12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La Guàrdia Civil recupera un exemplar de pitó real després del desallotjament d’un veí de Borriana

 

La Guàrdia Civil del Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Castelló, en el seu àmbit competencial de control de la flora, fauna i animals, ha recuperat un exemplar de pitó real que es trobava en una casa de la localitat de Borriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló).

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el passat 8 de febrer la Policia Local de Borriana va procedir al desallotjament d’una persona de la localitat, i va trobar dins de la vivenda una serp.

 

Traslladats al lloc els agents de SEPRONA, van constatar que es tractava d’una serp de l’espècie Pitó Real (Python Regius), pròpia de l’Àfrica tropical i protegida en el conveni CITES en el seu apèndix II.

 

L’home ha sigut sancionat

Esta espècie va ser inclosa en el mes de març del 2019 en el catàleg espanyol d’espècies exòtiques invasores després d’un dictamen científic que va recomanar la seua catalogació per representar un perill per a la biodiversitat. La seua territorialitat, agressivitat i grandària podrien comprometre la supervivència d’un gran número d’espècies del medi natural.

 

Després de localitzar al propietari del rèptil, este no va poder aportar als agents la documentació acreditativa legal necessària per a la tinença de l’animal. Per este motiu, l’home va ser proposat per a sanció per una infracció del Reglament (CE) núm. 865/2006.

 

Així mateix, la Guàrdia Civil va recollir a la serp, que es trobava en bon estat i va ser traslladada amb les mesures i cures oportunes per al seu lliurament en el Centre de Recuperació de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.