13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

La DGT aprova noves modificacions en el permís de conduir B

 

Ahir dilluns 3 de setembre la Direcció General de tràfic, DGT, va anunciar que té la intenció de modificar la normativa del permís de conduir de la classe B. Amb este canvi els conductors tindran la possibilitat de conduir vehicles ecològics de més de 3.500 quilograms, però sense superar el límit de 4.250 quilograms.

 

La decisió no deixa escapar l’oportunitat de mercat creada amb l’aparició dels vehicles ecològics, cada vegada més en alça al país. D’esta manera la DGT vol encaixar amb els països que ja van implantar a normativa fa uns anys, com per exemple Suècia.

 

Grans canvis en el permís B

Fins ara la normativa permetia conduir turismes i motocicletes de fins a 125 cc, a condició que es tingués més de dos anys d’experiència. A més, també considerava els vehicles ecològics de fins a 3.500 quilograms, o fins als 4.250 quilograms si portaven un remolc de menys de 750 quilograms.

 

La novetat és que ara els usuaris que tinguen l’experiència necessària al volant, dos anys mínim, podran conduir vehicles ecològics de més de 3.500 quilograms, però sense excedir els 4.250 quilograms. Així la DGT s’assegura de poder fomentar les noves polítiques d’emissions i tindre una assimilació positiva en el mercat nacional dels vehicles ecològics.

 

El futur és ecològic

L’Administració nacional va donar suport al creixement de les motocicletes de 125 cc, conscients de la gran possibilitat d’ampliar el mercat. Així doncs, si es fomenta l’ús de vehicles ecològics, augmenta l’oferta i l’usuari, a més, adquirix una nova visió de mercat.

 

En diverses ocasions els fabricants de vehicles ja van assegurar que el futur passa pels automòbils ecològics, sent un mercat obert i en constant expansió suposa una total revolució. Conscient d’este fet, la DGT va voler impulsar este nou tipus de polítiques i facilitar l’entrada dels vehicles ecològics al mercat nacional i fomentar el seu ús.

 

Era necessari el permís C

Gràcies a esta normativa es podran conduir vehicles ecològics de diferents tipus: híbrids, elèctrics, de gas natural, GLP o de combustió amb hidrogen. Només estos i no la resta a causa del seu pes, ja que per la seua morfologia, bateries i dipòsits més pesats, estos vehicles pesen molt més que els convencionals.

 

Fins ara era necessari tindre el carnet de conduir C, ja que permet conduir els vehicles de més de 3.500 quilograms, provocant una limitació important perquè els vehicles ecològics pogueren arribar a la majoria de la població.

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.