11.2 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Dos guàrdies civils d’Almoradí salven la vida a una dona a punt d’asfixiar-se

 

Una patrulla de la Guàrdia Civil del Lloc Principal d’Almoradí, a Alacant, va salvar ahir dia 19 d’agost la vida d’una senyora de 51 anys, després de realitzar-li la maniobra de Heimlich. A les 21.05 hores del dia d’ahir, una patrulla de la Guàrdia Civil que prestava servei en la localitat alacantina d’Almoradí, va rebre un avís en el qual s’informava que una dona s’estava asfixiant en el seu domicili. 

 

Immediatament, els agents actuants es van dirigir a aqueixa casa on els esperava una dona molt nerviosa perquè pel que sembla la seua àvia s’estava ofegant, en la primera planta. En pujar les escales, es van creuar amb un grup nombrós de persones, familiars de l’afectada, que ja l’estaven baixant per l’escala. La senyora mostrava evidents signes d’estar asfixiant-se, respirant dificultosament amb un soroll molt agut, amb la cara molt pàl·lida, incapaç de parlar i emportant-se les mans al pit. 

 

En el mateix replà de l’escala, mentre un dels agents demanava als familiars que deixaren espai per a actuar, l’altre va ser capaç de detectar l’origen del problema, i amb ajuda del company la va agarrar per darrere i la va elevar en suspens per a realitzar-li la maniobra de Heimlich

 

Amb fortes contraccions, va propiciar que la dona expulsarà un tros de fruita que obstruïa els seus conductes respiratoris, i així evitar l’ofegament, que podria haver tingut greus conseqüències. 

La dona, encara que seguia una mica desorientada, a poc a poc va anar recuperant la normalitat i va ser traslladada al seu domicili mentre esperaven als serveis d’emergències, que van arribar als pocs minuts. Ells van comprovar que les constants vitals de la dona tornaven a la normalitat i van ratificar la seua recuperació.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.