Detingut un farmacèutic per defraudar 121.000 euros a la Seguretat Social

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat d’Alcoi a una persona de 41 anys i nacionalitat espanyola, pels presumptes delictes de i frau a la Seguretat Social.

Els fets es van iniciar després de rebre els agents policials un avís per part d’una Inspectora de Sanitat adscrita a la Direcció Territorial de Sanitat d’Alacant, qui es va presentar a una farmàcia situada al casc antic de la localitat alcoiana, amb l’objectiu de realitzar una inspecció rutinària a l’establiment, detectant durant la mateixa nombroses irregularitats que podrien traspassar l’àmbit administratiu i ser constitutives de fets penals, demandant presència policial al lloc per tal de comprovar els mateixos.

 

El resultat de la inspecció va revelar les irregularitats administratives

 

Immediatament, es van desplaçar al lloc diverses dotacions de Policia Judicial i Seguretat Ciutadana de la Comissaria d’Alcoi, duent-se a terme una inspecció conjunta en l’establiment, fruit de la qual, es van trobar cent seixanta grams de marihuana amagats al magatzem, nombroses joies, així com 56.000 euros en metàl·lic, en este operatiu va participar un guia caní de la Unitat de Guies Canins de la Comissaria Provincial d’Alacant, especialitzat en tals comeses i que també va ser comissionat al lloc.

Així mateix, van confiscar a l’establiment una ingent quantitat de medicaments sense cupons precinte, sent esta circumstància un indici inequívoc que el farmacèutic podria estar cometent un frau a la Seguretat Social.

D’altra banda, la Unitat Adscrita de Policia Nacional a la Generalitat Valenciana, va procedir a realitzar les pertinents propostes de sanció per les irregularitats administratives detectades durant la inspecció, al mancar el local d’assegurança obligatòria i per incompliment de la normativa sanitària Covid 19.

Un modus operandi destinat a defraudar la Seguretat Social més de 121.000 euros

 

El modus operandi que presumptament utilitzava el detingut per perpetrar el frau a la Seguretat Social, consistia a arrencar els cupons precinte dels fàrmacs que els prescriuen els sanitaris als malalts crònics i que, fet i fet, són clients habituals de l’establiment, perfectament coneguts pel farmacèutic.

L’investigat, aprofitava la circumstància que la targeta sanitària electrònica, des de la seua implantació, no necessita ser mostrada físicament en cada ocasió al farmacèutic per retirar els medicaments, tot i que sí que és obligatori fer-ho.

Molts d’estos clients, a l’ésser malalts crònics, tenen acumulats els seus medicaments de mesos anteriors, d’esta manera, sense el coneixement ni consentiment dels seus clients, el detingut, facturava tots els fàrmacs a la Seguretat Social tot i que no els havia dispensat, podent fins i tot vendre’ls posteriorment a altres clients que es personen a la farmàcia per adquirir-los sense recepta.

Després de realitzar un recompte en seu policial de tots els fàrmacs, es van comptabilitzar un total de quatre mil cinc-centes caixes, que va valorar posteriorment la Direcció Territorial de Sanitat d’Alacant en 121.000 euros, quantitat que s’ajustaria al que hauria defraudat el detingut a la Seguretat Social.

Al detingut, de 41 anys, de nacionalitat espanyola i sense antecedents previs, se li van imputar els presumptes delictes de tràfic de drogues i un delicte contra la hisenda pública per frau a la Seguretat Social.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.