Una dona enganya a un manyà per robar a la casa de la seua ex parella a Daimús

La Guàrdia Civil d'Oliva-Gandia ha detingut a una dona de 43 anys, veïna de la comarca de La Safor, com a autora d'un delicte de robatori amb força en un habitatge de la localitat valenciana de Daimús, per presumptament enganyar a un manyà perquè li obrira la porta del domicili del seu ex parella, informa la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

Els fets van succeir divendres passat, 17 d'agost, quan els agents va tindre coneixement del robatori i va iniciar una investigació per localitzar, identificar i detenir als responsables.

  

Després de les investigacions, els agents van comprovar que les feienes d'obertura dels panys de les portes havien estat executades amb molt detall i minuciositat. Els autors van tractar de no trencar ni danyar els marcs de les portes en obrir el pany, la qual cosa indicava certa professionalitat.

    

El robatori es va cometre durant el dia, la qual cosa per als efectius denotava que es tractava de «delinqüents amb un alt nivell de coneixement» i que podien anar disfressats de treballadors o fins i tot pertànyer al sector de la serralleria.

    

Un amic del denunciant va prestar col·laboració a la Guàrdia Civil, ja que era coneixedor del sector. D'esta forma, els investigadors van descobrir que l'obertura dels panys va ser realitzada per un manyà professional de Gandia, a la comarca de la Safor, que va actuar «totalment enganyat» per la detinguda i va executar els actes d'obertura de les portes per accedir a l'interior.

La detinguda va descriure les parts de l'immoble

  

La detinguda, que havia mantingut una relació sentimental amb l'amo de la casa, va fer creure al manyà que havia perdut les claus de l'habitatge, on pretenia cometre el robatori, i va descriure part de les estades de l'immoble. Això va fer creure al treballador que veritablement era el seu domicili.

  

Després d'accedir a l'habitatge, la sospitosa va començar a buscar objectes per l'interior i es va centrar en diners, joies i efectes electrònics de xicoteta grandària per no cridar l'atenció sobre els veïns. La netedat en l'accés va ser el que va delatar l'autoria del robatori.

   

D'esta forma, els guàrdies civils van aconseguir identificar a la presumpta autora dels fets, una dona de 43 anys que voluntàriament va lliurar part dels efectes que havia sostret de l'interior de l'habitatge als agents.

  

Va tirar a un contenidor el que no volia

 

La resta d'objectes robats estaven en un contenidor de paper reciclat, on la dona va indicar als agents que havia llançat els que no volia. Van ser recuperats gràcies a l'ajuda del personal de manteniment de la localitat valenciana de Bellreguard, que desinteressadament i amb l'ajuda d'un camió grua van alçar el contenidor.

  

En conjunt, es tractava de joies, electrodomèstics, diners en metàl·lic i una altra classe d'objectes, amb un valor total d'al voltant de 6.000 euros. Després de la seua detenció, la dona ja ha passat a disposició judicial.

 

Últimes notícies

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.