15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Una dona enganya a un manyà per robar a la casa de la seua ex parella a Daimús

La Guàrdia Civil d'Oliva-Gandia ha detingut a una dona de 43 anys, veïna de la comarca de La Safor, com a autora d'un delicte de robatori amb força en un habitatge de la localitat valenciana de Daimús, per presumptament enganyar a un manyà perquè li obrira la porta del domicili del seu ex parella, informa la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

Els fets van succeir divendres passat, 17 d'agost, quan els agents va tindre coneixement del robatori i va iniciar una investigació per localitzar, identificar i detenir als responsables.

  

Després de les investigacions, els agents van comprovar que les feienes d'obertura dels panys de les portes havien estat executades amb molt detall i minuciositat. Els autors van tractar de no trencar ni danyar els marcs de les portes en obrir el pany, la qual cosa indicava certa professionalitat.

    

El robatori es va cometre durant el dia, la qual cosa per als efectius denotava que es tractava de «delinqüents amb un alt nivell de coneixement» i que podien anar disfressats de treballadors o fins i tot pertànyer al sector de la serralleria.

    

Un amic del denunciant va prestar col·laboració a la Guàrdia Civil, ja que era coneixedor del sector. D'esta forma, els investigadors van descobrir que l'obertura dels panys va ser realitzada per un manyà professional de Gandia, a la comarca de la Safor, que va actuar «totalment enganyat» per la detinguda i va executar els actes d'obertura de les portes per accedir a l'interior.

La detinguda va descriure les parts de l'immoble

  

La detinguda, que havia mantingut una relació sentimental amb l'amo de la casa, va fer creure al manyà que havia perdut les claus de l'habitatge, on pretenia cometre el robatori, i va descriure part de les estades de l'immoble. Això va fer creure al treballador que veritablement era el seu domicili.

  

Després d'accedir a l'habitatge, la sospitosa va començar a buscar objectes per l'interior i es va centrar en diners, joies i efectes electrònics de xicoteta grandària per no cridar l'atenció sobre els veïns. La netedat en l'accés va ser el que va delatar l'autoria del robatori.

   

D'esta forma, els guàrdies civils van aconseguir identificar a la presumpta autora dels fets, una dona de 43 anys que voluntàriament va lliurar part dels efectes que havia sostret de l'interior de l'habitatge als agents.

  

Va tirar a un contenidor el que no volia

 

La resta d'objectes robats estaven en un contenidor de paper reciclat, on la dona va indicar als agents que havia llançat els que no volia. Van ser recuperats gràcies a l'ajuda del personal de manteniment de la localitat valenciana de Bellreguard, que desinteressadament i amb l'ajuda d'un camió grua van alçar el contenidor.

  

En conjunt, es tractava de joies, electrodomèstics, diners en metàl·lic i una altra classe d'objectes, amb un valor total d'al voltant de 6.000 euros. Després de la seua detenció, la dona ja ha passat a disposició judicial.

 

Últimes notícies

Dotze intervencions dels bombers pel vent a Alacant i tancaments preventius en diversos municipis

Els bombers han atés 12 avisos per ratxes de vent a la província sense ferits. Alacant, Elx i Dénia han tancat parcs i espais per precaució.

Copete es va incorporar a l’entrenament del València, però no va completar la sessió

Copete es va sumar al penúltim entrenament però va parar per precaució. Cömert va completar el treball per primera vegada en la setmana i Raba va seguir a mig fer.

Pape Gueye es reincorpora el dijous al Vila-real i podria ser titular davant el Reial Madrid

Marcelino comptarà des del dijous amb Pape Gueye després de proclamar-se campió de la Copa d'Àfrica amb un gol seu. La sanció de Comesaña obri l'opció que siga titular davant el Reial Madrid.

La Comunitat Valenciana concentra l’11% de les vivendes okupadas en venda en Idealista

Idealista ha informat d'una alça del 4,6% en tres mesos fins a 24.058 vivendes okupadas en venda. La Comunitat Valenciana reunix l'11%, tercera després de Catalunya i Andalusia.

Sarabia qualifica el Llevant – Elx com un dol especial, bonic i important

Eder Sarabia va subratllar el pes anímic i competitiu del derbi davant el Llevant i va demanar manejar la pressió. Va avisar d'un rival molt motivat des de l'arribada de Luis Castro.

Sis atesos per fum després de l’incendi d’una vivenda a Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum després d'un incendi en un primer pis del carrer Sant Pau. Cinc han sigut traslladades a l'Hospital Doctor Balmis.

L’ex secretari de Presidència nega haver informat a Mazón d’un possible confinament per la DANA

Cayetano García ha negat davant la jutgessa haver informat a Carlos Mazón de la consulta sobre un possible confinament durant la DANA de 2024. La causa ha incorporat un informe de l'Advocacia que va avalar la viabilitat jurídica d'eixa mesura i ha revelat versions contradictòries amb l'entorn de Salomé Pradas.

Vueling programa més de 1,6 milions de seients a Alacant per a l’estiu de 2026

L'aerolínia incrementa un 18% la seua capacitat respecte a 2025 i operarà 16 rutes, nou internacionals, després de basar un avió addicional a Alacant i afegir freqüències.