La Policia Local d’Elx desmantella una granja amb un escorxador il·legal de corders

 

La Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) de la Policia Local d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), ha descobert en la partida il·licitana de Salades una explotació ramadera a on es feien sacrificis clandestins d’animals amb motiu de la festivitat del corder i ha identificat i denunciat al titular de la granja i a diverses persones que presumptament participaven tant en les matances com en les vendes de la carn.

 

Després d’una investigació, els membres d’esta unitat policial han localitzat l’explotació i han comprovat que s’estaven sacrificant animals «sense les corresponents mesures higièniques i sanitàries, ja que esta activitat només es pot fer en escorxadors autoritzats i amb supervisió veterinària per a certificar que la carn és apta per al consum humà i que les instal·lacions reunixen les degudes condicions sanitàries».

 

En el moment de la inspecció, els agents han interromput un dels sacrificis, que s’estava fent dins d’un remolc metàl·lic que «ha sigut precintat immediatament, evitant la mort de més animals de l’explotació ramadera».

 

Durant la investigació s’ha pogut comprovar que el titular de l’explotació venia els corders i oferia com a servici addicional l’ús de les instal·lacions i les ferramentes pròpies per a la matança i l’especejament dels animals. En este sentit, els clients d’este escorxador clandestí «transportaven la carn en els seus vehicles particulars sense les mínimes condicions higièniques».

 

Multes que van des dels 3.000 fins als 1,2 milions d’euros

El responsable de les instal·lacions ha sigut denunciat per diverses infraccions greus i molt greus en sanitat animal. La possible quantia de les multes va des dels 3.001 als 60.000 euros, en el cas de les greus, i dels 60.001 als 1.200.000 euros en les molt greus.

 

Els agents també han alçat una acta d’infracció als presumptes compradors per transport irregular sense reunir les mesures sanitàries exigibles en el cas dels especejaments i pel transport d’animals vius en vehicles particulars.

 

Esta classe d’infraccions poden comportar mesures com la clausura de l’establiment i el càrrec de despeses derivades del transport i depòsit en un lloc habilitat per a animals morts.

 

La investigació es va iniciar en el transcurs de les activitats que fa la citada unitat per a protegir el medi ambient, en col·laboració amb la regidoria de Sanitat i Benestar Animal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.