La Fiscalia veu delicte en el cas dels xiquets valencians afectats per fals omeprazol

Píndoles de la PrEP, un mètode eficaç de prevenció de les infeccions per VIH

Foto d’arxiu d’un medicament | NIAID

 

La Fiscalia malaguenya ha sol·licitat al Jutjat Degà de Màlaga que òbriga un procediment penal en apreciar diferents indicis de delicte en el cas dels 23 xiquets afectats per hipertricosis, malaltia que provoca el creixement de borrissol per tot el cos, després que se’ls subministrara per error minoxidil en lloc d’omeprazol.

 

La Fiscalia de Màlaga va obrir diligències el passat 29 d’agost després de què diferents xiquets de molt curta edat resultaren afectats d’hipertricosis. Les autoritats sanitàries van confirmar el setembre passat que hi havia 23 menors afectats: deu a Cantàbria, deu a Andalusia i tres en territori valencià.

 

Arran de les investigacions, el ministeri públic manté que hi ha indicis de la presumpta comissió de diferents delictes contra la salut pública, segons han indicat fonts judicials, imputables als responsables d’una empresa farmacèutica.

 

El fiscal ha remés les diligències al Jutjat Degà per a obrir procediment penal i demana que es prenga declaració en qualitat d’investigats a dos responsables de l’empresa Farma-Química Sud SL, amb seu a Màlaga. Esta farmacèutica va comercialitzar minoxidil en lloc d’omeprazol, un fàrmac vasodilatador que normalment es prescriu  per a l’alopècia.

 

El fiscal també ha sol·licitat que es recapte de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris informació detallada sobre els menors afectats per haver consumit minoxidil i que es concrete en cada cas l’evolució patida i l’existència d’efectes negatius per a la seua salut.

 

A demés, ha sol·licitat que es prenga declaració a tres funcionaris de l’Agència Espanyola de Medicaments per a que ratifiquen l’informe remés a la Fiscalia sobre possibles efectes adversos en la salut dels xiquets afectats, que inicialment van ser diagnosticats de reflux gàstric.

 

També es demana un informe pericial forense de sanitat dels menors afectats, que se situen entre els dos mesos i els set anys. Per al ministeri públic ha quedat acreditat que l’afecció en la salut dels menors es deu al consum d’una suspensió d’omeprazol, elaborada com a fórmula magistral en certes oficines de farmàcia, en les que van usar envasos subministrats per l’entitat Farma-Química Sud SL.

 

Arran de la inspecció feta en les instal·lacions de la farmacèutica, es van detectar 31 casos de no conformitat entre l’etiquetatge i el seu contingut. Per este motiu, es va acordar suspendre temporalment l’habilitació concedida per a la manipulació d’estos principis actius farmacèutics.

 

Per tant, hi ha indicis de diferents delictes contra la salut pública pels responsables de l’entitat farmacèutica en haver subministrat a diferents oficines de farmàcia envasos etiquetats com a omeprazol, quan en realitat contenien minoxidil, tot i saber que el seu ús anava a ser destinat a l’elaboració de fórmules magistrals per al tractament del reflux gàstric a bebés i xiquets de poca edat.

 

A causa del temps que ha passat i «la necessitat d’efectuar comprovacions pericials» en relació amb els diferents afectats amb la ingesta del principi actiu minoxidil, el fiscal demana l’inici del procediment penal.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.

Ruixats i tempestes fortes a l’interior i pluges més febles en el litoral

Cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tempestes localment fortes a l'interior i pluges més febles i aïllades en el litoral hui i el dilluns.

Aemet activa l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior de València i nord de Castelló

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a l'interior de València i el nord de Castelló, amb possible graníssol i ratxes de vent molt forts.

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.