Estafen a un centenar d’espanyols fent-se passar pels seus bancs

 

Tres persones, dos xics de 21 i 23 anys i una dona de 43, han sigut detinguts com a presumptes autores d’un delicte continuat d’estafa (a través de phising bancari) i un altre de pertinença a grup criminal, segons ha informat la Guàrdia Civil a través d’un comunicat.

 

La investigació es va obrir el passat 2 de març, després de què un veí de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), presentara una denúncia davant la Guàrdia Civil d’esta localitat, en la que afirmava que havia sigut víctima d’una estafa, de 412 euros, d’una compra per internet que ell no havia fet.

 

Una estafa a través de phising

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan es va fer càrrec de les gestions i finalment va localitzar a tres persones que, a través de phising bancari, s’haurien fet, presumptament, amb les dades de fins a 15 targetes, de diverses entitats bancàries. 

 

Els delinqüents conseguien les dades enviant correus electrònics massius fraudulents, fent-se passar per entitats bancàries. En estos correus informaven als clients de les diferents entitats d’una suposada fallada de seguretat en la seua banca online remetent-los a una pàgina web externa, creada pels mateixos estafadors, en la que els perjudicats introduïen les dades reals de la seua targeta bancària i d’accés a la seua banca online, dades que eren immediatament captades pels autors.

 

Es feien amb efectes deportius i electrònics que venien en el mercat negre

Estes dades eren utilitzades per a comprar online efectes deportius i electrònics, que eren rebuts pels autors en una casa d’Almeria ciutat. Després, revenien estos productes en el mercat negre, a un preu considerablement inferior.

 

Amb este modus operandi, els autors haurien conseguit, presumptament, fer operacions bancàries per un valor de més de 7.000 euros. També haurien intentat obtindre més operacions, que finalment haurien sigut denegades, per import de 5.160 euros.

 

Possibles autors d’un centenar d’estafes

Els agents es van desplaçar el passat 10 d’agost a Almeria per a procedir a la detenció d’estes tres persones i han conseguit aclarir, de moment, un total de 20 estafes, amb perjudicats en Barcelona, Madrid, Balears i Segòvia, a demés de la del denunciat de Sant Joan d’Alacant.

 

La investigació continua oberta per a aclarir la possible autoria dels investigats en més de mig centenar d’estafes més i els detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial d’Almeria, quedant en llibertat a l’espera de juí.

Últimes notícies

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.

Bernabé assegura que el Govern pressionarà per evitar cotxes al bulevard García Lorca

Pilar Bernabé afirma que el Govern dEspanya influirà perquè el bulevard Federico García Lorca siga un gran parc sense trànsit i critica lactitud de lalcalesa María José Catalá.