11.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Els drons del 112 ajuden a extingir l’incendi de la nau abandonada de Sollana

 

Els drons del Centre de Coordinació d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana s’han sumat aquesta nit a l’extinció de l’incendi de la fàbrica abandonada de Sollana, a la comarca de la Ribera Baixa, actiu des de la vesprada del dissabte i estabilitzat des de la passada jornada.

 

Durant tota la matinada, els bombers han seguit en la zona refrescant i controlant el perímetre i intentant tirar la menor quantitat d’aigua possible per a evitar la contaminació del parc natural de l’Albufera, prop de la zona afectada.

    

La previsió és que els treballs d’extinció es prolonguen durant els pròxims dies, segons el Consorci Provincial de Bombers de València.

 

El fum va afectar a localitats properes com Algemesí, Silla o Sueca

 

El foc es va declarar en la vesprada del passat dissabte, 22 de desembre, en una nau de reciclatge de fustes abandonada de Sollana. Les flames van generar una gran columna de fum que va afectar localitats limítrofes com Algemesí, Silla o Sueca i va poder veure’s des de la ciutat de València, a uns 25 quilòmetres de distància.

   

La fàbrica abandonada ja va patir un incendi de major dimensió el mes de juny passat. En aquesta ocasió, el fort fum del dissabte també va afectar el dissabte a la circulació en l’A-38, entre Sollana i Cullera, així com al tram Sollana-que va quedar restablida passades les deu de la nit.

  

Durant els dos últims dies, en els treballs d’extinció han participat bombers dels parcs valencians de Silla, Cullera, Catarroja, Torrent i Alzira. En el matí d’aquest dilluns es mantenen huit efectius en el dispositiu per a refrescar i controlar el perímetre, després de rebre el suport dels drons del 112 a petició del Consorci de Bombers.

 

Les aigües sobrants «estan confinades»

 

El director general de Medi natural de la Generalitat, Antoni Marzo, ha informat a EFE que les aigües sobrants generades en les labors d’extinció de l’incendi de l’empresa de reciclatge de fusta a Sollana «estan confinades» i es treballa que no afecten les séquies del parc de l’Albufera.

  

Agents mediambientals de la zona i el cap de comarca treballen perquè no hi haja afecció a les séquies del citat parc natural, sobretot a la més pròxima, la d’Overa, segons Marzo, qui ha assenyalat que les aigües estan controlades i no hi ha hagut fins al moment cap filtració als canals de reg.

 

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.