La grip equina arriba a Castelló amb un cavall infectat després de participar en una competició internacional

 

El passat cap de setmana, es va detectar un brot de la rinoneumonía -grip equina- en el Centre Eqüestre de Salt de la localitat de Bétera, en la comarca del Camp de Túria (València), després d’una competició d’hípica internacional.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, esta malaltia també ha afectat un cavall de Castelló. L’animal va estar en l’esdeveniment esportiu i a hores d’ara es troba ingressat en l’Hospital Veterinari del CEU Cardenal Herrera, en la localitat d’Alfara del Patriarca, en l’Horta Nord (València).

 

Per a fer front a esta situació, la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica treballa en una resolució que suspendrà el moviment dels cavalls en tot el territori valencià. L’objectiu és evitar la propagació d’esta malaltia.

 

Sanitat investiga una possible negligència

Des de l’escola d’equitació de Castelló han puntualitzat que el cavall es troba «molt bé». Altres exemplars del centre estan, aïllats preventivament per la seua participació en la competició. Els equins compten amb seguiment veterinari i totes les cures necessàries, tal com ha explicat al citat mitjà el propietari de les instal·lacions, Daniel Martínez.

 

Per la seua part, la Conselleria ha intensificat els controls en cinc explotacions després de les inspeccions per a vigilar l’expansió del virus, perquè alguns cavalls han presentat signes compatibles amb la rinoneumonía. A demés, el govern valencià continua amb les indagacions per a determinar si es va produir algun tipus de negligència per part del Centre Eqüestre de Salt de Bétera.

 

El departament de Sanitat Animal de la Generalitat Valenciana tracta de confirmar si es va tardar en excés a comunicar les sospites sobre un cavall amb símptomes. Les proves van donar positiu. En eixe moment, alguns animals ja havien abandonat les instal·lacions abans que foren immobilitzats per part de la Conselleria.

 

Un 80 % dels cavalls participants en la competició procedixen de l’estranger

Segons la Real Federació Hípica Espanyola, el cap de setmana dels fets quasi mig centenar de cavalls van passar pel centre d’hípica de Bétera. Es tracta de competicions amb una mobilitat important, amb un 80% procedents de l’estranger. Quan es va posar en marxa el protocol del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, molts ja havien eixit als seus països d’origen.

 

Els cavalls afectats per esta malaltia estan sent tractats per l’Hospital Clínic Veterinari de la Universitat Cardenal Herrera. Les instal·lacions compten amb espais d’aïllament de nivell 3, que permeten adoptar les mesures necessàries per a evitar qualsevol risc de contagi.

Últimes notícies

Ndukwe firma l’empat del Levante al minut 99 davant el Sevilla

El Levante ha salvat un punt al Ciutat de València gràcies a un gol d’Ifeanyi Ndukwe en el minut 99 davant el Sevilla, després d’una frenètica recta final amb dos gols andalusos i dos remuntats pels granotes.

Allegri i Rafa Marín avisen d’un duel molt dur a La Ceràmica entre Villarreal i Nàpols

Massimiliano Allegri i Rafa Marín han remarcat la dificultat del partit de Champions a La Ceràmica davant un Villarreal que arriba en creixement i concedeix poques ocasions. El tècnic i el central del Nàpols demanen ordre, concentració i pocs errors per a traure un bon resultat.

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.