La grip equina arriba a Castelló amb un cavall infectat després de participar en una competició internacional

 

El passat cap de setmana, es va detectar un brot de la rinoneumonía -grip equina- en el Centre Eqüestre de Salt de la localitat de Bétera, en la comarca del Camp de Túria (València), després d’una competició d’hípica internacional.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, esta malaltia també ha afectat un cavall de Castelló. L’animal va estar en l’esdeveniment esportiu i a hores d’ara es troba ingressat en l’Hospital Veterinari del CEU Cardenal Herrera, en la localitat d’Alfara del Patriarca, en l’Horta Nord (València).

 

Per a fer front a esta situació, la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica treballa en una resolució que suspendrà el moviment dels cavalls en tot el territori valencià. L’objectiu és evitar la propagació d’esta malaltia.

 

Sanitat investiga una possible negligència

Des de l’escola d’equitació de Castelló han puntualitzat que el cavall es troba «molt bé». Altres exemplars del centre estan, aïllats preventivament per la seua participació en la competició. Els equins compten amb seguiment veterinari i totes les cures necessàries, tal com ha explicat al citat mitjà el propietari de les instal·lacions, Daniel Martínez.

 

Per la seua part, la Conselleria ha intensificat els controls en cinc explotacions després de les inspeccions per a vigilar l’expansió del virus, perquè alguns cavalls han presentat signes compatibles amb la rinoneumonía. A demés, el govern valencià continua amb les indagacions per a determinar si es va produir algun tipus de negligència per part del Centre Eqüestre de Salt de Bétera.

 

El departament de Sanitat Animal de la Generalitat Valenciana tracta de confirmar si es va tardar en excés a comunicar les sospites sobre un cavall amb símptomes. Les proves van donar positiu. En eixe moment, alguns animals ja havien abandonat les instal·lacions abans que foren immobilitzats per part de la Conselleria.

 

Un 80 % dels cavalls participants en la competició procedixen de l’estranger

Segons la Real Federació Hípica Espanyola, el cap de setmana dels fets quasi mig centenar de cavalls van passar pel centre d’hípica de Bétera. Es tracta de competicions amb una mobilitat important, amb un 80% procedents de l’estranger. Quan es va posar en marxa el protocol del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, molts ja havien eixit als seus països d’origen.

 

Els cavalls afectats per esta malaltia estan sent tractats per l’Hospital Clínic Veterinari de la Universitat Cardenal Herrera. Les instal·lacions compten amb espais d’aïllament de nivell 3, que permeten adoptar les mesures necessàries per a evitar qualsevol risc de contagi.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.