La dona que apunyalà al seu home mentres ell ho gravava en València, culpable d’homicidi

Flor María Ch.S., que va apunyalar en el cor a la seua parella, Milko Remberto, mentres ell gravava en el mòbil els seus últims minuts de vida, ha sigut considerada culpable d’homicidi pel jurat que ha jutjat els fets, produïts en 2017 en el domicili que compartien ella i la víctima en València.

 

«No saps com sóc de filla de p***. Et mataré», se sent dir a l’homicida en la gravació que la seua parella i víctima va registrar amb el seu telèfon mòbil i que el jurat va poder sentir durant la vista que l’Audiència de València ha celebrat esta setmana.

 

A partir d’eixa i d’altres evidències, el jurat ha considerat provat, per unanimitat, el relat del fiscal, qui demana una pena de dotze anys i mig de presó per a la dona. Tot i que el veredicte del jurat no emet cap pronunciament sobre la pena, perquè la seua funció es limita a considerar o no provats uns fets. Serà el jutge que ha dirigit la vista qui dictarà la sentència en la que es fixarà la pena.

 

El jurat aplica els agreujants de superioritat i parentiu

En la determinació de la condemna, pesarà el fet que el jurat no ha considerat provat que l’acusada tinguera afectada la seua capacitat de decisió per un consum elevat de substàncies estupefaents o d’alcohol, ni que actuara portada per una alteració insuperable del seu estat d’ànim. De la mateixa manera ho van considerar diferents mèdics forenses en la segona de les sessions del juí.

 

El magistrat va dirigir dos preguntes en este sentit al jurat, per a saber si havia d’aplicar algun dels atenuants reclamats per la defensa. El jurat, en línia amb els indicis, ha considerat que només pot tindre’s en compte un consum lleu d’alcohol per part de l’acusada, contra qui sí que aplica els agreujants de superioritat i parentiu amb la víctima.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU