12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Estafen a un centenar d’espanyols fent-se passar pels seus bancs

 

Tres persones, dos xics de 21 i 23 anys i una dona de 43, han sigut detinguts com a presumptes autores d’un delicte continuat d’estafa (a través de phising bancari) i un altre de pertinença a grup criminal, segons ha informat la Guàrdia Civil a través d’un comunicat.

 

La investigació es va obrir el passat 2 de març, després de què un veí de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), presentara una denúncia davant la Guàrdia Civil d’esta localitat, en la que afirmava que havia sigut víctima d’una estafa, de 412 euros, d’una compra per internet que ell no havia fet.

 

Una estafa a través de phising

L’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Joan es va fer càrrec de les gestions i finalment va localitzar a tres persones que, a través de phising bancari, s’haurien fet, presumptament, amb les dades de fins a 15 targetes, de diverses entitats bancàries. 

 

Els delinqüents conseguien les dades enviant correus electrònics massius fraudulents, fent-se passar per entitats bancàries. En estos correus informaven als clients de les diferents entitats d’una suposada fallada de seguretat en la seua banca online remetent-los a una pàgina web externa, creada pels mateixos estafadors, en la que els perjudicats introduïen les dades reals de la seua targeta bancària i d’accés a la seua banca online, dades que eren immediatament captades pels autors.

 

Es feien amb efectes deportius i electrònics que venien en el mercat negre

Estes dades eren utilitzades per a comprar online efectes deportius i electrònics, que eren rebuts pels autors en una casa d’Almeria ciutat. Després, revenien estos productes en el mercat negre, a un preu considerablement inferior.

 

Amb este modus operandi, els autors haurien conseguit, presumptament, fer operacions bancàries per un valor de més de 7.000 euros. També haurien intentat obtindre més operacions, que finalment haurien sigut denegades, per import de 5.160 euros.

 

Possibles autors d’un centenar d’estafes

Els agents es van desplaçar el passat 10 d’agost a Almeria per a procedir a la detenció d’estes tres persones i han conseguit aclarir, de moment, un total de 20 estafes, amb perjudicats en Barcelona, Madrid, Balears i Segòvia, a demés de la del denunciat de Sant Joan d’Alacant.

 

La investigació continua oberta per a aclarir la possible autoria dels investigats en més de mig centenar d’estafes més i els detinguts ja han sigut posats a la disposició de l’autoritat judicial d’Almeria, quedant en llibertat a l’espera de juí.

Últimes notícies

Grup Pikolinos tanca 2024-25 amb un 6,5% més de negoci i 155 milions de facturació

Grup Pikolinos tanca l'exercici 2024-25 amb un augment del 6,5% del volum de negoci. La marca Pikolinos supera els 140 milions i Martinelli aconseguix 11 milions, amb millora del resultat d'explotació.

El MuBAV abordarà en 2026 quatre exposicions: Rubens, Palomino, col·lecció contemporània i Magdalena

El Museu de Belles Arts de València prepara per a 2026 quatre mostres que recorren del Barroc al segle XX: Rubens, Palomino, col·lecció contemporània i María Magdalena.

El PP assegura que Feijóo col·laborarà amb la justícia després de ser citat per la jutgessa de la DANA

Ester Muñoz ha afirmat que Feijóo se sotmetrà al que determine la jutgessa que instruïx la causa de la DANA, inclosa el lliurament voluntari de crides i missatges.

Avís groc per pluges dimarts i dimecres en la Comunitat Valenciana: fins a 30 l/m² en una hora

Aemet establix per a dimarts i dimecres l'avís groc per pluges i tempestes en la Comunitat Valenciana, amb llindars de 30 l/m² en una hora i 80 en 12 h. La intensitat i la duració varien per zones i horaris.

L’enginyer de la presa de Buseo va avisar a les 20.41 del 29-O del possible desbordament

El responsable tècnic va alertar per correu a la CHJ i al director d'explotació del risc de desbordament eixa nit i després va telefonar al 112. En seu judicial ha detallat els obstacles d'accés, la caiguda del sensor i l'impacte riu avall.

Morant subratlla que el seu encàrrec és ser ministra de Ciència i anuncia 152 milions per a investigació biomèdica

Morant ha recalcat que la seua responsabilitat és seguir al capdavant de Ciència i ha evitat les travesses sobre el càrrec de portaveu. A més, el seu departament ha autoritzat 152 milions per a projectes biomèdics.

El PP assegura que Feijóo col·laborarà amb la justícia després de ser citat com a testimoni per la jutgessa de la DANA

El PP ha reiterat que Feijóo col·laborarà amb la justícia després de ser citat com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA. La jutgessa li ha demanat crides i missatges del 29 d'octubre de 2024.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital La Vila i Benidorm

La circulació entre l'Hospital La Vila i Benidorm ha quedat plenament restablida després de duplicar i electrificar 6,23 km de la xarxa. La inversió, pròxima a 40 milions, ha reforçat capacitat, regularitat i accessibilitat.