12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Altres dos menors detinguts per l’assassinat de Samuel Luiz

 

Detinguts altres dos menors d’edat presumptament implicats en assassinat de Samuel Luiz el passat cap de setmana a la Corunya. Tots dos són amics dels altres quatre detinguts, sense vinculació prèvia amb la víctima, i un d’ells té antecedents policials, segons avança la Policia Nacional.

Serà el jutjat de menors el que s’ocupe d’ells i no el Jutjat d’Instrucció com ocorre amb la resta d’implicats. Les línies d’investigació continuen obertes pel que no es descarta que en les pròximes hores es produïsquen més detencions.

 

El delegat del Govern, José Miñones, ha agraït el treball de la Brigada Provincial de la Policia Judicial de la Prefectura de Galícia i ha demanat prudència i responsabilitat per a esclarir el cas.

 

A disposició judicial

 

Este mateix matí, quatre detinguts han passat a disposició judicial. Els arrestats, joves d’entre 20 i 25 anys, tots ells residents a la Corunya, han arribat al voltant de les 10.00 hores al Jutjat d’Instrucció número 1 per a prestar declaració.

A tres d’ells, dos homes i una dona, se’ls atribueix el rol d’autor material, cooperador necessari i encoratjadora.

En el lloc han romàs tot el matí a l’espera del que dictamine el jutge. A estes dependències s’han acostat amics i coneguts d’alguns dels detinguts que han insistit que la brutal pallissa “no es va tractar d’un crim homòfob“, sinó que va estar motivada per un malentés amb el telèfon mòbil.

Els investigadors continuen analitzant minuciosament les imatges captades per les càmeres de seguretat de la zona i ja han pres declaració a diversos testimonis.

Últimes notícies

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.