Gran incendi en la cuina d’un restaurant en Alacant

 

Els bombers del Servici de Prevenció Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) han acudit a sufocar esta nit de dimecres un incendi originat en la cuina d’un restaurant japonés, situat en l’avinguda de Costablanca núm.148 d’Alacant, en el que no s’han registrat ferits. Les faenes d’extinció s’han allargat més de tres hores, pel fet que el foc s’ha propagat per la coberta i dificultava l’extinció per l’aïllant situat en la zona superior de la teulada.

 

El SPEIS ha sigut avisat per part dels amos del restaurant alertant de l’incendi cap a les 22.20 hores, i fins al lloc de l’emergència s’han desplaçat tres dotacions completes amb tretze efectius de bombers, i tres patrulles de Policia Local que han desallotjat el local afectat i han tallat els accessos al trànsit.

 

Els bombers han començat les faenes d’extinció primer desplegant tres línies d’aigua amb la Bomba Urbana Pesada i Nodrissa, per l’interior del local, i en accedir han trobat el focus de l’incendi que s’havia iniciat en la cuina del restaurant i propagat per la campana extractora, i estava afectant la coberta. Per això s’ha mobilitzat fins allí el vehicle escala per a controlar el foc des de la part superior amb una altra línia d’aigua en altura.

 

Els efectius han treballat en la total extinció durant tres hores, donada la dificultat per a controlar les flames per l’aïllant de la coberta, conseguint controlar-lo passades les 00.10 hores. Els amos del local japonés han dit que l’incendi es va iniciar per l’oli al foc d’una paella, i el local ha quedat parcialment afectat i clausurat.

Últimes notícies

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.