13.8 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

La Policia Local d’Elx desmantella una granja amb un escorxador il·legal de corders

 

La Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) de la Policia Local d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), ha descobert en la partida il·licitana de Salades una explotació ramadera a on es feien sacrificis clandestins d’animals amb motiu de la festivitat del corder i ha identificat i denunciat al titular de la granja i a diverses persones que presumptament participaven tant en les matances com en les vendes de la carn.

 

Després d’una investigació, els membres d’esta unitat policial han localitzat l’explotació i han comprovat que s’estaven sacrificant animals «sense les corresponents mesures higièniques i sanitàries, ja que esta activitat només es pot fer en escorxadors autoritzats i amb supervisió veterinària per a certificar que la carn és apta per al consum humà i que les instal·lacions reunixen les degudes condicions sanitàries».

 

En el moment de la inspecció, els agents han interromput un dels sacrificis, que s’estava fent dins d’un remolc metàl·lic que «ha sigut precintat immediatament, evitant la mort de més animals de l’explotació ramadera».

 

Durant la investigació s’ha pogut comprovar que el titular de l’explotació venia els corders i oferia com a servici addicional l’ús de les instal·lacions i les ferramentes pròpies per a la matança i l’especejament dels animals. En este sentit, els clients d’este escorxador clandestí «transportaven la carn en els seus vehicles particulars sense les mínimes condicions higièniques».

 

Multes que van des dels 3.000 fins als 1,2 milions d’euros

El responsable de les instal·lacions ha sigut denunciat per diverses infraccions greus i molt greus en sanitat animal. La possible quantia de les multes va des dels 3.001 als 60.000 euros, en el cas de les greus, i dels 60.001 als 1.200.000 euros en les molt greus.

 

Els agents també han alçat una acta d’infracció als presumptes compradors per transport irregular sense reunir les mesures sanitàries exigibles en el cas dels especejaments i pel transport d’animals vius en vehicles particulars.

 

Esta classe d’infraccions poden comportar mesures com la clausura de l’establiment i el càrrec de despeses derivades del transport i depòsit en un lloc habilitat per a animals morts.

 

La investigació es va iniciar en el transcurs de les activitats que fa la citada unitat per a protegir el medi ambient, en col·laboració amb la regidoria de Sanitat i Benestar Animal.

Últimes notícies

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.

Rosa Touris deixa el seu càrrec a petició pròpia després de coordinar la comunicació de l’emergència per la dana

El Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Rosa María Touris com a directora general de prevenció d'incendis, després de liderar la comunicació de l'emergència per la dana del 29 d'octubre. El Govern valencià ha garantit que el telèfon d'atenció a familiars seguirà actiu i que una altra directora general assumirà eixa interlocució.