10.1 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

El Govern prohibeix els desnonaments tres mesos més

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat este dimecres que s’estendran “tres mesos més” totes les mesures dels últims reials decrets llei en matèria de desnonaments i contractació del lloguer de l’habitatge. És a dir, les mesures contemplades en l’anomenat escut social. Per tant, la prohibició dels desnonaments i la moratòria dels lloguers es mantindrà fins a setembre.

 

“El Govern ampliarà tres mesos més totes les mesures dels últims reials decrets llei en matèria de desnonaments i contractació de lloguer de l’habitatge”, ha anunciat el president de l’Executiu durant la seua intervenció en el Ple del Congrés dels Diputats per a valorar l’estat d’alarma, que decau el pròxim 9 de maig. Precisament estes mesures s’havien aprovat mentre durara esta figura, però atés que la intenció de Sánchez i els seus és no prorrogar-ho llevat que ho demanen els experts, ha decidit anunciar l’extensió de l’escut social tres mesos més.

La mesura, que reclamava Unidas Podemos, s’ha adoptat perquè en el Govern, ha dit Sánchez, “tenim un compromís, i sempre serem ací, de no deixar a ningú arrere”. “Estem compromesos amb la Constitució i amb l’exercici del dret constitucional a una vida digna”, ha ressaltat el president.

Per això, s’han adoptat tres iniciatives:

-Ampliar durant tres mesos més la possibilitat de sol·licitar la moratòria o condonació parcial de la renda del lloguer d’habitatge quan l’arrendador siga o una gran forqueta o una entitat pública.

-Estendre tres mesos més els contractes que puguen acollir-se a la pròrroga extraordinària de sis mesos dels lloguers d’habitatge en els mateixos termes i condicions del contracte en vigor.

-També la suspensió dels desnonaments i llançaments dels arrendataris vulnerables sense alternativa residencial, inclosos aquells aspectes de llars afectades per procediments de llançaments del seu habitatge habitual que no es deriven de contractes d’arrendament quan existisquen persones dependents, víctimes de violència sobre la dona o menors d’edat a càrrec, prèvia valoració ponderada i proporcional del jutge.

 

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.