17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Detingut un farmacèutic per defraudar 121.000 euros a la Seguretat Social

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat d’Alcoi a una persona de 41 anys i nacionalitat espanyola, pels presumptes delictes de i frau a la Seguretat Social.

Els fets es van iniciar després de rebre els agents policials un avís per part d’una Inspectora de Sanitat adscrita a la Direcció Territorial de Sanitat d’Alacant, qui es va presentar a una farmàcia situada al casc antic de la localitat alcoiana, amb l’objectiu de realitzar una inspecció rutinària a l’establiment, detectant durant la mateixa nombroses irregularitats que podrien traspassar l’àmbit administratiu i ser constitutives de fets penals, demandant presència policial al lloc per tal de comprovar els mateixos.

 

El resultat de la inspecció va revelar les irregularitats administratives

 

Immediatament, es van desplaçar al lloc diverses dotacions de Policia Judicial i Seguretat Ciutadana de la Comissaria d’Alcoi, duent-se a terme una inspecció conjunta en l’establiment, fruit de la qual, es van trobar cent seixanta grams de marihuana amagats al magatzem, nombroses joies, així com 56.000 euros en metàl·lic, en este operatiu va participar un guia caní de la Unitat de Guies Canins de la Comissaria Provincial d’Alacant, especialitzat en tals comeses i que també va ser comissionat al lloc.

Així mateix, van confiscar a l’establiment una ingent quantitat de medicaments sense cupons precinte, sent esta circumstància un indici inequívoc que el farmacèutic podria estar cometent un frau a la Seguretat Social.

D’altra banda, la Unitat Adscrita de Policia Nacional a la Generalitat Valenciana, va procedir a realitzar les pertinents propostes de sanció per les irregularitats administratives detectades durant la inspecció, al mancar el local d’assegurança obligatòria i per incompliment de la normativa sanitària Covid 19.

Un modus operandi destinat a defraudar la Seguretat Social més de 121.000 euros

 

El modus operandi que presumptament utilitzava el detingut per perpetrar el frau a la Seguretat Social, consistia a arrencar els cupons precinte dels fàrmacs que els prescriuen els sanitaris als malalts crònics i que, fet i fet, són clients habituals de l’establiment, perfectament coneguts pel farmacèutic.

L’investigat, aprofitava la circumstància que la targeta sanitària electrònica, des de la seua implantació, no necessita ser mostrada físicament en cada ocasió al farmacèutic per retirar els medicaments, tot i que sí que és obligatori fer-ho.

Molts d’estos clients, a l’ésser malalts crònics, tenen acumulats els seus medicaments de mesos anteriors, d’esta manera, sense el coneixement ni consentiment dels seus clients, el detingut, facturava tots els fàrmacs a la Seguretat Social tot i que no els havia dispensat, podent fins i tot vendre’ls posteriorment a altres clients que es personen a la farmàcia per adquirir-los sense recepta.

Després de realitzar un recompte en seu policial de tots els fàrmacs, es van comptabilitzar un total de quatre mil cinc-centes caixes, que va valorar posteriorment la Direcció Territorial de Sanitat d’Alacant en 121.000 euros, quantitat que s’ajustaria al que hauria defraudat el detingut a la Seguretat Social.

Al detingut, de 41 anys, de nacionalitat espanyola i sense antecedents previs, se li van imputar els presumptes delictes de tràfic de drogues i un delicte contra la hisenda pública per frau a la Seguretat Social.

Últimes notícies

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.