Desmantellen un clan familiar que regentava dos punts de venda de droga a la Vila Joiosa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a la localitat de La Vila Joiosa a set persones -cinc homes i dues dones-, tots membres d’un mateix clan familiar, com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, blanqueig de capitals i pertinença a grup organitzat.

 

Segons ha explicat l’Institut Armat a través d’un comunicat, va ser una denúncia interposada el mes d’abril passat, en dependències oficials de la Guàrdia Civil de La Vila Joiosa, la que va donar inici a l’operació ‘volant”, amb la qual s’ha aconseguit desarticular un grup organitzat que traficava amb droga en dos habitatges d’un mateix barri d’aqueixa localitat.

 

En la denúncia s’alertava del tràfec de persones que acudien a comprar les seues dosis de droga en un habitatge, la qual cosa havia creat una certa inseguretat i alarma social entre el veïnat.

 

El ‘modus operandi’ de la banda

Durant la investigació, els agents van aconseguir esbrinar la identitat dels habitants d’aquest domicili i van realitzar nombroses vigilàncies discretes sobre aquest. Als voltants, van observar a consumidors de substàncies estupefaents que entraven i eixien amb freqüència de la casa, i fins i tot, en alguna ocasió, se’ls va confiscar la droga que acabaven d’adquirir.

 

Però aquest domicili no era l’únic que utilitzaven per a la venda de droga. Familiars directes del mateix clan havien establit, en una altra casa localitzada en el mateix barri, una altra sucursal. 

Amb els indicis racionals i evidències sobre aquesta suposada activitat il·lícita que de forma continuada realitzaven, els investigadors van sol·licitar al Jutjat d’Instrucció número 3 de la Vila Joiosa manament judicial d’entrada i registre en tots dos domicilis.

 

Cauen set persones acusades de diferents delictes

Per a tots dos registres, el Cau Civil va comptar amb un important suport i col·laboració activa, per part de la Policia Local de La Vila Joiosa. Com a resultat, es van confiscar 397 grams de cocaïna, 1172 grams d’haixix, 52 grams de marihuana, tota la droga oculta en una caixa forta i un bagul de transport dels quals se solen usar en les motocicletes. Així mateix, es va intervenir
la quantitat de 480 euros en efectiu, 1 vehicle, 1 motocicleta, 11 telèfons mòbils, 3 televisors i 17 rellotges. També s’ha procedit a bloquejar els comptes bancaris de dos dels detinguts, que sumaven un total de 17000 euros.

 

Finalment, van anar set persones espanyoles les detingudes, cinc homes (22, 26, 27, 36 i 62 anys) i dues dones (32 i 30 anys), com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals i un delicte de pertinença 
a grup organitzat
. Dos dels homes van ingressar a la presó i la resta ha quedat en llibertat, a l’espera de judici. 

Últimes notícies

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.