La investigació l’ha portat a terme el Grup IV de les Brigades de Policia Judicial de Benidorm en col·laboració amb el Grup de Delictes Tecnològics de la Direcció Superior d’Aragó, ha informat la Comissaria provincial este dilluns 24 de febrer.

 

Els detinguts publicaven anuncis de lloguer de pisos turístics en diferents webs d’Internet, identificant-se amb DNI, d’altres perjudicats de la mateixa estafa, per a donar d’eixa manera major credibilitat i seguretat subjectiva a les seues víctimes.

 

Els turistes arribaven i no tenien cap casa

Després d’arribar a l’acord per al lloguer del pis vacacional, facilitaven a les víctimes nombres de comptes bancaris per a realitzar l’ingrés dels diners acordats per al lloguer. Estos comptes pertanyien a una entitat de diners electrònics que emetia targetes prepagament de moneder electrònic, que eren contractades pels membres de l’organització amb els DNI de les mateixes víctimes que havien patit l’estafa.

 

A demés, sol·licitaven la modificació de la casa per a que foren enviades a Benidorm, resultant ser adreces fictícies. Per a conseguir estes targetes que eren recarregades amb els diners estafats a les víctimes, utilitzaven a terceres persones i una volta en el seu poder retiraven els diners en caixers automàtics.

 

Les víctimes es donaven compte que havien sigut estafades quan una volta en la ciutat no podien contactar amb la persona que els havia llogat la casa i no podien comunicar-se amb ella. Dos dels detinguts, els presumptes encarregats de recollir les targetes electròniques, van ser posats en llibertat després de prestar declaració.

 

Altres tres detinguts, d’origen romanés i presumptes capitostos de l’organització, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia. La investigació continua oberta, havent-se localitzat fins al moment més d’un centenar de víctimes per estafa, així com uns vint afectats per usurpació d’identitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.