Detingut per furtar 12.000€ a punta de pistola en un banc d’Orihuela

L’atracador va amenaçar amb una pistola al treballador de l’oficina  | Cedida

 

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens, de 32 i 63 anys, per –presumptament– atracar una sucursal bancària d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), amb una pistola detonadora, emportar-se 12.000 euros i deixar a un treballador tancat en el bany.

 

Els fets es van produir a última hora del matí del dijous 17 d’octubre, quan una persona va entrar en el banc i va intimidar a un dels treballadors amb la pistola, tal com informa la comissaria provincial en un comunicat. El sospitós va amenaçar al treballador amb la pistola, indicant-li no tocara res i que li donara els diners que hi havia en la sucursal. Els dos van entrar i van esperar a que el sistema d’obertura de seguretat de la caixa forta s’obrira i, poc després, van conseguir furtar 12.000 euros aproximadament.

 

El presumpte autor va fugir de l’oficina i va deixar al treballador tancat en el bany. Després de prendre declaració als testimonis i analitzar les gravacions de les càmeres de la sucursal i dels comerços adjacents, la Policia va identificar a l’atracador i a un altre home que podria estar implicat.

 

Finalment, dilluns passat, 28 d’octubre, el dispositiu de busca va acabar amb la localització i detenció dels sospitosos per un presumpte delicte de robatori amb violència i intimidació. En el registre del domicili d’un d’ells estaven ocultes, en un fals sostre del saló, tant la pistola detonadora com la gorra amb la que –presumptament– van cometre l’atracament.

 

Els arrestats, de nacionalitat espanyola, van passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 d’Orihuela, que va decretar l’immediat ingrés a la presó d’un d’ells. La investigació va ser coordinada per la Policia Judicial de la comissaria de la ciutat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.