La grip equina arriba a Castelló amb un cavall infectat després de participar en una competició internacional

 

El passat cap de setmana, es va detectar un brot de la rinoneumonía -grip equina- en el Centre Eqüestre de Salt de la localitat de Bétera, en la comarca del Camp de Túria (València), després d’una competició d’hípica internacional.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, esta malaltia també ha afectat un cavall de Castelló. L’animal va estar en l’esdeveniment esportiu i a hores d’ara es troba ingressat en l’Hospital Veterinari del CEU Cardenal Herrera, en la localitat d’Alfara del Patriarca, en l’Horta Nord (València).

 

Per a fer front a esta situació, la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica treballa en una resolució que suspendrà el moviment dels cavalls en tot el territori valencià. L’objectiu és evitar la propagació d’esta malaltia.

 

Sanitat investiga una possible negligència

Des de l’escola d’equitació de Castelló han puntualitzat que el cavall es troba «molt bé». Altres exemplars del centre estan, aïllats preventivament per la seua participació en la competició. Els equins compten amb seguiment veterinari i totes les cures necessàries, tal com ha explicat al citat mitjà el propietari de les instal·lacions, Daniel Martínez.

 

Per la seua part, la Conselleria ha intensificat els controls en cinc explotacions després de les inspeccions per a vigilar l’expansió del virus, perquè alguns cavalls han presentat signes compatibles amb la rinoneumonía. A demés, el govern valencià continua amb les indagacions per a determinar si es va produir algun tipus de negligència per part del Centre Eqüestre de Salt de Bétera.

 

El departament de Sanitat Animal de la Generalitat Valenciana tracta de confirmar si es va tardar en excés a comunicar les sospites sobre un cavall amb símptomes. Les proves van donar positiu. En eixe moment, alguns animals ja havien abandonat les instal·lacions abans que foren immobilitzats per part de la Conselleria.

 

Un 80 % dels cavalls participants en la competició procedixen de l’estranger

Segons la Real Federació Hípica Espanyola, el cap de setmana dels fets quasi mig centenar de cavalls van passar pel centre d’hípica de Bétera. Es tracta de competicions amb una mobilitat important, amb un 80% procedents de l’estranger. Quan es va posar en marxa el protocol del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, molts ja havien eixit als seus països d’origen.

 

Els cavalls afectats per esta malaltia estan sent tractats per l’Hospital Clínic Veterinari de la Universitat Cardenal Herrera. Les instal·lacions compten amb espais d’aïllament de nivell 3, que permeten adoptar les mesures necessàries per a evitar qualsevol risc de contagi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig