11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Detinguts ‘in fraganti’ dos lladres que acabaven de furtar en un bar de Torrevieja

 

La Guàrdia Civil de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha detingut a dos lladres
habituals que acabaven de fer-se amb la recaptació i algunes begudes en un bar
del centre de la ciutat. Han sigut sorpresos per un Guàrdia Civil, fora de servici, que es dirigia a iniciar la seua jornada laboral.

 

Eren les 05.35 hores del passat 26 de novembre quan un agent de la Guàrdia Civil de Torrevieja, que es trobava fora de servici, es dirigia a iniciar la jornada laboral a la seua Unitat. En ple nucli urbà va sorprendre dos coneguts delinqüents de la zona mentres robaven dins d’un bar. En vore’s descoberts, van emprendre a peu la fugida.

 

Mentres l’agent els perseguia, va avisar als seus companys. Durant la persecució, un dels dos autors va llançar baix d’un cotxe una motxilla negra, en la que portava una palanca de ferro, com una pota de cabra, probablement la que van usar per a forçar la porta de l’establiment, una defensa extensible, barrets i guants.

 

El seguiment va continuar per diferents carrers del centre de la localitat. Veient que anaven a ser pillats, un dels autors es va donar la volta, i enfrontant-se a l’agent va iniciar una activa resistència a la seua detenció donant punyades. Sense parar en la seua obstinació, el Guàrdia Civil va conseguir reduir-lo i procedir a la seua detenció. Mentrestant, l’altre company que havia rebut l’avís, tenia acorralat a l’altre autor, que havia tractat de donar-se a la fugida creuant un descampat.

 

El segon s’ha amagat entre matolls

A pesar dels requeriments de l’agent, el lladre va tractar de fugir saltant un mur de més de dos metres d’altura. Però l’agent uniformat, va saltar després d’ell i va continuar la carrera. En este moment, van arribar al lloc algunes patrulles a donar-li suport. En vore’s acorralat, l’autor es va amagar entre els matolls del descampat. No obstant això, va ser pillat pels agents, que van procedir finalment a la seua detenció, a pesar de què, una volta en terra, continuava resistint-se agitant fortament les cames i els braços.

 

Han sigut detinguts dos xics de 31 i 35 anys, un de nacionalitat espanyola i un altre de nacionalitat anglesa, als que els consten numerosos antecedents per fets pareguts. Se’ls imputa un delicte de robatori amb força en establiment públic, un altre de delicte de resistència i desobediència greu a agents, i un altre d’amenaces, ja que durant el trasllat a les dependències oficials, es van dirigir contra els agents, als que els deien que quan els soltaren, anirien a buscar-los.

 

Després de ser posats a disposició judicial, l’Autoritat ha decretat el seu ingrés en la presó sense fiança. Els objectes usats per a la comissió del delicte, han sigut intervinguts i posats a la disposició del Jutjat. També han sigut intervinguts 318 euros, procedents de la recaptació de l’establiment i numeroses botelles de begudes alcohòliques procedents del bar.

Últimes notícies

Un estudi conclou que el part en l’aigua reduïx intervencions i millora els resultats

Un estudi de l'UJI i Fisabio a l'Hospital de La Plana associa el part en l'aigua amb més parts vaginals espontanis, menys instrumental i millors resultats neonatals enfront de l'epidural. Les dades reforcen que la immersió afavorix la fisiologia del part i reduïx la medicalització en embarassos de baix risc

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.

Pérez Llorca lamenta que en la Comunitat no s’hagen complit més de la mitat de les millores ferroviàries

El president ha assegurat que en la Comunitat Valenciana no s'han complit més de la mitat de les previsions de millora ferroviària i ha reclamat complir els compromisos, amb especial focus en Rodalia.

Cinc anys de presó en mòdul psiquiàtric per intentar matar a un taxista a Elda

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys per temptativa d'assassinat a l'autor de l'atac a un taxista a Elda després d'un acord amb la Fiscalia. Complirà la pena en el mòdul psiquiàtric per alteració psíquica benvolguda com a eximent incompleta.

Pérez Llorca cita el dimarts als síndics de Les Corts per a arribar a acords

El president ha convocat el 27 de gener als síndics de PSPV, Compromís i Vox al Palau per a una ronda de treball. Busca acords i apel·la al respecte institucional.

Detinguts a València dos jóvens per segrestar un home i demanar 15.000 euros per a alliberar-lo

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens de 23 i 25 anys per retindre a un altre en un domicili i exigir-li 15.000 euros per a alliberar-lo. La víctima col·laborava en estafes per 'phishing' i va ser retinguda quan va voler abandonar l'organització.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promocionar la Comunitat Valenciana en mercats exterior i nacional

El president ha anunciat una inversió extraordinària de 10 milions que se suma al pla anual fins a 19 milions per a promocionar la Comunitat a Espanya i fora. Presentat durant el Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, serà la major campanya publicitària de la Generalitat.

Veïns de Sagunt han denunciat abandó institucional després de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha evidenciat un abandó institucional i una erosió imparable. Exigixen defenses reals, un pla tècnic i l'execució urgent del projecte de regeneració.