Tres detinguts pels insults racistes a Vinícius a Mestalla

Agents de la Policia Nacional hui ha efectuat tres detencions en relació amb els insults racistes esdevinguts contra el jugador blanc, Vinícius, durant el partit del Valencia CF i el Real Madrid.

Tots tres detinguts són tots de nacionalitat espanyola amb edats compreses entre els 18 i els 21 anys per un presumpte delicte relatiu a l’exercici dels drets fonamentals i llibertats públiques.

Estes detencions tenen relació amb els fets esdevinguts a la trobada de futbol del Valencia CF i el Real Madrid del passat 21 de maig, quan diversos aficionats valencianistes van insultar Vinícius que també va patir càntics racistes.

De la mateixa manera, la Fiscalia de València ha obert d’ofici una investigació per esbrinar si els insults racistes proferits contra el jugador del Reial Madrid constitueixen un delicte d’odi. Així mateix, el club blanc ha presentat com a acusació particular una demanda pels delictes d’odi i de discriminació davant la Fiscalia General de l’Estat.

El Valencia CF expulsarà els aficionats responsable ‘de per vida’

D’altra banda, el Valencia CF ha llançat un comunicat en què anuncia que en el seu “permanent compromís contra el racisme i la violència en totes les seues formes” ha procedit a l’obertura d’un expedient disciplinari i que “aplicarà la màxima severitat contra els aficionats que estiguen implicats expulsant-los de l’estadi de per vida i col·labora amb la Policia i les autoritats competents per aclarir el que ha passat”. 

En este sentit, ha assenyalat que “la policia ha identificat un aficionat que va proferir gestos racistes a Vinícius Jr al partit de la Jornada 35 contra el Real Madrid disputat al Camp de Mestalla i s’està treballant de manera coordinada per confirmar la identitat d’altres possibles implicats”. 

“Des del moment dels fets s’estan analitzant tots els enregistraments disponibles, treballant amb la màxima celeritat per aclarir els fets per tal d’actuar amb rapidesa i contundència” precisa en un comunicat.

“El Club condemna enèrgicament este tipus de comportaments, que no tenen cabuda al futbol ia la societat i que no es corresponen amb els valors del Valencia CF i la seua afició”. D’esta manera, “reafirmem la nostra posició en contra del racisme actuant amb la mateixa contundència que l’any 2019, quan es va expulsar de per vida un aficionat que va fer gestos i salutacions feixistes als aficionats de l’Arsenal al partit de la UEFA Europa League”.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.