Anuncios

El Govern prohibeix els desnonaments tres mesos més

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat este dimecres que s’estendran “tres mesos més” totes les mesures dels últims reials decrets llei en matèria de desnonaments i contractació del lloguer de l’habitatge. És a dir, les mesures contemplades en l’anomenat escut social. Per tant, la prohibició dels desnonaments i la moratòria dels lloguers es mantindrà fins a setembre.

 

“El Govern ampliarà tres mesos més totes les mesures dels últims reials decrets llei en matèria de desnonaments i contractació de lloguer de l’habitatge”, ha anunciat el president de l’Executiu durant la seua intervenció en el Ple del Congrés dels Diputats per a valorar l’estat d’alarma, que decau el pròxim 9 de maig. Precisament estes mesures s’havien aprovat mentre durara esta figura, però atés que la intenció de Sánchez i els seus és no prorrogar-ho llevat que ho demanen els experts, ha decidit anunciar l’extensió de l’escut social tres mesos més.

Anuncios

La mesura, que reclamava Unidas Podemos, s’ha adoptat perquè en el Govern, ha dit Sánchez, “tenim un compromís, i sempre serem ací, de no deixar a ningú arrere”. “Estem compromesos amb la Constitució i amb l’exercici del dret constitucional a una vida digna”, ha ressaltat el president.

Per això, s’han adoptat tres iniciatives:

-Ampliar durant tres mesos més la possibilitat de sol·licitar la moratòria o condonació parcial de la renda del lloguer d’habitatge quan l’arrendador siga o una gran forqueta o una entitat pública.

-Estendre tres mesos més els contractes que puguen acollir-se a la pròrroga extraordinària de sis mesos dels lloguers d’habitatge en els mateixos termes i condicions del contracte en vigor.

-També la suspensió dels desnonaments i llançaments dels arrendataris vulnerables sense alternativa residencial, inclosos aquells aspectes de llars afectades per procediments de llançaments del seu habitatge habitual que no es deriven de contractes d’arrendament quan existisquen persones dependents, víctimes de violència sobre la dona o menors d’edat a càrrec, prèvia valoració ponderada i proporcional del jutge.

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.
Anuncios