11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Desmantellen un clan familiar que regentava dos punts de venda de droga a la Vila Joiosa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a la localitat de La Vila Joiosa a set persones -cinc homes i dues dones-, tots membres d’un mateix clan familiar, com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, blanqueig de capitals i pertinença a grup organitzat.

 

Segons ha explicat l’Institut Armat a través d’un comunicat, va ser una denúncia interposada el mes d’abril passat, en dependències oficials de la Guàrdia Civil de La Vila Joiosa, la que va donar inici a l’operació ‘volant”, amb la qual s’ha aconseguit desarticular un grup organitzat que traficava amb droga en dos habitatges d’un mateix barri d’aqueixa localitat.

 

En la denúncia s’alertava del tràfec de persones que acudien a comprar les seues dosis de droga en un habitatge, la qual cosa havia creat una certa inseguretat i alarma social entre el veïnat.

 

El ‘modus operandi’ de la banda

Durant la investigació, els agents van aconseguir esbrinar la identitat dels habitants d’aquest domicili i van realitzar nombroses vigilàncies discretes sobre aquest. Als voltants, van observar a consumidors de substàncies estupefaents que entraven i eixien amb freqüència de la casa, i fins i tot, en alguna ocasió, se’ls va confiscar la droga que acabaven d’adquirir.

 

Però aquest domicili no era l’únic que utilitzaven per a la venda de droga. Familiars directes del mateix clan havien establit, en una altra casa localitzada en el mateix barri, una altra sucursal. 

Amb els indicis racionals i evidències sobre aquesta suposada activitat il·lícita que de forma continuada realitzaven, els investigadors van sol·licitar al Jutjat d’Instrucció número 3 de la Vila Joiosa manament judicial d’entrada i registre en tots dos domicilis.

 

Cauen set persones acusades de diferents delictes

Per a tots dos registres, el Cau Civil va comptar amb un important suport i col·laboració activa, per part de la Policia Local de La Vila Joiosa. Com a resultat, es van confiscar 397 grams de cocaïna, 1172 grams d’haixix, 52 grams de marihuana, tota la droga oculta en una caixa forta i un bagul de transport dels quals se solen usar en les motocicletes. Així mateix, es va intervenir
la quantitat de 480 euros en efectiu, 1 vehicle, 1 motocicleta, 11 telèfons mòbils, 3 televisors i 17 rellotges. També s’ha procedit a bloquejar els comptes bancaris de dos dels detinguts, que sumaven un total de 17000 euros.

 

Finalment, van anar set persones espanyoles les detingudes, cinc homes (22, 26, 27, 36 i 62 anys) i dues dones (32 i 30 anys), com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals i un delicte de pertinença 
a grup organitzat
. Dos dels homes van ingressar a la presó i la resta ha quedat en llibertat, a l’espera de judici. 

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.