Tres ferits en un incendi «de grans dimensions» en una casa en Bétera

 

Este dilluns s’ha produït un incendi «de grans dimensions» en una casa de Bétera, en el Camp de Túria (València), segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat. Els fets s’han produït poc abans de les nou de la nit prop d’un col·legi de la localitat.

 

Els agents de la Guàrdia Civil de Bétera, en rebre l’avís, s’han dirigit fins al lloc dels fets i s’han trobat amb dos dones cridant des de la finestra del primer pis, mentres la casa estava envoltada de flames i una gran quantitat de fum negre. Al lloc dels fets també han acudit agents de la Policia Local.

 

Un policia i un guàrdia civil, amb l’ajuda d’una escala, han conseguit entrar en la casa, a on estaven les dos dones de 82 i 58 anys en un «elevat estat de nerviosisme» i una d’elles tenia numeroses cremades i estava en estat de xoc.

 

Una evacuació perillosa

Davant d’esta situació, els agents han decidit traure a les dos dones per la finestra. Una evacuació perillosa per l’estat de les dones i la seua avançada edat. A pesar d’això, han conseguit rescatar-les, primer a una i després a l’altra, que presentava símptomes d’intoxicació per fums i marejos.

 

Una volta rescatades, mentres el foc cada volta anava més i s’estaven produïnt explosions dins de la casa, els agents han vist a un home de 69 anys en el terrat de la casa, que ha resultat ser el tio d’una d’elles i que viu en la casa del costat.

 

Els agents de la Guàrdia Civil, juntament amb un policia local, han entrat a la casa i han trobat a l’home, que tenia cremades de caràcter lleu i dificultats respiratòries. A pesar d’això, l’home s’ha negat a eixir de la casa i ha oposat resistència als agents.

 

Finalment, han conseguit tranquil·litzar-lo i convéncer-lo per a eixir de la casa amb les dos dones auxiliades. Els tres han sigut atesos pels servicis sanitaris que han acudit al lloc i traslladats a l’hospital la Fe de València.

 

També han acudit efectius de bombers dels parcs de Moncada, Paterna i l’Eliana, que han extingit el foc. Pel moment, s’estan investigant les causes de l’incendi.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.