Eviten l’ocupació d’un immoble en la localitat de Xàbia

La Guàrdia Civil d’Alacant amb el suport de la Policia Local de Xàbia, dins del Pla Operatiu davant l’Ocupació Il·legal d’Immobles, ha evitat un intent d’ocupació en un habitatge habitat de la localitat de Xàbia. Els agents van rebre una denúncia del propietari de l’immoble advertint que tractaven d’entrar i, després d’identificar a les persones implicades, van acabar els cinc ocupes detinguts pels delictes de violació de domicili, danys i robatori amb força.

Tot va ocórrer el passat dia 4 de juny, quan una denúncia d’un veí de la localitat de Xàbia, en el Lloc de la Guàrdia Civil d’aquesta localitat, va posar en preavís als agents.

Ràpidament, una patrulla amb el suport de la Policia Local de Xàbia va acudir a l’immoble, escoltant colps en el seu interior. Es tractava d’un habitatge unifamiliar que constituïa l’estatge del denunciant, per la qual cosa els agents van accedir al seu interior.

Una vegada a l’interior, els agents van procedir a la identificació de cinc persones que es trobaven dins. Es tractava de quatre homes de 38 a 57 anys de nacionalitats espanyola i britànica i una dona de 42 anys i nacionalitat britànica, alguns d’ells tenien multitud d’antecedents policials per delictes relacionats contra el patrimoni. Un d’ells fins i tot tenia en vigor un assenyalament judicial de cerca, detenció i personació, dimanant del Jutjat d’Instrucció d’Elda per un delicte contra la seguretat viària.

Davant la clara intenció d’usurpar l’immoble, els agents ho van impedir, van informar els identificats de la comissió d’un delicte d’usurpació i van instar que abandonaren la casa, una cosa a la qual van accedir sense oposar resistència.

Finalment, tots els suposats ocupes, han sigut detinguts pels delictes de violació de domicili, danys i robatori amb força, sent entregats al Jutjat de Guàrdia del Partit Judicial de Dénia, qui ha decretat mesures cautelars per a tots ells.

Van informar el propietari que prenguera mesures

Els agents van realitzar la corresponent inspecció ocular dels danys que els detinguts havien ocasionat en l’habitatge en accedir, i posteriorment van informar el propietari que havia de prendre les mesures necessàries perquè aquesta situació no es produïsca en el futur.

Aquesta actuació s’ha realitzat dins del marc del Pla Operatiu davant l’Ocupació Il·legal d’Immobles, d’acord amb Instrucció 6/2020 de la Secretaria d’Estat de Seguretat que estableix el Protocol d’actuació de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat davant l’ocupació il·legal d’immobles.

AlertCops com a eina per a evitar l’ocupació

La Guàrdia Civil recomana que es potencie l’ús de l’app AlertCops entre les associacions d’afectats, propietaris, veïns, etc., amb la finalitat que les Forces i Cossos de Seguretat tinguen un coneixement el més ràpid possible de quan s’està produint una ocupació, amb la finalitat d’evitar-lo.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.