8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Els drons del 112 ajuden a extingir l’incendi de la nau abandonada de Sollana

 

Els drons del Centre de Coordinació d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana s’han sumat aquesta nit a l’extinció de l’incendi de la fàbrica abandonada de Sollana, a la comarca de la Ribera Baixa, actiu des de la vesprada del dissabte i estabilitzat des de la passada jornada.

 

Durant tota la matinada, els bombers han seguit en la zona refrescant i controlant el perímetre i intentant tirar la menor quantitat d’aigua possible per a evitar la contaminació del parc natural de l’Albufera, prop de la zona afectada.

    

La previsió és que els treballs d’extinció es prolonguen durant els pròxims dies, segons el Consorci Provincial de Bombers de València.

 

El fum va afectar a localitats properes com Algemesí, Silla o Sueca

 

El foc es va declarar en la vesprada del passat dissabte, 22 de desembre, en una nau de reciclatge de fustes abandonada de Sollana. Les flames van generar una gran columna de fum que va afectar localitats limítrofes com Algemesí, Silla o Sueca i va poder veure’s des de la ciutat de València, a uns 25 quilòmetres de distància.

   

La fàbrica abandonada ja va patir un incendi de major dimensió el mes de juny passat. En aquesta ocasió, el fort fum del dissabte també va afectar el dissabte a la circulació en l’A-38, entre Sollana i Cullera, així com al tram Sollana-que va quedar restablida passades les deu de la nit.

  

Durant els dos últims dies, en els treballs d’extinció han participat bombers dels parcs valencians de Silla, Cullera, Catarroja, Torrent i Alzira. En el matí d’aquest dilluns es mantenen huit efectius en el dispositiu per a refrescar i controlar el perímetre, després de rebre el suport dels drons del 112 a petició del Consorci de Bombers.

 

Les aigües sobrants «estan confinades»

 

El director general de Medi natural de la Generalitat, Antoni Marzo, ha informat a EFE que les aigües sobrants generades en les labors d’extinció de l’incendi de l’empresa de reciclatge de fusta a Sollana «estan confinades» i es treballa que no afecten les séquies del parc de l’Albufera.

  

Agents mediambientals de la zona i el cap de comarca treballen perquè no hi haja afecció a les séquies del citat parc natural, sobretot a la més pròxima, la d’Overa, segons Marzo, qui ha assenyalat que les aigües estan controlades i no hi ha hagut fins al moment cap filtració als canals de reg.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca coincidix amb el rei i demana diàleg davant la tensió que causa fastig

Pérez Llorca ha recolzat el missatge de Felip VI, advertint del fastig que provoca la tensió política i defenent el diàleg, el consens i l'enteniment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i sud de València i per neu a l’interior de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous avise groc per pluges intenses en el litoral nord d'Alacant i sud de València, i per nevades a l'interior nord de Castelló.

Nadal amb pluges en el sud de València i nord d’Alacant i descens de les màximes

Cels nuvolosos i precipitacions persistents en els litorals del sud de València i nord d'Alacant, amb cota de neu entre 1.200 i 1.400 metres i mar en augment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i nevades a l’interior de Castelló

Aemet ha establit l'avís groc per pluges en el litoral nord d'Alacant, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en dotze. També ha activat l'avís per nevades a l'interior nord de Castelló, amb 8 cm des de 700 metres.

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.