11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Una dona enganya a un manyà per robar a la casa de la seua ex parella a Daimús

La Guàrdia Civil d'Oliva-Gandia ha detingut a una dona de 43 anys, veïna de la comarca de La Safor, com a autora d'un delicte de robatori amb força en un habitatge de la localitat valenciana de Daimús, per presumptament enganyar a un manyà perquè li obrira la porta del domicili del seu ex parella, informa la Guàrdia Civil en un comunicat.

  

Els fets van succeir divendres passat, 17 d'agost, quan els agents va tindre coneixement del robatori i va iniciar una investigació per localitzar, identificar i detenir als responsables.

  

Després de les investigacions, els agents van comprovar que les feienes d'obertura dels panys de les portes havien estat executades amb molt detall i minuciositat. Els autors van tractar de no trencar ni danyar els marcs de les portes en obrir el pany, la qual cosa indicava certa professionalitat.

    

El robatori es va cometre durant el dia, la qual cosa per als efectius denotava que es tractava de «delinqüents amb un alt nivell de coneixement» i que podien anar disfressats de treballadors o fins i tot pertànyer al sector de la serralleria.

    

Un amic del denunciant va prestar col·laboració a la Guàrdia Civil, ja que era coneixedor del sector. D'esta forma, els investigadors van descobrir que l'obertura dels panys va ser realitzada per un manyà professional de Gandia, a la comarca de la Safor, que va actuar «totalment enganyat» per la detinguda i va executar els actes d'obertura de les portes per accedir a l'interior.

La detinguda va descriure les parts de l'immoble

  

La detinguda, que havia mantingut una relació sentimental amb l'amo de la casa, va fer creure al manyà que havia perdut les claus de l'habitatge, on pretenia cometre el robatori, i va descriure part de les estades de l'immoble. Això va fer creure al treballador que veritablement era el seu domicili.

  

Després d'accedir a l'habitatge, la sospitosa va començar a buscar objectes per l'interior i es va centrar en diners, joies i efectes electrònics de xicoteta grandària per no cridar l'atenció sobre els veïns. La netedat en l'accés va ser el que va delatar l'autoria del robatori.

   

D'esta forma, els guàrdies civils van aconseguir identificar a la presumpta autora dels fets, una dona de 43 anys que voluntàriament va lliurar part dels efectes que havia sostret de l'interior de l'habitatge als agents.

  

Va tirar a un contenidor el que no volia

 

La resta d'objectes robats estaven en un contenidor de paper reciclat, on la dona va indicar als agents que havia llançat els que no volia. Van ser recuperats gràcies a l'ajuda del personal de manteniment de la localitat valenciana de Bellreguard, que desinteressadament i amb l'ajuda d'un camió grua van alçar el contenidor.

  

En conjunt, es tractava de joies, electrodomèstics, diners en metàl·lic i una altra classe d'objectes, amb un valor total d'al voltant de 6.000 euros. Després de la seua detenció, la dona ja ha passat a disposició judicial.

 

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.