La Guàrdia Civil deté a una parella residents a Xàbia relacionada amb el sovintejo de cocaïna

El passat 11 de juny, l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de Xàbia, en el marc de l’Operació Kintano, va detenir a dos persones, una d’elles amb una Ordre internacional d’ingrés a la presó, per tràfic de droga a la menuda en la localitat de Xàbia.

El passat dia 13 de març, la Guàrdia Civil d’Alacant va tenir coneixement de l’existència d’un important focus de venda de droga, concretament cocaïna, en la localitat alacantina de Xàbia. Per este motiu, l‘Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Xàbia, va iniciar la que van denominar Operació Kintano.

Fruit de les perquisicions policials, les recerques van recaure sobre un home de nacionalitat italiana, de 67 anys i veí de la mateixa localitat, el qual la Guàrdia Civil va constatar que posseïa una àmplia xarxa clientelista en determinats establiments d’hostaleria per a vendre les dosis. Amb la finalitat d’intentar eludir les accions policials, prenia nombroses mesures de seguretat quan anava a fer un lliurament, entre estes mesures es trobava intentar evitar circular per llocs susceptibles de trobar-se amb controls policials, o realitzar contínues contramarxes en una acció destinada a despistar a possibles investigadors. El sospitós residia en un xalet en el qual d’igual forma venia la cocaïna als clients que s’acostaven allí.

Una vegada que els agents van poder identificar-ho plenament, van tenir coneixement que ja posseïa antecedents per tràfic de droga a Espanya, i que sobre ell requeia una Ordre internacional d’ingrés a la presó emesa per Itàlia.

En les mateixes recerques, es va comprovar que la seua parella sentimental, una dona polonesa de 56 anys, que treballava muntant un lloc de venda en diversos mercats ambulants localitzats a la comarca de la Marina Alta, era coneixedora de l’activitat il·lícita exercida per la seua parella, i que arran d’això posseïa un total de set vehicles al seu nom.

Per tot això, el passat 11 de juny, l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de Xàbia, secundats per la Unitat de Seguretat de la Comandància d’Alacant (USECIC) i el Servei Cinológico d’Alacant (cans detectors de droga), es va procedir a l’entrada i registre de l’habitatge d’esta parella a la qual es va detenir i se’ls va investigar un delicte contra la salut pública (tràfic de drogues). D’igual forma es van confiscar els següents efectes: 12.270 euros en metàl·lic fraccionats en diversos bitllets, 3.878 euros en criptomonedas d’un moneder digital, aproximadament 500 grams de substància de tall (glucosa), 7 rellotges d’alta gamma i 74 dosi de cocaïna d’aproximadament un gram cadascuna.

El dia 14 d’este mateix mes, els detinguts van passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Dénia, el qual va decretar la llibertat amb càrrecs per a la dona i l’ingrés a la presó per a l’home.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.