14.8 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Estafen a un centenar d’espanyols fent-se passar pels seus bancs

 

Tres persones, dos xics de 21 i 23 anys i una dona de 43, han sigut detinguts com a presumptes autores d’un delicte continuat d’estafa (a través de phising bancari) i un altre de pertinença a grup criminal, segons ha informat la Guàrdia Civil a través d’un comunicat.

 

La investigació es va obrir el passat 2 de març, després de què un veí de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), presentara una denúncia davant la Guàrdia Civil d’esta localitat, en la que afirmava que havia sigut víctima d’una estafa, de 412 euros, d’una compra per internet que ell no havia fet.

 

Una estafa a través de phising

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan es va fer càrrec de les gestions i finalment va localitzar a tres persones que, a través de phising bancari, s’haurien fet, presumptament, amb les dades de fins a 15 targetes, de diverses entitats bancàries. 

 

Els delinqüents conseguien les dades enviant correus electrònics massius fraudulents, fent-se passar per entitats bancàries. En estos correus informaven als clients de les diferents entitats d’una suposada fallada de seguretat en la seua banca online remetent-los a una pàgina web externa, creada pels mateixos estafadors, en la que els perjudicats introduïen les dades reals de la seua targeta bancària i d’accés a la seua banca online, dades que eren immediatament captades pels autors.

 

Es feien amb efectes deportius i electrònics que venien en el mercat negre

Estes dades eren utilitzades per a comprar online efectes deportius i electrònics, que eren rebuts pels autors en una casa d’Almeria ciutat. Després, revenien estos productes en el mercat negre, a un preu considerablement inferior.

 

Amb este modus operandi, els autors haurien conseguit, presumptament, fer operacions bancàries per un valor de més de 7.000 euros. També haurien intentat obtindre més operacions, que finalment haurien sigut denegades, per import de 5.160 euros.

 

Possibles autors d’un centenar d’estafes

Els agents es van desplaçar el passat 10 d’agost a Almeria per a procedir a la detenció d’estes tres persones i han conseguit aclarir, de moment, un total de 20 estafes, amb perjudicats en Barcelona, Madrid, Balears i Segòvia, a demés de la del denunciat de Sant Joan d’Alacant.

 

La investigació continua oberta per a aclarir la possible autoria dels investigats en més de mig centenar d’estafes més i els detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial d’Almeria, quedant en llibertat a l’espera de juí.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.