La dona morta després de menjar al Riff va morir per aspirar el seu propi vòmit

 

La dona de 46 anys que va morir el passat 16 de febrer després de menjar al restaurant Riff de València i patir una presumpta intoxicació que li va generar una gastroenteritis va morir degut a una broncoaspiració, el que significa morir per aspirar el seu propi vòmit. 

El primer informe provisional de l’autòpsia revela que la mort de la dona és una asfíxia per broncoaspiració, que consisteix en l’aspiració accidental de líquids o aliments per les vies respiratòries degut als continus vòmits el menjar queda acumulat a la boca i obstrueix les vies respiratòries. 

 

María Jesús, la dona que va morir després de celebrar un aniversari al Riff

María Jesús F., natural de Benavides de Óbrigo, a la província de Lleó, moria el passat diumenge després de resultar intoxicada mentre dinava dissabte al restaurant Riff de València.

 

El passat  dimecres, aquesta localitat de Castella i Lleó acollia el soterrament de la dona, que feia més d’una dècada que vivia a València junt amb la seua família. El seu marit també era natural d’aquest municipi, que continua commocionat pels fets.

 

María Jesús, de 46 anys, va visitar el dissabte passat el restaurant Riff de València per dur a terme una celebració, l’aniversari del seu marit. L’establiment, regentat pel xef Bernd H. Knöller, els va servir un menú degustació, que porta per nom «Riff», i que comptava amb una sèrie de plats i arrossos, dins els quals s’incorporaven diferents tipus de bolets. El menú, que ascendia a 130 euros si s’afegia el vi, va ser degustat tant per María Jesús, el seu marit i el seu fill, de 12 anys, com per part d’altres comensals del local aquell dissabte.

 

Després de l’agradable cita gastronòmica, van començar les complicacions. Maria Jesús i la seua família van començar a patir intensos símptomes d’intoxicació, amb vòmits i diarrees, des de la nit d’eixe mateix dia. El resultat va ser la mort de la dona, la matinada de diumenge. De moment queda en l’aire si la mort va ser per la mateixa intoxicació, o derivada del fet d’asfixiar-se en aspirar partícules del vòmit. Fins i tot, podria haver tingut alguna patologia prèvia, agreujada per la intoxicació.

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.