Tres ferits en un incendi «de grans dimensions» en una casa en Bétera

 

Este dilluns s’ha produït un incendi «de grans dimensions» en una casa de Bétera, en el Camp de Túria (València), segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat. Els fets s’han produït poc abans de les nou de la nit prop d’un col·legi de la localitat.

 

Els agents de la Guàrdia Civil de Bétera, en rebre l’avís, s’han dirigit fins al lloc dels fets i s’han trobat amb dos dones cridant des de la finestra del primer pis, mentres la casa estava envoltada de flames i una gran quantitat de fum negre. Al lloc dels fets també han acudit agents de la Policia Local.

 

Un policia i un guàrdia civil, amb l’ajuda d’una escala, han conseguit entrar en la casa, a on estaven les dos dones de 82 i 58 anys en un «elevat estat de nerviosisme» i una d’elles tenia numeroses cremades i estava en estat de xoc.

 

Una evacuació perillosa

Davant d’esta situació, els agents han decidit traure a les dos dones per la finestra. Una evacuació perillosa per l’estat de les dones i la seua avançada edat. A pesar d’això, han conseguit rescatar-les, primer a una i després a l’altra, que presentava símptomes d’intoxicació per fums i marejos.

 

Una volta rescatades, mentres el foc cada volta anava més i s’estaven produïnt explosions dins de la casa, els agents han vist a un home de 69 anys en el terrat de la casa, que ha resultat ser el tio d’una d’elles i que viu en la casa del costat.

 

Els agents de la Guàrdia Civil, juntament amb un policia local, han entrat a la casa i han trobat a l’home, que tenia cremades de caràcter lleu i dificultats respiratòries. A pesar d’això, l’home s’ha negat a eixir de la casa i ha oposat resistència als agents.

 

Finalment, han conseguit tranquil·litzar-lo i convéncer-lo per a eixir de la casa amb les dos dones auxiliades. Els tres han sigut atesos pels servicis sanitaris que han acudit al lloc i traslladats a l’hospital la Fe de València.

 

També han acudit efectius de bombers dels parcs de Moncada, Paterna i l’Eliana, que han extingit el foc. Pel moment, s’estan investigant les causes de l’incendi.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.