16 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Estafen a un centenar d’espanyols fent-se passar pels seus bancs

 

Tres persones, dos xics de 21 i 23 anys i una dona de 43, han sigut detinguts com a presumptes autores d’un delicte continuat d’estafa (a través de phising bancari) i un altre de pertinença a grup criminal, segons ha informat la Guàrdia Civil a través d’un comunicat.

 

La investigació es va obrir el passat 2 de març, després de què un veí de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), presentara una denúncia davant la Guàrdia Civil d’esta localitat, en la que afirmava que havia sigut víctima d’una estafa, de 412 euros, d’una compra per internet que ell no havia fet.

 

Una estafa a través de phising

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan es va fer càrrec de les gestions i finalment va localitzar a tres persones que, a través de phising bancari, s’haurien fet, presumptament, amb les dades de fins a 15 targetes, de diverses entitats bancàries. 

 

Els delinqüents conseguien les dades enviant correus electrònics massius fraudulents, fent-se passar per entitats bancàries. En estos correus informaven als clients de les diferents entitats d’una suposada fallada de seguretat en la seua banca online remetent-los a una pàgina web externa, creada pels mateixos estafadors, en la que els perjudicats introduïen les dades reals de la seua targeta bancària i d’accés a la seua banca online, dades que eren immediatament captades pels autors.

 

Es feien amb efectes deportius i electrònics que venien en el mercat negre

Estes dades eren utilitzades per a comprar online efectes deportius i electrònics, que eren rebuts pels autors en una casa d’Almeria ciutat. Després, revenien estos productes en el mercat negre, a un preu considerablement inferior.

 

Amb este modus operandi, els autors haurien conseguit, presumptament, fer operacions bancàries per un valor de més de 7.000 euros. També haurien intentat obtindre més operacions, que finalment haurien sigut denegades, per import de 5.160 euros.

 

Possibles autors d’un centenar d’estafes

Els agents es van desplaçar el passat 10 d’agost a Almeria per a procedir a la detenció d’estes tres persones i han conseguit aclarir, de moment, un total de 20 estafes, amb perjudicats en Barcelona, Madrid, Balears i Segòvia, a demés de la del denunciat de Sant Joan d’Alacant.

 

La investigació continua oberta per a aclarir la possible autoria dels investigats en més de mig centenar d’estafes més i els detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial d’Almeria, quedant en llibertat a l’espera de juí.

Últimes notícies

Gayà supera a Mestre i ja és el quart jugador del València amb més partits en Lliga

El capità che va aconseguir 324 partits de lliga davant el Sevilla i va avançar a Manolo Mestre per a situar-se quart en el rànquing històric del València. Només li superen Fernando Gómez, Ricardo Arias i David Albelda.

El PSPV acusa a la Generalitat de saltar-se la llei per no frenar l’assetjament immobiliari

El PSPV ha denunciat que la Generalitat ha frenat denúncies d'assetjament immobiliari en la Comunitat Valenciana i ha exigit aplicar la Llei de la Funció Social de la Vivenda.

L’Elx suma a casa en huit jornades més punts que en tota la seua última temporada en Primera

L'equip il·licità acumula 16 punts en el Martínez Valero amb quatre victòries i quatre empats i ja supera els 15 que va fer com a local en tota la 2022-23.

Ivace+i destina 14,7 milions a 22 projectes d’investigació d’alt impacte

La Conselleria d'Indústria ha aprovat 14,7 milions per a 22 projectes estratègics de Ivace+i Innovació 2025 amb 65 entitats i majoria de pimes. Les iniciatives abasten aigua, microplàstics, CO₂, logística, bateries i salut, amb cofinançament europeu del 60%.

Rioja avisa: el València anirà a guanyar al Atleti malgrat la dificultat del Metropolità

Luis Rioja afirma que el València anirà al Metropolità per la victòria malgrat l'exigència del camp. Valora la ratxa de resultats, però no es conforma.

Hostalers de la Tinença defenen l’aparcament al costat de l’embassament enfront de la crítica ecologista

Hostalers de la Tinença defenen l'aparcament al costat de l'embassament d'Ulldecona com a 'revulsiu' per a l'economia i la fixació de població. Ecologistes ho rebutgen per situar-se en sòl protegit i alerten d'un 'macropàrquing' i obres 'lesives'.

Cels buidats i lleuger descens de temperatures en la Comunitat Valenciana

Jornada estable amb pocs núvols i sense fenòmens adversos; mínimes i màximes baixaran de manera general. Núvols alts al final del dia i boires matinals a l'interior.

El silenci de l’ànima explora les seqüeles emocionals del suïcidi juvenil

El curtmetratge El silenci de l'ànima, en postproducció, aborda el suïcidi juvenil vinculat a l'assetjament escolar des de l'impacte en familiars, amistats i l'àmbit escolar. El projecte combina assessorament psicològic, repartiment jove i un pla d'estrena que passa per festivals, plataformes i centres educatius.