14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Una dona enganya a un manyà per robar a la casa de la seua ex parella a Daimús

La Guàrdia Civil d'Oliva-Gandia ha detingut a una dona de 43 anys, veïna de la comarca de La Safor, com a autora d'un delicte de robatori amb força en un habitatge de la localitat valenciana de Daimús, per presumptament enganyar a un manyà perquè li obrira la porta del domicili del seu ex parella, informa la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

Els fets van succeir divendres passat, 17 d'agost, quan els agents va tindre coneixement del robatori i va iniciar una investigació per localitzar, identificar i detenir als responsables.

  

Després de les investigacions, els agents van comprovar que les feienes d'obertura dels panys de les portes havien estat executades amb molt detall i minuciositat. Els autors van tractar de no trencar ni danyar els marcs de les portes en obrir el pany, la qual cosa indicava certa professionalitat.

    

El robatori es va cometre durant el dia, la qual cosa per als efectius denotava que es tractava de «delinqüents amb un alt nivell de coneixement» i que podien anar disfressats de treballadors o fins i tot pertànyer al sector de la serralleria.

    

Un amic del denunciant va prestar col·laboració a la Guàrdia Civil, ja que era coneixedor del sector. D'esta forma, els investigadors van descobrir que l'obertura dels panys va ser realitzada per un manyà professional de Gandia, a la comarca de la Safor, que va actuar «totalment enganyat» per la detinguda i va executar els actes d'obertura de les portes per accedir a l'interior.

La detinguda va descriure les parts de l'immoble

  

La detinguda, que havia mantingut una relació sentimental amb l'amo de la casa, va fer creure al manyà que havia perdut les claus de l'habitatge, on pretenia cometre el robatori, i va descriure part de les estades de l'immoble. Això va fer creure al treballador que veritablement era el seu domicili.

  

Després d'accedir a l'habitatge, la sospitosa va començar a buscar objectes per l'interior i es va centrar en diners, joies i efectes electrònics de xicoteta grandària per no cridar l'atenció sobre els veïns. La netedat en l'accés va ser el que va delatar l'autoria del robatori.

   

D'esta forma, els guàrdies civils van aconseguir identificar a la presumpta autora dels fets, una dona de 43 anys que voluntàriament va lliurar part dels efectes que havia sostret de l'interior de l'habitatge als agents.

  

Va tirar a un contenidor el que no volia

 

La resta d'objectes robats estaven en un contenidor de paper reciclat, on la dona va indicar als agents que havia llançat els que no volia. Van ser recuperats gràcies a l'ajuda del personal de manteniment de la localitat valenciana de Bellreguard, que desinteressadament i amb l'ajuda d'un camió grua van alçar el contenidor.

  

En conjunt, es tractava de joies, electrodomèstics, diners en metàl·lic i una altra classe d'objectes, amb un valor total d'al voltant de 6.000 euros. Després de la seua detenció, la dona ja ha passat a disposició judicial.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs