La Policia Local d’Elx desmantella una granja amb un escorxador il·legal de corders

 

La Unitat d’Urbanitat i Medi Ambient (UMA) de la Policia Local d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), ha descobert en la partida il·licitana de Salades una explotació ramadera a on es feien sacrificis clandestins d’animals amb motiu de la festivitat del corder i ha identificat i denunciat al titular de la granja i a diverses persones que presumptament participaven tant en les matances com en les vendes de la carn.

 

Després d’una investigació, els membres d’esta unitat policial han localitzat l’explotació i han comprovat que s’estaven sacrificant animals «sense les corresponents mesures higièniques i sanitàries, ja que esta activitat només es pot fer en escorxadors autoritzats i amb supervisió veterinària per a certificar que la carn és apta per al consum humà i que les instal·lacions reunixen les degudes condicions sanitàries».

 

En el moment de la inspecció, els agents han interromput un dels sacrificis, que s’estava fent dins d’un remolc metàl·lic que «ha sigut precintat immediatament, evitant la mort de més animals de l’explotació ramadera».

 

Durant la investigació s’ha pogut comprovar que el titular de l’explotació venia els corders i oferia com a servici addicional l’ús de les instal·lacions i les ferramentes pròpies per a la matança i l’especejament dels animals. En este sentit, els clients d’este escorxador clandestí «transportaven la carn en els seus vehicles particulars sense les mínimes condicions higièniques».

 

Multes que van des dels 3.000 fins als 1,2 milions d’euros

El responsable de les instal·lacions ha sigut denunciat per diverses infraccions greus i molt greus en sanitat animal. La possible quantia de les multes va des dels 3.001 als 60.000 euros, en el cas de les greus, i dels 60.001 als 1.200.000 euros en les molt greus.

 

Els agents també han alçat una acta d’infracció als presumptes compradors per transport irregular sense reunir les mesures sanitàries exigibles en el cas dels especejaments i pel transport d’animals vius en vehicles particulars.

 

Esta classe d’infraccions poden comportar mesures com la clausura de l’establiment i el càrrec de despeses derivades del transport i depòsit en un lloc habilitat per a animals morts.

 

La investigació es va iniciar en el transcurs de les activitats que fa la citada unitat per a protegir el medi ambient, en col·laboració amb la regidoria de Sanitat i Benestar Animal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.