Detingut un farmacèutic per defraudar 121.000 euros a la Seguretat Social

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat d’Alcoi a una persona de 41 anys i nacionalitat espanyola, pels presumptes delictes de i frau a la Seguretat Social.

Els fets es van iniciar després de rebre els agents policials un avís per part d’una Inspectora de Sanitat adscrita a la Direcció Territorial de Sanitat d’Alacant, qui es va presentar a una farmàcia situada al casc antic de la localitat alcoiana, amb l’objectiu de realitzar una inspecció rutinària a l’establiment, detectant durant la mateixa nombroses irregularitats que podrien traspassar l’àmbit administratiu i ser constitutives de fets penals, demandant presència policial al lloc per tal de comprovar els mateixos.

 

El resultat de la inspecció va revelar les irregularitats administratives

 

Immediatament, es van desplaçar al lloc diverses dotacions de Policia Judicial i Seguretat Ciutadana de la Comissaria d’Alcoi, duent-se a terme una inspecció conjunta en l’establiment, fruit de la qual, es van trobar cent seixanta grams de marihuana amagats al magatzem, nombroses joies, així com 56.000 euros en metàl·lic, en este operatiu va participar un guia caní de la Unitat de Guies Canins de la Comissaria Provincial d’Alacant, especialitzat en tals comeses i que també va ser comissionat al lloc.

Així mateix, van confiscar a l’establiment una ingent quantitat de medicaments sense cupons precinte, sent esta circumstància un indici inequívoc que el farmacèutic podria estar cometent un frau a la Seguretat Social.

D’altra banda, la Unitat Adscrita de Policia Nacional a la Generalitat Valenciana, va procedir a realitzar les pertinents propostes de sanció per les irregularitats administratives detectades durant la inspecció, al mancar el local d’assegurança obligatòria i per incompliment de la normativa sanitària Covid 19.

Un modus operandi destinat a defraudar la Seguretat Social més de 121.000 euros

 

El modus operandi que presumptament utilitzava el detingut per perpetrar el frau a la Seguretat Social, consistia a arrencar els cupons precinte dels fàrmacs que els prescriuen els sanitaris als malalts crònics i que, fet i fet, són clients habituals de l’establiment, perfectament coneguts pel farmacèutic.

L’investigat, aprofitava la circumstància que la targeta sanitària electrònica, des de la seua implantació, no necessita ser mostrada físicament en cada ocasió al farmacèutic per retirar els medicaments, tot i que sí que és obligatori fer-ho.

Molts d’estos clients, a l’ésser malalts crònics, tenen acumulats els seus medicaments de mesos anteriors, d’esta manera, sense el coneixement ni consentiment dels seus clients, el detingut, facturava tots els fàrmacs a la Seguretat Social tot i que no els havia dispensat, podent fins i tot vendre’ls posteriorment a altres clients que es personen a la farmàcia per adquirir-los sense recepta.

Després de realitzar un recompte en seu policial de tots els fàrmacs, es van comptabilitzar un total de quatre mil cinc-centes caixes, que va valorar posteriorment la Direcció Territorial de Sanitat d’Alacant en 121.000 euros, quantitat que s’ajustaria al que hauria defraudat el detingut a la Seguretat Social.

Al detingut, de 41 anys, de nacionalitat espanyola i sense antecedents previs, se li van imputar els presumptes delictes de tràfic de drogues i un delicte contra la hisenda pública per frau a la Seguretat Social.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.