Dos guàrdies civils d’Almoradí salven la vida a una dona a punt d’asfixiar-se

 

Una patrulla de la Guàrdia Civil del Lloc Principal d’Almoradí, a Alacant, va salvar ahir dia 19 d’agost la vida d’una senyora de 51 anys, després de realitzar-li la maniobra de Heimlich. A les 21.05 hores del dia d’ahir, una patrulla de la Guàrdia Civil que prestava servei en la localitat alacantina d’Almoradí, va rebre un avís en el qual s’informava que una dona s’estava asfixiant en el seu domicili. 

 

Immediatament, els agents actuants es van dirigir a aqueixa casa on els esperava una dona molt nerviosa perquè pel que sembla la seua àvia s’estava ofegant, en la primera planta. En pujar les escales, es van creuar amb un grup nombrós de persones, familiars de l’afectada, que ja l’estaven baixant per l’escala. La senyora mostrava evidents signes d’estar asfixiant-se, respirant dificultosament amb un soroll molt agut, amb la cara molt pàl·lida, incapaç de parlar i emportant-se les mans al pit. 

 

En el mateix replà de l’escala, mentre un dels agents demanava als familiars que deixaren espai per a actuar, l’altre va ser capaç de detectar l’origen del problema, i amb ajuda del company la va agarrar per darrere i la va elevar en suspens per a realitzar-li la maniobra de Heimlich

 

Amb fortes contraccions, va propiciar que la dona expulsarà un tros de fruita que obstruïa els seus conductes respiratoris, i així evitar l’ofegament, que podria haver tingut greus conseqüències. 

La dona, encara que seguia una mica desorientada, a poc a poc va anar recuperant la normalitat i va ser traslladada al seu domicili mentre esperaven als serveis d’emergències, que van arribar als pocs minuts. Ells van comprovar que les constants vitals de la dona tornaven a la normalitat i van ratificar la seua recuperació.

Últimes notícies

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.