Altres dos menors detinguts per l’assassinat de Samuel Luiz

 

Detinguts altres dos menors d’edat presumptament implicats en assassinat de Samuel Luiz el passat cap de setmana a la Corunya. Tots dos són amics dels altres quatre detinguts, sense vinculació prèvia amb la víctima, i un d’ells té antecedents policials, segons avança la Policia Nacional.

Serà el jutjat de menors el que s’ocupe d’ells i no el Jutjat d’Instrucció com ocorre amb la resta d’implicats. Les línies d’investigació continuen obertes pel que no es descarta que en les pròximes hores es produïsquen més detencions.

 

El delegat del Govern, José Miñones, ha agraït el treball de la Brigada Provincial de la Policia Judicial de la Prefectura de Galícia i ha demanat prudència i responsabilitat per a esclarir el cas.

 

A disposició judicial

 

Este mateix matí, quatre detinguts han passat a disposició judicial. Els arrestats, joves d’entre 20 i 25 anys, tots ells residents a la Corunya, han arribat al voltant de les 10.00 hores al Jutjat d’Instrucció número 1 per a prestar declaració.

A tres d’ells, dos homes i una dona, se’ls atribueix el rol d’autor material, cooperador necessari i encoratjadora.

En el lloc han romàs tot el matí a l’espera del que dictamine el jutge. A estes dependències s’han acostat amics i coneguts d’alguns dels detinguts que han insistit que la brutal pallissa «no es va tractar d’un crim homòfob«, sinó que va estar motivada per un malentés amb el telèfon mòbil.

Els investigadors continuen analitzant minuciosament les imatges captades per les càmeres de seguretat de la zona i ja han pres declaració a diversos testimonis.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.