Dos anys de presó per donar d’alta a 300 treballadors i estafar 225.000€

Ciutat de la Justícia de València

Els dos processats sabien que la víctima els havia robat diners i heroïna | Joanbanjo

 

Un advocat complirà una pena de dos anys de presó per donar d’alta a més de 300 treballadors estrangers en empreses fictícies a canvi de diners i estafar 225.000 euros. L’objectiu era que pogueren conseguir els dies que necessitaven per a cotitzar o per a obtindre el permís de residència.

 

Inicialment, el ministeri fiscal demanava al lletrat un total de sis anys de presó, però finalment s’ha arribat a un acord i l’Audiència de València ha rebaixat la pena a dos anys, ja que els acusats han reconegut els fets imputats.

 

L’advocat condemnat, amb despatx en València, era coneixedor per la seua professió de la legislació laboral i de la Seguretat Social i del mecanisme d’altes i baixes per al cobrament de prestacions i subsidis de desocupacions pels treballadors. Per exemple, va donar d’alta a un empleat a les 6.35 hores del matí del 20 de febrer de 2010 i de baixa a les 6.38 del mateix dia, per a passar l’endemà a cobrar l’atur.

 

El mecanisme que seguia l’advocat

Segons el relat del fiscal, l’acusat va idear un pla per a enriquir-se. Consistia en captar a persones estrangeres que necessitaven determinats dies de cotització, per a la renovació del seu permís de residència en Espanya o per a l’obtenció indeguda de prestacions econòmiques del sistema d’ajudes i subsidis per part de la Seguretat Social.

 

D’esta manera, l’advocat, de comú acord amb altres dos empresaris, es va dedicar a captar a ciutadans estrangers en esta situació i, a canvi d’un preu, els donava d’alta i posteriorment de baixa en empreses fictícies. Encara que cap dels casos dels treballadors que el lletrat donava d’alta simuladament havia fet cap treball. 

 

La Tresoreria General de la Seguretat Social, dependent del Ministeri d’Ocupació i el Servei d’Ocupació Pública Estatal, que ignoraven que la relació era fictícia, van abonar les prestacions que van sol·licitar als presumptes treballadors. 

 

Amb este mecanisme, les cinc falses empreses han arribat a estafar a través del cobrament de prestacions indegudes més de 225.000 euros amb 300 treballadors ficticis. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.