La dona morta després de menjar al Riff va morir per aspirar el seu propi vòmit

 

La dona de 46 anys que va morir el passat 16 de febrer després de menjar al restaurant Riff de València i patir una presumpta intoxicació que li va generar una gastroenteritis va morir degut a una broncoaspiració, el que significa morir per aspirar el seu propi vòmit. 

El primer informe provisional de l’autòpsia revela que la mort de la dona és una asfíxia per broncoaspiració, que consisteix en l’aspiració accidental de líquids o aliments per les vies respiratòries degut als continus vòmits el menjar queda acumulat a la boca i obstrueix les vies respiratòries. 

 

María Jesús, la dona que va morir després de celebrar un aniversari al Riff

María Jesús F., natural de Benavides de Óbrigo, a la província de Lleó, moria el passat diumenge després de resultar intoxicada mentre dinava dissabte al restaurant Riff de València.

 

El passat  dimecres, aquesta localitat de Castella i Lleó acollia el soterrament de la dona, que feia més d’una dècada que vivia a València junt amb la seua família. El seu marit també era natural d’aquest municipi, que continua commocionat pels fets.

 

María Jesús, de 46 anys, va visitar el dissabte passat el restaurant Riff de València per dur a terme una celebració, l’aniversari del seu marit. L’establiment, regentat pel xef Bernd H. Knöller, els va servir un menú degustació, que porta per nom «Riff», i que comptava amb una sèrie de plats i arrossos, dins els quals s’incorporaven diferents tipus de bolets. El menú, que ascendia a 130 euros si s’afegia el vi, va ser degustat tant per María Jesús, el seu marit i el seu fill, de 12 anys, com per part d’altres comensals del local aquell dissabte.

 

Després de l’agradable cita gastronòmica, van començar les complicacions. Maria Jesús i la seua família van començar a patir intensos símptomes d’intoxicació, amb vòmits i diarrees, des de la nit d’eixe mateix dia. El resultat va ser la mort de la dona, la matinada de diumenge. De moment queda en l’aire si la mort va ser per la mateixa intoxicació, o derivada del fet d’asfixiar-se en aspirar partícules del vòmit. Fins i tot, podria haver tingut alguna patologia prèvia, agreujada per la intoxicació.

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.