Desarticulen un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i al segrest en la comarca del Baix Segura

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 18 persones, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, segrest i lesions greus. Els detinguts estaven dividits en
dos grans grups. Un d’ells va acabar segrestant l’intermediari que li va vendre 90 quilos d’argila fent-los passar per haixix.

 

L’operació ‘Olón’, dirigida per l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura (Alacant), es va iniciar el mes d’abril passat amb la intenció de  desmantellar un grup criminal dedicat al tràfic de drogues en la comarca del Baix Segura.

 

Els investigadors, que anaven seguint amb cautela cada pas que donava esta organització delictiva, van descobrir que dos d’ells havien decidit separar-se del nucli principal, per a fer d’intermediaris en les transaccions de droga.

 

Uns 240.000 euros

Un dels tractes que van fer va ser vendre 3 fardells d’haixix, equivalents a uns 90 quilos, per la quantitat de 240.000 euros. Tot va passar conforme els acords, fins que els membres de la segona organització van obrir els paquets i van comprovar la mercaderia.

 

La sorpresa i la ira es va apoderar d’ells a parts iguals, quan van vore que el que hi havia en eixos paquets era argila, o una substància pareguda, i no haixix. Sentint-se estafats, com a venjança i escarment van procedir al segrest d’un dels intermediaris, al que van retindre durant una nit en una casa de Catral, en la mateixa comarca. 

 

Allí va ser lligat a una cadira i torturat, durant tota una nit, fins que va conseguir escapar aprofitant que el van deixar sol durant uns minuts. Les lesions que li havien provocat van ser tan greus, que va estar hospitalitzat alguns dies.

 

Detenció escalonada

Mentres el primer estava patint les tortures dels seus segrestadors, el segon intermediari intentava desesperadament reunir els diners exigits, sabent que podia patir el mateix.

 

Els agents de la Guàrdia Civil, es van vore obligats a deixar d’un costat les investigacions pel tràfic de drogues, per a centrar-se en la protecció de la víctima, i localitzar i detindre als responsables del segrest.

 

Per a això, van establir durant diferents dies dispositius intensius amb els que prompte es van obtindre resultats, que van culminar amb la detenció escalonada dels 10 autors, cadascun responsable d’una acció determinada: la busca de la casa, el segrest, el trasllat i les agressions físiques.

 

Última fase de l’operació

Conclosa esta part de l’operació, es va reprendre la causa inicial per la venda de drogues que va finalitzar la setmana passada després de la detenció dels altres objectius, un total de 7 persones.

 

Durant este període de 5 mesos, s’han arribat a practicar 8 registres domiciliaris, en Almoradí i Catral, s’ha desarticulat un cultiu d’interior de marihuana amb 85 plantes, s’han confiscat 5 quilos  de marihuana empaquetats, diferents dosis de cocaïna, 3 armes de foc, 15.000 euros en efectiu i 3 cotxes d’alta gamma.

 

Les detencions, a causa dels fets exposats, es van anar fent de manera escalonada, sent practicades 11 d’elles entre finals de juliol i principis d’agost, coincidint amb el segrest, i les 7 últimes en este mes de setembre.

 

Presó per a 10 d’ells

En conjunt, sumen un total de 18 detinguts, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, segrest i lesions greus, dels que hi ha 11 espanyols, 3 albanesos, 2 anglesos, 1 holandés i 1 argentí.

 

Després del seu pas pel Jutjat que entén la causa, el Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, en la mateixa comarca, s’ha decretat l’ingrés en la presó per a 10 d’ells.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Interceptat a Moixent un conductor drogat després de recórrer 27 quilòmetres en sentit contrari per la A-35 i l’A-33

La Guàrdia Civil de Trànsit investiga a un home de 64 anys que va conduir de nit, sota els efectes de les drogues, 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 fins a ser detingut a Moixent.

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.