Estafen 45 tones de raïm a un productor de Novelda

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat un home a Lleida per una estafa comesa contra un agricultor, propietari de diverses vinyes de producció de raïm de taula amb denominació d’origen protegit, de la Comarca del Vinalopó Mitjà.

El presumpte autor dels fets, fent-se passar per un agent comercial d’aquesta fruita, va aconseguir enganyar el productor sostraient-li 45 tones de raïm.

L’Equip contra Robatoris al Camp (ROCA) de la Guàrdia Civil d’Ibi, va iniciar el passat mes d’agost una investigació després de rebre la denúncia d’un productor de raïm amb denominació d’origen protegit, que cultivava diverses vinyes a la comarca del Vinalopó Mitjà alacantí, a les localitats de Monforte del Cid i Novelda. Segons va explicar als agents, podia haver estat víctima d’una estafa. L’Equip Roca va començar amb les primeres indagacions.

El presumpte autor de l’estafa va contactar amb el fructicultor a través d’Internet per oferir-li l’adquisició de 45 tones de raïm de la seua producció, aconseguint l’acord d’abonar-li 41.000 euros. El raïm seria exportat per l’empresa, per a la qual suposadament treballava el comercial, al Regne Unit per a la venda posterior al públic. Tot i això, el productor va entregar el raïm i mai va cobrar els diners.

El suposat comercial va contractar també en una oficina de Torrevieja, els serveis d’una empresa de transport de mercaderies a nivell internacional per enviar el producte adquirit. Els transportistes van traslladar les 45 tones de raïm a Manchester, amb un cost per a l’empresa de 8.400 euros que el comercial tampoc va arribar a pagar mai.

Per amagar la seua veritable autoria, l’estafador feia servir la identitat de dos homes, un d’ells, el titular d’una mercantil amb seu a Sagunt (València), i l’altre, un ciutadà de nacionalitat romanesa, que se suposava, rebria la mercaderia per a la seua distribució a l’estranger, per als quals se suposava que treballava l’ara investigat. No obstant això, aquestes dues persones eren completament alienes al que estava passant en realitat.

Després d’un estudi meticulós de tota la documentació reunida, l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil d’Ibi, amb la col·laboració de l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Sagunt i l’Equip contra la Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil de Lleida, a més de les autoritats de Romania, a través de la col·laboració amb Europol, va investigar el 7 de desembre passat un home, de 51 anys, de nacionalitat espanyola, resident a Lleida, a qui se li imputen dos delictes d’estafa i un de falsedat documental.

La Guàrdia Civil d’Alacant col·labora de forma activa en la prevenció del robatori de raïm de taula, a través del Pla contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes, desplegat principalment a les comarques del Vinalopó i l’Alacantí. Els Equips ROCA de la Guàrdia Civil, especialitzats en els delictes comesos contra les explotacions agrícoles i ramaderes, són una peça clau en la prevenció.

Les diligències han estat posades a disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda. L’investigat es troba en llibertat amb càrrecs en espera de la celebració del judici.

La Guàrdia Civil recorda als usuaris d’Internet que per evitar ser víctima d’una estafa la prevenció és la mesura més eficient. Sigueu prudents en compartir dades personals, eviteu navegar en pàgines que no us atorguen completa fiabilitat i sospite de les ofertes excessivament beneficioses o molt desiguals amb els preus habituals del mercat.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.