Dos detinguts per estafa a 31 persones amb lloguers vacacionals en Oropesa

Oropesa de Mar

Imatge d’arxiu de la costa d’Oropesa  | EFE

 

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones per estafar més de 10.000 euros a 31 persones amb falsos lloguers vacacionals a Orpesa.

  

Segons han informat fonts de la comandància provincial, l’actuació es va iniciar en el mes de juliol quan es van començar a rebre diverses denúncies en la caserna d’Oropesa. Els perjudicats informaven que havien realitzat un pagament per reservar un apartament vacacional a Orpesa i en arribar al municipi s’havien trobat sense l’habitatge i sense els diners de la reserva.

Els estafadors coneixien la zona

  

Es va iniciar una recerca per esclarir els fets i es va identificar a dos presumptes autors que aprofitaven que coneixien les urbanitzacions més llogades d’Oropesa i oferien a preus baixos habitatges per a les vacances dels què enviaven fotos de l’interior i de les zones comunes.

 

La recerca va detectar fins a cinc comptes bancaris en les quals es rebien les transferències i quatre línies de telèfon vinculades als anuncis repartits per diferents portals web. Els agents van localitzar i van detindre als dos presumptes autors, una dona i un home de 22 i 20 anys respectivament, com a suposats autors d’un delicte continuat d’estafa.

  

  

Els detinguts juntament amb les diligències instruïdes, han estat posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 4 de Castelló de la Plana.

 

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.