Desmantellen un clan familiar que regentava dos punts de venda de droga a la Vila Joiosa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a la localitat de La Vila Joiosa a set persones -cinc homes i dues dones-, tots membres d’un mateix clan familiar, com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, blanqueig de capitals i pertinença a grup organitzat.

 

Segons ha explicat l’Institut Armat a través d’un comunicat, va ser una denúncia interposada el mes d’abril passat, en dependències oficials de la Guàrdia Civil de La Vila Joiosa, la que va donar inici a l’operació ‘volant”, amb la qual s’ha aconseguit desarticular un grup organitzat que traficava amb droga en dos habitatges d’un mateix barri d’aqueixa localitat.

 

En la denúncia s’alertava del tràfec de persones que acudien a comprar les seues dosis de droga en un habitatge, la qual cosa havia creat una certa inseguretat i alarma social entre el veïnat.

 

El ‘modus operandi’ de la banda

Durant la investigació, els agents van aconseguir esbrinar la identitat dels habitants d’aquest domicili i van realitzar nombroses vigilàncies discretes sobre aquest. Als voltants, van observar a consumidors de substàncies estupefaents que entraven i eixien amb freqüència de la casa, i fins i tot, en alguna ocasió, se’ls va confiscar la droga que acabaven d’adquirir.

 

Però aquest domicili no era l’únic que utilitzaven per a la venda de droga. Familiars directes del mateix clan havien establit, en una altra casa localitzada en el mateix barri, una altra sucursal. 

Amb els indicis racionals i evidències sobre aquesta suposada activitat il·lícita que de forma continuada realitzaven, els investigadors van sol·licitar al Jutjat d’Instrucció número 3 de la Vila Joiosa manament judicial d’entrada i registre en tots dos domicilis.

 

Cauen set persones acusades de diferents delictes

Per a tots dos registres, el Cau Civil va comptar amb un important suport i col·laboració activa, per part de la Policia Local de La Vila Joiosa. Com a resultat, es van confiscar 397 grams de cocaïna, 1172 grams d’haixix, 52 grams de marihuana, tota la droga oculta en una caixa forta i un bagul de transport dels quals se solen usar en les motocicletes. Així mateix, es va intervenir
la quantitat de 480 euros en efectiu, 1 vehicle, 1 motocicleta, 11 telèfons mòbils, 3 televisors i 17 rellotges. També s’ha procedit a bloquejar els comptes bancaris de dos dels detinguts, que sumaven un total de 17000 euros.

 

Finalment, van anar set persones espanyoles les detingudes, cinc homes (22, 26, 27, 36 i 62 anys) i dues dones (32 i 30 anys), com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals i un delicte de pertinença 
a grup organitzat
. Dos dels homes van ingressar a la presó i la resta ha quedat en llibertat, a l’espera de judici. 

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.