La planta de Ford Almussafes preveu recuperar el segon torn de motors, uns 140 treballadors en abril 2018 amb la fabricació en sèrie del nou motor Maverick, la producció del qual ha iniciat ja «els treballs preliminars». D'esta manera, s'espera poder posar fi a l'Expedient de Regulació Temporal de Treball (ERTE) que afecta de manera rotatòria a 380 treballadors. El 9 d'abril de 2018 este motor entrarà ja en sèrie en les línies de fabricació i a partir de la primera setmana de maig s'espera que la seua producció aconseguisca els «1.000 motors diaris», en la seua majoria destinats a Estats Units, Canadà i on anirà a parar el 90% de la producció.
Últimes notícies
Salut
La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen
La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.
Medi ambient
Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València
Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.
Local
Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments
L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.
Successos
La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones
La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.
Local
EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions
L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.
Oratge
El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius
Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.
Medi ambient
El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments
Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.
Política
PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts
PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.




