Els drons del 112 ajuden a extingir l’incendi de la nau abandonada de Sollana

 

Els drons del Centre de Coordinació d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana s’han sumat aquesta nit a l’extinció de l’incendi de la fàbrica abandonada de Sollana, a la comarca de la Ribera Baixa, actiu des de la vesprada del dissabte i estabilitzat des de la passada jornada.

 

Durant tota la matinada, els bombers han seguit en la zona refrescant i controlant el perímetre i intentant tirar la menor quantitat d’aigua possible per a evitar la contaminació del parc natural de l’Albufera, prop de la zona afectada.

    

La previsió és que els treballs d’extinció es prolonguen durant els pròxims dies, segons el Consorci Provincial de Bombers de València.

 

El fum va afectar a localitats properes com Algemesí, Silla o Sueca

 

El foc es va declarar en la vesprada del passat dissabte, 22 de desembre, en una nau de reciclatge de fustes abandonada de Sollana. Les flames van generar una gran columna de fum que va afectar localitats limítrofes com Algemesí, Silla o Sueca i va poder veure’s des de la ciutat de València, a uns 25 quilòmetres de distància.

   

La fàbrica abandonada ja va patir un incendi de major dimensió el mes de juny passat. En aquesta ocasió, el fort fum del dissabte també va afectar el dissabte a la circulació en l’A-38, entre Sollana i Cullera, així com al tram Sollana-que va quedar restablida passades les deu de la nit.

  

Durant els dos últims dies, en els treballs d’extinció han participat bombers dels parcs valencians de Silla, Cullera, Catarroja, Torrent i Alzira. En el matí d’aquest dilluns es mantenen huit efectius en el dispositiu per a refrescar i controlar el perímetre, després de rebre el suport dels drons del 112 a petició del Consorci de Bombers.

 

Les aigües sobrants «estan confinades»

 

El director general de Medi natural de la Generalitat, Antoni Marzo, ha informat a EFE que les aigües sobrants generades en les labors d’extinció de l’incendi de l’empresa de reciclatge de fusta a Sollana «estan confinades» i es treballa que no afecten les séquies del parc de l’Albufera.

  

Agents mediambientals de la zona i el cap de comarca treballen perquè no hi haja afecció a les séquies del citat parc natural, sobretot a la més pròxima, la d’Overa, segons Marzo, qui ha assenyalat que les aigües estan controlades i no hi ha hagut fins al moment cap filtració als canals de reg.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.