Eviten l’ocupació d’un immoble en la localitat de Xàbia

La Guàrdia Civil d’Alacant amb el suport de la Policia Local de Xàbia, dins del Pla Operatiu davant l’Ocupació Il·legal d’Immobles, ha evitat un intent d’ocupació en un habitatge habitat de la localitat de Xàbia. Els agents van rebre una denúncia del propietari de l’immoble advertint que tractaven d’entrar i, després d’identificar a les persones implicades, van acabar els cinc ocupes detinguts pels delictes de violació de domicili, danys i robatori amb força.

Tot va ocórrer el passat dia 4 de juny, quan una denúncia d’un veí de la localitat de Xàbia, en el Lloc de la Guàrdia Civil d’aquesta localitat, va posar en preavís als agents.

Ràpidament, una patrulla amb el suport de la Policia Local de Xàbia va acudir a l’immoble, escoltant colps en el seu interior. Es tractava d’un habitatge unifamiliar que constituïa l’estatge del denunciant, per la qual cosa els agents van accedir al seu interior.

Una vegada a l’interior, els agents van procedir a la identificació de cinc persones que es trobaven dins. Es tractava de quatre homes de 38 a 57 anys de nacionalitats espanyola i britànica i una dona de 42 anys i nacionalitat britànica, alguns d’ells tenien multitud d’antecedents policials per delictes relacionats contra el patrimoni. Un d’ells fins i tot tenia en vigor un assenyalament judicial de cerca, detenció i personació, dimanant del Jutjat d’Instrucció d’Elda per un delicte contra la seguretat viària.

Davant la clara intenció d’usurpar l’immoble, els agents ho van impedir, van informar els identificats de la comissió d’un delicte d’usurpació i van instar que abandonaren la casa, una cosa a la qual van accedir sense oposar resistència.

Finalment, tots els suposats ocupes, han sigut detinguts pels delictes de violació de domicili, danys i robatori amb força, sent entregats al Jutjat de Guàrdia del Partit Judicial de Dénia, qui ha decretat mesures cautelars per a tots ells.

Van informar el propietari que prenguera mesures

Els agents van realitzar la corresponent inspecció ocular dels danys que els detinguts havien ocasionat en l’habitatge en accedir, i posteriorment van informar el propietari que havia de prendre les mesures necessàries perquè aquesta situació no es produïsca en el futur.

Aquesta actuació s’ha realitzat dins del marc del Pla Operatiu davant l’Ocupació Il·legal d’Immobles, d’acord amb Instrucció 6/2020 de la Secretaria d’Estat de Seguretat que estableix el Protocol d’actuació de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat davant l’ocupació il·legal d’immobles.

AlertCops com a eina per a evitar l’ocupació

La Guàrdia Civil recomana que es potencie l’ús de l’app AlertCops entre les associacions d’afectats, propietaris, veïns, etc., amb la finalitat que les Forces i Cossos de Seguretat tinguen un coneixement el més ràpid possible de quan s’està produint una ocupació, amb la finalitat d’evitar-lo.

Anuncios

Últimes notícies

Joan Baldoví s’oferix per a liderar la candidatura de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví expressa la seua predisposició a ser el candidat de Compromís a la Presidència de la Generalitat i remarca que la decisió final correspondrà als òrgans interns de la coalició.

La CHJ reforça amb 3,8 milions el barranc de Poio a Torrent després dels danys de la DANA

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer executa una obra d'emergència de 3,8 milions en set quilòmetres del barranc de Poio a Torrent per a reparar els danys de la DANA i millorar la capacitat hidràulica del llit.

El València, a la cua en rematades a porta i eficàcia golejadora en LaLiga

El València és el segon equip que menys remata a porteria i el quint menys golejador de LaLiga, amb 37 punts en 34 jornades i la permanència encara sense assegurar.

El Llevant frega els 1.000 gols encaixats en Primera Divisió

El Llevant afronta el seu pròxim partit en Primera Divisió a només tres punts d'aconseguir els 1.000 gols en contra, després de 626 partits en la màxima categoria.

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.

Alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i sud de València

La Aemet activa l'avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i fins a 80 l/m² en dotze hores en el litoral nord d'Alacant i el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.