14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Dos detinguts per estafa a 31 persones amb lloguers vacacionals en Oropesa

Oropesa de Mar

Imatge d’arxiu de la costa d’Oropesa  | EFE

 

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones per estafar més de 10.000 euros a 31 persones amb falsos lloguers vacacionals a Orpesa.

  

Segons han informat fonts de la comandància provincial, l’actuació es va iniciar en el mes de juliol quan es van començar a rebre diverses denúncies en la caserna d’Oropesa. Els perjudicats informaven que havien realitzat un pagament per reservar un apartament vacacional a Orpesa i en arribar al municipi s’havien trobat sense l’habitatge i sense els diners de la reserva.

Els estafadors coneixien la zona

  

Es va iniciar una recerca per esclarir els fets i es va identificar a dos presumptes autors que aprofitaven que coneixien les urbanitzacions més llogades d’Oropesa i oferien a preus baixos habitatges per a les vacances dels què enviaven fotos de l’interior i de les zones comunes.

 

La recerca va detectar fins a cinc comptes bancaris en les quals es rebien les transferències i quatre línies de telèfon vinculades als anuncis repartits per diferents portals web. Els agents van localitzar i van detindre als dos presumptes autors, una dona i un home de 22 i 20 anys respectivament, com a suposats autors d’un delicte continuat d’estafa.

  

  

Els detinguts juntament amb les diligències instruïdes, han estat posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 4 de Castelló de la Plana.

 

Últimes notícies

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.