Dissolen 39 festes il·legals i 24 botellons a Alacant

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que la Policia Local ha interposat 353 denúncies durant tot el cap de setmana en els operatius policials desplegats per controlar i vigilar l’ús de les màscares, el toc de queda, fer complir les mesures de seguretat, les festes en habitatges i la prevenció del consum d’alcohol en via pública per frenar la pandèmia a Alacant.

Durant estes jornades la policia ha comptat amb més d’un centenar d’agents que han vigilat tant les platges de la ciutat com el Monestir de la Santa faç este cap de setmana així com s’ha tornat a organitzar un pla antibotelló, per garantir que es compleixen les mesures sanitàries i continuar amb una incidència baixa de contagis.

El major nombre d’incompliments ha estat per no respectar la mesura de portar mascaretes interposant 90 denúncies, així com 53 per estar en grups de més de sis persones.

Els agents de les unitats Fox i del servei Nocturn de la Policia, han intervingut per dissoldre un total de 39 festes en Habitatges que generaven molèsties als veïns i queixes de particulars, i van ser denunciats per sorolls obligant a treure la música, sense màscares i amb reunions de més de sis persones.

A més, es va intervenir en la matinada de dissabte a diumenge, en una festa que va ser denunciada pel mateix hotel, sancionant a un total de 20 persones que estaven reunides en una de les habitacions per una infracció greu.

Del total de sancions, s’han interposat 86 per consumir alcohol en parcs, platges i places de la ciutat, amb un total de 24 botellons dissolts i es van decomissar les begudes en els castells de Sant Ferran i Santa Barbara, parc de l’Ereta, Cala Cantalar, Colònia Romana, Rabasa, Lucentum, Glorieta Regne Unit i a les platges de Sant Joan, Almadrava i Albufera, entre d’altres.

En el dispositiu de la tarda de vigilància del tancament dels locals d’hostaleria i restauració i el compliment de les mesures de seguretat, es van sancionar a 12 locals per tenir la música posada, servir begudes fora del local, excés d’aforament i de vetlladors, així com incomplir els horaris de tancament, entre altres.

A més, en les tardes es van aixecar 8 sancions per la Llei de Seguretat Ciutadana, per consum d’estupefaents, negativa a identificar-se o desobediència. Així com es van aixecar 15 denúncies per fumar sense respectar les distàncies a la via pública, i 7 per incomplir el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana.

En l’operatiu del cap de setmana la unitat d’Atestats i servei nocturn de la Policia Local ha desplegat un ampli dispositiu de vigilància i disciplina de trànsit, realitzats controls d’alcoholèmia, en què s’han denunciat a 13 conductors en diversos accessos, carrers de la ciutat per infraccions de trànsit, accidents, i conduir sota els efectes de begudes alcohòliques, no tenir permís de conduir, i acudit a quatre accidents de trànsit, entre altres intervencions.

Al costat d’estes intervencions, la Policia Local també va intervenir la passada nit cap a les 22.30 hores per atendre un accident, a l’avinguda General Marva, on van resultar ferides lleus dos dones, i es van veure implicats dos vehicles, que per causes que s’investiguen un ells de l’impacte va quedar bolcat i l’altre va xocar contra un arbre.

La Policia Local va realitzar les proves d’alcoholèmia resultant positiva en una de les conductores. A més, el servei nocturn també va intervenir 00.40 hores amb una motocicleta a l’avinguda Lorenzo Carbonell, que després de realitzar les proves va donar positiu, sent denunciat.

Últimes notícies

El Valencia Basket començarà l’Eurolliga 2026/2027 visitant el Besiktas

El Valencia Basket debutarà en l’Eurolliga 2026/2027 el 25 de setembre a la pista del Besiktas Istanbul i estrenarà el Roig Arena davant el Kosner Baskonia, amb duels destacats contra Real Madrid i Barça al llarg de la fase regular.

Josan confia que l’Elx tindrà un equip competitiu que il·lusionarà l’afició

El migcampista crevillentí Josan Ferrández ha mostrat plena confiança que l’Elx armarà un equip competitiu per a la pròxima temporada, malgrat no haver tancat encara fitxatges, i valora el rendiment dels joves del filial en la pretemporada.

Un matrimoni, detingut per un punt de venda de droga en una vivenda d’Agost

La Guàrdia Civil ha detingut un matrimoni que presumptament venia cocaïna, haixix i marihuana al detall des de la seua vivenda d’Agost. En l’operació s’han intervingut drogues, quasi 14.000 euros, una bàscula de precisió, un matxet i bitllets falsos.

La ‘Joyería de Córdoba’ estrena la protecció europea per a artesania

La ‘Joyería de Córdoba’ s’ha convertit en la primera indicació geogràfica espanyola per a productes artesanals reconeguda a tota la Unió Europea, amb un registre gestionat per la EUIPO des d’Alacant que protegix esta tradició mil·lenària front a imitacions i usos indeguts, també en línia.

Detingut a Benidorm un fugitiu belga reclamat per tràfic de drogues

La policia local de Benidorm ha detingut un home belga de 63 anys, reclamat per tràfic de drogues, després de detectar que circulava amb matrícules falses.

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.
FILMOTECA D'ESTIU