Estafen 45 tones de raïm a un productor de Novelda

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat un home a Lleida per una estafa comesa contra un agricultor, propietari de diverses vinyes de producció de raïm de taula amb denominació d’origen protegit, de la Comarca del Vinalopó Mitjà.

El presumpte autor dels fets, fent-se passar per un agent comercial d’aquesta fruita, va aconseguir enganyar el productor sostraient-li 45 tones de raïm.

L’Equip contra Robatoris al Camp (ROCA) de la Guàrdia Civil d’Ibi, va iniciar el passat mes d’agost una investigació després de rebre la denúncia d’un productor de raïm amb denominació d’origen protegit, que cultivava diverses vinyes a la comarca del Vinalopó Mitjà alacantí, a les localitats de Monforte del Cid i Novelda. Segons va explicar als agents, podia haver estat víctima d’una estafa. L’Equip Roca va començar amb les primeres indagacions.

El presumpte autor de l’estafa va contactar amb el fructicultor a través d’Internet per oferir-li l’adquisició de 45 tones de raïm de la seua producció, aconseguint l’acord d’abonar-li 41.000 euros. El raïm seria exportat per l’empresa, per a la qual suposadament treballava el comercial, al Regne Unit per a la venda posterior al públic. Tot i això, el productor va entregar el raïm i mai va cobrar els diners.

El suposat comercial va contractar també en una oficina de Torrevieja, els serveis d’una empresa de transport de mercaderies a nivell internacional per enviar el producte adquirit. Els transportistes van traslladar les 45 tones de raïm a Manchester, amb un cost per a l’empresa de 8.400 euros que el comercial tampoc va arribar a pagar mai.

Per amagar la seua veritable autoria, l’estafador feia servir la identitat de dos homes, un d’ells, el titular d’una mercantil amb seu a Sagunt (València), i l’altre, un ciutadà de nacionalitat romanesa, que se suposava, rebria la mercaderia per a la seua distribució a l’estranger, per als quals se suposava que treballava l’ara investigat. No obstant això, aquestes dues persones eren completament alienes al que estava passant en realitat.

Després d’un estudi meticulós de tota la documentació reunida, l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil d’Ibi, amb la col·laboració de l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Sagunt i l’Equip contra la Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil de Lleida, a més de les autoritats de Romania, a través de la col·laboració amb Europol, va investigar el 7 de desembre passat un home, de 51 anys, de nacionalitat espanyola, resident a Lleida, a qui se li imputen dos delictes d’estafa i un de falsedat documental.

La Guàrdia Civil d’Alacant col·labora de forma activa en la prevenció del robatori de raïm de taula, a través del Pla contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes, desplegat principalment a les comarques del Vinalopó i l’Alacantí. Els Equips ROCA de la Guàrdia Civil, especialitzats en els delictes comesos contra les explotacions agrícoles i ramaderes, són una peça clau en la prevenció.

Les diligències han estat posades a disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda. L’investigat es troba en llibertat amb càrrecs en espera de la celebració del judici.

La Guàrdia Civil recorda als usuaris d’Internet que per evitar ser víctima d’una estafa la prevenció és la mesura més eficient. Sigueu prudents en compartir dades personals, eviteu navegar en pàgines que no us atorguen completa fiabilitat i sospite de les ofertes excessivament beneficioses o molt desiguals amb els preus habituals del mercat.

Últimes notícies

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.