Una dona simula dos robatoris en sa casa per a estafar a l’assegurança en Calp

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a una dona en la localitat de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), com a presumpta autora de dos delictes de simulació de delicte i altres dos delictes d’estafa, en fingir robatoris amb força en sa casa i estafar, posteriorment, a la companyia d’assegurances. 

 

La investigació es va iniciar a causa de la denúncia presentada per una veïna de Calp en la que  manifestava que havia vist com tres hòmens encaputxats havien entrat en sa casa i li havien furtat més de 1.000 euros, pitxers de gran valor i gran quantitat de joies

 

Després de la denúncia, agents de l’Àrea d’Investigació de Calp van iniciar actuacions a fi d’esclarir els fets. El relat de la denunciant generava dubtes sobre la credibilitat de la denúncia, per les incongruències i contradiccions que mostrava en tot moment en el relat dels fets succeïts.

 

Va admetre que les denuncies eren falses

A demés, la inspecció ocular que van fer els agents en la casa va determinar que no hi havia indicis que allí s’haguera produït un robatori amb força. Davant d’esta vicissitud es va procedir a investigar a la denunciant, descobrint-se que el mes de novembre del passat any, havia presentat una altra denúncia per un robatori amb força coincidint que s’havia produït en el mateix lloc, en sa casa i els objectes declarats com a furtats, diners (3.700 euros), joies i pitxers. Per este succés va obtindre de la companyia asseguradora un total de 3.000 euros, en concepte d’indemnització pel suposat robatori denunciat. 

 

En este punt, van citar de nou en seu policial a la denunciant que va acudir voluntàriament per a respondre als dubtes dels investigadors. La dona al principi va reiterar els fets succeïts, però en un determinat moment va reconéixer davant dels agents que les denúncies que havia presentat eren falses, admetent que ho havia fet perquè «anava malament de pasta i no tenia treball». 

 

Per eixos fets, la dona, de 57 anys, va ser detinguda i posada en llibertat després de prendre-li declaració, com a presumpta autora de dos delictes de simulació de delicte i dos delictes d’estafa. Les diligències instruïdes han sigut lliuraments al Jutjat d’Instrucció de Dénia, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.