Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat

Emergències activa totes les alertes davant d'una preocupant gota freda a la Comunitat

Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat | Europa Press

 

El Centre de Coordinació d’Emergències a la Comunitat ha emès un avís especial per episodi de pluges intenses en l’autonomia a partir d’aquest dijous, que deixarà en alguns casos quantitats acumulades «importants», per la qual cosa ha aconsellat extremar la precaució en els municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

    

A partir d’aquest dijous s’iniciarà un episodi de pluges intenses com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA), que, segons l’avís d’Emergències, afectarà a la Comunitat i es «s’allargarà en els successius dies». Aquest episodi es caracteritzarà per la persistència i extensió de les precipitacions. En alguns casos, la pluja deixarà acumulacions «importants».

 

La «gota freda» arribara fortament el dijous a la vesprada

 

El dijous a la vesprada i la matinada del divendres s’esperen precipitacions persistents i ocasionalment fortes o molt fortes amb tempesta, la qual cosa es coneix com a «gota freda», un temporal generalitzat de pluja que la Comunitat Valenciana no registrava en el mes d’octubre des de l’any 2008.

  

Així ho ha assegurat el cap de Climatologia de Aemet a la Comunitat, José Ángel Núñez, qui ha indicat que aquest any, amb el temporal previst, la Comunitat «segurament trencarà la tendència de nou anys consecutius amb mesos d’octubre d’escasses pluges, i fins i tot molt secs, com va ocórrer a l’octubre de l’any passat o en 2013 i 2014».

 

Alertes d'Aemet per al dijous 18 d'octubre

Alertes d’Aemet per al dijous 18 d’octubre | Aemet

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’alerta taronja per al dijous en les comarques de l’interior i del nord de Castelló perquè les fortes pluges poden arribar a descarregar 100 litres en 12 hores. Mentre, la província de València està completament en alerta groga, on esta gota freda podria deixar entre 20 i 30 litres en una hora.

 

Una gran atenció i seguiment als avisos d’emergències

  

Des de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències han recomanat als municipis i organismes amb competències en la gestió d’emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aquests dies el Centre de Coordinació d’Emergències, per activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives.

    

Així mateix, ha aconsellat extremar la precaució en aquells municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

 

Consells a la població

  

De la mateixa manera, ha demanat als ciutadans que s’informen del nivell de risc dels seus municipis i de si el lloc on viuen o treballen està situat en una zona inundable. A més, ha aconsellat revisar els habitatges i netejar les baixants i canalitzacions.

  

Emergències ha indicat a la població que es mantinga informada de l’evolució de la situació mitjançant els mitjans de comunicació, sense propagar rumors o notícies exagerades sobre els danys. Igualment, ha recomanat que es retiren els vehicles de les zones que puguen inundar-se i que s’allunyen de les riberes dels rius i barrancs.

   

Quant a la circulació, ha aconsellat que s’utilitzen preferentment carreteres principals i autopistes, a velocitat moderada. En aquest sentit, ha recalcat que no es creuen amb els vehicles els guals que salven barrancs o altres trams de carreteres si estan inundats.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.