11.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Detingut per furtar 12.000€ a punta de pistola en un banc d’Orihuela

L’atracador va amenaçar amb una pistola al treballador de l’oficina  | Cedida

 

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens, de 32 i 63 anys, per –presumptament– atracar una sucursal bancària d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), amb una pistola detonadora, emportar-se 12.000 euros i deixar a un treballador tancat en el bany.

 

Els fets es van produir a última hora del matí del dijous 17 d’octubre, quan una persona va entrar en el banc i va intimidar a un dels treballadors amb la pistola, tal com informa la comissaria provincial en un comunicat. El sospitós va amenaçar al treballador amb la pistola, indicant-li no tocara res i que li donara els diners que hi havia en la sucursal. Els dos van entrar i van esperar a que el sistema d’obertura de seguretat de la caixa forta s’obrira i, poc després, van conseguir furtar 12.000 euros aproximadament.

 

El presumpte autor va fugir de l’oficina i va deixar al treballador tancat en el bany. Després de prendre declaració als testimonis i analitzar les gravacions de les càmeres de la sucursal i dels comerços adjacents, la Policia va identificar a l’atracador i a un altre home que podria estar implicat.

 

Finalment, dilluns passat, 28 d’octubre, el dispositiu de busca va acabar amb la localització i detenció dels sospitosos per un presumpte delicte de robatori amb violència i intimidació. En el registre del domicili d’un d’ells estaven ocultes, en un fals sostre del saló, tant la pistola detonadora com la gorra amb la que –presumptament– van cometre l’atracament.

 

Els arrestats, de nacionalitat espanyola, van passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 d’Orihuela, que va decretar l’immediat ingrés a la presó d’un d’ells. La investigació va ser coordinada per la Policia Judicial de la comissaria de la ciutat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.