Detingut un farmacèutic per defraudar 121.000 euros a la Seguretat Social

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat d’Alcoi a una persona de 41 anys i nacionalitat espanyola, pels presumptes delictes de i frau a la Seguretat Social.

Els fets es van iniciar després de rebre els agents policials un avís per part d’una Inspectora de Sanitat adscrita a la Direcció Territorial de Sanitat d’Alacant, qui es va presentar a una farmàcia situada al casc antic de la localitat alcoiana, amb l’objectiu de realitzar una inspecció rutinària a l’establiment, detectant durant la mateixa nombroses irregularitats que podrien traspassar l’àmbit administratiu i ser constitutives de fets penals, demandant presència policial al lloc per tal de comprovar els mateixos.

 

El resultat de la inspecció va revelar les irregularitats administratives

 

Immediatament, es van desplaçar al lloc diverses dotacions de Policia Judicial i Seguretat Ciutadana de la Comissaria d’Alcoi, duent-se a terme una inspecció conjunta en l’establiment, fruit de la qual, es van trobar cent seixanta grams de marihuana amagats al magatzem, nombroses joies, així com 56.000 euros en metàl·lic, en este operatiu va participar un guia caní de la Unitat de Guies Canins de la Comissaria Provincial d’Alacant, especialitzat en tals comeses i que també va ser comissionat al lloc.

Així mateix, van confiscar a l’establiment una ingent quantitat de medicaments sense cupons precinte, sent esta circumstància un indici inequívoc que el farmacèutic podria estar cometent un frau a la Seguretat Social.

D’altra banda, la Unitat Adscrita de Policia Nacional a la Generalitat Valenciana, va procedir a realitzar les pertinents propostes de sanció per les irregularitats administratives detectades durant la inspecció, al mancar el local d’assegurança obligatòria i per incompliment de la normativa sanitària Covid 19.

Un modus operandi destinat a defraudar la Seguretat Social més de 121.000 euros

 

El modus operandi que presumptament utilitzava el detingut per perpetrar el frau a la Seguretat Social, consistia a arrencar els cupons precinte dels fàrmacs que els prescriuen els sanitaris als malalts crònics i que, fet i fet, són clients habituals de l’establiment, perfectament coneguts pel farmacèutic.

L’investigat, aprofitava la circumstància que la targeta sanitària electrònica, des de la seua implantació, no necessita ser mostrada físicament en cada ocasió al farmacèutic per retirar els medicaments, tot i que sí que és obligatori fer-ho.

Molts d’estos clients, a l’ésser malalts crònics, tenen acumulats els seus medicaments de mesos anteriors, d’esta manera, sense el coneixement ni consentiment dels seus clients, el detingut, facturava tots els fàrmacs a la Seguretat Social tot i que no els havia dispensat, podent fins i tot vendre’ls posteriorment a altres clients que es personen a la farmàcia per adquirir-los sense recepta.

Després de realitzar un recompte en seu policial de tots els fàrmacs, es van comptabilitzar un total de quatre mil cinc-centes caixes, que va valorar posteriorment la Direcció Territorial de Sanitat d’Alacant en 121.000 euros, quantitat que s’ajustaria al que hauria defraudat el detingut a la Seguretat Social.

Al detingut, de 41 anys, de nacionalitat espanyola i sense antecedents previs, se li van imputar els presumptes delictes de tràfic de drogues i un delicte contra la hisenda pública per frau a la Seguretat Social.

Últimes notícies

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.