La Guàrdia Civil deté a una parella residents a Xàbia relacionada amb el sovintejo de cocaïna

El passat 11 de juny, l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de Xàbia, en el marc de l’Operació Kintano, va detenir a dos persones, una d’elles amb una Ordre internacional d’ingrés a la presó, per tràfic de droga a la menuda en la localitat de Xàbia.

El passat dia 13 de març, la Guàrdia Civil d’Alacant va tenir coneixement de l’existència d’un important focus de venda de droga, concretament cocaïna, en la localitat alacantina de Xàbia. Per este motiu, l‘Àrea de Recerca del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Xàbia, va iniciar la que van denominar Operació Kintano.

Fruit de les perquisicions policials, les recerques van recaure sobre un home de nacionalitat italiana, de 67 anys i veí de la mateixa localitat, el qual la Guàrdia Civil va constatar que posseïa una àmplia xarxa clientelista en determinats establiments d’hostaleria per a vendre les dosis. Amb la finalitat d’intentar eludir les accions policials, prenia nombroses mesures de seguretat quan anava a fer un lliurament, entre estes mesures es trobava intentar evitar circular per llocs susceptibles de trobar-se amb controls policials, o realitzar contínues contramarxes en una acció destinada a despistar a possibles investigadors. El sospitós residia en un xalet en el qual d’igual forma venia la cocaïna als clients que s’acostaven allí.

Una vegada que els agents van poder identificar-ho plenament, van tenir coneixement que ja posseïa antecedents per tràfic de droga a Espanya, i que sobre ell requeia una Ordre internacional d’ingrés a la presó emesa per Itàlia.

En les mateixes recerques, es va comprovar que la seua parella sentimental, una dona polonesa de 56 anys, que treballava muntant un lloc de venda en diversos mercats ambulants localitzats a la comarca de la Marina Alta, era coneixedora de l’activitat il·lícita exercida per la seua parella, i que arran d’això posseïa un total de set vehicles al seu nom.

Per tot això, el passat 11 de juny, l’Àrea de Recerca del Lloc Principal de Xàbia, secundats per la Unitat de Seguretat de la Comandància d’Alacant (USECIC) i el Servei Cinológico d’Alacant (cans detectors de droga), es va procedir a l’entrada i registre de l’habitatge d’esta parella a la qual es va detenir i se’ls va investigar un delicte contra la salut pública (tràfic de drogues). D’igual forma es van confiscar els següents efectes: 12.270 euros en metàl·lic fraccionats en diversos bitllets, 3.878 euros en criptomonedas d’un moneder digital, aproximadament 500 grams de substància de tall (glucosa), 7 rellotges d’alta gamma i 74 dosi de cocaïna d’aproximadament un gram cadascuna.

El dia 14 d’este mateix mes, els detinguts van passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 de Dénia, el qual va decretar la llibertat amb càrrecs per a la dona i l’ingrés a la presó per a l’home.

Últimes notícies

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.

147 anys i mig de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per intentar introduir un alijo de 117 quilos de cocaïna al Port de València el 2020.

147 anys de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna al port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al port de València el 2020.

El PSPV obri el 2 i 3 de juliol el termini per a presentar candidatures a la Presidència de la Generalitat

La militància del PSPV-PSOE triarà en primàries qui encapçalarà la candidatura a la Presidència de la Generalitat en 2027, amb termini de presentació el 2 i 3 de juliol i possible segona volta el 26.

72 anys de presó per guardar, difondre i produir vídeos pedòfils amb menors

La Audiencia de Alicante ha imposat 72 anys i mig de presó a un home per deu delictes de corrupció de menors, cinc d'agressió sexual i nou d'exhibicionisme, encara que el màxim de compliment queda fixat en 20 anys.