13 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

La Guàrdia Civil recupera un exemplar de pitó real després del desallotjament d’un veí de Borriana

 

La Guàrdia Civil del Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Castelló, en el seu àmbit competencial de control de la flora, fauna i animals, ha recuperat un exemplar de pitó real que es trobava en una casa de la localitat de Borriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló).

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el passat 8 de febrer la Policia Local de Borriana va procedir al desallotjament d’una persona de la localitat, i va trobar dins de la vivenda una serp.

 

Traslladats al lloc els agents de SEPRONA, van constatar que es tractava d’una serp de l’espècie Pitó Real (Python Regius), pròpia de l’Àfrica tropical i protegida en el conveni CITES en el seu apèndix II.

 

L’home ha sigut sancionat

Esta espècie va ser inclosa en el mes de març del 2019 en el catàleg espanyol d’espècies exòtiques invasores després d’un dictamen científic que va recomanar la seua catalogació per representar un perill per a la biodiversitat. La seua territorialitat, agressivitat i grandària podrien comprometre la supervivència d’un gran número d’espècies del medi natural.

 

Després de localitzar al propietari del rèptil, este no va poder aportar als agents la documentació acreditativa legal necessària per a la tinença de l’animal. Per este motiu, l’home va ser proposat per a sanció per una infracció del Reglament (CE) núm. 865/2006.

 

Així mateix, la Guàrdia Civil va recollir a la serp, que es trobava en bon estat i va ser traslladada amb les mesures i cures oportunes per al seu lliurament en el Centre de Recuperació de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.