22.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Dos persones rescatades d’un incendi en sa casa d’Alacant

 

Els bombers del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament d’Alacant –SPEIS- han acudit este matí de dilluns a extingir un incendi elèctric que s’ha originat en un apartament turístic, situat en la glorieta del Regne Unit de la ciutat. El foc s’ha originat mentres una parella estava dormint dins i han sigut alertats pel detector de fum, pel que han decidit quedar-se confinats en una de les habitacions amb la porta tancada fins que arribaren els bombers, fet que ha salvat les seues vides, i no han acabat ferits.

 

El SPEIS ha sigut avisat cap a les 06.30 pel 112 segons el que alertava d’un incendi en una casa als apartaments Hills, i fins al lloc s’han desplaçat quatre dotacions completes amb dotze efectius de bombers per a apagar el foc, i dos patrulla de la Policia Local, que han regulat el trànsit en la zona afectada per a coordinar l’emergència, i situar els camions.

 

Els bombers dividits en equips, en una primera intervenció han trobat i han atés a dos persones que es trobaven confinades en l’habitació, les que de forma molt encertada han decidit no eixir fora i evitar intoxicar-se. Mentres, un altre equip ha trobat el focus del foc, desplegant línies d’aigua, que estava en la zona del televisor, i es trobava tot el saló inundat d’un dens fum negre generat per l’incendi.

 

Els bombers, una volta apagat el foc, han continuat en les faenes de ventilació amb els grups de pressió positiva, i l’apartament ha resultat afectat parcialment, sobretot pel fum. Les tasques d’extinció han durat una hora, i a causa de la ràpida crida en l’inici de l’incendi avisat pel detector de fum no cal lamentar vides i els danys materials són menors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere i evita la confrontació ideològica

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha demanat unitat i comprensió davant la violència de gènere i ha refusat entrar en dogmes ideològics. La seua crida s'ha produït després del crim masclista de Benicàssim i enmig del debat polític sobre esta qüestió.