Tres ferits en un incendi «de grans dimensions» en una casa en Bétera

 

Este dilluns s’ha produït un incendi «de grans dimensions» en una casa de Bétera, en el Camp de Túria (València), segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat. Els fets s’han produït poc abans de les nou de la nit prop d’un col·legi de la localitat.

 

Els agents de la Guàrdia Civil de Bétera, en rebre l’avís, s’han dirigit fins al lloc dels fets i s’han trobat amb dos dones cridant des de la finestra del primer pis, mentres la casa estava envoltada de flames i una gran quantitat de fum negre. Al lloc dels fets també han acudit agents de la Policia Local.

 

Un policia i un guàrdia civil, amb l’ajuda d’una escala, han conseguit entrar en la casa, a on estaven les dos dones de 82 i 58 anys en un «elevat estat de nerviosisme» i una d’elles tenia numeroses cremades i estava en estat de xoc.

 

Una evacuació perillosa

Davant d’esta situació, els agents han decidit traure a les dos dones per la finestra. Una evacuació perillosa per l’estat de les dones i la seua avançada edat. A pesar d’això, han conseguit rescatar-les, primer a una i després a l’altra, que presentava símptomes d’intoxicació per fums i marejos.

 

Una volta rescatades, mentres el foc cada volta anava més i s’estaven produïnt explosions dins de la casa, els agents han vist a un home de 69 anys en el terrat de la casa, que ha resultat ser el tio d’una d’elles i que viu en la casa del costat.

 

Els agents de la Guàrdia Civil, juntament amb un policia local, han entrat a la casa i han trobat a l’home, que tenia cremades de caràcter lleu i dificultats respiratòries. A pesar d’això, l’home s’ha negat a eixir de la casa i ha oposat resistència als agents.

 

Finalment, han conseguit tranquil·litzar-lo i convéncer-lo per a eixir de la casa amb les dos dones auxiliades. Els tres han sigut atesos pels servicis sanitaris que han acudit al lloc i traslladats a l’hospital la Fe de València.

 

També han acudit efectius de bombers dels parcs de Moncada, Paterna i l’Eliana, que han extingit el foc. Pel moment, s’estan investigant les causes de l’incendi.

Últimes notícies

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.