Dos anys de presó per donar d’alta a 300 treballadors i estafar 225.000€

Ciutat de la Justícia de València

Els dos processats sabien que la víctima els havia robat diners i heroïna | Joanbanjo

 

Un advocat complirà una pena de dos anys de presó per donar d’alta a més de 300 treballadors estrangers en empreses fictícies a canvi de diners i estafar 225.000 euros. L’objectiu era que pogueren conseguir els dies que necessitaven per a cotitzar o per a obtindre el permís de residència.

 

Inicialment, el ministeri fiscal demanava al lletrat un total de sis anys de presó, però finalment s’ha arribat a un acord i l’Audiència de València ha rebaixat la pena a dos anys, ja que els acusats han reconegut els fets imputats.

 

L’advocat condemnat, amb despatx en València, era coneixedor per la seua professió de la legislació laboral i de la Seguretat Social i del mecanisme d’altes i baixes per al cobrament de prestacions i subsidis de desocupacions pels treballadors. Per exemple, va donar d’alta a un empleat a les 6.35 hores del matí del 20 de febrer de 2010 i de baixa a les 6.38 del mateix dia, per a passar l’endemà a cobrar l’atur.

 

El mecanisme que seguia l’advocat

Segons el relat del fiscal, l’acusat va idear un pla per a enriquir-se. Consistia en captar a persones estrangeres que necessitaven determinats dies de cotització, per a la renovació del seu permís de residència en Espanya o per a l’obtenció indeguda de prestacions econòmiques del sistema d’ajudes i subsidis per part de la Seguretat Social.

 

D’esta manera, l’advocat, de comú acord amb altres dos empresaris, es va dedicar a captar a ciutadans estrangers en esta situació i, a canvi d’un preu, els donava d’alta i posteriorment de baixa en empreses fictícies. Encara que cap dels casos dels treballadors que el lletrat donava d’alta simuladament havia fet cap treball. 

 

La Tresoreria General de la Seguretat Social, dependent del Ministeri d’Ocupació i el Servei d’Ocupació Pública Estatal, que ignoraven que la relació era fictícia, van abonar les prestacions que van sol·licitar als presumptes treballadors. 

 

Amb este mecanisme, les cinc falses empreses han arribat a estafar a través del cobrament de prestacions indegudes més de 225.000 euros amb 300 treballadors ficticis. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.