Dos anys de presó per donar d’alta a 300 treballadors i estafar 225.000€

Ciutat de la Justícia de València

Els dos processats sabien que la víctima els havia robat diners i heroïna | Joanbanjo

 

Un advocat complirà una pena de dos anys de presó per donar d’alta a més de 300 treballadors estrangers en empreses fictícies a canvi de diners i estafar 225.000 euros. L’objectiu era que pogueren conseguir els dies que necessitaven per a cotitzar o per a obtindre el permís de residència.

 

Inicialment, el ministeri fiscal demanava al lletrat un total de sis anys de presó, però finalment s’ha arribat a un acord i l’Audiència de València ha rebaixat la pena a dos anys, ja que els acusats han reconegut els fets imputats.

 

L’advocat condemnat, amb despatx en València, era coneixedor per la seua professió de la legislació laboral i de la Seguretat Social i del mecanisme d’altes i baixes per al cobrament de prestacions i subsidis de desocupacions pels treballadors. Per exemple, va donar d’alta a un empleat a les 6.35 hores del matí del 20 de febrer de 2010 i de baixa a les 6.38 del mateix dia, per a passar l’endemà a cobrar l’atur.

 

El mecanisme que seguia l’advocat

Segons el relat del fiscal, l’acusat va idear un pla per a enriquir-se. Consistia en captar a persones estrangeres que necessitaven determinats dies de cotització, per a la renovació del seu permís de residència en Espanya o per a l’obtenció indeguda de prestacions econòmiques del sistema d’ajudes i subsidis per part de la Seguretat Social.

 

D’esta manera, l’advocat, de comú acord amb altres dos empresaris, es va dedicar a captar a ciutadans estrangers en esta situació i, a canvi d’un preu, els donava d’alta i posteriorment de baixa en empreses fictícies. Encara que cap dels casos dels treballadors que el lletrat donava d’alta simuladament havia fet cap treball. 

 

La Tresoreria General de la Seguretat Social, dependent del Ministeri d’Ocupació i el Servei d’Ocupació Pública Estatal, que ignoraven que la relació era fictícia, van abonar les prestacions que van sol·licitar als presumptes treballadors. 

 

Amb este mecanisme, les cinc falses empreses han arribat a estafar a través del cobrament de prestacions indegudes més de 225.000 euros amb 300 treballadors ficticis. 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.