Dos guàrdies civils d’Almoradí salven la vida a una dona a punt d’asfixiar-se

 

Una patrulla de la Guàrdia Civil del Lloc Principal d’Almoradí, a Alacant, va salvar ahir dia 19 d’agost la vida d’una senyora de 51 anys, després de realitzar-li la maniobra de Heimlich. A les 21.05 hores del dia d’ahir, una patrulla de la Guàrdia Civil que prestava servei en la localitat alacantina d’Almoradí, va rebre un avís en el qual s’informava que una dona s’estava asfixiant en el seu domicili. 

 

Immediatament, els agents actuants es van dirigir a aqueixa casa on els esperava una dona molt nerviosa perquè pel que sembla la seua àvia s’estava ofegant, en la primera planta. En pujar les escales, es van creuar amb un grup nombrós de persones, familiars de l’afectada, que ja l’estaven baixant per l’escala. La senyora mostrava evidents signes d’estar asfixiant-se, respirant dificultosament amb un soroll molt agut, amb la cara molt pàl·lida, incapaç de parlar i emportant-se les mans al pit. 

 

En el mateix replà de l’escala, mentre un dels agents demanava als familiars que deixaren espai per a actuar, l’altre va ser capaç de detectar l’origen del problema, i amb ajuda del company la va agarrar per darrere i la va elevar en suspens per a realitzar-li la maniobra de Heimlich

 

Amb fortes contraccions, va propiciar que la dona expulsarà un tros de fruita que obstruïa els seus conductes respiratoris, i així evitar l’ofegament, que podria haver tingut greus conseqüències. 

La dona, encara que seguia una mica desorientada, a poc a poc va anar recuperant la normalitat i va ser traslladada al seu domicili mentre esperaven als serveis d’emergències, que van arribar als pocs minuts. Ells van comprovar que les constants vitals de la dona tornaven a la normalitat i van ratificar la seua recuperació.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.