La DGT aprova noves modificacions en el permís de conduir B

 

Ahir dilluns 3 de setembre la Direcció General de tràfic, DGT, va anunciar que té la intenció de modificar la normativa del permís de conduir de la classe B. Amb este canvi els conductors tindran la possibilitat de conduir vehicles ecològics de més de 3.500 quilograms, però sense superar el límit de 4.250 quilograms.

 

La decisió no deixa escapar l’oportunitat de mercat creada amb l’aparició dels vehicles ecològics, cada vegada més en alça al país. D’esta manera la DGT vol encaixar amb els països que ja van implantar a normativa fa uns anys, com per exemple Suècia.

 

Grans canvis en el permís B

Fins ara la normativa permetia conduir turismes i motocicletes de fins a 125 cc, a condició que es tingués més de dos anys d’experiència. A més, també considerava els vehicles ecològics de fins a 3.500 quilograms, o fins als 4.250 quilograms si portaven un remolc de menys de 750 quilograms.

 

La novetat és que ara els usuaris que tinguen l’experiència necessària al volant, dos anys mínim, podran conduir vehicles ecològics de més de 3.500 quilograms, però sense excedir els 4.250 quilograms. Així la DGT s’assegura de poder fomentar les noves polítiques d’emissions i tindre una assimilació positiva en el mercat nacional dels vehicles ecològics.

 

El futur és ecològic

L’Administració nacional va donar suport al creixement de les motocicletes de 125 cc, conscients de la gran possibilitat d’ampliar el mercat. Així doncs, si es fomenta l’ús de vehicles ecològics, augmenta l’oferta i l’usuari, a més, adquirix una nova visió de mercat.

 

En diverses ocasions els fabricants de vehicles ja van assegurar que el futur passa pels automòbils ecològics, sent un mercat obert i en constant expansió suposa una total revolució. Conscient d’este fet, la DGT va voler impulsar este nou tipus de polítiques i facilitar l’entrada dels vehicles ecològics al mercat nacional i fomentar el seu ús.

 

Era necessari el permís C

Gràcies a esta normativa es podran conduir vehicles ecològics de diferents tipus: híbrids, elèctrics, de gas natural, GLP o de combustió amb hidrogen. Només estos i no la resta a causa del seu pes, ja que per la seua morfologia, bateries i dipòsits més pesats, estos vehicles pesen molt més que els convencionals.

 

Fins ara era necessari tindre el carnet de conduir C, ja que permet conduir els vehicles de més de 3.500 quilograms, provocant una limitació important perquè els vehicles ecològics pogueren arribar a la majoria de la població.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.