La DGT prepara 30 ‘mini radars’ per a controlar les carreteres espanyoles en Setmana Santa

Los 'mini radares' Velolaser que funcionarán en Semana Santa

Els ‘mini radars’ Velolaser que funcionaran  en Semana Santa | DGT

La Direcció general de trànsit (DGT) ha incorporat els ‘mini radars’ per a reforçar els seus recursos. Els dispositius, desenvolupats per Velolaser, arribaran en Setmana Santa, per a garantir la seguretat en les carreteres. Durant la ‘Operació eixida’, els conductors hauran d’extremar les precaucions, per la presència d’aquests dispositius.

La decisió no sembla, ni molt menys, fortuïta. Este període vacacional és considerat un dels més tràgics en les carreteres espanyoles, doncs els nombrosos desplaçaments localitzats en estes dates la converteixen en un punt negre en els calendaris anuals.

  

  

Per açò, durant les jornades prèvies a Setmana Santa s’han desenvolupat les proves pertinents per a demostrar la seua funcionalitat. Una vegada confirmat el procés d’adaptació, la DGT ha confirmat el bon ús dels radars, per la qual cosa estan llests per a utilitzar-los.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.