La Guàrdia Civil recupera un exemplar de pitó real després del desallotjament d’un veí de Borriana

 

La Guàrdia Civil del Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Castelló, en el seu àmbit competencial de control de la flora, fauna i animals, ha recuperat un exemplar de pitó real que es trobava en una casa de la localitat de Borriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló).

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el passat 8 de febrer la Policia Local de Borriana va procedir al desallotjament d’una persona de la localitat, i va trobar dins de la vivenda una serp.

 

Traslladats al lloc els agents de SEPRONA, van constatar que es tractava d’una serp de l’espècie Pitó Real (Python Regius), pròpia de l’Àfrica tropical i protegida en el conveni CITES en el seu apèndix II.

 

L’home ha sigut sancionat

Esta espècie va ser inclosa en el mes de març del 2019 en el catàleg espanyol d’espècies exòtiques invasores després d’un dictamen científic que va recomanar la seua catalogació per representar un perill per a la biodiversitat. La seua territorialitat, agressivitat i grandària podrien comprometre la supervivència d’un gran número d’espècies del medi natural.

 

Després de localitzar al propietari del rèptil, este no va poder aportar als agents la documentació acreditativa legal necessària per a la tinença de l’animal. Per este motiu, l’home va ser proposat per a sanció per una infracció del Reglament (CE) núm. 865/2006.

 

Així mateix, la Guàrdia Civil va recollir a la serp, que es trobava en bon estat i va ser traslladada amb les mesures i cures oportunes per al seu lliurament en el Centre de Recuperació de la Generalitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.