Eviten l’ocupació d’un immoble en la localitat de Xàbia

La Guàrdia Civil d’Alacant amb el suport de la Policia Local de Xàbia, dins del Pla Operatiu davant l’Ocupació Il·legal d’Immobles, ha evitat un intent d’ocupació en un habitatge habitat de la localitat de Xàbia. Els agents van rebre una denúncia del propietari de l’immoble advertint que tractaven d’entrar i, després d’identificar a les persones implicades, van acabar els cinc ocupes detinguts pels delictes de violació de domicili, danys i robatori amb força.

Tot va ocórrer el passat dia 4 de juny, quan una denúncia d’un veí de la localitat de Xàbia, en el Lloc de la Guàrdia Civil d’aquesta localitat, va posar en preavís als agents.

Ràpidament, una patrulla amb el suport de la Policia Local de Xàbia va acudir a l’immoble, escoltant colps en el seu interior. Es tractava d’un habitatge unifamiliar que constituïa l’estatge del denunciant, per la qual cosa els agents van accedir al seu interior.

Una vegada a l’interior, els agents van procedir a la identificació de cinc persones que es trobaven dins. Es tractava de quatre homes de 38 a 57 anys de nacionalitats espanyola i britànica i una dona de 42 anys i nacionalitat britànica, alguns d’ells tenien multitud d’antecedents policials per delictes relacionats contra el patrimoni. Un d’ells fins i tot tenia en vigor un assenyalament judicial de cerca, detenció i personació, dimanant del Jutjat d’Instrucció d’Elda per un delicte contra la seguretat viària.

Davant la clara intenció d’usurpar l’immoble, els agents ho van impedir, van informar els identificats de la comissió d’un delicte d’usurpació i van instar que abandonaren la casa, una cosa a la qual van accedir sense oposar resistència.

Finalment, tots els suposats ocupes, han sigut detinguts pels delictes de violació de domicili, danys i robatori amb força, sent entregats al Jutjat de Guàrdia del Partit Judicial de Dénia, qui ha decretat mesures cautelars per a tots ells.

Van informar el propietari que prenguera mesures

Els agents van realitzar la corresponent inspecció ocular dels danys que els detinguts havien ocasionat en l’habitatge en accedir, i posteriorment van informar el propietari que havia de prendre les mesures necessàries perquè aquesta situació no es produïsca en el futur.

Aquesta actuació s’ha realitzat dins del marc del Pla Operatiu davant l’Ocupació Il·legal d’Immobles, d’acord amb Instrucció 6/2020 de la Secretaria d’Estat de Seguretat que estableix el Protocol d’actuació de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat davant l’ocupació il·legal d’immobles.

AlertCops com a eina per a evitar l’ocupació

La Guàrdia Civil recomana que es potencie l’ús de l’app AlertCops entre les associacions d’afectats, propietaris, veïns, etc., amb la finalitat que les Forces i Cossos de Seguretat tinguen un coneixement el més ràpid possible de quan s’està produint una ocupació, amb la finalitat d’evitar-lo.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.