La Guàrdia Civil recupera un exemplar de pitó real després del desallotjament d’un veí de Borriana

 

La Guàrdia Civil del Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Castelló, en el seu àmbit competencial de control de la flora, fauna i animals, ha recuperat un exemplar de pitó real que es trobava en una casa de la localitat de Borriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló).

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el passat 8 de febrer la Policia Local de Borriana va procedir al desallotjament d’una persona de la localitat, i va trobar dins de la vivenda una serp.

 

Traslladats al lloc els agents de SEPRONA, van constatar que es tractava d’una serp de l’espècie Pitó Real (Python Regius), pròpia de l’Àfrica tropical i protegida en el conveni CITES en el seu apèndix II.

 

L’home ha sigut sancionat

Esta espècie va ser inclosa en el mes de març del 2019 en el catàleg espanyol d’espècies exòtiques invasores després d’un dictamen científic que va recomanar la seua catalogació per representar un perill per a la biodiversitat. La seua territorialitat, agressivitat i grandària podrien comprometre la supervivència d’un gran número d’espècies del medi natural.

 

Després de localitzar al propietari del rèptil, este no va poder aportar als agents la documentació acreditativa legal necessària per a la tinença de l’animal. Per este motiu, l’home va ser proposat per a sanció per una infracció del Reglament (CE) núm. 865/2006.

 

Així mateix, la Guàrdia Civil va recollir a la serp, que es trobava en bon estat i va ser traslladada amb les mesures i cures oportunes per al seu lliurament en el Centre de Recuperació de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Aliou Dieng confia a estar a l’altura del que li demana Corberán en el Valencia CF

El migcampista malià Aliou Dieng, fitxat pel Valencia CF fins a 2028, assegura que Carlos Corberán espera molt d’ell i que treballarà per estar a l’altura, amb humilitat i dedicació absoluta al futbol i a la seua família.

Alacant recorda Miguel Ángel Blanco amb un minut de silenci i una ofrena floral

Alacant ha homenatjat Miguel Ángel Blanco, regidor del PP assassinat per ETA en 1997, amb un minut de silenci i una ofrena floral en el Monument a la Pau. L’acte ha reunit autoritats municipals i familiars, que han reclamat mantindre viu el seu llegat i el record de l’esperit d’Ermua.

Alacant recorda Miguel Ángel Blanco amb un minut de silenci 29 anys després del seu assassinat

Alacant ha homenatjat el regidor del PP a Ermua Miguel Ángel Blanco, assassinat per ETA en 1997, amb un minut de silenci i una ofrena floral al Monument a la Pau.

George Korsantia reforça el joc interior del Lucentum Alicante per a la Primera FEB

El Lucentum Alicante ha incorporat l’ala-pívot internacional georgià George Korsantia, huité fitxatge per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Una dona gastava 11.000 euros amb una targeta bancària robada en comerços de la Vega Baja

La Guàrdia Civil ha detingut una dona acusada de gastar 11.000 euros amb una targeta bancària que no era seua en diversos comerços de la Vega Baja entre desembre de 2025 i març de 2026.

Detinguda una quarta persona per endur-se el bebé que va donar positiu per cocaïna a Gandia

La Policia Nacional ha detingut a Gandia una quarta persona per la sustracció d’un bebé de només set dies ingressat a l’Hospital Francesc de Borja després de donar positiu per cocaïna.

Detinguda per gastar 11.000 euros amb una targeta robada en comerços de la Vega Baixa

Una dona ha sigut detinguda per presumptament estafar 11.000 euros amb la targeta bancària d’una dona de 78 anys en diversos comerços de la Vega Baixa entre desembre de 2025 i març de 2026.

Una quarta detenció per l’arreplegada il·legal del bebé que va donar positiu per cocaïna a Gandia

La Policia Nacional ha detingut a Gandia una jove de 17 anys, quarta implicada en l’arreplegada il·legal del bebé de set dies ingressat a l’Hospital Francesc de Borja després de donar positiu per cocaïna.