Tres ferits en un incendi «de grans dimensions» en una casa en Bétera

 

Este dilluns s’ha produït un incendi «de grans dimensions» en una casa de Bétera, en el Camp de Túria (València), segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat. Els fets s’han produït poc abans de les nou de la nit prop d’un col·legi de la localitat.

 

Els agents de la Guàrdia Civil de Bétera, en rebre l’avís, s’han dirigit fins al lloc dels fets i s’han trobat amb dos dones cridant des de la finestra del primer pis, mentres la casa estava envoltada de flames i una gran quantitat de fum negre. Al lloc dels fets també han acudit agents de la Policia Local.

 

Un policia i un guàrdia civil, amb l’ajuda d’una escala, han conseguit entrar en la casa, a on estaven les dos dones de 82 i 58 anys en un «elevat estat de nerviosisme» i una d’elles tenia numeroses cremades i estava en estat de xoc.

 

Una evacuació perillosa

Davant d’esta situació, els agents han decidit traure a les dos dones per la finestra. Una evacuació perillosa per l’estat de les dones i la seua avançada edat. A pesar d’això, han conseguit rescatar-les, primer a una i després a l’altra, que presentava símptomes d’intoxicació per fums i marejos.

 

Una volta rescatades, mentres el foc cada volta anava més i s’estaven produïnt explosions dins de la casa, els agents han vist a un home de 69 anys en el terrat de la casa, que ha resultat ser el tio d’una d’elles i que viu en la casa del costat.

 

Els agents de la Guàrdia Civil, juntament amb un policia local, han entrat a la casa i han trobat a l’home, que tenia cremades de caràcter lleu i dificultats respiratòries. A pesar d’això, l’home s’ha negat a eixir de la casa i ha oposat resistència als agents.

 

Finalment, han conseguit tranquil·litzar-lo i convéncer-lo per a eixir de la casa amb les dos dones auxiliades. Els tres han sigut atesos pels servicis sanitaris que han acudit al lloc i traslladats a l’hospital la Fe de València.

 

També han acudit efectius de bombers dels parcs de Moncada, Paterna i l’Eliana, que han extingit el foc. Pel moment, s’estan investigant les causes de l’incendi.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.