La grip equina arriba a Castelló amb un cavall infectat després de participar en una competició internacional

 

El passat cap de setmana, es va detectar un brot de la rinoneumonía -grip equina- en el Centre Eqüestre de Salt de la localitat de Bétera, en la comarca del Camp de Túria (València), després d’una competició d’hípica internacional.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, esta malaltia també ha afectat un cavall de Castelló. L’animal va estar en l’esdeveniment esportiu i a hores d’ara es troba ingressat en l’Hospital Veterinari del CEU Cardenal Herrera, en la localitat d’Alfara del Patriarca, en l’Horta Nord (València).

 

Per a fer front a esta situació, la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica treballa en una resolució que suspendrà el moviment dels cavalls en tot el territori valencià. L’objectiu és evitar la propagació d’esta malaltia.

 

Sanitat investiga una possible negligència

Des de l’escola d’equitació de Castelló han puntualitzat que el cavall es troba «molt bé». Altres exemplars del centre estan, aïllats preventivament per la seua participació en la competició. Els equins compten amb seguiment veterinari i totes les cures necessàries, tal com ha explicat al citat mitjà el propietari de les instal·lacions, Daniel Martínez.

 

Per la seua part, la Conselleria ha intensificat els controls en cinc explotacions després de les inspeccions per a vigilar l’expansió del virus, perquè alguns cavalls han presentat signes compatibles amb la rinoneumonía. A demés, el govern valencià continua amb les indagacions per a determinar si es va produir algun tipus de negligència per part del Centre Eqüestre de Salt de Bétera.

 

El departament de Sanitat Animal de la Generalitat Valenciana tracta de confirmar si es va tardar en excés a comunicar les sospites sobre un cavall amb símptomes. Les proves van donar positiu. En eixe moment, alguns animals ja havien abandonat les instal·lacions abans que foren immobilitzats per part de la Conselleria.

 

Un 80 % dels cavalls participants en la competició procedixen de l’estranger

Segons la Real Federació Hípica Espanyola, el cap de setmana dels fets quasi mig centenar de cavalls van passar pel centre d’hípica de Bétera. Es tracta de competicions amb una mobilitat important, amb un 80% procedents de l’estranger. Quan es va posar en marxa el protocol del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, molts ja havien eixit als seus països d’origen.

 

Els cavalls afectats per esta malaltia estan sent tractats per l’Hospital Clínic Veterinari de la Universitat Cardenal Herrera. Les instal·lacions compten amb espais d’aïllament de nivell 3, que permeten adoptar les mesures necessàries per a evitar qualsevol risc de contagi.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.