Una dona simula dos robatoris en sa casa per a estafar a l’assegurança en Calp

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a una dona en la localitat de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), com a presumpta autora de dos delictes de simulació de delicte i altres dos delictes d’estafa, en fingir robatoris amb força en sa casa i estafar, posteriorment, a la companyia d’assegurances. 

 

La investigació es va iniciar a causa de la denúncia presentada per una veïna de Calp en la que  manifestava que havia vist com tres hòmens encaputxats havien entrat en sa casa i li havien furtat més de 1.000 euros, pitxers de gran valor i gran quantitat de joies

 

Després de la denúncia, agents de l’Àrea d’Investigació de Calp van iniciar actuacions a fi d’esclarir els fets. El relat de la denunciant generava dubtes sobre la credibilitat de la denúncia, per les incongruències i contradiccions que mostrava en tot moment en el relat dels fets succeïts.

 

Va admetre que les denuncies eren falses

A demés, la inspecció ocular que van fer els agents en la casa va determinar que no hi havia indicis que allí s’haguera produït un robatori amb força. Davant d’esta vicissitud es va procedir a investigar a la denunciant, descobrint-se que el mes de novembre del passat any, havia presentat una altra denúncia per un robatori amb força coincidint que s’havia produït en el mateix lloc, en sa casa i els objectes declarats com a furtats, diners (3.700 euros), joies i pitxers. Per este succés va obtindre de la companyia asseguradora un total de 3.000 euros, en concepte d’indemnització pel suposat robatori denunciat. 

 

En este punt, van citar de nou en seu policial a la denunciant que va acudir voluntàriament per a respondre als dubtes dels investigadors. La dona al principi va reiterar els fets succeïts, però en un determinat moment va reconéixer davant dels agents que les denúncies que havia presentat eren falses, admetent que ho havia fet perquè «anava malament de pasta i no tenia treball». 

 

Per eixos fets, la dona, de 57 anys, va ser detinguda i posada en llibertat després de prendre-li declaració, com a presumpta autora de dos delictes de simulació de delicte i dos delictes d’estafa. Les diligències instruïdes han sigut lliuraments al Jutjat d’Instrucció de Dénia, en la mateixa comarca.

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.