El Govern prohibeix els desnonaments tres mesos més

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat este dimecres que s’estendran “tres mesos més” totes les mesures dels últims reials decrets llei en matèria de desnonaments i contractació del lloguer de l’habitatge. És a dir, les mesures contemplades en l’anomenat escut social. Per tant, la prohibició dels desnonaments i la moratòria dels lloguers es mantindrà fins a setembre.

 

“El Govern ampliarà tres mesos més totes les mesures dels últims reials decrets llei en matèria de desnonaments i contractació de lloguer de l’habitatge”, ha anunciat el president de l’Executiu durant la seua intervenció en el Ple del Congrés dels Diputats per a valorar l’estat d’alarma, que decau el pròxim 9 de maig. Precisament estes mesures s’havien aprovat mentre durara esta figura, però atés que la intenció de Sánchez i els seus és no prorrogar-ho llevat que ho demanen els experts, ha decidit anunciar l’extensió de l’escut social tres mesos més.

La mesura, que reclamava Unidas Podemos, s’ha adoptat perquè en el Govern, ha dit Sánchez, “tenim un compromís, i sempre serem ací, de no deixar a ningú arrere”. “Estem compromesos amb la Constitució i amb l’exercici del dret constitucional a una vida digna”, ha ressaltat el president.

Per això, s’han adoptat tres iniciatives:

-Ampliar durant tres mesos més la possibilitat de sol·licitar la moratòria o condonació parcial de la renda del lloguer d’habitatge quan l’arrendador siga o una gran forqueta o una entitat pública.

-Estendre tres mesos més els contractes que puguen acollir-se a la pròrroga extraordinària de sis mesos dels lloguers d’habitatge en els mateixos termes i condicions del contracte en vigor.

-També la suspensió dels desnonaments i llançaments dels arrendataris vulnerables sense alternativa residencial, inclosos aquells aspectes de llars afectades per procediments de llançaments del seu habitatge habitual que no es deriven de contractes d’arrendament quan existisquen persones dependents, víctimes de violència sobre la dona o menors d’edat a càrrec, prèvia valoració ponderada i proporcional del jutge.

 

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.