17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Detingut per furtar 12.000€ a punta de pistola en un banc d’Orihuela

L’atracador va amenaçar amb una pistola al treballador de l’oficina  | Cedida

 

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens, de 32 i 63 anys, per –presumptament– atracar una sucursal bancària d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), amb una pistola detonadora, emportar-se 12.000 euros i deixar a un treballador tancat en el bany.

 

Els fets es van produir a última hora del matí del dijous 17 d’octubre, quan una persona va entrar en el banc i va intimidar a un dels treballadors amb la pistola, tal com informa la comissaria provincial en un comunicat. El sospitós va amenaçar al treballador amb la pistola, indicant-li no tocara res i que li donara els diners que hi havia en la sucursal. Els dos van entrar i van esperar a que el sistema d’obertura de seguretat de la caixa forta s’obrira i, poc després, van conseguir furtar 12.000 euros aproximadament.

 

El presumpte autor va fugir de l’oficina i va deixar al treballador tancat en el bany. Després de prendre declaració als testimonis i analitzar les gravacions de les càmeres de la sucursal i dels comerços adjacents, la Policia va identificar a l’atracador i a un altre home que podria estar implicat.

 

Finalment, dilluns passat, 28 d’octubre, el dispositiu de busca va acabar amb la localització i detenció dels sospitosos per un presumpte delicte de robatori amb violència i intimidació. En el registre del domicili d’un d’ells estaven ocultes, en un fals sostre del saló, tant la pistola detonadora com la gorra amb la que –presumptament– van cometre l’atracament.

 

Els arrestats, de nacionalitat espanyola, van passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 d’Orihuela, que va decretar l’immediat ingrés a la presó d’un d’ells. La investigació va ser coordinada per la Policia Judicial de la comissaria de la ciutat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rectors de les universitats públiques valencianes reclamen impulsar infraestructures i contractes programa

Els rectors han valorat l'estabilitat del pla de finançament plurianual, però han demanat activar els capítols sobre infraestructures i contractes programa. També han traslladat els problemes de transport vinculats a la vivenda.

Ha mort un operari de 54 anys en caure del sostre d’una empresa a San Fulgencio

Un treballador de 54 anys ha mort este dimarts després de precipitar-se des del sostre d'una empresa en el polígon dels Mores. El SAMU només ha pogut certificar la mort.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

Un jutge ha acordat l'ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança, de l'home que es va entregar i va confessar haver matat a un xiquet de 13 anys a Sueca. La causa s'instruïx per assassinat i l'autòpsia apunta a múltiples punyalades en el tòrax.

Vox i Pérez Llorca tanquen files i ratifiquen els acords sobre immigració i rebuig al pacte verd

Després d'una reunió qualificada d'amistosa, Vox ha assegurat que Pérez Llorca ha ratificat el pacte d'investidura: mesures sobre immigració i inseguretat i rebuig del pacte verd i de Mercosur. El partit ha avisat que vigilarà el seu compliment i ha posat sobre la taula límits a homologacions i obres hídriques després de la DANA de 2024.

Bernabé sosté que la Generalitat va actuar tard en la DANA i que cinc hores van poder salvar vides

En la comissió del Senat sobre la DANA d'octubre, la delegada ha acusat a la Generalitat d'activar tard el Cecopi i de manipular comunicacions amb Aemet i 112. Ha defés que avançar cinc hores els avisos i decisions hauria salvat vides.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox i lamenta una reunió sense avanços

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Juanfran Pérez Llorca. Ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox, la renúncia a l'escó de Mazón i acceptar el nou finançament.

Dos detinguts per una agressió a Gandia que va deixar a la víctima en estat crític

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens per una agressió a la terrassa d'un local d'oci de Gandia ocorreguda de matinada. La víctima seguix crítica amb lesions considerades incompatibles amb la vida i als dos se'ls imputa homicidi.

Robles (Compromís) ha exigit a Catalá que expulse a la regidora de Vox pels seus tuits racistes

La portaveu de Compromís ha exigit a María José Catalá expulsar a la regidora de Vox Cecilia Herrero pels seus 'tuits racistes' i ha alertat del to polític del govern municipal. A més, s'ha sumat a protestes veïnals i ha reclamat mesures en vivenda i mobilitat.