Dos homes detinguts a Dolores que realitzaven estafes per mitjà del smishing

La Guàrdia Civil ha detingut a Dolores a dos homes, marroquins de 23 i 27 anys, com a presumptes autors de 25 delictes d’estafa.

Enviaven missatges SMS als telèfons de les seues víctimes amb un enllaç fraudulent, que els dirigia a una pàgina web que emulava la pàgina de banca en línia del seu banc. Amb este simple gest, ja es podien fer amb les claus per a ordenar la transferència de diners a un caixer.

A l’inici de l’any, agents de la Guàrdia Civil de Dolores van donar inici a una investigació relacionada amb l’extracció de 200 euros d’un caixer d’eixa localitat. Pel que sembla els presumptes autors havien ordenat la recollida d’eixos diners des de l’aplicació de la banca en línia de la víctima.

Amb l’operació encara en els seus començaments, els va arribar informació als investigadors que s’havia tornat a produir una altra extracció de diners, de les mateixes característiques en un caixer d’una localitat pròxima.

Prompte el nombre de denúncies relacionades amb esta mena de delictes van ascendir progressivament fins a arribar a vint-i-cinc, no sols procedents d’esta comarca alacantina, la Vega Baixa, sinó de diferents punts d’Espanya. Va ser en este punt on els guàrdies civils de Dolores es van unir als de Pilar de la Horadada, perquè estos últims tenien una altra investigació oberta per fets similars.

 

 

Modus Operandi

 

Totes les denúncies analitzades contenien el mateix relat: els perjudicats havien rebut un missatge procedent del qual creien que era la seua entitat bancària.

El missatge contenia un enllaç que en activar-lo permetia als estafadors accedir a la banca en línia de les seues víctimes, i a les seues claus, que utilitzaven per a traure diners en els caixers sense necessitat de targeta o també realitzar compres en aplicacions.

Sobre els presumptes autors, se sospitava que podien residir a prop, ja que les extraccions de diners s’havien fet principalment en caixers de Dolores, Catral, Albatera, Benejúzar, San Miguel de Salinas, Torrevieja, Aspe, Crevillent, Orihuela costa, fins i tot llocs tan llunyans com Almeria, o València.

 

Detenció

 

 

Amb estes dades, tan sols era qüestió de temps que tornaren a aparéixer en algun, de manera que es va reforçar la vigilància en els llocs que havien freqüentat fins que una patrulla de seguretat ciutadana els va identificar en el caixer d’un supermercat de Dolores, on pretenien comprar 500 euros en bitcoins.

En eixe moment se’ls va detindre com a presumptes autors de 25 delictes d’estafa, en diferents graus, encara que les investigacions continuen obertes i no es descarta que se li continue atribuint l’autoria de, almenys, altres 6 delictes més.

S’han recollit denúncies per les extraccions fraudulentes de diners, realitzades per estos dos individus, a les províncies d’Alacant, València, Madrid, Mallorca, Formentera, Las Palmas de Gran Canaria, Lleida, Ciudad Real i La Rioja.

 

El smishing: missatges de text amb enllaços de correu fraudulents

 

La fórmula emprada, per estos dos homes, per a realitzar les estafes es coneix com a smishing, que és una paraula que prové d’una mescla de les sigles SMS (servei de missatges curts) i el phising (enviament de correus electrònics fraudulents), és a dir, l’enviament d’un missatge que conté un enllaç a una pàgina no segura que, en este cas, és quasi idèntica a la de l’entitat bancària.

Les persones que reben el missatge i punxen en ell s’exposen des d’eixe moment al fet que els roben les seues dades bancàries o les seues contrasenyes.

Des de la Guàrdia Civil es recomana desconfiar dels missatges rebuts de remitents desconeguts, i en el cas d’haver sigut víctima d’una d’estes estafes, cridar al banc per a bloquejar l’operació, canviar les claus i, sobretot, denunciar el frau.

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.