Una dona detinguda per maltractar a l’anciana que cuidava en València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a una dona de 43 anys, com a presumpta autora d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar, després d’agredir a l’anciana de 90 anys a la que cuidava en sa casa.

 

Els fets han passat esta nit de dijous, cap a les 22.00 hores, quan els agents van ser comissionats per la Sala 091 perquè es dirigiren a una casa de la capital del Túria, a on segons diferents testimonis una dona estava maltractant físicament a una anciana.

 

Una volta en el lloc, els policies van saber com uns veïns haurien observat des de la seua finestra com una dona presumptament tirava del monyo, pegava puntades a l’esquena i sacsava d’un costat a un altre a una dona d’avançada edat. A demés, els policies es van enterar que la sospitosa era la cuidadora de la víctima, una dona de 90 anys, malalta d’Alzheimer, i que treballava com a interna en la mateixa cassa de l’anciana des de feia set anys de dilluns a divendres.

 

El fill de la víctima no sabia res

Els policies de l’UFAM es van fer càrrec de les investigacions i es van entrevistar també amb el fill de l’anciana, que va acudir al lloc alertat pels veïns. Este desconeixia la situació que vivia sa mare, ja que la víctima no podia expressarse a causa de l’avançat estat de la seua malaltia. Segons es desprén de les investigacions, l’ara detinguda hauria proferit de manera constant insults, crits i vexacions a la víctima.

 

Els agents continuen les investigacions per a determinar si una volta la cuidadora hauria estat pel carrer a altes hores de la nit havent deixat sola a la malalta dormint en el llit. Per tot això, els agents van detindre a la dona com a presumpta autora d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar. L’arrestada, sense antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.

Almoradí espera el resultat de la investigació abans de declarar dol per la mort d’una veïna

L’Ajuntament d’Almoradí ha decidit esperar el resultat de la investigació de la Guàrdia Civil sobre la mort d’una veïna de 56 anys abans de decretar dies de dol o altres actes institucionals. El marit, de 61 anys i amb una denúncia prèvia per maltractament l’any 2008, ha sigut detingut mentre la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género estudia si es tracta d’un crim masclista.

Vox pressiona el PP per a retallar l’AVL però garantix els pressupostos a la ciutadania

Vox manté l’única esmena viva als pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb una retallada de quasi un milió a l’AVL, i pressiona el PP perquè la recolze, encara que garantix que no bloquejarà els comptes.

El Tribunal Superior manté els 28 anys de presó pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València

El TSJCV ha confirmat la pena de 28 anys de presó per al jove condemnat pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València, rebutjant tots els motius del recurs de la defensa. La resolució encara es pot recórrer en cassació davant el Tribunal Supremo.

La nova senda d’estabilitat deixa la Comunitat Valenciana sense 542 milions entre 2027 i 2029

La reedició de la senda d’estabilitat per al període 2027-2029, que el Congrés previsiblement tornarà a rebutjar, elimina el marge de dèficit autonòmic del 0,1 % del PIB i lleva 542 milions a la Comunitat Valenciana.

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.