La Fiscalia veu delicte en el cas dels xiquets valencians afectats per fals omeprazol

Píndoles de la PrEP, un mètode eficaç de prevenció de les infeccions per VIH

Foto d’arxiu d’un medicament | NIAID

 

La Fiscalia malaguenya ha sol·licitat al Jutjat Degà de Màlaga que òbriga un procediment penal en apreciar diferents indicis de delicte en el cas dels 23 xiquets afectats per hipertricosis, malaltia que provoca el creixement de borrissol per tot el cos, després que se’ls subministrara per error minoxidil en lloc d’omeprazol.

 

La Fiscalia de Màlaga va obrir diligències el passat 29 d’agost després de què diferents xiquets de molt curta edat resultaren afectats d’hipertricosis. Les autoritats sanitàries van confirmar el setembre passat que hi havia 23 menors afectats: deu a Cantàbria, deu a Andalusia i tres en territori valencià.

 

Arran de les investigacions, el ministeri públic manté que hi ha indicis de la presumpta comissió de diferents delictes contra la salut pública, segons han indicat fonts judicials, imputables als responsables d’una empresa farmacèutica.

 

El fiscal ha remés les diligències al Jutjat Degà per a obrir procediment penal i demana que es prenga declaració en qualitat d’investigats a dos responsables de l’empresa Farma-Química Sud SL, amb seu a Màlaga. Esta farmacèutica va comercialitzar minoxidil en lloc d’omeprazol, un fàrmac vasodilatador que normalment es prescriu  per a l’alopècia.

 

El fiscal també ha sol·licitat que es recapte de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris informació detallada sobre els menors afectats per haver consumit minoxidil i que es concrete en cada cas l’evolució patida i l’existència d’efectes negatius per a la seua salut.

 

A demés, ha sol·licitat que es prenga declaració a tres funcionaris de l’Agència Espanyola de Medicaments per a que ratifiquen l’informe remés a la Fiscalia sobre possibles efectes adversos en la salut dels xiquets afectats, que inicialment van ser diagnosticats de reflux gàstric.

 

També es demana un informe pericial forense de sanitat dels menors afectats, que se situen entre els dos mesos i els set anys. Per al ministeri públic ha quedat acreditat que l’afecció en la salut dels menors es deu al consum d’una suspensió d’omeprazol, elaborada com a fórmula magistral en certes oficines de farmàcia, en les que van usar envasos subministrats per l’entitat Farma-Química Sud SL.

 

Arran de la inspecció feta en les instal·lacions de la farmacèutica, es van detectar 31 casos de no conformitat entre l’etiquetatge i el seu contingut. Per este motiu, es va acordar suspendre temporalment l’habilitació concedida per a la manipulació d’estos principis actius farmacèutics.

 

Per tant, hi ha indicis de diferents delictes contra la salut pública pels responsables de l’entitat farmacèutica en haver subministrat a diferents oficines de farmàcia envasos etiquetats com a omeprazol, quan en realitat contenien minoxidil, tot i saber que el seu ús anava a ser destinat a l’elaboració de fórmules magistrals per al tractament del reflux gàstric a bebés i xiquets de poca edat.

 

A causa del temps que ha passat i «la necessitat d’efectuar comprovacions pericials» en relació amb els diferents afectats amb la ingesta del principi actiu minoxidil, el fiscal demana l’inici del procediment penal.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.

El Consell dona llum verda a tres grans contractes sanitaris per més de 1.100 milions

El Consell autoritza tres grans contractes sanitaris per 1.106,8 milions per a neteja de centres, compra de medicaments i analítiques clíniques en La Fe, a més d'adaptar la normativa d'establiments de productes sanitaris.

El Consell obri la negociació per a aplicar la jornada de 35 hores a partir de 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària. Sindicats com a CCOO i UGT reclamen concreció, homogeneïtat i més rapidesa en Sanitat.