Detenen un empresari a Cocentaina per explotar els seus treballadors

La Policia Nacional ha detingut un empresari de 38 anys per presumptament explotar treballadors en una nau de reciclatge de roba en la localitat de Cocentaina, amb jornades setmanals de més de 50 hores per un sou de 150 euros a la setmana, sense cap mena de cobertura social i en pèssimes condicions.

L’operació s’emmarca en la lluita contra l’explotació laboral i la utilització de ciutadans estrangers en situació irregular com a mà d’obra barata aprofitant la situació de necessitat.

La investigació es va posar en marxa després de tindre coneixement de l’explotació dels treballadors. Així, es van realitzar inspeccions en diverses naus dedicades al reciclatge de roba usada, situades a Cocentaina que pertanyien a la mateixa empresa.

Fruit de les inspeccions, es van identificar a 13 persones, totes treballadores, cinc de les quals estaven treballant en una nau tancada a la qual finalment es va poder accedir. Tres d’ells, a més, es trobaven en situació irregular a Espanya als qui se’ls va identificar com a víctimes d’explotació laboral.

Alguns portaven treballant dos anys sota la promesa de regularitzar la seua situació i ser contractats, si bé arribat el moment, els van exigir 8.000 euros per a facilitar-los aquest contracte.

Davant aquesta situació, la unitat adscrita de Policia Nacional a la Comunitat Valenciana va estendre una acta d’infracció per a proposar una sanció a l’empresa sobre la base de les deficiències.

Analitzada la informació obtinguda i amb les declaracions recollides, els investigadors de la Comissaria d’Alcoi van detindre a l’empresari imputant-li un presumpte delicte contra els drets dels treballadors, donant compte al Jutjat d’Instrucció d’Alcoi en funcions de guàrdia.

Últimes notícies

Nova llei forestal amb menys tràmits i premis a qui ajude a previndre incendis

La Generalitat ha anunciat una nova llei forestal per a reduir burocràcia i incentivar qui col·labore en la prevenció d’incendis, mentre activa un pla de recuperació per a les 9.500 hectàrees cremades a La Vall d’Uixó.

Ratifiquen 15 dies de suspensió a un dermatòleg de Torrevella per negar assistència a pacients

El TSJCV ha confirmat una sanció de 15 dies de suspensió d’ocupació i sou a l’aleshores cap de Dermatologia de l’Hospital de Torrevieja per acumular desenes de queixes, incloses negatives injustificades a atendre pacients.

Vint ferits lleus en la Cordà i la Recordà de Paterna

La Cordà pirotècnica i la posterior Recordà de Paterna han deixat esta matinada vint ferits lleus, menys que en l’edició anterior. L’acte, amb 70.000 coets llançats en menys de vint minuts, ha mantingut la tradició de més de dos segles.

La hostaleria de València exigix ajudes urgents per l’impacte de l’incendi d’El Saler

Les organitzacions de restauració de València reclamen un pla extraordinari d’ajudes per a compensar les pèrdues pels desallotjaments, tancaments i cancel·lacions provocats per l’incendi d’El Saler. Les patronals demanen ajudes directes, bonificacions fiscals i campanyes de promoció turística per a reactivar la zona.

Deting per traure quasi 5.700 euros del compte del seu veí de 83 anys a la Salzadella

La Guàrdia Civil de Sant Mateu ha detingut un home de 63 anys acusat de buidar 5.690 euros del compte bancari del seu veí malalt, de 83 anys, a la Salzadella, aprofitant-se de la confiança i de l’accés al seu domicili.

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.