La DGT prepara 30 ‘mini radars’ per a controlar les carreteres espanyoles en Setmana Santa

Los 'mini radares' Velolaser que funcionarán en Semana Santa

Els ‘mini radars’ Velolaser que funcionaran  en Semana Santa | DGT

La Direcció general de trànsit (DGT) ha incorporat els ‘mini radars’ per a reforçar els seus recursos. Els dispositius, desenvolupats per Velolaser, arribaran en Setmana Santa, per a garantir la seguretat en les carreteres. Durant la ‘Operació eixida’, els conductors hauran d’extremar les precaucions, per la presència d’aquests dispositius.

La decisió no sembla, ni molt menys, fortuïta. Este període vacacional és considerat un dels més tràgics en les carreteres espanyoles, doncs els nombrosos desplaçaments localitzats en estes dates la converteixen en un punt negre en els calendaris anuals.

  

  

Per açò, durant les jornades prèvies a Setmana Santa s’han desenvolupat les proves pertinents per a demostrar la seua funcionalitat. Una vegada confirmat el procés d’adaptació, la DGT ha confirmat el bon ús dels radars, per la qual cosa estan llests per a utilitzar-los.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU