La Guàrdia Civil recupera un exemplar de pitó real després del desallotjament d’un veí de Borriana

 

La Guàrdia Civil del Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Castelló, en el seu àmbit competencial de control de la flora, fauna i animals, ha recuperat un exemplar de pitó real que es trobava en una casa de la localitat de Borriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló).

 

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el passat 8 de febrer la Policia Local de Borriana va procedir al desallotjament d’una persona de la localitat, i va trobar dins de la vivenda una serp.

 

Traslladats al lloc els agents de SEPRONA, van constatar que es tractava d’una serp de l’espècie Pitó Real (Python Regius), pròpia de l’Àfrica tropical i protegida en el conveni CITES en el seu apèndix II.

 

L’home ha sigut sancionat

Esta espècie va ser inclosa en el mes de març del 2019 en el catàleg espanyol d’espècies exòtiques invasores després d’un dictamen científic que va recomanar la seua catalogació per representar un perill per a la biodiversitat. La seua territorialitat, agressivitat i grandària podrien comprometre la supervivència d’un gran número d’espècies del medi natural.

 

Després de localitzar al propietari del rèptil, este no va poder aportar als agents la documentació acreditativa legal necessària per a la tinença de l’animal. Per este motiu, l’home va ser proposat per a sanció per una infracció del Reglament (CE) núm. 865/2006.

 

Així mateix, la Guàrdia Civil va recollir a la serp, que es trobava en bon estat i va ser traslladada amb les mesures i cures oportunes per al seu lliurament en el Centre de Recuperació de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.