15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El Govern prohibeix els desnonaments tres mesos més

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat este dimecres que s’estendran “tres mesos més” totes les mesures dels últims reials decrets llei en matèria de desnonaments i contractació del lloguer de l’habitatge. És a dir, les mesures contemplades en l’anomenat escut social. Per tant, la prohibició dels desnonaments i la moratòria dels lloguers es mantindrà fins a setembre.

 

“El Govern ampliarà tres mesos més totes les mesures dels últims reials decrets llei en matèria de desnonaments i contractació de lloguer de l’habitatge”, ha anunciat el president de l’Executiu durant la seua intervenció en el Ple del Congrés dels Diputats per a valorar l’estat d’alarma, que decau el pròxim 9 de maig. Precisament estes mesures s’havien aprovat mentre durara esta figura, però atés que la intenció de Sánchez i els seus és no prorrogar-ho llevat que ho demanen els experts, ha decidit anunciar l’extensió de l’escut social tres mesos més.

La mesura, que reclamava Unidas Podemos, s’ha adoptat perquè en el Govern, ha dit Sánchez, “tenim un compromís, i sempre serem ací, de no deixar a ningú arrere”. “Estem compromesos amb la Constitució i amb l’exercici del dret constitucional a una vida digna”, ha ressaltat el president.

Per això, s’han adoptat tres iniciatives:

-Ampliar durant tres mesos més la possibilitat de sol·licitar la moratòria o condonació parcial de la renda del lloguer d’habitatge quan l’arrendador siga o una gran forqueta o una entitat pública.

-Estendre tres mesos més els contractes que puguen acollir-se a la pròrroga extraordinària de sis mesos dels lloguers d’habitatge en els mateixos termes i condicions del contracte en vigor.

-També la suspensió dels desnonaments i llançaments dels arrendataris vulnerables sense alternativa residencial, inclosos aquells aspectes de llars afectades per procediments de llançaments del seu habitatge habitual que no es deriven de contractes d’arrendament quan existisquen persones dependents, víctimes de violència sobre la dona o menors d’edat a càrrec, prèvia valoració ponderada i proporcional del jutge.

 

Últimes notícies

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.