Dotze detinguts a València després d’irrompre de manera violenta en una penya de futbol

Agents de la Policia Nacional han detingut a València a 12 persones com a presumptes autores d’un delicte d’odi, danys i robatori amb violència, després d’irrompre de manera violenta en la seu d’una penya de futbol portant ganivets, martells i pals.

A més, els sospitosos haurien proferit insults i amenaces de mort als aficionats i en un moment donat, també haurien sostret begudes alcohòliques de la seu.

Els fets van tindre lloc el passat 31 d’octubre, després de la trobada de futbol celebrat entre el Levante U.D. i el Sporting de Gijón.

Pel que sembla un grup, d’entre 12 i 15 persones, haurien irromput de manera violenta, armats amb ganivets i martells, entre altres efectes, en la seu d’una penya de futbol.

Presumptament, els sospitosos haurien proferit insults i amenaces de mort als aficionats que es trobaven en el local, entre ells un menor de deu anys, mentre causaven destrosses en el mateix per un valor de més de dos mil euros. A més, en un moment donat, de manera intimidatòria van sostraure de la seu nombroses llandes de begudes i botelles d’alcohol.

Gràcies a la ràpida actuació dels investigadors, l’endemà, van detindre a sis persones, entre les quals es trobaven dos menors d’edat. Després d’aquestes detencions, van continuar les perquisicions i finalment es va aconseguir identificar a altres sospitosos implicats en els fets. Els responsables han sigut detinguts com a presumptes autors dels delictes d’odi, danys i robatori amb violència i han passat a disposició judicial.

Grups ultres

La ràpida actuació policial ha permés identificar a diversos components de grups ultres violents en l’esport que aprofiten les trobades de futbol, per portar terme actes de desordres públics i agressions contra altres col·lectius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li que va arribar en pastera

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' durant l'Elx-Espanyol; l'àrbitre no va sentir la frase però va activar el protocol antiracista.

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.