22.5 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

La DGT aprova noves modificacions en el permís de conduir B

 

Ahir dilluns 3 de setembre la Direcció General de tràfic, DGT, va anunciar que té la intenció de modificar la normativa del permís de conduir de la classe B. Amb este canvi els conductors tindran la possibilitat de conduir vehicles ecològics de més de 3.500 quilograms, però sense superar el límit de 4.250 quilograms.

 

La decisió no deixa escapar l’oportunitat de mercat creada amb l’aparició dels vehicles ecològics, cada vegada més en alça al país. D’esta manera la DGT vol encaixar amb els països que ja van implantar a normativa fa uns anys, com per exemple Suècia.

 

Grans canvis en el permís B

Fins ara la normativa permetia conduir turismes i motocicletes de fins a 125 cc, a condició que es tingués més de dos anys d’experiència. A més, també considerava els vehicles ecològics de fins a 3.500 quilograms, o fins als 4.250 quilograms si portaven un remolc de menys de 750 quilograms.

 

La novetat és que ara els usuaris que tinguen l’experiència necessària al volant, dos anys mínim, podran conduir vehicles ecològics de més de 3.500 quilograms, però sense excedir els 4.250 quilograms. Així la DGT s’assegura de poder fomentar les noves polítiques d’emissions i tindre una assimilació positiva en el mercat nacional dels vehicles ecològics.

 

El futur és ecològic

L’Administració nacional va donar suport al creixement de les motocicletes de 125 cc, conscients de la gran possibilitat d’ampliar el mercat. Així doncs, si es fomenta l’ús de vehicles ecològics, augmenta l’oferta i l’usuari, a més, adquirix una nova visió de mercat.

 

En diverses ocasions els fabricants de vehicles ja van assegurar que el futur passa pels automòbils ecològics, sent un mercat obert i en constant expansió suposa una total revolució. Conscient d’este fet, la DGT va voler impulsar este nou tipus de polítiques i facilitar l’entrada dels vehicles ecològics al mercat nacional i fomentar el seu ús.

 

Era necessari el permís C

Gràcies a esta normativa es podran conduir vehicles ecològics de diferents tipus: híbrids, elèctrics, de gas natural, GLP o de combustió amb hidrogen. Només estos i no la resta a causa del seu pes, ja que per la seua morfologia, bateries i dipòsits més pesats, estos vehicles pesen molt més que els convencionals.

 

Fins ara era necessari tindre el carnet de conduir C, ja que permet conduir els vehicles de més de 3.500 quilograms, provocant una limitació important perquè els vehicles ecològics pogueren arribar a la majoria de la població.

Últimes notícies

Dimarts amb pluges febles, mínimes a l’alça i vent molt fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts amb cels nuvolosos, pluges febles ocasionals i un ascens notable de les mínimes. El vent d'oest bufarà fort amb ratxes molt fortes a l'interior.

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén activitats a l’aire lliure per alerta taronja de vent

L'Ajuntament de València ha tancat parcs, jardins i cementeris i ha suspés les activitats a l'aire lliure este dimarts després d'activar-se l'alerta taronja per vent de Aemet. Es demana evitar zones arbrades i bastides, assegurar vivendes i seguir els avisos oficials.

El 75,6% dels jóvens espanyols usa IA generativa, per damunt de la mitjana de la UE

En 2025, el 75,56% dels jóvens de 16 a 24 anys a Espanya van utilitzar ferramentes d'IA generativa, superant la mitjana de la UE, situada en el 63,8%.

El Govern aprova un decret llei per a topar preus en situacions d’emergència

El Consell de Ministres ha aprovat un decret llei que limita pujades de béns i servicis en situacions excepcionals. El topall no permet superar el màxim dels últims 30 dies ni depassar en un 50% la mitjana d'eixe període.

El PP advertix que qui va comprar VPP per a especular no podrà lucrar-se

El govern municipal avisa que no permetrà guanys per revenda irregular de VPP a la Platja de Sant Joan i anuncia mesures com a tanteig i retracte. La investigació per la promoció Els Naus ja ha provocat dimissions i l'encreuament de dades amb funcionaris s'ha remés a la Conselleria.

El València firmarà la seua pitjor ratxa de derrotes en Lliga si cau en el Ciutat

L'equip de Carlos Corberán arriba amb dos caigudes de lliga i es juga evitar tres seguides davant el Llevant. Una ensopegada també podria ficar-li en descens si guanya el Raig.

El pes de l’ocupació privada a Espanya creix en 2025 fins al 85,6%

El sector privat guanya pes i ja reunix el 85,6% de l'ocupació en 2025, cinc dècimes més que un any abans. Des de 2019, el 88% de la nova ocupació procedix d'empreses.

L’esquerra urgix al PP a activar ja la comissió sobre les VPP a Alacant

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han urgit a l'alcalde Luis Barcala a convocar ja la comissió que investigue presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. Denuncien cinc dies de retard malgrat l'acord plenari unànime i citen les dimissions en Urbanisme com a mostra de la gravetat del cas