10.8 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Detinguts ‘in fraganti’ dos lladres que acabaven de furtar en un bar de Torrevieja

 

La Guàrdia Civil de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha detingut a dos lladres
habituals que acabaven de fer-se amb la recaptació i algunes begudes en un bar
del centre de la ciutat. Han sigut sorpresos per un Guàrdia Civil, fora de servici, que es dirigia a iniciar la seua jornada laboral.

 

Eren les 05.35 hores del passat 26 de novembre quan un agent de la Guàrdia Civil de Torrevieja, que es trobava fora de servici, es dirigia a iniciar la jornada laboral a la seua Unitat. En ple nucli urbà va sorprendre dos coneguts delinqüents de la zona mentres robaven dins d’un bar. En vore’s descoberts, van emprendre a peu la fugida.

 

Mentres l’agent els perseguia, va avisar als seus companys. Durant la persecució, un dels dos autors va llançar baix d’un cotxe una motxilla negra, en la que portava una palanca de ferro, com una pota de cabra, probablement la que van usar per a forçar la porta de l’establiment, una defensa extensible, barrets i guants.

 

El seguiment va continuar per diferents carrers del centre de la localitat. Veient que anaven a ser pillats, un dels autors es va donar la volta, i enfrontant-se a l’agent va iniciar una activa resistència a la seua detenció donant punyades. Sense parar en la seua obstinació, el Guàrdia Civil va conseguir reduir-lo i procedir a la seua detenció. Mentrestant, l’altre company que havia rebut l’avís, tenia acorralat a l’altre autor, que havia tractat de donar-se a la fugida creuant un descampat.

 

El segon s’ha amagat entre matolls

A pesar dels requeriments de l’agent, el lladre va tractar de fugir saltant un mur de més de dos metres d’altura. Però l’agent uniformat, va saltar després d’ell i va continuar la carrera. En este moment, van arribar al lloc algunes patrulles a donar-li suport. En vore’s acorralat, l’autor es va amagar entre els matolls del descampat. No obstant això, va ser pillat pels agents, que van procedir finalment a la seua detenció, a pesar de què, una volta en terra, continuava resistint-se agitant fortament les cames i els braços.

 

Han sigut detinguts dos xics de 31 i 35 anys, un de nacionalitat espanyola i un altre de nacionalitat anglesa, als que els consten numerosos antecedents per fets pareguts. Se’ls imputa un delicte de robatori amb força en establiment públic, un altre de delicte de resistència i desobediència greu a agents, i un altre d’amenaces, ja que durant el trasllat a les dependències oficials, es van dirigir contra els agents, als que els deien que quan els soltaren, anirien a buscar-los.

 

Després de ser posats a disposició judicial, l’Autoritat ha decretat el seu ingrés en la presó sense fiança. Els objectes usats per a la comissió del delicte, han sigut intervinguts i posats a la disposició del Jutjat. També han sigut intervinguts 318 euros, procedents de la recaptació de l’establiment i numeroses botelles de begudes alcohòliques procedents del bar.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.