Eviten l’ocupació d’un immoble en la localitat de Xàbia

La Guàrdia Civil d’Alacant amb el suport de la Policia Local de Xàbia, dins del Pla Operatiu davant l’Ocupació Il·legal d’Immobles, ha evitat un intent d’ocupació en un habitatge habitat de la localitat de Xàbia. Els agents van rebre una denúncia del propietari de l’immoble advertint que tractaven d’entrar i, després d’identificar a les persones implicades, van acabar els cinc ocupes detinguts pels delictes de violació de domicili, danys i robatori amb força.

Tot va ocórrer el passat dia 4 de juny, quan una denúncia d’un veí de la localitat de Xàbia, en el Lloc de la Guàrdia Civil d’aquesta localitat, va posar en preavís als agents.

Ràpidament, una patrulla amb el suport de la Policia Local de Xàbia va acudir a l’immoble, escoltant colps en el seu interior. Es tractava d’un habitatge unifamiliar que constituïa l’estatge del denunciant, per la qual cosa els agents van accedir al seu interior.

Una vegada a l’interior, els agents van procedir a la identificació de cinc persones que es trobaven dins. Es tractava de quatre homes de 38 a 57 anys de nacionalitats espanyola i britànica i una dona de 42 anys i nacionalitat britànica, alguns d’ells tenien multitud d’antecedents policials per delictes relacionats contra el patrimoni. Un d’ells fins i tot tenia en vigor un assenyalament judicial de cerca, detenció i personació, dimanant del Jutjat d’Instrucció d’Elda per un delicte contra la seguretat viària.

Davant la clara intenció d’usurpar l’immoble, els agents ho van impedir, van informar els identificats de la comissió d’un delicte d’usurpació i van instar que abandonaren la casa, una cosa a la qual van accedir sense oposar resistència.

Finalment, tots els suposats ocupes, han sigut detinguts pels delictes de violació de domicili, danys i robatori amb força, sent entregats al Jutjat de Guàrdia del Partit Judicial de Dénia, qui ha decretat mesures cautelars per a tots ells.

Van informar el propietari que prenguera mesures

Els agents van realitzar la corresponent inspecció ocular dels danys que els detinguts havien ocasionat en l’habitatge en accedir, i posteriorment van informar el propietari que havia de prendre les mesures necessàries perquè aquesta situació no es produïsca en el futur.

Aquesta actuació s’ha realitzat dins del marc del Pla Operatiu davant l’Ocupació Il·legal d’Immobles, d’acord amb Instrucció 6/2020 de la Secretaria d’Estat de Seguretat que estableix el Protocol d’actuació de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat davant l’ocupació il·legal d’immobles.

AlertCops com a eina per a evitar l’ocupació

La Guàrdia Civil recomana que es potencie l’ús de l’app AlertCops entre les associacions d’afectats, propietaris, veïns, etc., amb la finalitat que les Forces i Cossos de Seguretat tinguen un coneixement el més ràpid possible de quan s’està produint una ocupació, amb la finalitat d’evitar-lo.

Últimes notícies

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.