Detingut un farmacèutic per defraudar 121.000 euros a la Seguretat Social

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat d’Alcoi a una persona de 41 anys i nacionalitat espanyola, pels presumptes delictes de i frau a la Seguretat Social.

Els fets es van iniciar després de rebre els agents policials un avís per part d’una Inspectora de Sanitat adscrita a la Direcció Territorial de Sanitat d’Alacant, qui es va presentar a una farmàcia situada al casc antic de la localitat alcoiana, amb l’objectiu de realitzar una inspecció rutinària a l’establiment, detectant durant la mateixa nombroses irregularitats que podrien traspassar l’àmbit administratiu i ser constitutives de fets penals, demandant presència policial al lloc per tal de comprovar els mateixos.

 

El resultat de la inspecció va revelar les irregularitats administratives

 

Immediatament, es van desplaçar al lloc diverses dotacions de Policia Judicial i Seguretat Ciutadana de la Comissaria d’Alcoi, duent-se a terme una inspecció conjunta en l’establiment, fruit de la qual, es van trobar cent seixanta grams de marihuana amagats al magatzem, nombroses joies, així com 56.000 euros en metàl·lic, en este operatiu va participar un guia caní de la Unitat de Guies Canins de la Comissaria Provincial d’Alacant, especialitzat en tals comeses i que també va ser comissionat al lloc.

Així mateix, van confiscar a l’establiment una ingent quantitat de medicaments sense cupons precinte, sent esta circumstància un indici inequívoc que el farmacèutic podria estar cometent un frau a la Seguretat Social.

D’altra banda, la Unitat Adscrita de Policia Nacional a la Generalitat Valenciana, va procedir a realitzar les pertinents propostes de sanció per les irregularitats administratives detectades durant la inspecció, al mancar el local d’assegurança obligatòria i per incompliment de la normativa sanitària Covid 19.

Un modus operandi destinat a defraudar la Seguretat Social més de 121.000 euros

 

El modus operandi que presumptament utilitzava el detingut per perpetrar el frau a la Seguretat Social, consistia a arrencar els cupons precinte dels fàrmacs que els prescriuen els sanitaris als malalts crònics i que, fet i fet, són clients habituals de l’establiment, perfectament coneguts pel farmacèutic.

L’investigat, aprofitava la circumstància que la targeta sanitària electrònica, des de la seua implantació, no necessita ser mostrada físicament en cada ocasió al farmacèutic per retirar els medicaments, tot i que sí que és obligatori fer-ho.

Molts d’estos clients, a l’ésser malalts crònics, tenen acumulats els seus medicaments de mesos anteriors, d’esta manera, sense el coneixement ni consentiment dels seus clients, el detingut, facturava tots els fàrmacs a la Seguretat Social tot i que no els havia dispensat, podent fins i tot vendre’ls posteriorment a altres clients que es personen a la farmàcia per adquirir-los sense recepta.

Després de realitzar un recompte en seu policial de tots els fàrmacs, es van comptabilitzar un total de quatre mil cinc-centes caixes, que va valorar posteriorment la Direcció Territorial de Sanitat d’Alacant en 121.000 euros, quantitat que s’ajustaria al que hauria defraudat el detingut a la Seguretat Social.

Al detingut, de 41 anys, de nacionalitat espanyola i sense antecedents previs, se li van imputar els presumptes delictes de tràfic de drogues i un delicte contra la hisenda pública per frau a la Seguretat Social.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU