Desarticulen un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i al segrest en la comarca del Baix Segura

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 18 persones, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, segrest i lesions greus. Els detinguts estaven dividits en
dos grans grups. Un d’ells va acabar segrestant l’intermediari que li va vendre 90 quilos d’argila fent-los passar per haixix.

 

L’operació ‘Olón’, dirigida per l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura (Alacant), es va iniciar el mes d’abril passat amb la intenció de  desmantellar un grup criminal dedicat al tràfic de drogues en la comarca del Baix Segura.

 

Els investigadors, que anaven seguint amb cautela cada pas que donava esta organització delictiva, van descobrir que dos d’ells havien decidit separar-se del nucli principal, per a fer d’intermediaris en les transaccions de droga.

 

Uns 240.000 euros

Un dels tractes que van fer va ser vendre 3 fardells d’haixix, equivalents a uns 90 quilos, per la quantitat de 240.000 euros. Tot va passar conforme els acords, fins que els membres de la segona organització van obrir els paquets i van comprovar la mercaderia.

 

La sorpresa i la ira es va apoderar d’ells a parts iguals, quan van vore que el que hi havia en eixos paquets era argila, o una substància pareguda, i no haixix. Sentint-se estafats, com a venjança i escarment van procedir al segrest d’un dels intermediaris, al que van retindre durant una nit en una casa de Catral, en la mateixa comarca. 

 

Allí va ser lligat a una cadira i torturat, durant tota una nit, fins que va conseguir escapar aprofitant que el van deixar sol durant uns minuts. Les lesions que li havien provocat van ser tan greus, que va estar hospitalitzat alguns dies.

 

Detenció escalonada

Mentres el primer estava patint les tortures dels seus segrestadors, el segon intermediari intentava desesperadament reunir els diners exigits, sabent que podia patir el mateix.

 

Els agents de la Guàrdia Civil, es van vore obligats a deixar d’un costat les investigacions pel tràfic de drogues, per a centrar-se en la protecció de la víctima, i localitzar i detindre als responsables del segrest.

 

Per a això, van establir durant diferents dies dispositius intensius amb els que prompte es van obtindre resultats, que van culminar amb la detenció escalonada dels 10 autors, cadascun responsable d’una acció determinada: la busca de la casa, el segrest, el trasllat i les agressions físiques.

 

Última fase de l’operació

Conclosa esta part de l’operació, es va reprendre la causa inicial per la venda de drogues que va finalitzar la setmana passada després de la detenció dels altres objectius, un total de 7 persones.

 

Durant este període de 5 mesos, s’han arribat a practicar 8 registres domiciliaris, en Almoradí i Catral, s’ha desarticulat un cultiu d’interior de marihuana amb 85 plantes, s’han confiscat 5 quilos  de marihuana empaquetats, diferents dosis de cocaïna, 3 armes de foc, 15.000 euros en efectiu i 3 cotxes d’alta gamma.

 

Les detencions, a causa dels fets exposats, es van anar fent de manera escalonada, sent practicades 11 d’elles entre finals de juliol i principis d’agost, coincidint amb el segrest, i les 7 últimes en este mes de setembre.

 

Presó per a 10 d’ells

En conjunt, sumen un total de 18 detinguts, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, segrest i lesions greus, dels que hi ha 11 espanyols, 3 albanesos, 2 anglesos, 1 holandés i 1 argentí.

 

Després del seu pas pel Jutjat que entén la causa, el Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, en la mateixa comarca, s’ha decretat l’ingrés en la presó per a 10 d’ells.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.