Una dona simula dos robatoris en sa casa per a estafar a l’assegurança en Calp

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a una dona en la localitat de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), com a presumpta autora de dos delictes de simulació de delicte i altres dos delictes d’estafa, en fingir robatoris amb força en sa casa i estafar, posteriorment, a la companyia d’assegurances. 

 

La investigació es va iniciar a causa de la denúncia presentada per una veïna de Calp en la que  manifestava que havia vist com tres hòmens encaputxats havien entrat en sa casa i li havien furtat més de 1.000 euros, pitxers de gran valor i gran quantitat de joies

 

Després de la denúncia, agents de l’Àrea d’Investigació de Calp van iniciar actuacions a fi d’esclarir els fets. El relat de la denunciant generava dubtes sobre la credibilitat de la denúncia, per les incongruències i contradiccions que mostrava en tot moment en el relat dels fets succeïts.

 

Va admetre que les denuncies eren falses

A demés, la inspecció ocular que van fer els agents en la casa va determinar que no hi havia indicis que allí s’haguera produït un robatori amb força. Davant d’esta vicissitud es va procedir a investigar a la denunciant, descobrint-se que el mes de novembre del passat any, havia presentat una altra denúncia per un robatori amb força coincidint que s’havia produït en el mateix lloc, en sa casa i els objectes declarats com a furtats, diners (3.700 euros), joies i pitxers. Per este succés va obtindre de la companyia asseguradora un total de 3.000 euros, en concepte d’indemnització pel suposat robatori denunciat. 

 

En este punt, van citar de nou en seu policial a la denunciant que va acudir voluntàriament per a respondre als dubtes dels investigadors. La dona al principi va reiterar els fets succeïts, però en un determinat moment va reconéixer davant dels agents que les denúncies que havia presentat eren falses, admetent que ho havia fet perquè «anava malament de pasta i no tenia treball». 

 

Per eixos fets, la dona, de 57 anys, va ser detinguda i posada en llibertat després de prendre-li declaració, com a presumpta autora de dos delictes de simulació de delicte i dos delictes d’estafa. Les diligències instruïdes han sigut lliuraments al Jutjat d’Instrucció de Dénia, en la mateixa comarca.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.