Tres ferits en un incendi «de grans dimensions» en una casa en Bétera

 

Este dilluns s’ha produït un incendi «de grans dimensions» en una casa de Bétera, en el Camp de Túria (València), segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat. Els fets s’han produït poc abans de les nou de la nit prop d’un col·legi de la localitat.

 

Els agents de la Guàrdia Civil de Bétera, en rebre l’avís, s’han dirigit fins al lloc dels fets i s’han trobat amb dos dones cridant des de la finestra del primer pis, mentres la casa estava envoltada de flames i una gran quantitat de fum negre. Al lloc dels fets també han acudit agents de la Policia Local.

 

Un policia i un guàrdia civil, amb l’ajuda d’una escala, han conseguit entrar en la casa, a on estaven les dos dones de 82 i 58 anys en un «elevat estat de nerviosisme» i una d’elles tenia numeroses cremades i estava en estat de xoc.

 

Una evacuació perillosa

Davant d’esta situació, els agents han decidit traure a les dos dones per la finestra. Una evacuació perillosa per l’estat de les dones i la seua avançada edat. A pesar d’això, han conseguit rescatar-les, primer a una i després a l’altra, que presentava símptomes d’intoxicació per fums i marejos.

 

Una volta rescatades, mentres el foc cada volta anava més i s’estaven produïnt explosions dins de la casa, els agents han vist a un home de 69 anys en el terrat de la casa, que ha resultat ser el tio d’una d’elles i que viu en la casa del costat.

 

Els agents de la Guàrdia Civil, juntament amb un policia local, han entrat a la casa i han trobat a l’home, que tenia cremades de caràcter lleu i dificultats respiratòries. A pesar d’això, l’home s’ha negat a eixir de la casa i ha oposat resistència als agents.

 

Finalment, han conseguit tranquil·litzar-lo i convéncer-lo per a eixir de la casa amb les dos dones auxiliades. Els tres han sigut atesos pels servicis sanitaris que han acudit al lloc i traslladats a l’hospital la Fe de València.

 

També han acudit efectius de bombers dels parcs de Moncada, Paterna i l’Eliana, que han extingit el foc. Pel moment, s’estan investigant les causes de l’incendi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.