Una dona enganya a un manyà per robar a la casa de la seua ex parella a Daimús

La Guàrdia Civil d'Oliva-Gandia ha detingut a una dona de 43 anys, veïna de la comarca de La Safor, com a autora d'un delicte de robatori amb força en un habitatge de la localitat valenciana de Daimús, per presumptament enganyar a un manyà perquè li obrira la porta del domicili del seu ex parella, informa la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

Els fets van succeir divendres passat, 17 d'agost, quan els agents va tindre coneixement del robatori i va iniciar una investigació per localitzar, identificar i detenir als responsables.

  

Després de les investigacions, els agents van comprovar que les feienes d'obertura dels panys de les portes havien estat executades amb molt detall i minuciositat. Els autors van tractar de no trencar ni danyar els marcs de les portes en obrir el pany, la qual cosa indicava certa professionalitat.

    

El robatori es va cometre durant el dia, la qual cosa per als efectius denotava que es tractava de «delinqüents amb un alt nivell de coneixement» i que podien anar disfressats de treballadors o fins i tot pertànyer al sector de la serralleria.

    

Un amic del denunciant va prestar col·laboració a la Guàrdia Civil, ja que era coneixedor del sector. D'esta forma, els investigadors van descobrir que l'obertura dels panys va ser realitzada per un manyà professional de Gandia, a la comarca de la Safor, que va actuar «totalment enganyat» per la detinguda i va executar els actes d'obertura de les portes per accedir a l'interior.

La detinguda va descriure les parts de l'immoble

  

La detinguda, que havia mantingut una relació sentimental amb l'amo de la casa, va fer creure al manyà que havia perdut les claus de l'habitatge, on pretenia cometre el robatori, i va descriure part de les estades de l'immoble. Això va fer creure al treballador que veritablement era el seu domicili.

  

Després d'accedir a l'habitatge, la sospitosa va començar a buscar objectes per l'interior i es va centrar en diners, joies i efectes electrònics de xicoteta grandària per no cridar l'atenció sobre els veïns. La netedat en l'accés va ser el que va delatar l'autoria del robatori.

   

D'esta forma, els guàrdies civils van aconseguir identificar a la presumpta autora dels fets, una dona de 43 anys que voluntàriament va lliurar part dels efectes que havia sostret de l'interior de l'habitatge als agents.

  

Va tirar a un contenidor el que no volia

 

La resta d'objectes robats estaven en un contenidor de paper reciclat, on la dona va indicar als agents que havia llançat els que no volia. Van ser recuperats gràcies a l'ajuda del personal de manteniment de la localitat valenciana de Bellreguard, que desinteressadament i amb l'ajuda d'un camió grua van alçar el contenidor.

  

En conjunt, es tractava de joies, electrodomèstics, diners en metàl·lic i una altra classe d'objectes, amb un valor total d'al voltant de 6.000 euros. Després de la seua detenció, la dona ja ha passat a disposició judicial.

 

Últimes notícies

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.

Catalá aposta per l’atletisme i la vela davant de la Fórmula 1 a València

L’alcaldessa María José Catalá ha defensat que València aposte per la vela i l’atletisme, per tradició i menor cost públic, i ha reobert la porta a acollir de nou la Copa de l’Amèrica.