20.1 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Dos homes detinguts a Dolores que realitzaven estafes per mitjà del smishing

La Guàrdia Civil ha detingut a Dolores a dos homes, marroquins de 23 i 27 anys, com a presumptes autors de 25 delictes d’estafa.

Enviaven missatges SMS als telèfons de les seues víctimes amb un enllaç fraudulent, que els dirigia a una pàgina web que emulava la pàgina de banca en línia del seu banc. Amb este simple gest, ja es podien fer amb les claus per a ordenar la transferència de diners a un caixer.

A l’inici de l’any, agents de la Guàrdia Civil de Dolores van donar inici a una investigació relacionada amb l’extracció de 200 euros d’un caixer d’eixa localitat. Pel que sembla els presumptes autors havien ordenat la recollida d’eixos diners des de l’aplicació de la banca en línia de la víctima.

Amb l’operació encara en els seus començaments, els va arribar informació als investigadors que s’havia tornat a produir una altra extracció de diners, de les mateixes característiques en un caixer d’una localitat pròxima.

Prompte el nombre de denúncies relacionades amb esta mena de delictes van ascendir progressivament fins a arribar a vint-i-cinc, no sols procedents d’esta comarca alacantina, la Vega Baixa, sinó de diferents punts d’Espanya. Va ser en este punt on els guàrdies civils de Dolores es van unir als de Pilar de la Horadada, perquè estos últims tenien una altra investigació oberta per fets similars.

 

 

Modus Operandi

 

Totes les denúncies analitzades contenien el mateix relat: els perjudicats havien rebut un missatge procedent del qual creien que era la seua entitat bancària.

El missatge contenia un enllaç que en activar-lo permetia als estafadors accedir a la banca en línia de les seues víctimes, i a les seues claus, que utilitzaven per a traure diners en els caixers sense necessitat de targeta o també realitzar compres en aplicacions.

Sobre els presumptes autors, se sospitava que podien residir a prop, ja que les extraccions de diners s’havien fet principalment en caixers de Dolores, Catral, Albatera, Benejúzar, San Miguel de Salinas, Torrevieja, Aspe, Crevillent, Orihuela costa, fins i tot llocs tan llunyans com Almeria, o València.

 

Detenció

 

 

Amb estes dades, tan sols era qüestió de temps que tornaren a aparéixer en algun, de manera que es va reforçar la vigilància en els llocs que havien freqüentat fins que una patrulla de seguretat ciutadana els va identificar en el caixer d’un supermercat de Dolores, on pretenien comprar 500 euros en bitcoins.

En eixe moment se’ls va detindre com a presumptes autors de 25 delictes d’estafa, en diferents graus, encara que les investigacions continuen obertes i no es descarta que se li continue atribuint l’autoria de, almenys, altres 6 delictes més.

S’han recollit denúncies per les extraccions fraudulentes de diners, realitzades per estos dos individus, a les províncies d’Alacant, València, Madrid, Mallorca, Formentera, Las Palmas de Gran Canaria, Lleida, Ciudad Real i La Rioja.

 

El smishing: missatges de text amb enllaços de correu fraudulents

 

La fórmula emprada, per estos dos homes, per a realitzar les estafes es coneix com a smishing, que és una paraula que prové d’una mescla de les sigles SMS (servei de missatges curts) i el phising (enviament de correus electrònics fraudulents), és a dir, l’enviament d’un missatge que conté un enllaç a una pàgina no segura que, en este cas, és quasi idèntica a la de l’entitat bancària.

Les persones que reben el missatge i punxen en ell s’exposen des d’eixe moment al fet que els roben les seues dades bancàries o les seues contrasenyes.

Des de la Guàrdia Civil es recomana desconfiar dels missatges rebuts de remitents desconeguts, i en el cas d’haver sigut víctima d’una d’estes estafes, cridar al banc per a bloquejar l’operació, canviar les claus i, sobretot, denunciar el frau.

Últimes notícies

Controlat l’incendi en les obres de l’hospital de la Vila Joiosa sense ferits

L'incendi en l'annex en obres de l'hospital de la Vila Joiosa ha sigut controlat sense ferits ni danys en l'edifici principal. Els accessos es limiten a Urgències de manera preventiva.

El circuit Ricardo Tormo torna a l’elit després de la DANA i encara el GP de la Comunitat Valenciana amb ple total

Després de la DANA de 2024, el Ricardo Tormo va reconstruir accessos, va millorar el drenatge i va recuperar el seu calendari. El GP 2025 de la Comunitat Valenciana registrarà un ple.

Policies de València ajuden una jove a donar a llum a la seua casa del Cabanyal

Agents de la Policia Local han assistit a una jove de 25 anys que acabava de donar a llum en la seua vivenda del Cabanyal. Mare i bebé van ser traslladats a l'Hospital Clínic i es troben en bon estat.

Marcelino complix dos anys d’un retorn que va rellançar al Vila-real

Es complixen dos anys del retorn de Marcelino a la banqueta del Vila-real. Primer va allunyar a l'equip del descens i al curs següent el va retornar a la Lliga de Campions; hui és tercer i competix en Champions i Copa.

Bragarnik celebra la presència de Leo Messi en el Martínez Valero i l’impuls per a Elx

El propietari de l'Elx va valorar com a històric l'entrenament de l'Argentina en el Martínez Valero i l'orgull d'acollir a Messi davant més de 20.000 aficionats. El club va obrir l'estadi durant la sessió per a evitar revenda i facilitar l'accés.

l’Argentina i Messi convertixen un entrenament en un espectacle davant 20.000 aficionats a Elx

Amb Messi al capdavant, l'Argentina va reunir 20.085 persones en el Martínez Valero en una sessió oberta que va semblar un partit. Va haver-hi càntics, pancartes i seguretat reforçada.

Mor un xiquet de 2 anys a València per ennuegada

Un xiquet de 2 anys ha mort a València després d'ennuegar-se en un parc. Malgrat la RCP avançada i al desplegament de recursos, va morir camí de La Fe.

Paiporta preveu reobrir en dos setmanes el Pont Nou arrasat per la DANA

Paiporta preveu reobrir en dos setmanes el Pont Nou, destruït per la dana, amb dos carrils i dos voreres —una ciclopedestre— i millores d'accessibilitat i seguretat.