Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat

Emergències activa totes les alertes davant d'una preocupant gota freda a la Comunitat

Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat | Europa Press

 

El Centre de Coordinació d’Emergències a la Comunitat ha emès un avís especial per episodi de pluges intenses en l’autonomia a partir d’aquest dijous, que deixarà en alguns casos quantitats acumulades «importants», per la qual cosa ha aconsellat extremar la precaució en els municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

    

A partir d’aquest dijous s’iniciarà un episodi de pluges intenses com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA), que, segons l’avís d’Emergències, afectarà a la Comunitat i es «s’allargarà en els successius dies». Aquest episodi es caracteritzarà per la persistència i extensió de les precipitacions. En alguns casos, la pluja deixarà acumulacions «importants».

 

La «gota freda» arribara fortament el dijous a la vesprada

 

El dijous a la vesprada i la matinada del divendres s’esperen precipitacions persistents i ocasionalment fortes o molt fortes amb tempesta, la qual cosa es coneix com a «gota freda», un temporal generalitzat de pluja que la Comunitat Valenciana no registrava en el mes d’octubre des de l’any 2008.

  

Així ho ha assegurat el cap de Climatologia de Aemet a la Comunitat, José Ángel Núñez, qui ha indicat que aquest any, amb el temporal previst, la Comunitat «segurament trencarà la tendència de nou anys consecutius amb mesos d’octubre d’escasses pluges, i fins i tot molt secs, com va ocórrer a l’octubre de l’any passat o en 2013 i 2014».

 

Alertes d'Aemet per al dijous 18 d'octubre

Alertes d’Aemet per al dijous 18 d’octubre | Aemet

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’alerta taronja per al dijous en les comarques de l’interior i del nord de Castelló perquè les fortes pluges poden arribar a descarregar 100 litres en 12 hores. Mentre, la província de València està completament en alerta groga, on esta gota freda podria deixar entre 20 i 30 litres en una hora.

 

Una gran atenció i seguiment als avisos d’emergències

  

Des de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències han recomanat als municipis i organismes amb competències en la gestió d’emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aquests dies el Centre de Coordinació d’Emergències, per activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives.

    

Així mateix, ha aconsellat extremar la precaució en aquells municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

 

Consells a la població

  

De la mateixa manera, ha demanat als ciutadans que s’informen del nivell de risc dels seus municipis i de si el lloc on viuen o treballen està situat en una zona inundable. A més, ha aconsellat revisar els habitatges i netejar les baixants i canalitzacions.

  

Emergències ha indicat a la població que es mantinga informada de l’evolució de la situació mitjançant els mitjans de comunicació, sense propagar rumors o notícies exagerades sobre els danys. Igualment, ha recomanat que es retiren els vehicles de les zones que puguen inundar-se i que s’allunyen de les riberes dels rius i barrancs.

   

Quant a la circulació, ha aconsellat que s’utilitzen preferentment carreteres principals i autopistes, a velocitat moderada. En aquest sentit, ha recalcat que no es creuen amb els vehicles els guals que salven barrancs o altres trams de carreteres si estan inundats.

 

Últimes notícies

València afronta un dèficit de 133.340 vivendes i mira a l’àrea metropolitana per a créixer

Un informe calcula un dèficit de 133.340 vivendes a la província fins a 2030. L'eixida passa per planificar el creixement en l'àrea metropolitana amb més sòl, densitat i transport àgil.

Compromís acusa el PSOE de frenar la comissió de la DANA en el Congrés

Compromís acusa el PSOE de mantindre paralitzada la comissió sobre la DANA per vetar la compareixença de Pedro Sánchez. La comissió es va constituir al maig i no ha avançat.

Mercadona reforça el seu lideratge en 2025 i aconseguix el 27,1% de quota

Mercadona consolida el seu lideratge en gran consum en els huit primers mesos de 2025 amb un 27,1% de quota i el major avanç del sector. L'hipermercat perd traccion mentres guanyen terreny les cadenes d'assortiment curt i les regionals.

Massó deixa en mans dels grups convidar a víctimes de la DANA al Debat de política general

La Presidència de Les Corts assenyala que l'assistència de víctimes de la DANA al Debat de política general depén de cada grup parlamentari. Massó afirma que no posarà objeccions.

Treballadors de la sanitat pública protesten contra el tancament en fals de l’Estatut Marc

Sindicats de la sanitat pública es concentren per a rebutjar el tancament en fals de la reforma de l'Estatut Marc i exigir millores laborals que porten anys reclamant.

Tres dies de dol a Calp per les morts accidentals d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

Calp decreta 72 hores de dol per dos tragèdies recents: una bebé de 20 dies atropellada per un cotxe sense conductor i una xiqueta que va caure des d'un quint pis. El decret inclou banderes a mitja asta i suspensió d'actes municipals.

Vox expulsa al seu regidor a San Antonio de Benagéber per impulsar una moció de censura

La direcció provincial de Vox a València expulsa al seu edil a San Antonio de Benagéber per promoure una moció de censura amb el PP i una agrupació independent sense permís. Obri un expedient que la suspén de drets interns i inhabilita per a funcions en el partit mentres es resol.

La taula de la comissió de la DANA en Les Corts fixa este dijous el calendari de compareixences

La taula de la comissió sobre la DANA del 29 d'octubre en Les Corts es reunix el dijous per a ordenar el calendari de compareixences del període setembre-desembre. La reactivació arriba després de la pausa estival i la petició de PSPV i Compromís.