13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La Fundació Bancaixa oferix un concert gratuït esta vesprada de Capella de Ministrers per al Dia de la Comunitat Valenciana

 

La Fundació Bancaixa oferirà aquest dimarts, a les 20.00 hores, un concert gratuït de Capella de Ministrers amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana. A càrrec de Carles Magraner, el recital ‘Hijos del instante’ comptarà amb l’acompanyament de Robert Cases, Aziz Samsaoui, Eduard Navarro i Pau Ballester. L’entrada serà lliure fins a completar l’aforament, segons ha informat la Fundació Bancaixa en un comunicat. Amb un repertori integrat per melodies procedents de la tradició musical de les tres cultures que centúries arrere van conviure en els mateixos territoris, nodrint-se la una de l’altra, el programa alça un pont entre Orient i Occident a través del llenguatge globalitzador de la música. Capella de Ministrers, baix la direcció de Carles Magraner, ha desenvolupat des de la seua creació en 1987 una important tasca investigadora i musicològica sobre el patrimoni musical espanyol des de l’Edat Mitjana fins al segle XIX. El seu treball conjuga rigor històric i sensibilitat musical. L’agrupació ha actuat en els auditoris més importants d’Espanya així com en nombrosos festivals. A més, ha realitzat gires de concerts per tot el món i ha gravat nombrosos discos, desenvolupant fins i tot el seu propi segell musical (CDM). Guardonats en múltiples ocasions, han participat també en altres arts escèniques com el teatre o el cinema.

Últimes notícies

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.