Els drons del 112 ajuden a extingir l’incendi de la nau abandonada de Sollana

 

Els drons del Centre de Coordinació d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana s’han sumat aquesta nit a l’extinció de l’incendi de la fàbrica abandonada de Sollana, a la comarca de la Ribera Baixa, actiu des de la vesprada del dissabte i estabilitzat des de la passada jornada.

 

Durant tota la matinada, els bombers han seguit en la zona refrescant i controlant el perímetre i intentant tirar la menor quantitat d’aigua possible per a evitar la contaminació del parc natural de l’Albufera, prop de la zona afectada.

    

La previsió és que els treballs d’extinció es prolonguen durant els pròxims dies, segons el Consorci Provincial de Bombers de València.

 

El fum va afectar a localitats properes com Algemesí, Silla o Sueca

 

El foc es va declarar en la vesprada del passat dissabte, 22 de desembre, en una nau de reciclatge de fustes abandonada de Sollana. Les flames van generar una gran columna de fum que va afectar localitats limítrofes com Algemesí, Silla o Sueca i va poder veure’s des de la ciutat de València, a uns 25 quilòmetres de distància.

   

La fàbrica abandonada ja va patir un incendi de major dimensió el mes de juny passat. En aquesta ocasió, el fort fum del dissabte també va afectar el dissabte a la circulació en l’A-38, entre Sollana i Cullera, així com al tram Sollana-que va quedar restablida passades les deu de la nit.

  

Durant els dos últims dies, en els treballs d’extinció han participat bombers dels parcs valencians de Silla, Cullera, Catarroja, Torrent i Alzira. En el matí d’aquest dilluns es mantenen huit efectius en el dispositiu per a refrescar i controlar el perímetre, després de rebre el suport dels drons del 112 a petició del Consorci de Bombers.

 

Les aigües sobrants «estan confinades»

 

El director general de Medi natural de la Generalitat, Antoni Marzo, ha informat a EFE que les aigües sobrants generades en les labors d’extinció de l’incendi de l’empresa de reciclatge de fusta a Sollana «estan confinades» i es treballa que no afecten les séquies del parc de l’Albufera.

  

Agents mediambientals de la zona i el cap de comarca treballen perquè no hi haja afecció a les séquies del citat parc natural, sobretot a la més pròxima, la d’Overa, segons Marzo, qui ha assenyalat que les aigües estan controlades i no hi ha hagut fins al moment cap filtració als canals de reg.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alabés i Vila-real es juguen permanència i Champions en el debut de Quique Sánchez Flores

Mendizorroza obri la jornada 28 amb un dol d'objectius oposats: l'Alabés busca oxigen per a la salvació i el Vila-real vol afermar-se en la zona Champions.

Bernabé proposa que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l’Estació del Nord de València

Pilar Bernabé ha oferit que Renfe habilite l'arribada de les línies C-1 i C-2 a València Nord si l'Ajuntament el recolza tècnicament. Defén un operatiu ja provat amb eixides per Bailèn i Alacant i una reducció d'afluència en hores crítiques.

L’aeroport d’Alacant bat rècord al febrer amb 1,2 milions de passatgers i 8.002 vols

La terminal d'Alacant-Elx Miguel Hernández va registrar una mica més de 1,2 milions de viatgers al febrer (+5,3% interanual) i una xifra històrica de 8.002 operacions. L'internacional va créixer un 7,3% i va compensar la caiguda del 7,5% del trànsit nacional

Agricultura ha invertit 26,4 milions a Chiva pels danys de la dana

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 26,4 milions a Chiva entre ajudes directes i obres per a recuperar vivers, regadius, parcel·les i camins danyats per la dana. Les actuacions continuen en marxa i la xifra final d'inversió pot augmentar.

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb zones per a frenar inundacions

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 quilòmetres amb zones de laminació, senderes i reforestació.

Mor un home de 59 anys després d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys, de nacionalitat colombiana, ha mort en la nit d'este dimecres després de rebre un tret mentres era al balcó de la seua vivenda a Alacant. El succés va ocórrer sobre les 22.00 a Carolines Altes; la Policia investiga i no hi ha detencions.

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb 20 km i zones inundables

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 km amb zones de laminació i àrees inundables per a mitigar riuades.

Condemnat a 11 anys de presó per set robatoris en vivendes d’Alacant i El Campello

L'Audiència Provincial d'Alacant ha confirmat 11 anys de presó per a un home que va assaltar set vivendes entre gener i febrer de 2025. El tribunal manté els atenuants de reparació del mal i alteració mental i l'agreujant de reincidència.