Dos guàrdies civils d’Almoradí salven la vida a una dona a punt d’asfixiar-se

 

Una patrulla de la Guàrdia Civil del Lloc Principal d’Almoradí, a Alacant, va salvar ahir dia 19 d’agost la vida d’una senyora de 51 anys, després de realitzar-li la maniobra de Heimlich. A les 21.05 hores del dia d’ahir, una patrulla de la Guàrdia Civil que prestava servei en la localitat alacantina d’Almoradí, va rebre un avís en el qual s’informava que una dona s’estava asfixiant en el seu domicili. 

 

Immediatament, els agents actuants es van dirigir a aqueixa casa on els esperava una dona molt nerviosa perquè pel que sembla la seua àvia s’estava ofegant, en la primera planta. En pujar les escales, es van creuar amb un grup nombrós de persones, familiars de l’afectada, que ja l’estaven baixant per l’escala. La senyora mostrava evidents signes d’estar asfixiant-se, respirant dificultosament amb un soroll molt agut, amb la cara molt pàl·lida, incapaç de parlar i emportant-se les mans al pit. 

 

En el mateix replà de l’escala, mentre un dels agents demanava als familiars que deixaren espai per a actuar, l’altre va ser capaç de detectar l’origen del problema, i amb ajuda del company la va agarrar per darrere i la va elevar en suspens per a realitzar-li la maniobra de Heimlich

 

Amb fortes contraccions, va propiciar que la dona expulsarà un tros de fruita que obstruïa els seus conductes respiratoris, i així evitar l’ofegament, que podria haver tingut greus conseqüències. 

La dona, encara que seguia una mica desorientada, a poc a poc va anar recuperant la normalitat i va ser traslladada al seu domicili mentre esperaven als serveis d’emergències, que van arribar als pocs minuts. Ells van comprovar que les constants vitals de la dona tornaven a la normalitat i van ratificar la seua recuperació.

Últimes notícies

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.