Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat

Emergències activa totes les alertes davant d'una preocupant gota freda a la Comunitat

Emergències activa totes les alertes davant d’una preocupant gota freda a la Comunitat | Europa Press

 

El Centre de Coordinació d’Emergències a la Comunitat ha emès un avís especial per episodi de pluges intenses en l’autonomia a partir d’aquest dijous, que deixarà en alguns casos quantitats acumulades «importants», per la qual cosa ha aconsellat extremar la precaució en els municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

    

A partir d’aquest dijous s’iniciarà un episodi de pluges intenses com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA), que, segons l’avís d’Emergències, afectarà a la Comunitat i es «s’allargarà en els successius dies». Aquest episodi es caracteritzarà per la persistència i extensió de les precipitacions. En alguns casos, la pluja deixarà acumulacions «importants».

 

La «gota freda» arribara fortament el dijous a la vesprada

 

El dijous a la vesprada i la matinada del divendres s’esperen precipitacions persistents i ocasionalment fortes o molt fortes amb tempesta, la qual cosa es coneix com a «gota freda», un temporal generalitzat de pluja que la Comunitat Valenciana no registrava en el mes d’octubre des de l’any 2008.

  

Així ho ha assegurat el cap de Climatologia de Aemet a la Comunitat, José Ángel Núñez, qui ha indicat que aquest any, amb el temporal previst, la Comunitat «segurament trencarà la tendència de nou anys consecutius amb mesos d’octubre d’escasses pluges, i fins i tot molt secs, com va ocórrer a l’octubre de l’any passat o en 2013 i 2014».

 

Alertes d'Aemet per al dijous 18 d'octubre

Alertes d’Aemet per al dijous 18 d’octubre | Aemet

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’alerta taronja per al dijous en les comarques de l’interior i del nord de Castelló perquè les fortes pluges poden arribar a descarregar 100 litres en 12 hores. Mentre, la província de València està completament en alerta groga, on esta gota freda podria deixar entre 20 i 30 litres en una hora.

 

Una gran atenció i seguiment als avisos d’emergències

  

Des de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències han recomanat als municipis i organismes amb competències en la gestió d’emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aquests dies el Centre de Coordinació d’Emergències, per activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives.

    

Així mateix, ha aconsellat extremar la precaució en aquells municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

 

Consells a la població

  

De la mateixa manera, ha demanat als ciutadans que s’informen del nivell de risc dels seus municipis i de si el lloc on viuen o treballen està situat en una zona inundable. A més, ha aconsellat revisar els habitatges i netejar les baixants i canalitzacions.

  

Emergències ha indicat a la població que es mantinga informada de l’evolució de la situació mitjançant els mitjans de comunicació, sense propagar rumors o notícies exagerades sobre els danys. Igualment, ha recomanat que es retiren els vehicles de les zones que puguen inundar-se i que s’allunyen de les riberes dels rius i barrancs.

   

Quant a la circulació, ha aconsellat que s’utilitzen preferentment carreteres principals i autopistes, a velocitat moderada. En aquest sentit, ha recalcat que no es creuen amb els vehicles els guals que salven barrancs o altres trams de carreteres si estan inundats.

 

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.