Dos guàrdies civils d’Almoradí salven la vida a una dona a punt d’asfixiar-se

 

Una patrulla de la Guàrdia Civil del Lloc Principal d’Almoradí, a Alacant, va salvar ahir dia 19 d’agost la vida d’una senyora de 51 anys, després de realitzar-li la maniobra de Heimlich. A les 21.05 hores del dia d’ahir, una patrulla de la Guàrdia Civil que prestava servei en la localitat alacantina d’Almoradí, va rebre un avís en el qual s’informava que una dona s’estava asfixiant en el seu domicili. 

 

Immediatament, els agents actuants es van dirigir a aqueixa casa on els esperava una dona molt nerviosa perquè pel que sembla la seua àvia s’estava ofegant, en la primera planta. En pujar les escales, es van creuar amb un grup nombrós de persones, familiars de l’afectada, que ja l’estaven baixant per l’escala. La senyora mostrava evidents signes d’estar asfixiant-se, respirant dificultosament amb un soroll molt agut, amb la cara molt pàl·lida, incapaç de parlar i emportant-se les mans al pit. 

 

En el mateix replà de l’escala, mentre un dels agents demanava als familiars que deixaren espai per a actuar, l’altre va ser capaç de detectar l’origen del problema, i amb ajuda del company la va agarrar per darrere i la va elevar en suspens per a realitzar-li la maniobra de Heimlich

 

Amb fortes contraccions, va propiciar que la dona expulsarà un tros de fruita que obstruïa els seus conductes respiratoris, i així evitar l’ofegament, que podria haver tingut greus conseqüències. 

La dona, encara que seguia una mica desorientada, a poc a poc va anar recuperant la normalitat i va ser traslladada al seu domicili mentre esperaven als serveis d’emergències, que van arribar als pocs minuts. Ells van comprovar que les constants vitals de la dona tornaven a la normalitat i van ratificar la seua recuperació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.