Desarticulen un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i al segrest en la comarca del Baix Segura

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 18 persones, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, segrest i lesions greus. Els detinguts estaven dividits en
dos grans grups. Un d’ells va acabar segrestant l’intermediari que li va vendre 90 quilos d’argila fent-los passar per haixix.

 

L’operació ‘Olón’, dirigida per l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura (Alacant), es va iniciar el mes d’abril passat amb la intenció de  desmantellar un grup criminal dedicat al tràfic de drogues en la comarca del Baix Segura.

 

Els investigadors, que anaven seguint amb cautela cada pas que donava esta organització delictiva, van descobrir que dos d’ells havien decidit separar-se del nucli principal, per a fer d’intermediaris en les transaccions de droga.

 

Uns 240.000 euros

Un dels tractes que van fer va ser vendre 3 fardells d’haixix, equivalents a uns 90 quilos, per la quantitat de 240.000 euros. Tot va passar conforme els acords, fins que els membres de la segona organització van obrir els paquets i van comprovar la mercaderia.

 

La sorpresa i la ira es va apoderar d’ells a parts iguals, quan van vore que el que hi havia en eixos paquets era argila, o una substància pareguda, i no haixix. Sentint-se estafats, com a venjança i escarment van procedir al segrest d’un dels intermediaris, al que van retindre durant una nit en una casa de Catral, en la mateixa comarca. 

 

Allí va ser lligat a una cadira i torturat, durant tota una nit, fins que va conseguir escapar aprofitant que el van deixar sol durant uns minuts. Les lesions que li havien provocat van ser tan greus, que va estar hospitalitzat alguns dies.

 

Detenció escalonada

Mentres el primer estava patint les tortures dels seus segrestadors, el segon intermediari intentava desesperadament reunir els diners exigits, sabent que podia patir el mateix.

 

Els agents de la Guàrdia Civil, es van vore obligats a deixar d’un costat les investigacions pel tràfic de drogues, per a centrar-se en la protecció de la víctima, i localitzar i detindre als responsables del segrest.

 

Per a això, van establir durant diferents dies dispositius intensius amb els que prompte es van obtindre resultats, que van culminar amb la detenció escalonada dels 10 autors, cadascun responsable d’una acció determinada: la busca de la casa, el segrest, el trasllat i les agressions físiques.

 

Última fase de l’operació

Conclosa esta part de l’operació, es va reprendre la causa inicial per la venda de drogues que va finalitzar la setmana passada després de la detenció dels altres objectius, un total de 7 persones.

 

Durant este període de 5 mesos, s’han arribat a practicar 8 registres domiciliaris, en Almoradí i Catral, s’ha desarticulat un cultiu d’interior de marihuana amb 85 plantes, s’han confiscat 5 quilos  de marihuana empaquetats, diferents dosis de cocaïna, 3 armes de foc, 15.000 euros en efectiu i 3 cotxes d’alta gamma.

 

Les detencions, a causa dels fets exposats, es van anar fent de manera escalonada, sent practicades 11 d’elles entre finals de juliol i principis d’agost, coincidint amb el segrest, i les 7 últimes en este mes de setembre.

 

Presó per a 10 d’ells

En conjunt, sumen un total de 18 detinguts, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, segrest i lesions greus, dels que hi ha 11 espanyols, 3 albanesos, 2 anglesos, 1 holandés i 1 argentí.

 

Després del seu pas pel Jutjat que entén la causa, el Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, en la mateixa comarca, s’ha decretat l’ingrés en la presó per a 10 d’ells.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.