5.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Desmantellen un clan familiar que regentava dos punts de venda de droga a la Vila Joiosa

 

La Guàrdia Civil ha detingut a la localitat de La Vila Joiosa a set persones -cinc homes i dues dones-, tots membres d’un mateix clan familiar, com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, blanqueig de capitals i pertinença a grup organitzat.

 

Segons ha explicat l’Institut Armat a través d’un comunicat, va ser una denúncia interposada el mes d’abril passat, en dependències oficials de la Guàrdia Civil de La Vila Joiosa, la que va donar inici a l’operació ‘volant”, amb la qual s’ha aconseguit desarticular un grup organitzat que traficava amb droga en dos habitatges d’un mateix barri d’aqueixa localitat.

 

En la denúncia s’alertava del tràfec de persones que acudien a comprar les seues dosis de droga en un habitatge, la qual cosa havia creat una certa inseguretat i alarma social entre el veïnat.

 

El ‘modus operandi’ de la banda

Durant la investigació, els agents van aconseguir esbrinar la identitat dels habitants d’aquest domicili i van realitzar nombroses vigilàncies discretes sobre aquest. Als voltants, van observar a consumidors de substàncies estupefaents que entraven i eixien amb freqüència de la casa, i fins i tot, en alguna ocasió, se’ls va confiscar la droga que acabaven d’adquirir.

 

Però aquest domicili no era l’únic que utilitzaven per a la venda de droga. Familiars directes del mateix clan havien establit, en una altra casa localitzada en el mateix barri, una altra sucursal. 

Amb els indicis racionals i evidències sobre aquesta suposada activitat il·lícita que de forma continuada realitzaven, els investigadors van sol·licitar al Jutjat d’Instrucció número 3 de la Vila Joiosa manament judicial d’entrada i registre en tots dos domicilis.

 

Cauen set persones acusades de diferents delictes

Per a tots dos registres, el Cau Civil va comptar amb un important suport i col·laboració activa, per part de la Policia Local de La Vila Joiosa. Com a resultat, es van confiscar 397 grams de cocaïna, 1172 grams d’haixix, 52 grams de marihuana, tota la droga oculta en una caixa forta i un bagul de transport dels quals se solen usar en les motocicletes. Així mateix, es va intervenir
la quantitat de 480 euros en efectiu, 1 vehicle, 1 motocicleta, 11 telèfons mòbils, 3 televisors i 17 rellotges. També s’ha procedit a bloquejar els comptes bancaris de dos dels detinguts, que sumaven un total de 17000 euros.

 

Finalment, van anar set persones espanyoles les detingudes, cinc homes (22, 26, 27, 36 i 62 anys) i dues dones (32 i 30 anys), com a presumptes autores d’un delicte de tràfic de drogues, un delicte de blanqueig de capitals i un delicte de pertinença 
a grup organitzat
. Dos dels homes van ingressar a la presó i la resta ha quedat en llibertat, a l’espera de judici. 

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.