16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Desarticulen dos punts de venda de drogues en Crevillent

La Guàrdia Civil ha detingut en Crevillent, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), a dos persones per ser les presumptes autores d'un delicte contra la salut pública, per tràfic de drogues. Els detinguts venien la droga, presumptament, des de dos cases de la localitat i usaven un garatge situat en el centre com a magatzem de les diferents drogues.

 

Durant els mesos d'abril i maig del present any, estant encara en estat d'alarma, la Guàrdia Civil va començar a rebre algunes queixes veïnals alertant de què, en diferents cases, es podria estar venent alguna classe de droga, a causa d'un alarmant tràfic de persones, a pesar d'estar vigents les mesures restrictives de mobilitat, amb motiu del confinament establit.

 

Els agents de l'Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d'este municipi van començar immediatament una investigació sobre este tema, comprovant la veracitat dels fets.

 

Gràcies a ella, es va poder determinar, a demés, la ubicació exacta en la que emmagatzemaven la droga, sent esta un garatge privat, situat en el centre de la localitat, lloc al que acudien els detinguts, per a reposar les dosis de droga que anaven venent en les dos cases i d'esta manera tindre la mínima quantitat possible dins de les cases, en cas de ser descoberts i de fer-se
en elles qualsevol registre policial.

 

Sistema d'ocultació de la droga

Amb tota esta informació, els agents van sol·licitar l'entrada i registre en les dos cases investigades i en el garatge privat, magatzem de la droga, i en un dels cotxes que usava el detingut, intervenint un total de 520 grams d'haixix, 20 grams de cocaïna, algunes quantitats de substàncies de tall per a manipular la cocaïna, 9000 euros en efectiu i el cotxe registrat que usava el detingut.

 

Gràcies a la col·laboració, en este registre, del Servici Cinològic de la Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant, els agents van conseguir descobrir dins del cotxe un sistema d'ocultació de la droga que el detingut havia ideat; un mecanisme d'obertura mecànic, dissimulat aprofitant el quadre de comandaments, que servia per a amagar les dosis.

 

Els dos detinguts, un home de nacionalitat marroquina de 41 anys i una dona espanyola de 55 anys, ja han passat a la disposició del Jutjat d'Instrucció núm. 2 dels d'Elx, quedant els dos en llibertat amb càrrecs, a l'espera de juí.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.