Desarticulen un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i al segrest en la comarca del Baix Segura

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 18 persones, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, segrest i lesions greus. Els detinguts estaven dividits en
dos grans grups. Un d’ells va acabar segrestant l’intermediari que li va vendre 90 quilos d’argila fent-los passar per haixix.

 

L’operació ‘Olón’, dirigida per l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura (Alacant), es va iniciar el mes d’abril passat amb la intenció de  desmantellar un grup criminal dedicat al tràfic de drogues en la comarca del Baix Segura.

 

Els investigadors, que anaven seguint amb cautela cada pas que donava esta organització delictiva, van descobrir que dos d’ells havien decidit separar-se del nucli principal, per a fer d’intermediaris en les transaccions de droga.

 

Uns 240.000 euros

Un dels tractes que van fer va ser vendre 3 fardells d’haixix, equivalents a uns 90 quilos, per la quantitat de 240.000 euros. Tot va passar conforme els acords, fins que els membres de la segona organització van obrir els paquets i van comprovar la mercaderia.

 

La sorpresa i la ira es va apoderar d’ells a parts iguals, quan van vore que el que hi havia en eixos paquets era argila, o una substància pareguda, i no haixix. Sentint-se estafats, com a venjança i escarment van procedir al segrest d’un dels intermediaris, al que van retindre durant una nit en una casa de Catral, en la mateixa comarca. 

 

Allí va ser lligat a una cadira i torturat, durant tota una nit, fins que va conseguir escapar aprofitant que el van deixar sol durant uns minuts. Les lesions que li havien provocat van ser tan greus, que va estar hospitalitzat alguns dies.

 

Detenció escalonada

Mentres el primer estava patint les tortures dels seus segrestadors, el segon intermediari intentava desesperadament reunir els diners exigits, sabent que podia patir el mateix.

 

Els agents de la Guàrdia Civil, es van vore obligats a deixar d’un costat les investigacions pel tràfic de drogues, per a centrar-se en la protecció de la víctima, i localitzar i detindre als responsables del segrest.

 

Per a això, van establir durant diferents dies dispositius intensius amb els que prompte es van obtindre resultats, que van culminar amb la detenció escalonada dels 10 autors, cadascun responsable d’una acció determinada: la busca de la casa, el segrest, el trasllat i les agressions físiques.

 

Última fase de l’operació

Conclosa esta part de l’operació, es va reprendre la causa inicial per la venda de drogues que va finalitzar la setmana passada després de la detenció dels altres objectius, un total de 7 persones.

 

Durant este període de 5 mesos, s’han arribat a practicar 8 registres domiciliaris, en Almoradí i Catral, s’ha desarticulat un cultiu d’interior de marihuana amb 85 plantes, s’han confiscat 5 quilos  de marihuana empaquetats, diferents dosis de cocaïna, 3 armes de foc, 15.000 euros en efectiu i 3 cotxes d’alta gamma.

 

Les detencions, a causa dels fets exposats, es van anar fent de manera escalonada, sent practicades 11 d’elles entre finals de juliol i principis d’agost, coincidint amb el segrest, i les 7 últimes en este mes de setembre.

 

Presó per a 10 d’ells

En conjunt, sumen un total de 18 detinguts, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, segrest i lesions greus, dels que hi ha 11 espanyols, 3 albanesos, 2 anglesos, 1 holandés i 1 argentí.

 

Després del seu pas pel Jutjat que entén la causa, el Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, en la mateixa comarca, s’ha decretat l’ingrés en la presó per a 10 d’ells.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol