Eviten l’ocupació d’un immoble en la localitat de Xàbia

La Guàrdia Civil d’Alacant amb el suport de la Policia Local de Xàbia, dins del Pla Operatiu davant l’Ocupació Il·legal d’Immobles, ha evitat un intent d’ocupació en un habitatge habitat de la localitat de Xàbia. Els agents van rebre una denúncia del propietari de l’immoble advertint que tractaven d’entrar i, després d’identificar a les persones implicades, van acabar els cinc ocupes detinguts pels delictes de violació de domicili, danys i robatori amb força.

Tot va ocórrer el passat dia 4 de juny, quan una denúncia d’un veí de la localitat de Xàbia, en el Lloc de la Guàrdia Civil d’aquesta localitat, va posar en preavís als agents.

Ràpidament, una patrulla amb el suport de la Policia Local de Xàbia va acudir a l’immoble, escoltant colps en el seu interior. Es tractava d’un habitatge unifamiliar que constituïa l’estatge del denunciant, per la qual cosa els agents van accedir al seu interior.

Una vegada a l’interior, els agents van procedir a la identificació de cinc persones que es trobaven dins. Es tractava de quatre homes de 38 a 57 anys de nacionalitats espanyola i britànica i una dona de 42 anys i nacionalitat britànica, alguns d’ells tenien multitud d’antecedents policials per delictes relacionats contra el patrimoni. Un d’ells fins i tot tenia en vigor un assenyalament judicial de cerca, detenció i personació, dimanant del Jutjat d’Instrucció d’Elda per un delicte contra la seguretat viària.

Davant la clara intenció d’usurpar l’immoble, els agents ho van impedir, van informar els identificats de la comissió d’un delicte d’usurpació i van instar que abandonaren la casa, una cosa a la qual van accedir sense oposar resistència.

Finalment, tots els suposats ocupes, han sigut detinguts pels delictes de violació de domicili, danys i robatori amb força, sent entregats al Jutjat de Guàrdia del Partit Judicial de Dénia, qui ha decretat mesures cautelars per a tots ells.

Van informar el propietari que prenguera mesures

Els agents van realitzar la corresponent inspecció ocular dels danys que els detinguts havien ocasionat en l’habitatge en accedir, i posteriorment van informar el propietari que havia de prendre les mesures necessàries perquè aquesta situació no es produïsca en el futur.

Aquesta actuació s’ha realitzat dins del marc del Pla Operatiu davant l’Ocupació Il·legal d’Immobles, d’acord amb Instrucció 6/2020 de la Secretaria d’Estat de Seguretat que estableix el Protocol d’actuació de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat davant l’ocupació il·legal d’immobles.

AlertCops com a eina per a evitar l’ocupació

La Guàrdia Civil recomana que es potencie l’ús de l’app AlertCops entre les associacions d’afectats, propietaris, veïns, etc., amb la finalitat que les Forces i Cossos de Seguretat tinguen un coneixement el més ràpid possible de quan s’està produint una ocupació, amb la finalitat d’evitar-lo.

Últimes notícies

Nova guia web de València per a seguir l’eclipsi solar del 12 d’agost amb tota seguretat

La web municipal de València ha obert un espai específic amb horaris, punts d’observació, consells de seguretat, transport i activitats per a gaudir de l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Una nova formulació valenciana promet protecció davant la radiació ionitzant

L’Institut d’Investigació Sanitària La Fe i la Universitat de València han desenvolupat una formulació innovadora que combina compostos bioactius per a protegir l’organisme davant la radiació ionitzant i reduir-ne els danys després de l’exposició.

Rescatats amb helicòpter quatre senderistes deshidratats al barranc de l’Encantà

Quatre senderistes han sigut evacuats amb l’helicòpter del Consorci Provincial de Bombers al barranc de l’Encantà, entre Planes i l’embassament de Beniarrés, després de patir esgotament i deshidratació en una zona de difícil accés i amb altes temperatures.

Quatre detinguts per una onada de robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i Cuenca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens, tots de nacionalitat romanesa, acusats d’onze robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i de Cuenca mitjançant el mètode del butró. En els registres a València s’han recuperat un arma de foc, joies, diners en efectiu i ferramentes robades.

Detingut a Oriola un membre d’una banda que atracava joieries a França

La Policia Nacional, els Mossos i la Gendarmerie han desmantellat una organització transfronterera que assaltava joieries a França, amb operatius a Barcelona, Tarragona, Oriola i Suècia.

L’equip de la UPV arrasa a la Formula Student Austria i manté el lideratge mundial

L’FSUPV Team de la Universitat Politècnica de València ha guanyat la Formula Student Austria 2026, revalida el títol i consolida el seu lideratge mundial en la categoria de combustió.

A presó un jove per una onada de robatoris a la AP-7 en Castelló

Un home de 27 anys ha ingressat a presó acusat d’una quinzena de robatoris en vehicles a àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, després d’embestir un cotxe de la Guàrdia Civil en la seua fugida. La investigació ha permés recuperar més de 3.400 euros, joies i documentació falsificada.

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.
FILMOTECA D'ESTIU