Desarticulen un grup criminal dedicat al tràfic de drogues i al segrest en la comarca del Baix Segura

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a 18 persones, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, segrest i lesions greus. Els detinguts estaven dividits en
dos grans grups. Un d’ells va acabar segrestant l’intermediari que li va vendre 90 quilos d’argila fent-los passar per haixix.

 

L’operació ‘Olón’, dirigida per l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Almoradí, en la comarca del Baix Segura (Alacant), es va iniciar el mes d’abril passat amb la intenció de  desmantellar un grup criminal dedicat al tràfic de drogues en la comarca del Baix Segura.

 

Els investigadors, que anaven seguint amb cautela cada pas que donava esta organització delictiva, van descobrir que dos d’ells havien decidit separar-se del nucli principal, per a fer d’intermediaris en les transaccions de droga.

 

Uns 240.000 euros

Un dels tractes que van fer va ser vendre 3 fardells d’haixix, equivalents a uns 90 quilos, per la quantitat de 240.000 euros. Tot va passar conforme els acords, fins que els membres de la segona organització van obrir els paquets i van comprovar la mercaderia.

 

La sorpresa i la ira es va apoderar d’ells a parts iguals, quan van vore que el que hi havia en eixos paquets era argila, o una substància pareguda, i no haixix. Sentint-se estafats, com a venjança i escarment van procedir al segrest d’un dels intermediaris, al que van retindre durant una nit en una casa de Catral, en la mateixa comarca. 

 

Allí va ser lligat a una cadira i torturat, durant tota una nit, fins que va conseguir escapar aprofitant que el van deixar sol durant uns minuts. Les lesions que li havien provocat van ser tan greus, que va estar hospitalitzat alguns dies.

 

Detenció escalonada

Mentres el primer estava patint les tortures dels seus segrestadors, el segon intermediari intentava desesperadament reunir els diners exigits, sabent que podia patir el mateix.

 

Els agents de la Guàrdia Civil, es van vore obligats a deixar d’un costat les investigacions pel tràfic de drogues, per a centrar-se en la protecció de la víctima, i localitzar i detindre als responsables del segrest.

 

Per a això, van establir durant diferents dies dispositius intensius amb els que prompte es van obtindre resultats, que van culminar amb la detenció escalonada dels 10 autors, cadascun responsable d’una acció determinada: la busca de la casa, el segrest, el trasllat i les agressions físiques.

 

Última fase de l’operació

Conclosa esta part de l’operació, es va reprendre la causa inicial per la venda de drogues que va finalitzar la setmana passada després de la detenció dels altres objectius, un total de 7 persones.

 

Durant este període de 5 mesos, s’han arribat a practicar 8 registres domiciliaris, en Almoradí i Catral, s’ha desarticulat un cultiu d’interior de marihuana amb 85 plantes, s’han confiscat 5 quilos  de marihuana empaquetats, diferents dosis de cocaïna, 3 armes de foc, 15.000 euros en efectiu i 3 cotxes d’alta gamma.

 

Les detencions, a causa dels fets exposats, es van anar fent de manera escalonada, sent practicades 11 d’elles entre finals de juliol i principis d’agost, coincidint amb el segrest, i les 7 últimes en este mes de setembre.

 

Presó per a 10 d’ells

En conjunt, sumen un total de 18 detinguts, pels presumptes delictes de tràfic de drogues, pertinença a grup criminal, segrest i lesions greus, dels que hi ha 11 espanyols, 3 albanesos, 2 anglesos, 1 holandés i 1 argentí.

 

Després del seu pas pel Jutjat que entén la causa, el Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, en la mateixa comarca, s’ha decretat l’ingrés en la presó per a 10 d’ells.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.

Elx i Getafe es juguen la salvació i el bitllet a Europa en el Martínez Valero

Elx i Getafe s'enfronten en un partit clau en el Martínez Valero: els il·licitans necessiten guanyar per a continuar depenent de si mateixos i els azulones busquen assegurar la seua plaça europea.

El Vila-real es juga la tercera plaça en un Vallecas bolcat amb el comiat de Trejo

El Vila-real visita a un Raig ja salvat per a defendre la tercera plaça de LaLiga, en un dol marcat per la festa de la permanència i l'adeu d'Óscar Trejo.

Luís Castro rebaixa la pressió abans del Llevant-Mallorca decisiu per la permanència

Luís Castro afronta el Llevant-Mallorca com un dol decisiu però insistix que val els mateixos tres punts que la resta i rehúye fer càbales sobre el descens.

València restaurarà la fusteria de les Torres de Serrans i tancarà el monument tres setmanes

L'Ajuntament de València escometrà la restauració de la fusteria de fusta i elements metàl·lics de les Torres de Serrans, la qual cosa obligarà a tancar el monument al públic durant tres setmanes entre maig i juny.

La Fe lidera de nou a Espanya els trasplantaments de medul·la òssia

L'Hospital La Fe de València torna a situar-se com el centre espanyol amb major nombre de trasplantaments de medul·la òssia, amb 172 intervencions en 2024, i consolida el seu paper com a referent en els procediments al·logènics més complexos.

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.