Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat

Emergències activa totes les alertes davant d'una preocupant gota freda a la Comunitat

Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat | Europa Press

 

El Centre de Coordinació d’Emergències a la Comunitat ha emès un avís especial per episodi de pluges intenses en l’autonomia a partir d’aquest dijous, que deixarà en alguns casos quantitats acumulades «importants», per la qual cosa ha aconsellat extremar la precaució en els municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

    

A partir d’aquest dijous s’iniciarà un episodi de pluges intenses com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA), que, segons l’avís d’Emergències, afectarà a la Comunitat i es «s’allargarà en els successius dies». Aquest episodi es caracteritzarà per la persistència i extensió de les precipitacions. En alguns casos, la pluja deixarà acumulacions «importants».

 

La «gota freda» arribara fortament el dijous a la vesprada

 

El dijous a la vesprada i la matinada del divendres s’esperen precipitacions persistents i ocasionalment fortes o molt fortes amb tempesta, la qual cosa es coneix com a «gota freda», un temporal generalitzat de pluja que la Comunitat Valenciana no registrava en el mes d’octubre des de l’any 2008.

  

Així ho ha assegurat el cap de Climatologia de Aemet a la Comunitat, José Ángel Núñez, qui ha indicat que aquest any, amb el temporal previst, la Comunitat «segurament trencarà la tendència de nou anys consecutius amb mesos d’octubre d’escasses pluges, i fins i tot molt secs, com va ocórrer a l’octubre de l’any passat o en 2013 i 2014».

 

Alertes d'Aemet per al dijous 18 d'octubre

Alertes d’Aemet per al dijous 18 d’octubre | Aemet

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’alerta taronja per al dijous en les comarques de l’interior i del nord de Castelló perquè les fortes pluges poden arribar a descarregar 100 litres en 12 hores. Mentre, la província de València està completament en alerta groga, on esta gota freda podria deixar entre 20 i 30 litres en una hora.

 

Una gran atenció i seguiment als avisos d’emergències

  

Des de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències han recomanat als municipis i organismes amb competències en la gestió d’emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aquests dies el Centre de Coordinació d’Emergències, per activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives.

    

Així mateix, ha aconsellat extremar la precaució en aquells municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

 

Consells a la població

  

De la mateixa manera, ha demanat als ciutadans que s’informen del nivell de risc dels seus municipis i de si el lloc on viuen o treballen està situat en una zona inundable. A més, ha aconsellat revisar els habitatges i netejar les baixants i canalitzacions.

  

Emergències ha indicat a la població que es mantinga informada de l’evolució de la situació mitjançant els mitjans de comunicació, sense propagar rumors o notícies exagerades sobre els danys. Igualment, ha recomanat que es retiren els vehicles de les zones que puguen inundar-se i que s’allunyen de les riberes dels rius i barrancs.

   

Quant a la circulació, ha aconsellat que s’utilitzen preferentment carreteres principals i autopistes, a velocitat moderada. En aquest sentit, ha recalcat que no es creuen amb els vehicles els guals que salven barrancs o altres trams de carreteres si estan inundats.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.