Dos anys de presó per donar d’alta a 300 treballadors i estafar 225.000€

Ciutat de la Justícia de València

Els dos processats sabien que la víctima els havia robat diners i heroïna | Joanbanjo

 

Un advocat complirà una pena de dos anys de presó per donar d’alta a més de 300 treballadors estrangers en empreses fictícies a canvi de diners i estafar 225.000 euros. L’objectiu era que pogueren conseguir els dies que necessitaven per a cotitzar o per a obtindre el permís de residència.

 

Inicialment, el ministeri fiscal demanava al lletrat un total de sis anys de presó, però finalment s’ha arribat a un acord i l’Audiència de València ha rebaixat la pena a dos anys, ja que els acusats han reconegut els fets imputats.

 

L’advocat condemnat, amb despatx en València, era coneixedor per la seua professió de la legislació laboral i de la Seguretat Social i del mecanisme d’altes i baixes per al cobrament de prestacions i subsidis de desocupacions pels treballadors. Per exemple, va donar d’alta a un empleat a les 6.35 hores del matí del 20 de febrer de 2010 i de baixa a les 6.38 del mateix dia, per a passar l’endemà a cobrar l’atur.

 

El mecanisme que seguia l’advocat

Segons el relat del fiscal, l’acusat va idear un pla per a enriquir-se. Consistia en captar a persones estrangeres que necessitaven determinats dies de cotització, per a la renovació del seu permís de residència en Espanya o per a l’obtenció indeguda de prestacions econòmiques del sistema d’ajudes i subsidis per part de la Seguretat Social.

 

D’esta manera, l’advocat, de comú acord amb altres dos empresaris, es va dedicar a captar a ciutadans estrangers en esta situació i, a canvi d’un preu, els donava d’alta i posteriorment de baixa en empreses fictícies. Encara que cap dels casos dels treballadors que el lletrat donava d’alta simuladament havia fet cap treball. 

 

La Tresoreria General de la Seguretat Social, dependent del Ministeri d’Ocupació i el Servei d’Ocupació Pública Estatal, que ignoraven que la relació era fictícia, van abonar les prestacions que van sol·licitar als presumptes treballadors. 

 

Amb este mecanisme, les cinc falses empreses han arribat a estafar a través del cobrament de prestacions indegudes més de 225.000 euros amb 300 treballadors ficticis. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.