La Policia Local d’Elx desmantella una granja amb un escorxador il·legal de corders

 

La Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) de la Policia Local d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), ha descobert en la partida il·licitana de Salades una explotació ramadera a on es feien sacrificis clandestins d’animals amb motiu de la festivitat del corder i ha identificat i denunciat al titular de la granja i a diverses persones que presumptament participaven tant en les matances com en les vendes de la carn.

 

Després d’una investigació, els membres d’esta unitat policial han localitzat l’explotació i han comprovat que s’estaven sacrificant animals «sense les corresponents mesures higièniques i sanitàries, ja que esta activitat només es pot fer en escorxadors autoritzats i amb supervisió veterinària per a certificar que la carn és apta per al consum humà i que les instal·lacions reunixen les degudes condicions sanitàries».

 

En el moment de la inspecció, els agents han interromput un dels sacrificis, que s’estava fent dins d’un remolc metàl·lic que «ha sigut precintat immediatament, evitant la mort de més animals de l’explotació ramadera».

 

Durant la investigació s’ha pogut comprovar que el titular de l’explotació venia els corders i oferia com a servici addicional l’ús de les instal·lacions i les ferramentes pròpies per a la matança i l’especejament dels animals. En este sentit, els clients d’este escorxador clandestí «transportaven la carn en els seus vehicles particulars sense les mínimes condicions higièniques».

 

Multes que van des dels 3.000 fins als 1,2 milions d’euros

El responsable de les instal·lacions ha sigut denunciat per diverses infraccions greus i molt greus en sanitat animal. La possible quantia de les multes va des dels 3.001 als 60.000 euros, en el cas de les greus, i dels 60.001 als 1.200.000 euros en les molt greus.

 

Els agents també han alçat una acta d’infracció als presumptes compradors per transport irregular sense reunir les mesures sanitàries exigibles en el cas dels especejaments i pel transport d’animals vius en vehicles particulars.

 

Esta classe d’infraccions poden comportar mesures com la clausura de l’establiment i el càrrec de despeses derivades del transport i depòsit en un lloc habilitat per a animals morts.

 

La investigació es va iniciar en el transcurs de les activitats que fa la citada unitat per a protegir el medi ambient, en col·laboració amb la regidoria de Sanitat i Benestar Animal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.