Dos anys de presó per donar d’alta a 300 treballadors i estafar 225.000€

Ciutat de la Justícia de València

Els dos processats sabien que la víctima els havia robat diners i heroïna | Joanbanjo

 

Un advocat complirà una pena de dos anys de presó per donar d’alta a més de 300 treballadors estrangers en empreses fictícies a canvi de diners i estafar 225.000 euros. L’objectiu era que pogueren conseguir els dies que necessitaven per a cotitzar o per a obtindre el permís de residència.

 

Inicialment, el ministeri fiscal demanava al lletrat un total de sis anys de presó, però finalment s’ha arribat a un acord i l’Audiència de València ha rebaixat la pena a dos anys, ja que els acusats han reconegut els fets imputats.

 

L’advocat condemnat, amb despatx en València, era coneixedor per la seua professió de la legislació laboral i de la Seguretat Social i del mecanisme d’altes i baixes per al cobrament de prestacions i subsidis de desocupacions pels treballadors. Per exemple, va donar d’alta a un empleat a les 6.35 hores del matí del 20 de febrer de 2010 i de baixa a les 6.38 del mateix dia, per a passar l’endemà a cobrar l’atur.

 

El mecanisme que seguia l’advocat

Segons el relat del fiscal, l’acusat va idear un pla per a enriquir-se. Consistia en captar a persones estrangeres que necessitaven determinats dies de cotització, per a la renovació del seu permís de residència en Espanya o per a l’obtenció indeguda de prestacions econòmiques del sistema d’ajudes i subsidis per part de la Seguretat Social.

 

D’esta manera, l’advocat, de comú acord amb altres dos empresaris, es va dedicar a captar a ciutadans estrangers en esta situació i, a canvi d’un preu, els donava d’alta i posteriorment de baixa en empreses fictícies. Encara que cap dels casos dels treballadors que el lletrat donava d’alta simuladament havia fet cap treball. 

 

La Tresoreria General de la Seguretat Social, dependent del Ministeri d’Ocupació i el Servei d’Ocupació Pública Estatal, que ignoraven que la relació era fictícia, van abonar les prestacions que van sol·licitar als presumptes treballadors. 

 

Amb este mecanisme, les cinc falses empreses han arribat a estafar a través del cobrament de prestacions indegudes més de 225.000 euros amb 300 treballadors ficticis. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Risc extrem d’incendis hui a la Comunitat Valenciana després de 37 focs en un dia

La Comunitat Valenciana viu hui una jornada de risc extrem d'incendis després de registrar 37 focs dimecres, amb una nit molt calorosa i humida per a la vegetació i consorcis de bombers reforçant crides a la prudència.

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.