18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Estafen a un centenar d’espanyols fent-se passar pels seus bancs

 

Tres persones, dos xics de 21 i 23 anys i una dona de 43, han sigut detinguts com a presumptes autores d’un delicte continuat d’estafa (a través de phising bancari) i un altre de pertinença a grup criminal, segons ha informat la Guàrdia Civil a través d’un comunicat.

 

La investigació es va obrir el passat 2 de març, després de què un veí de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), presentara una denúncia davant la Guàrdia Civil d’esta localitat, en la que afirmava que havia sigut víctima d’una estafa, de 412 euros, d’una compra per internet que ell no havia fet.

 

Una estafa a través de phising

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan es va fer càrrec de les gestions i finalment va localitzar a tres persones que, a través de phising bancari, s’haurien fet, presumptament, amb les dades de fins a 15 targetes, de diverses entitats bancàries. 

 

Els delinqüents conseguien les dades enviant correus electrònics massius fraudulents, fent-se passar per entitats bancàries. En estos correus informaven als clients de les diferents entitats d’una suposada fallada de seguretat en la seua banca online remetent-los a una pàgina web externa, creada pels mateixos estafadors, en la que els perjudicats introduïen les dades reals de la seua targeta bancària i d’accés a la seua banca online, dades que eren immediatament captades pels autors.

 

Es feien amb efectes deportius i electrònics que venien en el mercat negre

Estes dades eren utilitzades per a comprar online efectes deportius i electrònics, que eren rebuts pels autors en una casa d’Almeria ciutat. Després, revenien estos productes en el mercat negre, a un preu considerablement inferior.

 

Amb este modus operandi, els autors haurien conseguit, presumptament, fer operacions bancàries per un valor de més de 7.000 euros. També haurien intentat obtindre més operacions, que finalment haurien sigut denegades, per import de 5.160 euros.

 

Possibles autors d’un centenar d’estafes

Els agents es van desplaçar el passat 10 d’agost a Almeria per a procedir a la detenció d’estes tres persones i han conseguit aclarir, de moment, un total de 20 estafes, amb perjudicats en Barcelona, Madrid, Balears i Segòvia, a demés de la del denunciat de Sant Joan d’Alacant.

 

La investigació continua oberta per a aclarir la possible autoria dels investigats en més de mig centenar d’estafes més i els detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial d’Almeria, quedant en llibertat a l’espera de juí.

Últimes notícies

Alacant frega el 10% de la construcció i rehabilitació de vivendes a Espanya

Alacant va concentrar el 9,2% dels visats d'obra nova i rehabilitació residencial en 2025, amb focus a Torrevieja, Elx, Sant Joan d'Alacant i la capital. L'impuls es va recolzar en obra nova i en una forta pujada de la rehabilitació de vivenda.

Aemet activarà al migdia l’avís taronja per ratxes de 90 km/h en el litoral i sud de València

Aemet activarà l'avís taronja en el litoral i l'interior sud de València per vent d'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Castelló i Alacant quedaran en avís groc.

Chiva recupera el carrer Buñol i el Pont Vell, la seua zona zero de la DANA

L'Ajuntament ha culminat la reconstrucció del carrer Buñol i del Pont Vell, oberts al trànsit i al pas per als vianants des d'agost, després dels danys de la DANA. La intervenció retorna la normalitat al barri antic i reforça la seguretat al costat del barranc.

La província de València registra la nit de febrer més càlida de l’última dècada

Les mínimes han repuntat pel vent de ponent i han deixat la nit de febrer més càlida en deu anys a la província de València, amb 18,8 °C a Miramar.

Tres comunitats en alerta taronja i altres onze en groc per vent, pluja i onatge

Andalusia, Galícia i la Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per vent, pluja i mala mar, mentres altres onze comunitats mantenen avisos grocs.

Benidorm Fest 2026 obri els seus semifinals amb Kenneth com a favorit i marge per a sorpreses

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 arranca amb Kenneth com a favorit per l'impacte de 'Els ulls no mentixen' i un cartell divers que pot oferir sorpreses. El vot 50/50 entre jurat i públic promet una nit oberta.

11 de febrer posa el focus en dones i ciència: avanços i bretxes encara per tancar

L'11 de febrer visibilitza el paper de xiquetes i dones en la ciència. Les dades d'ONU i d'Espanya assenyalen avanços desiguals i bretxes en STEM i lideratge.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer compareixerà al Senat per la dana

Miguel Polo acudirà este dimarts a la comissió d'investigació del Senat per a detallar l'actuació de la CHJ en la dana d'octubre de 2024. La cita arriba després de la seua declaració judicial i en ple debat polític sobre l'ús del SAIH i la coordinació en el Cecopi.