11.6 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La grip equina arriba a Castelló amb un cavall infectat després de participar en una competició internacional

 

El passat cap de setmana, es va detectar un brot de la rinoneumonía -grip equina- en el Centre Eqüestre de Salt de la localitat de Bétera, en la comarca del Camp de Túria (València), després d’una competició d’hípica internacional.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, esta malaltia també ha afectat un cavall de Castelló. L’animal va estar en l’esdeveniment esportiu i a hores d’ara es troba ingressat en l’Hospital Veterinari del CEU Cardenal Herrera, en la localitat d’Alfara del Patriarca, en l’Horta Nord (València).

 

Per a fer front a esta situació, la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica treballa en una resolució que suspendrà el moviment dels cavalls en tot el territori valencià. L’objectiu és evitar la propagació d’esta malaltia.

 

Sanitat investiga una possible negligència

Des de l’escola d’equitació de Castelló han puntualitzat que el cavall es troba «molt bé». Altres exemplars del centre estan, aïllats preventivament per la seua participació en la competició. Els equins compten amb seguiment veterinari i totes les cures necessàries, tal com ha explicat al citat mitjà el propietari de les instal·lacions, Daniel Martínez.

 

Per la seua part, la Conselleria ha intensificat els controls en cinc explotacions després de les inspeccions per a vigilar l’expansió del virus, perquè alguns cavalls han presentat signes compatibles amb la rinoneumonía. A demés, el govern valencià continua amb les indagacions per a determinar si es va produir algun tipus de negligència per part del Centre Eqüestre de Salt de Bétera.

 

El departament de Sanitat Animal de la Generalitat Valenciana tracta de confirmar si es va tardar en excés a comunicar les sospites sobre un cavall amb símptomes. Les proves van donar positiu. En eixe moment, alguns animals ja havien abandonat les instal·lacions abans que foren immobilitzats per part de la Conselleria.

 

Un 80 % dels cavalls participants en la competició procedixen de l’estranger

Segons la Real Federació Hípica Espanyola, el cap de setmana dels fets quasi mig centenar de cavalls van passar pel centre d’hípica de Bétera. Es tracta de competicions amb una mobilitat important, amb un 80% procedents de l’estranger. Quan es va posar en marxa el protocol del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, molts ja havien eixit als seus països d’origen.

 

Els cavalls afectats per esta malaltia estan sent tractats per l’Hospital Clínic Veterinari de la Universitat Cardenal Herrera. Les instal·lacions compten amb espais d’aïllament de nivell 3, que permeten adoptar les mesures necessàries per a evitar qualsevol risc de contagi.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.