La Fiscalia veu delicte en el cas dels xiquets valencians afectats per fals omeprazol

Píndoles de la PrEP, un mètode eficaç de prevenció de les infeccions per VIH

Foto d’arxiu d’un medicament | NIAID

 

La Fiscalia malaguenya ha sol·licitat al Jutjat Degà de Màlaga que òbriga un procediment penal en apreciar diferents indicis de delicte en el cas dels 23 xiquets afectats per hipertricosis, malaltia que provoca el creixement de borrissol per tot el cos, després que se’ls subministrara per error minoxidil en lloc d’omeprazol.

 

La Fiscalia de Màlaga va obrir diligències el passat 29 d’agost després de què diferents xiquets de molt curta edat resultaren afectats d’hipertricosis. Les autoritats sanitàries van confirmar el setembre passat que hi havia 23 menors afectats: deu a Cantàbria, deu a Andalusia i tres en territori valencià.

 

Arran de les investigacions, el ministeri públic manté que hi ha indicis de la presumpta comissió de diferents delictes contra la salut pública, segons han indicat fonts judicials, imputables als responsables d’una empresa farmacèutica.

 

El fiscal ha remés les diligències al Jutjat Degà per a obrir procediment penal i demana que es prenga declaració en qualitat d’investigats a dos responsables de l’empresa Farma-Química Sud SL, amb seu a Màlaga. Esta farmacèutica va comercialitzar minoxidil en lloc d’omeprazol, un fàrmac vasodilatador que normalment es prescriu  per a l’alopècia.

 

El fiscal també ha sol·licitat que es recapte de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris informació detallada sobre els menors afectats per haver consumit minoxidil i que es concrete en cada cas l’evolució patida i l’existència d’efectes negatius per a la seua salut.

 

A demés, ha sol·licitat que es prenga declaració a tres funcionaris de l’Agència Espanyola de Medicaments per a que ratifiquen l’informe remés a la Fiscalia sobre possibles efectes adversos en la salut dels xiquets afectats, que inicialment van ser diagnosticats de reflux gàstric.

 

També es demana un informe pericial forense de sanitat dels menors afectats, que se situen entre els dos mesos i els set anys. Per al ministeri públic ha quedat acreditat que l’afecció en la salut dels menors es deu al consum d’una suspensió d’omeprazol, elaborada com a fórmula magistral en certes oficines de farmàcia, en les que van usar envasos subministrats per l’entitat Farma-Química Sud SL.

 

Arran de la inspecció feta en les instal·lacions de la farmacèutica, es van detectar 31 casos de no conformitat entre l’etiquetatge i el seu contingut. Per este motiu, es va acordar suspendre temporalment l’habilitació concedida per a la manipulació d’estos principis actius farmacèutics.

 

Per tant, hi ha indicis de diferents delictes contra la salut pública pels responsables de l’entitat farmacèutica en haver subministrat a diferents oficines de farmàcia envasos etiquetats com a omeprazol, quan en realitat contenien minoxidil, tot i saber que el seu ús anava a ser destinat a l’elaboració de fórmules magistrals per al tractament del reflux gàstric a bebés i xiquets de poca edat.

 

A causa del temps que ha passat i «la necessitat d’efectuar comprovacions pericials» en relació amb els diferents afectats amb la ingesta del principi actiu minoxidil, el fiscal demana l’inici del procediment penal.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.