18.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Desmantellen un clan familiar que regentava dos punts de venda de droga a la Vila Joiosa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a la localitat de La Vila Joiosa a set persones -cinc homes i dues dones-, tots membres d’un mateix clan familiar, com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, blanqueig de capitals i pertinença a grup organitzat.

 

Segons ha explicat l’Institut Armat a través d’un comunicat, va ser una denúncia interposada el mes d’abril passat, en dependències oficials de la Guàrdia Civil de La Vila Joiosa, la que va donar inici a l’operació ‘volant”, amb la qual s’ha aconseguit desarticular un grup organitzat que traficava amb droga en dos habitatges d’un mateix barri d’aqueixa localitat.

 

En la denúncia s’alertava del tràfec de persones que acudien a comprar les seues dosis de droga en un habitatge, la qual cosa havia creat una certa inseguretat i alarma social entre el veïnat.

 

El ‘modus operandi’ de la banda

Durant la investigació, els agents van aconseguir esbrinar la identitat dels habitants d’aquest domicili i van realitzar nombroses vigilàncies discretes sobre aquest. Als voltants, van observar a consumidors de substàncies estupefaents que entraven i eixien amb freqüència de la casa, i fins i tot, en alguna ocasió, se’ls va confiscar la droga que acabaven d’adquirir.

 

Però aquest domicili no era l’únic que utilitzaven per a la venda de droga. Familiars directes del mateix clan havien establit, en una altra casa localitzada en el mateix barri, una altra sucursal. 

Amb els indicis racionals i evidències sobre aquesta suposada activitat il·lícita que de forma continuada realitzaven, els investigadors van sol·licitar al Jutjat d’Instrucció número 3 de la Vila Joiosa manament judicial d’entrada i registre en tots dos domicilis.

 

Cauen set persones acusades de diferents delictes

Per a tots dos registres, el Cau Civil va comptar amb un important suport i col·laboració activa, per part de la Policia Local de La Vila Joiosa. Com a resultat, es van confiscar 397 grams de cocaïna, 1172 grams d’haixix, 52 grams de marihuana, tota la droga oculta en una caixa forta i un bagul de transport dels quals se solen usar en les motocicletes. Així mateix, es va intervenir
la quantitat de 480 euros en efectiu, 1 vehicle, 1 motocicleta, 11 telèfons mòbils, 3 televisors i 17 rellotges. També s’ha procedit a bloquejar els comptes bancaris de dos dels detinguts, que sumaven un total de 17000 euros.

 

Finalment, van anar set persones espanyoles les detingudes, cinc homes (22, 26, 27, 36 i 62 anys) i dues dones (32 i 30 anys), com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals i un delicte de pertinença 
a grup organitzat
. Dos dels homes van ingressar a la presó i la resta ha quedat en llibertat, a l’espera de judici. 

Últimes notícies

El València busca davant el DVTK Huntherm un triomf que millore la seua posició per a la segona fase

El València Basket, ja classificat, rep al DVTK Huntherm per a tancar la primera fase amb un triomf que arrossegament un millor balanç a la següent ronda, on compten victòries i diferència de punts.

Un home ha mort i una dona ha resultat ferida després de xocar un cotxe contra una façana en el centre de València

Un conductor de 88 anys ha perdut el control del seu cotxe i ha xocat contra la façana d'un edifici en el centre de València. Ell ha mort i la seua esposa, de 81, ha sigut traslladada amb contusions a l'Hospital General.

Catalá apel·la a la ciència per a estar més preparats davant catàstrofes i demana coordinació després de la dana

En la 37a edició dels Premis Rei Jaume I, Catalá ha defés la ciència com a ferramenta per a anticipar catàstrofes i reduir danys. Boluda ha reclamat obres i consens.

Els premiats dels Rei Jaume I advoquen per transformar la realitat des del coneixement

María Jesús Vicent ha parlat en nom dels guardonats en la 37a edició i ha defés una mirada integradora per a afrontar grans desafiaments i reforçar la inversió en ciència.

Felip VI apel·la a sumar esforços per a un sistema de ciència i tecnologia potent

El monarca ha defés la cooperació i la dimensió europea per a enfortir el sistema científic i tecnològic, en un acte dels Premis Rei Jaume I.

Felip VI reivindica a la universitat com a contrapunt de la resignació i la paràlisi

El rei ha defés que la universitat sosté el pensament crític i la conversa pública, claus per a la democràcia i el progrés. L'acte ha obert el curs 2025/2026 a la Universitat de València, en el seu 525 aniversari.

Un mort i una ferida després de xocar un cotxe contra una paret en el centre de València

Un home de 88 anys ha mort i una dona de 81 ha resultat ferida després que un cotxe haja col·lidit contra una paret al carrer Palau. El CICU ha coordinat la resposta després de l'avís rebut a les 11.00.

Catalá apel·la a la ciència per a estar més preparats davant catàstrofes en els Premis Rei Jaume I

Catalá ha reivindicat la ciència i la coordinació institucional per a minimitzar els danys de futures catàstrofes en la 37a edició dels Premis Rei Jaume I. Boluda ha demanat baixar la crispació, un Pacte per la Ciència i major compromís empresarial.