Una dona simula dos robatoris en sa casa per a estafar a l’assegurança en Calp

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a una dona en la localitat de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), com a presumpta autora de dos delictes de simulació de delicte i altres dos delictes d’estafa, en fingir robatoris amb força en sa casa i estafar, posteriorment, a la companyia d’assegurances. 

 

La investigació es va iniciar a causa de la denúncia presentada per una veïna de Calp en la que  manifestava que havia vist com tres hòmens encaputxats havien entrat en sa casa i li havien furtat més de 1.000 euros, pitxers de gran valor i gran quantitat de joies

 

Després de la denúncia, agents de l’Àrea d’Investigació de Calp van iniciar actuacions a fi d’esclarir els fets. El relat de la denunciant generava dubtes sobre la credibilitat de la denúncia, per les incongruències i contradiccions que mostrava en tot moment en el relat dels fets succeïts.

 

Va admetre que les denuncies eren falses

A demés, la inspecció ocular que van fer els agents en la casa va determinar que no hi havia indicis que allí s’haguera produït un robatori amb força. Davant d’esta vicissitud es va procedir a investigar a la denunciant, descobrint-se que el mes de novembre del passat any, havia presentat una altra denúncia per un robatori amb força coincidint que s’havia produït en el mateix lloc, en sa casa i els objectes declarats com a furtats, diners (3.700 euros), joies i pitxers. Per este succés va obtindre de la companyia asseguradora un total de 3.000 euros, en concepte d’indemnització pel suposat robatori denunciat. 

 

En este punt, van citar de nou en seu policial a la denunciant que va acudir voluntàriament per a respondre als dubtes dels investigadors. La dona al principi va reiterar els fets succeïts, però en un determinat moment va reconéixer davant dels agents que les denúncies que havia presentat eren falses, admetent que ho havia fet perquè «anava malament de pasta i no tenia treball». 

 

Per eixos fets, la dona, de 57 anys, va ser detinguda i posada en llibertat després de prendre-li declaració, com a presumpta autora de dos delictes de simulació de delicte i dos delictes d’estafa. Les diligències instruïdes han sigut lliuraments al Jutjat d’Instrucció de Dénia, en la mateixa comarca.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.

El Síndic de Greuges alerta d’una deriva institucional perillosa en Les Corts Valencianes

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, advertix en el seu últim informe d'una greu deterioració en la relació amb Les Corts i d'una deriva institucional perillosa que, al seu juí, debilita les institucions estatutàries i afecta als drets de la ciutadania.

Hillsman fixa l’objectiu: guanyar la Copa de la Reina amb València Basket

Khaalia Hillsman afronta la Copa de la Reina amb València Basket amb l'objectiu declarat de guanyar el títol i convertir la decepció europea en un impuls competitiu.