Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat

Ejemplo de shortcode con estilo
Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat | Europa Press   El Centre de Coordinació d’Emergències a la Comunitat ha emès un avís especial per episodi de pluges intenses en l’autonomia a partir d’aquest dijous, que deixarà en alguns casos quantitats acumulades «importants», per la qual cosa ha aconsellat […]
Emergències activa totes les alertes davant d'una preocupant gota freda a la Comunitat

Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat | Europa Press

 

El Centre de Coordinació d’Emergències a la Comunitat ha emès un avís especial per episodi de pluges intenses en l’autonomia a partir d’aquest dijous, que deixarà en alguns casos quantitats acumulades «importants», per la qual cosa ha aconsellat extremar la precaució en els municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

    

A partir d’aquest dijous s’iniciarà un episodi de pluges intenses com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA), que, segons l’avís d’Emergències, afectarà a la Comunitat i es «s’allargarà en els successius dies». Aquest episodi es caracteritzarà per la persistència i extensió de les precipitacions. En alguns casos, la pluja deixarà acumulacions «importants».

 

La «gota freda» arribara fortament el dijous a la vesprada

 

El dijous a la vesprada i la matinada del divendres s’esperen precipitacions persistents i ocasionalment fortes o molt fortes amb tempesta, la qual cosa es coneix com a «gota freda», un temporal generalitzat de pluja que la Comunitat Valenciana no registrava en el mes d’octubre des de l’any 2008.

  

Així ho ha assegurat el cap de Climatologia de Aemet a la Comunitat, José Ángel Núñez, qui ha indicat que aquest any, amb el temporal previst, la Comunitat «segurament trencarà la tendència de nou anys consecutius amb mesos d’octubre d’escasses pluges, i fins i tot molt secs, com va ocórrer a l’octubre de l’any passat o en 2013 i 2014».

 

Alertes d'Aemet per al dijous 18 d'octubre

Alertes d’Aemet per al dijous 18 d’octubre | Aemet

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’alerta taronja per al dijous en les comarques de l’interior i del nord de Castelló perquè les fortes pluges poden arribar a descarregar 100 litres en 12 hores. Mentre, la província de València està completament en alerta groga, on esta gota freda podria deixar entre 20 i 30 litres en una hora.

 

Una gran atenció i seguiment als avisos d’emergències

  

Des de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències han recomanat als municipis i organismes amb competències en la gestió d’emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aquests dies el Centre de Coordinació d’Emergències, per activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives.

    

Així mateix, ha aconsellat extremar la precaució en aquells municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

 

Consells a la població

  

De la mateixa manera, ha demanat als ciutadans que s’informen del nivell de risc dels seus municipis i de si el lloc on viuen o treballen està situat en una zona inundable. A més, ha aconsellat revisar els habitatges i netejar les baixants i canalitzacions.

  

Emergències ha indicat a la població que es mantinga informada de l’evolució de la situació mitjançant els mitjans de comunicació, sense propagar rumors o notícies exagerades sobre els danys. Igualment, ha recomanat que es retiren els vehicles de les zones que puguen inundar-se i que s’allunyen de les riberes dels rius i barrancs.

   

Quant a la circulació, ha aconsellat que s’utilitzen preferentment carreteres principals i autopistes, a velocitat moderada. En aquest sentit, ha recalcat que no es creuen amb els vehicles els guals que salven barrancs o altres trams de carreteres si estan inundats.

 

Últimes notícies

L’escriptor valencià Sergio Hernández, finalista del Planeta amb una novel·la que rescata Machado

L’escriptor valencià Sergio Hernández ha resultat finalista del Premi Planeta 2026 amb La añoranza, una ficció històrica que ret homenatge a Antonio Machado i revisita les ferides de la Guerra Civil des de la Barcelona de 1959.

El Valencia Basket cau davant el Maccabi en un final ajustat al Roig Arena

El Valencia Basket ha perdut 88-91 contra el Maccabi Tel Aviv en un duel marcat per la falta de duresa defensiva i l’herència anímica de la derrota prèvia davant l’Olympiacos, segons ha admés Xavi Albert.

Cal un nou decàleg pel valencià, però transversal

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment

Les pluges més adverses es preveuen el 18 i 19 d’octubre, sobretot a Alacant

El Centre de Coordinació d’Emergències alerta que diumenge 18 i dilluns 19 d’octubre poden ser els dies de més afectació del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència al litoral nord d’Alacant i l’entorn del cap de la Nau.

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.