La Guàrdia Civil deté a una parella residents a Xàbia relacionada amb el sovintejo de cocaïna

El passat 11 de juny, l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de Xàbia, en el marc de l’Operació Kintano, va detenir a dos persones, una d’elles amb una Ordre internacional d’ingrés a la presó, per tràfic de droga a la menuda en la localitat de Xàbia.

El passat dia 13 de març, la Guàrdia Civil d’Alacant va tenir coneixement de l’existència d’un important focus de venda de droga, concretament cocaïna, en la localitat alacantina de Xàbia. Per este motiu, l‘Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Xàbia, va iniciar la que van denominar Operació Kintano.

Fruit de les perquisicions policials, les recerques van recaure sobre un home de nacionalitat italiana, de 67 anys i veí de la mateixa localitat, el qual la Guàrdia Civil va constatar que posseïa una àmplia xarxa clientelista en determinats establiments d’hostaleria per a vendre les dosis. Amb la finalitat d’intentar eludir les accions policials, prenia nombroses mesures de seguretat quan anava a fer un lliurament, entre estes mesures es trobava intentar evitar circular per llocs susceptibles de trobar-se amb controls policials, o realitzar contínues contramarxes en una acció destinada a despistar a possibles investigadors. El sospitós residia en un xalet en el qual d’igual forma venia la cocaïna als clients que s’acostaven allí.

Una vegada que els agents van poder identificar-ho plenament, van tenir coneixement que ja posseïa antecedents per tràfic de droga a Espanya, i que sobre ell requeia una Ordre internacional d’ingrés a la presó emesa per Itàlia.

En les mateixes recerques, es va comprovar que la seua parella sentimental, una dona polonesa de 56 anys, que treballava muntant un lloc de venda en diversos mercats ambulants localitzats a la comarca de la Marina Alta, era coneixedora de l’activitat il·lícita exercida per la seua parella, i que arran d’això posseïa un total de set vehicles al seu nom.

Per tot això, el passat 11 de juny, l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de Xàbia, secundats per la Unitat de Seguretat de la Comandància d’Alacant (USECIC) i el Servei Cinológico d’Alacant (cans detectors de droga), es va procedir a l’entrada i registre de l’habitatge d’esta parella a la qual es va detenir i se’ls va investigar un delicte contra la salut pública (tràfic de drogues). D’igual forma es van confiscar els següents efectes: 12.270 euros en metàl·lic fraccionats en diversos bitllets, 3.878 euros en criptomonedas d’un moneder digital, aproximadament 500 grams de substància de tall (glucosa), 7 rellotges d’alta gamma i 74 dosi de cocaïna d’aproximadament un gram cadascuna.

El dia 14 d’este mateix mes, els detinguts van passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Dénia, el qual va decretar la llibertat amb càrrecs per a la dona i l’ingrés a la presó per a l’home.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.