Detinguts ‘in fraganti’ dos lladres que acabaven de furtar en un bar de Torrevieja

 

La Guàrdia Civil de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha detingut a dos lladres
habituals que acabaven de fer-se amb la recaptació i algunes begudes en un bar
del centre de la ciutat. Han sigut sorpresos per un Guàrdia Civil, fora de servici, que es dirigia a iniciar la seua jornada laboral.

 

Eren les 05.35 hores del passat 26 de novembre quan un agent de la Guàrdia Civil de Torrevieja, que es trobava fora de servici, es dirigia a iniciar la jornada laboral a la seua Unitat. En ple nucli urbà va sorprendre dos coneguts delinqüents de la zona mentres robaven dins d’un bar. En vore’s descoberts, van emprendre a peu la fugida.

 

Mentres l’agent els perseguia, va avisar als seus companys. Durant la persecució, un dels dos autors va llançar baix d’un cotxe una motxilla negra, en la que portava una palanca de ferro, com una pota de cabra, probablement la que van usar per a forçar la porta de l’establiment, una defensa extensible, barrets i guants.

 

El seguiment va continuar per diferents carrers del centre de la localitat. Veient que anaven a ser pillats, un dels autors es va donar la volta, i enfrontant-se a l’agent va iniciar una activa resistència a la seua detenció donant punyades. Sense parar en la seua obstinació, el Guàrdia Civil va conseguir reduir-lo i procedir a la seua detenció. Mentrestant, l’altre company que havia rebut l’avís, tenia acorralat a l’altre autor, que havia tractat de donar-se a la fugida creuant un descampat.

 

El segon s’ha amagat entre matolls

A pesar dels requeriments de l’agent, el lladre va tractar de fugir saltant un mur de més de dos metres d’altura. Però l’agent uniformat, va saltar després d’ell i va continuar la carrera. En este moment, van arribar al lloc algunes patrulles a donar-li suport. En vore’s acorralat, l’autor es va amagar entre els matolls del descampat. No obstant això, va ser pillat pels agents, que van procedir finalment a la seua detenció, a pesar de què, una volta en terra, continuava resistint-se agitant fortament les cames i els braços.

 

Han sigut detinguts dos xics de 31 i 35 anys, un de nacionalitat espanyola i un altre de nacionalitat anglesa, als que els consten numerosos antecedents per fets pareguts. Se’ls imputa un delicte de robatori amb força en establiment públic, un altre de delicte de resistència i desobediència greu a agents, i un altre d’amenaces, ja que durant el trasllat a les dependències oficials, es van dirigir contra els agents, als que els deien que quan els soltaren, anirien a buscar-los.

 

Després de ser posats a disposició judicial, l’Autoritat ha decretat el seu ingrés en la presó sense fiança. Els objectes usats per a la comissió del delicte, han sigut intervinguts i posats a la disposició del Jutjat. També han sigut intervinguts 318 euros, procedents de la recaptació de l’establiment i numeroses botelles de begudes alcohòliques procedents del bar.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.