Dos detinguts per estafa a 31 persones amb lloguers vacacionals en Oropesa

Oropesa de Mar

Imatge d’arxiu de la costa d’Oropesa  | EFE

 

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones per estafar més de 10.000 euros a 31 persones amb falsos lloguers vacacionals a Orpesa.

  

Segons han informat fonts de la comandància provincial, l’actuació es va iniciar en el mes de juliol quan es van començar a rebre diverses denúncies en la caserna d’Oropesa. Els perjudicats informaven que havien realitzat un pagament per reservar un apartament vacacional a Orpesa i en arribar al municipi s’havien trobat sense l’habitatge i sense els diners de la reserva.

Els estafadors coneixien la zona

  

Es va iniciar una recerca per esclarir els fets i es va identificar a dos presumptes autors que aprofitaven que coneixien les urbanitzacions més llogades d’Oropesa i oferien a preus baixos habitatges per a les vacances dels què enviaven fotos de l’interior i de les zones comunes.

 

La recerca va detectar fins a cinc comptes bancaris en les quals es rebien les transferències i quatre línies de telèfon vinculades als anuncis repartits per diferents portals web. Els agents van localitzar i van detindre als dos presumptes autors, una dona i un home de 22 i 20 anys respectivament, com a suposats autors d’un delicte continuat d’estafa.

  

  

Els detinguts juntament amb les diligències instruïdes, han estat posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 4 de Castelló de la Plana.

 

Últimes notícies

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.