20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El Govern prohibeix els desnonaments tres mesos més

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat este dimecres que s’estendran “tres mesos més” totes les mesures dels últims reials decrets llei en matèria de desnonaments i contractació del lloguer de l’habitatge. És a dir, les mesures contemplades en l’anomenat escut social. Per tant, la prohibició dels desnonaments i la moratòria dels lloguers es mantindrà fins a setembre.

 

“El Govern ampliarà tres mesos més totes les mesures dels últims reials decrets llei en matèria de desnonaments i contractació de lloguer de l’habitatge”, ha anunciat el president de l’Executiu durant la seua intervenció en el Ple del Congrés dels Diputats per a valorar l’estat d’alarma, que decau el pròxim 9 de maig. Precisament estes mesures s’havien aprovat mentre durara esta figura, però atés que la intenció de Sánchez i els seus és no prorrogar-ho llevat que ho demanen els experts, ha decidit anunciar l’extensió de l’escut social tres mesos més.

La mesura, que reclamava Unidas Podemos, s’ha adoptat perquè en el Govern, ha dit Sánchez, “tenim un compromís, i sempre serem ací, de no deixar a ningú arrere”. “Estem compromesos amb la Constitució i amb l’exercici del dret constitucional a una vida digna”, ha ressaltat el president.

Per això, s’han adoptat tres iniciatives:

-Ampliar durant tres mesos més la possibilitat de sol·licitar la moratòria o condonació parcial de la renda del lloguer d’habitatge quan l’arrendador siga o una gran forqueta o una entitat pública.

-Estendre tres mesos més els contractes que puguen acollir-se a la pròrroga extraordinària de sis mesos dels lloguers d’habitatge en els mateixos termes i condicions del contracte en vigor.

-També la suspensió dels desnonaments i llançaments dels arrendataris vulnerables sense alternativa residencial, inclosos aquells aspectes de llars afectades per procediments de llançaments del seu habitatge habitual que no es deriven de contractes d’arrendament quan existisquen persones dependents, víctimes de violència sobre la dona o menors d’edat a càrrec, prèvia valoració ponderada i proporcional del jutge.

 

Últimes notícies

Matt Costello, baixa diversos partits per molèsties en el genoll esquerre

València Basket no comptarà amb Matt Costello en les pròximes trobades per molèsties en el genoll esquerre. És baixa d'última hora davant el Maccabi i el seu retorn queda pendent d'evolució.

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.

Rafa Marín demana perdó després del 3-0 i admet que el Vila-real va estar per davall de l’esperat

El central del Vila-real va assumir la derrota 3-0 davant el Bayer Leverkusen i el tancament en la Lliga de Campions amb set derrotes i un empat. Va cridar a centrar-se en LaLiga i a preparar el dol davant Osasuna.

València i la Generalitat acceleren 188 vivendes públiques amb 75 pisos assequibles en Tarongers

Ajuntament i Generalitat impulsen 188 vivendes públiques a la ciutat i ultimen 75 pisos de lloguer assequible en l'avinguda dels Tarongers, amb lliurament previst este estiu.

Unai Núñez confia a canviar la dinàmica del València: queda molt per jugar

El central es va presentar com a nou jugador del València convençut que encara hi ha marge per a revertir la dinàmica. Arriba cedit pel Celta, es veu llest i espera la inscripció.

Sanitat ha posat en marxa un seguiment de tres anys per a mesurar l’impacte mental de la dana

El Ministeri de Sanitat, la Conselleria i el ISCIII han iniciat un estudi pilot de cohort per a avaluar durant tres anys l'impacte de la dana en la salut mental. La investigació mesurarà depressió, ansietat i estrés posttraumàtic segons el nivell d'exposició i servirà per a planificar recursos.