Anuncios

La Fiscalia veu delicte en el cas dels xiquets valencians afectats per fals omeprazol

Píndoles de la PrEP, un mètode eficaç de prevenció de les infeccions per VIH

Foto d’arxiu d’un medicament | NIAID

 

La Fiscalia malaguenya ha sol·licitat al Jutjat Degà de Màlaga que òbriga un procediment penal en apreciar diferents indicis de delicte en el cas dels 23 xiquets afectats per hipertricosis, malaltia que provoca el creixement de borrissol per tot el cos, després que se’ls subministrara per error minoxidil en lloc d’omeprazol.

 

Anuncios

La Fiscalia de Màlaga va obrir diligències el passat 29 d’agost després de què diferents xiquets de molt curta edat resultaren afectats d’hipertricosis. Les autoritats sanitàries van confirmar el setembre passat que hi havia 23 menors afectats: deu a Cantàbria, deu a Andalusia i tres en territori valencià.

 

Arran de les investigacions, el ministeri públic manté que hi ha indicis de la presumpta comissió de diferents delictes contra la salut pública, segons han indicat fonts judicials, imputables als responsables d’una empresa farmacèutica.

 

El fiscal ha remés les diligències al Jutjat Degà per a obrir procediment penal i demana que es prenga declaració en qualitat d’investigats a dos responsables de l’empresa Farma-Química Sud SL, amb seu a Màlaga. Esta farmacèutica va comercialitzar minoxidil en lloc d’omeprazol, un fàrmac vasodilatador que normalment es prescriu  per a l’alopècia.

 

El fiscal també ha sol·licitat que es recapte de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris informació detallada sobre els menors afectats per haver consumit minoxidil i que es concrete en cada cas l’evolució patida i l’existència d’efectes negatius per a la seua salut.

 

A demés, ha sol·licitat que es prenga declaració a tres funcionaris de l’Agència Espanyola de Medicaments per a que ratifiquen l’informe remés a la Fiscalia sobre possibles efectes adversos en la salut dels xiquets afectats, que inicialment van ser diagnosticats de reflux gàstric.

 

També es demana un informe pericial forense de sanitat dels menors afectats, que se situen entre els dos mesos i els set anys. Per al ministeri públic ha quedat acreditat que l’afecció en la salut dels menors es deu al consum d’una suspensió d’omeprazol, elaborada com a fórmula magistral en certes oficines de farmàcia, en les que van usar envasos subministrats per l’entitat Farma-Química Sud SL.

 

Arran de la inspecció feta en les instal·lacions de la farmacèutica, es van detectar 31 casos de no conformitat entre l’etiquetatge i el seu contingut. Per este motiu, es va acordar suspendre temporalment l’habilitació concedida per a la manipulació d’estos principis actius farmacèutics.

 

Per tant, hi ha indicis de diferents delictes contra la salut pública pels responsables de l’entitat farmacèutica en haver subministrat a diferents oficines de farmàcia envasos etiquetats com a omeprazol, quan en realitat contenien minoxidil, tot i saber que el seu ús anava a ser destinat a l’elaboració de fórmules magistrals per al tractament del reflux gàstric a bebés i xiquets de poca edat.

 

A causa del temps que ha passat i «la necessitat d’efectuar comprovacions pericials» en relació amb els diferents afectats amb la ingesta del principi actiu minoxidil, el fiscal demana l’inici del procediment penal.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios