Els drons del 112 ajuden a extingir l’incendi de la nau abandonada de Sollana

 

Els drons del Centre de Coordinació d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana s’han sumat aquesta nit a l’extinció de l’incendi de la fàbrica abandonada de Sollana, a la comarca de la Ribera Baixa, actiu des de la vesprada del dissabte i estabilitzat des de la passada jornada.

 

Durant tota la matinada, els bombers han seguit en la zona refrescant i controlant el perímetre i intentant tirar la menor quantitat d’aigua possible per a evitar la contaminació del parc natural de l’Albufera, prop de la zona afectada.

    

La previsió és que els treballs d’extinció es prolonguen durant els pròxims dies, segons el Consorci Provincial de Bombers de València.

 

El fum va afectar a localitats properes com Algemesí, Silla o Sueca

 

El foc es va declarar en la vesprada del passat dissabte, 22 de desembre, en una nau de reciclatge de fustes abandonada de Sollana. Les flames van generar una gran columna de fum que va afectar localitats limítrofes com Algemesí, Silla o Sueca i va poder veure’s des de la ciutat de València, a uns 25 quilòmetres de distància.

   

La fàbrica abandonada ja va patir un incendi de major dimensió el mes de juny passat. En aquesta ocasió, el fort fum del dissabte també va afectar el dissabte a la circulació en l’A-38, entre Sollana i Cullera, així com al tram Sollana-que va quedar restablida passades les deu de la nit.

  

Durant els dos últims dies, en els treballs d’extinció han participat bombers dels parcs valencians de Silla, Cullera, Catarroja, Torrent i Alzira. En el matí d’aquest dilluns es mantenen huit efectius en el dispositiu per a refrescar i controlar el perímetre, després de rebre el suport dels drons del 112 a petició del Consorci de Bombers.

 

Les aigües sobrants «estan confinades»

 

El director general de Medi natural de la Generalitat, Antoni Marzo, ha informat a EFE que les aigües sobrants generades en les labors d’extinció de l’incendi de l’empresa de reciclatge de fusta a Sollana «estan confinades» i es treballa que no afecten les séquies del parc de l’Albufera.

  

Agents mediambientals de la zona i el cap de comarca treballen perquè no hi haja afecció a les séquies del citat parc natural, sobretot a la més pròxima, la d’Overa, segons Marzo, qui ha assenyalat que les aigües estan controlades i no hi ha hagut fins al moment cap filtració als canals de reg.

 

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.