La DGT aprova noves modificacions en el permís de conduir B

 

Ahir dilluns 3 de setembre la Direcció General de tràfic, DGT, va anunciar que té la intenció de modificar la normativa del permís de conduir de la classe B. Amb este canvi els conductors tindran la possibilitat de conduir vehicles ecològics de més de 3.500 quilograms, però sense superar el límit de 4.250 quilograms.

 

La decisió no deixa escapar l’oportunitat de mercat creada amb l’aparició dels vehicles ecològics, cada vegada més en alça al país. D’esta manera la DGT vol encaixar amb els països que ja van implantar a normativa fa uns anys, com per exemple Suècia.

 

Grans canvis en el permís B

Fins ara la normativa permetia conduir turismes i motocicletes de fins a 125 cc, a condició que es tingués més de dos anys d’experiència. A més, també considerava els vehicles ecològics de fins a 3.500 quilograms, o fins als 4.250 quilograms si portaven un remolc de menys de 750 quilograms.

 

La novetat és que ara els usuaris que tinguen l’experiència necessària al volant, dos anys mínim, podran conduir vehicles ecològics de més de 3.500 quilograms, però sense excedir els 4.250 quilograms. Així la DGT s’assegura de poder fomentar les noves polítiques d’emissions i tindre una assimilació positiva en el mercat nacional dels vehicles ecològics.

 

El futur és ecològic

L’Administració nacional va donar suport al creixement de les motocicletes de 125 cc, conscients de la gran possibilitat d’ampliar el mercat. Així doncs, si es fomenta l’ús de vehicles ecològics, augmenta l’oferta i l’usuari, a més, adquirix una nova visió de mercat.

 

En diverses ocasions els fabricants de vehicles ja van assegurar que el futur passa pels automòbils ecològics, sent un mercat obert i en constant expansió suposa una total revolució. Conscient d’este fet, la DGT va voler impulsar este nou tipus de polítiques i facilitar l’entrada dels vehicles ecològics al mercat nacional i fomentar el seu ús.

 

Era necessari el permís C

Gràcies a esta normativa es podran conduir vehicles ecològics de diferents tipus: híbrids, elèctrics, de gas natural, GLP o de combustió amb hidrogen. Només estos i no la resta a causa del seu pes, ja que per la seua morfologia, bateries i dipòsits més pesats, estos vehicles pesen molt més que els convencionals.

 

Fins ara era necessari tindre el carnet de conduir C, ja que permet conduir els vehicles de més de 3.500 quilograms, provocant una limitació important perquè els vehicles ecològics pogueren arribar a la majoria de la població.

Últimes notícies

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.