14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

La DGT aprova noves modificacions en el permís de conduir B

 

Ahir dilluns 3 de setembre la Direcció General de tràfic, DGT, va anunciar que té la intenció de modificar la normativa del permís de conduir de la classe B. Amb este canvi els conductors tindran la possibilitat de conduir vehicles ecològics de més de 3.500 quilograms, però sense superar el límit de 4.250 quilograms.

 

La decisió no deixa escapar l’oportunitat de mercat creada amb l’aparició dels vehicles ecològics, cada vegada més en alça al país. D’esta manera la DGT vol encaixar amb els països que ja van implantar a normativa fa uns anys, com per exemple Suècia.

 

Grans canvis en el permís B

Fins ara la normativa permetia conduir turismes i motocicletes de fins a 125 cc, a condició que es tingués més de dos anys d’experiència. A més, també considerava els vehicles ecològics de fins a 3.500 quilograms, o fins als 4.250 quilograms si portaven un remolc de menys de 750 quilograms.

 

La novetat és que ara els usuaris que tinguen l’experiència necessària al volant, dos anys mínim, podran conduir vehicles ecològics de més de 3.500 quilograms, però sense excedir els 4.250 quilograms. Així la DGT s’assegura de poder fomentar les noves polítiques d’emissions i tindre una assimilació positiva en el mercat nacional dels vehicles ecològics.

 

El futur és ecològic

L’Administració nacional va donar suport al creixement de les motocicletes de 125 cc, conscients de la gran possibilitat d’ampliar el mercat. Així doncs, si es fomenta l’ús de vehicles ecològics, augmenta l’oferta i l’usuari, a més, adquirix una nova visió de mercat.

 

En diverses ocasions els fabricants de vehicles ja van assegurar que el futur passa pels automòbils ecològics, sent un mercat obert i en constant expansió suposa una total revolució. Conscient d’este fet, la DGT va voler impulsar este nou tipus de polítiques i facilitar l’entrada dels vehicles ecològics al mercat nacional i fomentar el seu ús.

 

Era necessari el permís C

Gràcies a esta normativa es podran conduir vehicles ecològics de diferents tipus: híbrids, elèctrics, de gas natural, GLP o de combustió amb hidrogen. Només estos i no la resta a causa del seu pes, ja que per la seua morfologia, bateries i dipòsits més pesats, estos vehicles pesen molt més que els convencionals.

 

Fins ara era necessari tindre el carnet de conduir C, ja que permet conduir els vehicles de més de 3.500 quilograms, provocant una limitació important perquè els vehicles ecològics pogueren arribar a la majoria de la població.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts