La Policia Local d’Elx desmantella una granja amb un escorxador il·legal de corders

 

La Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) de la Policia Local d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), ha descobert en la partida il·licitana de Salades una explotació ramadera a on es feien sacrificis clandestins d’animals amb motiu de la festivitat del corder i ha identificat i denunciat al titular de la granja i a diverses persones que presumptament participaven tant en les matances com en les vendes de la carn.

 

Després d’una investigació, els membres d’esta unitat policial han localitzat l’explotació i han comprovat que s’estaven sacrificant animals «sense les corresponents mesures higièniques i sanitàries, ja que esta activitat només es pot fer en escorxadors autoritzats i amb supervisió veterinària per a certificar que la carn és apta per al consum humà i que les instal·lacions reunixen les degudes condicions sanitàries».

 

En el moment de la inspecció, els agents han interromput un dels sacrificis, que s’estava fent dins d’un remolc metàl·lic que «ha sigut precintat immediatament, evitant la mort de més animals de l’explotació ramadera».

 

Durant la investigació s’ha pogut comprovar que el titular de l’explotació venia els corders i oferia com a servici addicional l’ús de les instal·lacions i les ferramentes pròpies per a la matança i l’especejament dels animals. En este sentit, els clients d’este escorxador clandestí «transportaven la carn en els seus vehicles particulars sense les mínimes condicions higièniques».

 

Multes que van des dels 3.000 fins als 1,2 milions d’euros

El responsable de les instal·lacions ha sigut denunciat per diverses infraccions greus i molt greus en sanitat animal. La possible quantia de les multes va des dels 3.001 als 60.000 euros, en el cas de les greus, i dels 60.001 als 1.200.000 euros en les molt greus.

 

Els agents també han alçat una acta d’infracció als presumptes compradors per transport irregular sense reunir les mesures sanitàries exigibles en el cas dels especejaments i pel transport d’animals vius en vehicles particulars.

 

Esta classe d’infraccions poden comportar mesures com la clausura de l’establiment i el càrrec de despeses derivades del transport i depòsit en un lloc habilitat per a animals morts.

 

La investigació es va iniciar en el transcurs de les activitats que fa la citada unitat per a protegir el medi ambient, en col·laboració amb la regidoria de Sanitat i Benestar Animal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.